Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wtam mam takie pytanko odnośnie paliwa zimowego jakie lejecie, i które wypada najlepiej. Jedni mowia że Lotos dynamic inni że ze Statoila najlepsze a może Shel. ja osobiście jeżdze teraz na on verwa z Orlena ale jakiegoś szału nie czuję przy odpalaniu miedzy nim a normalnym i jest droższe o 28gr niż disel gold ze Statoila , dzis czytalem o tym z Lotosa że niby do -32stopni a pozostale do -20. Jakie macie opinie na temat paliw zimowych z rożnych stacji.

W tamtym roku mi z Bliskiej zamarzlo wiec nie polecam go, teraz mysle czy moze znajde cos tanszego i lepszego od on verwa. moze tego Lotosa

Opublikowano
Kolego jest środek specjalny do ropy, zeby nie zamarzała, kupujesz butelke 0.5l za 20zł i starcza na 600 litrów paliwa.
Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja leje Lotos Dynamic i smialo moge polecic zadnych problemow cena 20gr wiecej niz zwykly ON na Lotosie.
Opublikowano

Ja leje verwe caly rok a teraz na mrozy dolewam na bak 10ml preparatu do diesla.

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

przecież nie ma żadnych mrozów to co za różnica. Ja rozumiem że jakby przez miesiąc było -30. A nie było więcej chyba niż -15 tej zimy. I pewnie nic więcej nie bedzie. Ja leje zwykły olej ale z dobrych stacji przy ruchliwych drogach. Zazwyczaj na shellu. Równiez różnicy miedzy zwykłym paliwem, a tym super mega nie widziałem.

 

Jak ktoś się boi że nalał kiedyś syfu to zmienić filtr paliwa i już bo to tam często zamarza, a nie samo paliwo.

szukam
Opublikowano
mi ropa zamarzła przy -20 stopniach a tankuje na bp (tylko tam mogę) ledwo do domu wróciłem :? prywatnie BMW na zime zalewam lotosem dynamic - jest bez dodatku bio... wygląda jak woda :)
Opublikowano
Ja tankuje tam gdzie taniej, a czasami jak się trafi co coś na lewo kupię i nigdy nie miałem żadnego problemu (odpukać). Ostatnio zatankowałem do pełna na Shellu V-Powera i nie zauważyłem nic nadzwyczajnego, a i keemów zrobiłem tyle samo co na zwykłej ropce, także nie widzę najmniejszego sensu, żeby przepłacać za jakiś marketingowy chwyt. Powracając do tematu. Kolega pytał o paliwo, które lepsze. Ja też na zimę dolewam np. Skydda i jest ok. Pozdrawiam Wszystkich i Wesołych Świąt Życzę :D .
Opublikowano
Ją leje on zza wschodniej granicy oczywiście bez bio dodatków:) brat ma a6 z filtrem cząstek stałych i na polskiej ropie bardzo często zaświecala mu się kontrolka od tego filtru. A na ukraińskiej tego problemu nie ma.

JEST TYLKO JEDNA MARKA AUT:)

Rozkoduje VIN

Opublikowano
lać tylko na pewnych stacjach a nie typu ''krzak'' i wszystko na ten temat.Na duże mrozy się nie zanosi a jak już są to dolać dodatku typu diesel skydd i wystarczy.
Opublikowano
Mi jak siadła VP44 to czytałem dużo o tych pompach i wyczytałem , że uszlachetnione paliwo jej szkodzi nawet , dlatego ja leje zwykłą ropę tylko tyle , że na orlenie i jest okej.
Jeżeli dużo pracujesz przy komputerze to polecam -> http://pic.20dollars2surf.com/ban_pl_8831_666001.gif http://pl.20dollars2surf.com/?ref=666001 zarejestruj się i zarabiaj przy okazji ;)
Opublikowano
ja leje na bardzo uczęszczanej stacji BP i czasami na shellu - leje tylko zwykłą ropę i wszystko git... Ale myślę, że jak się zaczną mrozy -15 to będę jeździł na Statoila po Diesel Gold -
Opublikowano
Nie w BMW, ale cały zeszły rok (podkreślam zeszły rok, bo mrozy trzymały niesamowicie ostatniej zimy) lałem ON ze stacji "Bliska". Jestem z południa - tu mrozy były największe, więc info w pierwszym poście, że ropa z Bliskiej zamarza to bzdura.
Opublikowano

Ja leję tylko BP Ultimate - bez zastrzeżeń z mojej strony. BP, ponieważ mam po drodze.

 

Wujek w Volvo S40 2.0D eksperymentował ze zwykłą i tzw. lepszą.

Z jego relacji wynika, że na lepszej "lepiej" pracuje silnik.

 

Jak już kiedyś pisałem, ekipa angielskiego programu Fifth Gear wzięła 2.0 diesla na hamownię i sprawdziła zwykłą ON + parę uszlachetnionych.

Wynik to +5 km mocy na uszlachetnionym paliwie.

