Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to dzisiaj się pobawiłem fotelem, dla sprawdzenia swoich i Waszych stwierdzeń :wink:

Podniosłem fotel w górę, co wymusiło na mnie cofnięcie kierownicy przez co automatycznie zwiększyło mi się miejsce na tylnej kanapie za kierowcą :cool2: Ja spokojnie siadam za swoim fotelem (178cm) i mam jeszcze duuuużo luzu na nogi.

Niestety, z racji dość mocno pochylonej szyby przedniej, podsufitka przybliżyła mi się do czoła :roll: a każdy zakręt i mocniejsze hamowanie powoduje zsuwanie się mojego dupska w przód :D

Jak pisałem, mam panoramę i przez to nieco niżej podsufitkę - może w zwykłym dachu było by inaczej, ale jak dla mnie jest ok. Na 3-osobową rodzinę i okazyjne wyjazdy z większą ilością bagażu takiej wielkości auto jest jak najbardziej ok :cool2:

 

Dla porównania wsadziłem dupsko w e61 pre-lci koleżki i tam miejsca z tyłu na nogi jest podobnie, pokusił bym się nawet o stwierdzenie, że mniej. Fotel przedni ustawiony pod siebie, ale z tą różnicą, że skrzynia automat, przez co można sobie siedzieć dalej. Na szerokość też jakoś przepaści nie wyczułem :|

  • Odpowiedzi 276
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
No to dzisiaj się pobawiłem fotelem, dla sprawdzenia swoich i Waszych stwierdzeń :wink:

Podniosłem fotel w górę, co wymusiło na mnie cofnięcie kierownicy przez co automatycznie zwiększyło mi się miejsce na tylnej kanapie za kierowcą :cool2: Ja spokojnie siadam za swoim fotelem (178cm) i mam jeszcze duuuużo luzu na nogi.

Niestety, z racji dość mocno pochylonej szyby przedniej, podsufitka przybliżyła mi się do czoła :roll: |

Spróbuj o jeden stopień więcej pochylić fotel.

Opublikowano
Dla porównania wsadziłem dupsko w e61 pre-lci koleżki i tam miejsca z tyłu na nogi jest podobnie, pokusił bym się nawet o stwierdzenie, że mniej.

Nie no niedługo się okaże, że Twoje e91 LCI jest większe od f01 :mrgreen:

Może masz tę chińską wersję z wydłużonym rozstawem osi? :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na Chiny wydłużyli dopiero nową 3kę i to w sedanie. Ale może kolega nabył jakiś prototyp. :)
Opublikowano
Dla porównania wsadziłem dupsko w e61 pre-lci koleżki i tam miejsca z tyłu na nogi jest podobnie, pokusił bym się nawet o stwierdzenie, że mniej.

Nie no niedługo się okaże, że Twoje e91 LCI jest większe od f01 :mrgreen:

Może masz tę chińską wersję z wydłużonym rozstawem osi? :mrgreen:

 

:norty: :norty: raczej nie koniecznie - zwyczajnie, nie znając auta sądziłem, że wewnątrz e60/e61 jest miejsca co najmniej jak w A6C6, a tu niemiłe rozczarowanie, nawet po dokładnych ustawieniach fotela - znaczy się szału nie ma ni ch..a :nienie:

Opublikowano

Miałem podobne odczucie gdy wsiadłem do e61 znajomego . Mam taki odruch sprawdzania szerokości auta siedząc na fotelu kierowcy ,że wyciągając prawą rękę patrzę ile brakuje do dotknięcia drzwi pasażera z przodu . Byłem rozczarowany , gdyż ten mój prymitywny test wykazał podobną szerokość z przodu jak w mojej 3. Myślałem ,że w aucie o klasę wyżej i to tej marki bedzie o wiele wiecej przestrzeni a tu rozczarowanie i zarazem zadowolenie ,że kupiłem właśnie E91 bo inaczej bym tylko przepłacił a tak mam zgrabne autko ze zwartą karoserią a nie wóz drabiniasty jak trafnie ktoś napisał "do wożenia powietrza" z tyłem obciętym siekierą podobnie jak w e -klasie meredesa .

