Skocz do zawartości

jak podciagnac hamulec reczny?????


magelan81

Rekomendowane odpowiedzi

jestem tu nowy.Wogole nie mam recznego co z tym zrbic?????????????/ :( :cry:

 

Zdejmujesz osłónę ręcznego - pod dźwignią 2 śruby do naciągnięcia linki , jedna od lewego koła, 2 od prawego ... radzę zdjąć tylne koła i obejrzeć stan klocków ... ja ostatnio wymieniałem tarce i klocki z tyłu (po 240 kkm) i okazało się, że komplet tylnych hamulców był oryginalny ;) , to samo dotyczyło ręcznego, wymiana ... naciągnięcie i ręczny żyleta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bębnach regulacja jest okładzinami , ale to sie tyczy zachowania hamulcy przy normalnym działaniu obwodu hydrauliki i to jest podstwa w działaniu hamulcy wogóle . Reczny ma oddzielną regulacje pod dzwignią w kabinie gdzie sa 2 sruby naciągające linki ,o których juz powiedziano wyzej w postach.

Nie trzeba chyba dodawac ze przy regulacji najlepiej krecic kołem zeby nie naciągnać za bardzo hamulca bo popalą sie okładziny.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w E34 z tylu sa tarczobebny ! I jezeli chcesz miec poprawnie wyregulowany reczny , musisz najpierw zajrzec do tarcz - tzn. trzeba je zdjac i wewnatrz sa szczeki od hamulca recznego.Najpierw trzeba je ustawic na lekka obcierke ( tam jest regulacja) przy okazji umyc to wszystko i przeczyscic bo bedzie tam napewno duzy syf ( szczeki praciuja tylko przy uzyciu recznego, wiec na dobra sprawe nie pracuja wogule) i jak to wyregulujesz to dopiero zabieraj sie za linki.Ja u siebie wymienialem tarcze i klocki z tylu , przy okazji wyczyscilem to wszystko i wyregulowalem i nie mialem zadnej potrzeby regulowac recznego linkami , bo wszystko jest OK.I tak jest w wiekszosci samochodow z tarczobebnami z tylu.Regulacja samymi linkami niewiele ci pomoze , a jezeli juz to na krotko .

Pozdrawiam

Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uhm w E34 tarczobębny - wiem co to jest . Ja mam w E 30 zwykłe bębny to jest troche inaczej ale zasada regulacji ta sama .

Zeby cos zdziałąc linką trzeba najpierw dobrze ustawic okładziny .

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w E34 z tylu sa tarczobebny ! I jezeli chcesz miec poprawnie wyregulowany reczny , musisz najpierw zajrzec do tarcz - tzn. trzeba je zdjac i wewnatrz sa szczeki od hamulca recznego.Najpierw trzeba je ustawic na lekka obcierke ( tam jest regulacja) przy okazji umyc to wszystko i przeczyscic bo bedzie tam napewno duzy syf ( szczeki praciuja tylko przy uzyciu recznego, wiec na dobra sprawe nie pracuja wogule) i jak to wyregulujesz to dopiero zabieraj sie za linki.

 

Dokladniej rzecz biorac to te patenty na szczekach to samoregulacja. Kilka szarpniec recznym powinno je ustawic prawidlowo. jesli nie, to faktycznie trzeba to rozebrac i przeczyscic, przy okazji sprawdzic stan okladzin i bebna (czyli tarczy od srodka :D ).

 

Ja bym najpierw rozruszal reczny, pozniej sprawdzil jaki jest zakres regulacji i czy zalatwia ona sprawe. I dopiero pozniej bral sie za szczeki

pozdrawiam

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tarczobebnach nie ma samoregulacji , bo nie jest potrzebna do recznego.Samoregulacja jest tam gdzie masz hamulec zasadniczy i reczny w jednym- czyli hamulce bebnowe z tylu.