 

Z punktu widzenia specjalisty od paliw (znajomy dr z politechniki), główna różnica między zwykłym ON a ulepszonym to więcej detergentów dbających o czystość wtryskiwaczy.

 

Jest też biodiesel ale wychodzę z założenia, iż silnik nie był przewidziany do tego typu paliwa. W nowych autach dochodzi kwestia gwarancji.

Był przypadek właściciela Volvo, który miał problem z silnikiem. Nie uznano mu gwarancji, ponieważ przyznał się do lania biodiesla.

Opublikowano

Witam!

 

Ja od momentu zakupu auta w 2009r. leje na Shellu, V-Power Diesel.

 

W ubiegłym roku przy temperaturach rzędu -28°C nie było problemu z uruchomieniem silnika [z dwoma sprawnymi świecami żarowymi].

 

Także różnica paliw premium widoczna nie tylko w cenie :wink:



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Witam!

 

Ja od momentu zakupu auta w 2009r. leje na Shellu, V-Power Diesel.

 

W ubiegłym roku przy temperaturach rzędu -28°C nie było problemu z uruchomieniem silnika [z dwoma sprawnymi świecami żarowymi].

 

Także różnica paliw premium widoczna nie tylko w cenie :wink:

 

Ja od momentu zakupu leje głównie na Lukoilu (wcześniej Jet, na tej samej stacji) najzwyklejsze paliwo, najtańsze u mnie w mieście (nie licząc stacji przy markecie i jakichś typu "u Zenka"). W zeszłą zimę przy -27 odpalał bez problemu z jak się okazało dwoma sprawnymi świecami z sześciu :) i fabrycznym starym aku.

Także różnica paliw premium dla mnie nie widoczna.

Parę razy zalałem z ciekawości Vervę i żadnej różnicy nie widziałem.

 

BTW np głównym dostawcą do końca 2013r paliwa dla Statoil jest grupa Lotos (kontrakt na prawie 10 mld). Lotos dostarcza również (nie jako jedyny) paliwa dla Shella, BP, Lukoila.

Opublikowano

Może ktoś ma wiedzę w tym temacie i odpowie na moje pytania :)

Rozwieje to moje wątpliwości i pewnie innych też :D

 

1. Czy filtry przy pompce w baku i pod siedzeniem zatrzymują wszystkie nieczystości w paliwie?

2. Czy zwykła on od premium różni się stopniem zanieczyszczenia, środkami czyszczącymi, myjącymi, antykorozyjnymi?

3. Jeśli w zwykłym on zanieczyszczeń jest więcej i uszlachetniaczy mniej, wpływa to niekorzystnie na kondycje wtryskiwaczy, silnika?

 

 

Odkąd mam 320d cr tankuje only premium, parę groszy mnie nie zbawi, a mam nadzieje że w przyszłości zaprocentuje :)

 

pozdro

Opublikowano
Witam!

 

Ja od momentu zakupu auta w 2009r. leje na Shellu, V-Power Diesel.

 

W ubiegłym roku przy temperaturach rzędu -28°C nie było problemu z uruchomieniem silnika [z dwoma sprawnymi świecami żarowymi].

 

Także różnica paliw premium widoczna nie tylko w cenie :wink:

 

Ja od momentu zakupu leje głównie na Lukoilu (wcześniej Jet, na tej samej stacji) najzwyklejsze paliwo, najtańsze u mnie w mieście (nie licząc stacji przy markecie i jakichś typu "u Zenka"). W zeszłą zimę przy -27 odpalał bez problemu z jak się okazało dwoma sprawnymi świecami z sześciu :) i fabrycznym starym aku.

Także różnica paliw premium dla mnie nie widoczna.

Parę razy zalałem z ciekawości Vervę i żadnej różnicy nie widziałem.

 

BTW np głównym dostawcą do końca 2013r paliwa dla Statoil jest grupa Lotos (kontrakt na prawie 10 mld). Lotos dostarcza również (nie jako jedyny) paliwa dla Shella, BP, Lukoila.

W takim razie nie pozostaje nic innego jak pogratulować koledze sprawnego motoru :cool2:



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Paliwa premium posiadają jedynie dodatki czyszczące w śladowych ilościach niczym innym nie różnią się od zwykłych paliw.

Wrażenia typu ciszej pracuje, mniej pali, lepiej jeździ można wsadzić między bajki bo to tylko psychika.

Dodatki czyszczące w tych paliwach są w bardzo małych proporcjach dużo taniej wychodzi kupno raz na kilka zbiorników (3-4) porządnego dodatku do paliwa ma od właściwości 3-4x przewyższające te zawarte w paliwach premium.

Paliwa premium nie są stworzone dla klienta tylko dla stacji w celu zwiększenia zysków w zakupie są nie wiele droższe od zwykłych dlatego tak duże pieniądze wydaje się na ich promocję i marketing.

 

P.S. Moja rodzina jest w tej branży od 25lat więc gwarantuje,że wszystko co napisałem jest prawdą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.