Bagażnik na pewno jest wiekszy ale w nim nie jeżdzę :lol:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
  • Moderatorzy
Opublikowano

Zagłębiłem się w test E60 i E90 (ten sam wydawca)

Wymiary wnętrza:

Szerokość wnętrza:

E60 150cm przód i tył----- E90 149cm przód 147cm tył

Wysokość wnętrza:

E60 101cm przód 90cm tył----E90 99cm przód 91cm tył (więcej niż E60!!!)

Długość wnętrza prżód pedały--oparcie fotela

E60 od 89cm do 110 cm -----E90 od 95cm do 118cm

Odległość na nogi z tyłu oparcie przód-siedzisko tył

E60 od 13cm do 36cm ----- E90 12cm do 35cm

 

E90 ma krótsze siedzisko z tyłu o 6cm. Ale E90 ma więcej miejsca z przodu.

 

Kolego który ma dziecko był zaskoczony, że E90 jest w środku tak duże jak jego E39. Przymierzał fotelik.

 

Dlatego przesiadając się E90 - E60 to prawie nic nie zyskujemy. Sam byłem zaskoczony (w rodzinie mam E60), przesiadałem bezp. z jednego do drugiego i nie ma sensu jeździc E60.

Samochód cięższy i mniej poręczny. Bagażnik mamy 520l w E60 zamiast 460l. Ale to drobiazg.

Wnętrza są zbliżone wielkością.

Opublikowano
a komfort jazdy, lepsze wyposażenie, lepsze (moim zdaniem) materiały. Zależy co kto lubi.... Ja dzis wybrałbym serię 5, ale chyba celowałbym w f10/11, bo mam wrażenie że seria E już trochę się starzeje
Opublikowano

olo46 - pewnych rzeczy negował nikt nie będzie, ale z miejscem w środku to nie jest akurat mój wymysł, tylko rzeczowo sprawdzone fakty. Gdyby każdy miał problem, czy e60, czy f10, mając pieniądze na każdy z nich, to pewnie by się też nie zastanawiał :D

Szczerze powiedziawszy teraz wziął bym e90/91 330-335 i miałbym spokój na dłuższy okres czasu :norty:

Opublikowano
Zagłębiłem się w test E60 i E90 (ten sam wydawca)

Wymiary wnętrza:

Szerokość wnętrza:

E60 150cm przód i tył----- E90 149cm przód 147cm tył

Wysokość wnętrza:

E60 101cm przód 90cm tył----E90 99cm przód 91cm tył (więcej niż E60!!!)

Długość wnętrza prżód pedały--oparcie fotela

E60 od 89cm do 110 cm -----E90 od 95cm do 118cm

Odległość na nogi z tyłu oparcie przód-siedzisko tył

E60 od 13cm do 36cm ----- E90 12cm do 35cm

 

E90 ma krótsze siedzisko z tyłu o 6cm. Ale E90 ma więcej miejsca z przodu.

 

Kolego który ma dziecko był zaskoczony, że E90 jest w środku tak duże jak jego E39. Przymierzał fotelik.

 

Dlatego przesiadając się E90 - E60 to prawie nic nie zyskujemy. Sam byłem zaskoczony (w rodzinie mam E60), przesiadałem bezp. z jednego do drugiego i nie ma sensu jeździc E60.

Samochód cięższy i mniej poręczny. Bagażnik mamy 520l w E60 zamiast 460l. Ale to drobiazg.

Wnętrza są zbliżone wielkością.