Szarpanie linka nic nie da - no mozna ja ostatecznie urwac :lol:

Przypuszczam ze tam nikt nie zagladal do szczek przez ostatnie sto lat w Twoim samochodzie :roll2: , wszystko jest pordzewiale i brudne - trzeba to wszystko rozlozyc , oczyscic , przesmarowac i wyregulowac i mozesz o tych szczekach zapomniec na nastepne sto lat - no chyba ze bedziesz jezdzil z zaciagnietym recznym :naughty:

I dopiero wtedy bym sie bral za regulacje linkami- wiem ze linkami jest wygodniej , ale to niewiele daje .

Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam ze tam nikt nie zagladal do szczek przez ostatnie sto lat w Twoim samochodzie :roll2: , wszystko jest pordzewiale i brudne - trzeba to wszystko rozlozyc , oczyscic , przesmarowac i wyregulowac i mozesz o tych szczekach zapomniec na nastepne sto lat - no chyba ze bedziesz jezdzil z zaciagnietym recznym :naughty:

I dopiero wtedy bym sie bral za regulacje linkami- wiem ze linkami jest wygodniej , ale to niewiele daje .

 

 

U mnie po 240 kkm wszystko było czyściutkie ;) i chodziło jak ta lala ... problemem był brak klocków ;) Taki w stuulu totality babality brak ...

 

Ale faktem jest, że trza rozebrać, żeby zdetekcjonować wadę ręcznego, a raczej jego braku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam podobne pytanie ale do e-36

czy mozna sobie podciagnac linke rcznego samemu sciagajac mieszek i tam sa takie dwie srubki od linek - czy tak mozna?

pozdrawiam

B - M - W

http://img135.imageshack.us/img135/9788/160x80houseofflyingdaggers202t.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tarczobebnach nie ma samoregulacji , bo nie jest potrzebna do recznego.Samoregulacja jest tam gdzie masz hamulec zasadniczy i reczny w jednym- czyli hamulce bebnowe z tylu.

 

kurcze, tak to jest jak sie czlowiek mądrzy bo rokil kiedys bebny a nie widzial i nie pomyslal nawet o tarczobebnach w bmw :oops:

 

dzieki

pozdrawiam

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem szczeki i teraz jest taki problem ze tarcza bardzo ciezko wchodzi a jak juz wejdzie to nie mozna jej wogóle przekrecic :cry2: A tak poza tym dzwignia od recznego bardzo lekko chodzi czy to ma tak byc czy moze byc linka zerwana bo przy szczekach nie widac zeby cos sie zaruszalo :modlitwa:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W bębnach regulacja jest okładzinami , ale to sie tyczy zachowania hamulcy przy normalnym działaniu obwodu hydrauliki i to jest podstwa w działaniu hamulcy wogóle . Reczny ma oddzielną regulacje pod dzwignią w kabinie gdzie sa 2 sruby naciągające linki ,o których juz powiedziano wyzej w postach.

Nie trzeba chyba dodawac ze przy regulacji najlepiej krecic kołem zeby nie naciągnać za bardzo hamulca bo popalą sie okładziny.

 

Jak się dostać do tych sróbek? Trzeba coś demontować? Ręczny mi prawie nie działa lub nie działa wogule, ale słyszę że okładziny przy bembnach chodzą. Więc linka nie jest zerwana. Jak się dostać do tej regulacji?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Regulacja ręcznego powinna odbywać sie na szczekach! Ja robiłem to odwrotnie i mało nie rozbiłem samochodu :duh:

Zrobiłem to jeszcze ras : zluzowałem naciąg linek na dźwigni ręcznego.

Zdjąłem tarczo bębny i okazało sie że prawie nie mam okładzin na szczekach :jawdrop: Zakup nowych szczek i wymycie wszystkich elementów współpracujących. Nasmarowanie regulatora i montaż szczek. Regulator ustawiamy tak żeby bęben z delikatnym oporem nachodził na szczeki.Robimy

tak samo na drugim kole. Następnie naciągamy linki w kabinie,ustawiamy zadaną wysokość dźwigni i możemy cieszyć sie ręcznym jak żyletki :cool2:

Skuteczność sprawdzana na stacji diagnostycznej różnica na kołach wyszła 1% :mrgreen:

E34 524 TD Było 528i obecnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.