A co z szerokością tylnej kanapy? Prawdę mówiąc zastanawiam sie nad zmiana e90 na e60 i jedynym powodem jest wlasnie miejsce z tylu i wygoda jazdy na środkowym miejscu. Pod tym wzgledem w F10 jest kiepsko. Ztcp w E 60 jakby lepiej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

A to trzecie miejsce to dla kogo chcesz tam wygospodarować, bo na pewno nie dla dorosłego i na dłuższą jazdę, podobnie jak nie dla fotelika, bo już widziałem ludzi, którzy chcieli w e61 upchnąć troje dzieci na tylnej kanapie (oczywiście wszystkie w fotelikach) :norty:

Jednym słowem SŁABIUTKO :wink: jak wszędzie poza VANem, czy busem

Opublikowano
ale wejdzie fotelik i dwie osoby, co w e9x nie jest możliwe, pozatym bagażnik w trójce to porażka, nie mówię o litrach tylko o kształcie :mad2:
Opublikowano
No może nie małe dziecko, ale tez nie osobę dorosłą, ale za to szczupłą. 3cm to imho niemało. Zastanawiam się nad modernizacją u tapicera tylnej kanapy.

Imho tak czy inaczej na dłuższą metę w 5 osób w obu autach bedzie zbyt ciasno.

Natomiast w 4 osoby tak czy inaczej i w e60 i e90 będzie OK.

Opublikowano

Stara prawda, że z przodu to i w Matizie jest dużo miejsca. Duże i małe auta różnią się głównie ilością miejsca z tyłu i w bagażniku. Z przodu różnice są marginalne może poza szerokością (odległość między fotelami).

Wg mnie największe różnice po przesiadce z E60 do E90 widać w komforcie jazdy - wyciszenie (silnika i otoczenia), praca zawieszenia, sztywność nadwozia - to za te elementy trzeba zapłacić kilkadziesiąt tys więcej przy zakupie w salonie

  • Moderatorzy
Opublikowano

To tylko odnosisz takie wrażenie, że jest więcej komfortu.

 

Dalsze dane z testu

Hałas przy 100km/h w E60 545i jest 62dB tyle samo ma E90 320d

Hałas przy 130km/h w E60 545i jest 66dB tyle samo jest w E90 320d.

 

Czyli hałas we wnętrzu jet identyczny pomimo klekoczącego 4 cylindrowaca w E90.

E90 jest nowszy konstrukcyjnie od E60 o 2 lata = lepsze wykorzystanie wnętrza.

 

Ojciec jeździ E60 530d,a ja miałem E91 320d, teraz mam E93 330d. Wnioski:

Na trasie E91 okazało się cichsze, bo w E60 jest szyberdach i hałasuje.

 

Po prostu E90 jest b. dobrze wyciszone.

W tym teście były jeszcze: ALFA ROMEO 159 1.9 JTDM 16V, AUDI A4 2.0 TD, FORD MONDEO 2.2 TDCi,OPEL VECTRA 1.9 CDTI,PEUGEOT 407 HDi FAP 135,SAAB 9-3 1.9 TiD,VW PASSAT 2.0 TDI

I w E90 było nawet ciszej przy 130km/h niż w części tych aut przy 100km/h

Opublikowano

Do ludzi ktorzy rozwazaja zakup E90 albo E60: jezeli chcecie wydac takie pieniadze to nie pytajcie o subiektyne porownanie na forum (w tym watku glownie odpowiadaja wlascicile 3er) tylko podjedzcie do komisu (przy ASO np) i sami przypasujcie sie do obu samochodow. Sam tak zrobilem i zrozumialem ze nie miescimy sie czteroosobowa rodzina w e90 mimo ze wolalem wlasnie trojke.

 

Jezeli chodzi o poziom halasu to nie nalezy podawac wynikow dwoch roznych testow, bo na wynik wplywa aparatura, metodologia, pogoda, nawierzchnia itp.

 

Jezeli chodzi o wymiary, to autor nawet nie podal skad wzial dane. Ale polecam zaparkowac raz swoim E90 obok E60 np pod hipermarketem.

 

Generalnie czytajac ten watek ma sie wrazenie ze BMW strzelilo sobie w stope wypudzczajac E90. W koncy wieksze, szybsze i bezpieczniejsze od E60. ;-)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ale polecam zaparkowac raz swoim E90 obok E60 np pod hipermarketem.

Parkowałem tak w garażu, E60 obok E91 :wink:

 

Generalnie czytajac ten watek ma sie wrazenie ze BMW strzelilo sobie w stope wypudzczajac E90. W koncy wieksze, szybsze i bezpieczniejsze od E60. ;-)

 

E90 jest wśrodku tylko minimalnie mniejsze - patrz pomiary z testu, a nie subiektywne wrażenia.

 

No masz rację E90 jest szybsze bo lżejsze.

E90 jest bezpieczniejsze ma 5 gwiazdek NCAP a E60 4 gwiazdki.

E90 jest zwrotniejsze, średnica zawrcania 11,2m , E60 ma 11,8m

  • Zarejestrowani
Opublikowano

[quote name="Rufio"

Hałas przy 100km/h w E60 545i jest 62dB tyle samo ma E90 320d

Hałas przy 130km/h w E60 545i jest 66dB tyle samo jest w E90 320d.

 

Czyli hałas we wnętrzu jet identyczny pomimo klekoczącego 4 cylindrowaca w E90.

E90 jest nowszy konstrukcyjnie od E60 o 2 lata = lepsze wykorzystanie wnętrza.

 

Ojciec jeździ E60 530d' date='a ja miałem E91 320d, teraz mam E93 330d. Wnioski:

Na trasie E91 okazało się cichsze, bo w E60 jest szyberdach i hałasuje.

h[/quote]

 

Kto normalny porownuje poziom halasu v8 z r4 diesel ? Pojedz najpierw jednym potem drugim, diesel wydaje dzwieki nieprzyjemne dla ucha i czesc tych dzwiekow urzadzenie pomiarowe nie pokazuje, v8 basuje co po pierwsze rejestratpr wychwytuje jako halas mimo ze halasem nie jest a po drugie komfprt akustyczny jest duzo wyzszy.

 

Napisze jeszcze raz jechalem juz dziesiatkami jak nie setkami e90 i e60 , bez przechylania szali w zadna strone, ale jak napisalem subiektywnie ciszej ( wiekszy komfort akustyczny) jest w e60.

Poziom halasu nie zawsze jest rowny "cichosci"

 

I jeszcze raz napisze odnosnie wymiarow, to liczy sie ZWLASZCZA subiektywne wrazenie, co z tego ze powinno byc podobnie skoro w jednym sie czuje jak w iglo a w drugim jak na shezlongu ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Dane z testu auto zeitung - testy były zamieszczone na stronie bmw.de.

 

Czyli ta sama metodolgia testu. Zresztą tabelki i rysunki aut z wymiarami są tak samo zrobione.

Mozesz podlinkować te tabelki? Czy to z głowy lecisz?

Ja widze takie coś:

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/seria-3/e90-91-92-93/limuzyna-e90/

i

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/seria-5/e60/sedan/

 

Widać tu ze E60 jest większe. I to własnie te cm robią różnice.

 

A o parkowaniu przy E90 to napisałem, bo ja właśnie parkuje cały czas obok E90.

 

I moim celem nie jest Cie przekonywać, bo to jest dla mnie bez celowe. Chodzi o zwrócenie uwagi przyszłym nabywcom żeby sobie porównali samochody a nie czytali czyjeś opinie.

Opublikowano

Według mnie to jest dość proste.

 

E90 - Klasa średnia

 

E60 - Klasa średnio-wyższa

 

E65 - Klasa wyższa.

 

Jest ustalona pewna hierarchia i wszystko w klasie wyższej powinno być po prostu lepsze :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.