Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bo przepisy F1 jasno określają budowę silnika ... od trzech albo 4 lat w silnikach F1 nikt nie wprowadził żadnych zmian bo przepisy zatrzymały możliwość rozwoju.

Bo silnik benzynowy jest lżejszy i przy krótkich odcinkach miedzy gazem a hamulcem zwyczajnie przegrywa w rywalizacji

W LeMans tankowanie ma znaczenie i owszem jednak w Dakarze nikt nie robi postojów na tankowania... nawet quady maja dodatkowe zbiorniki i nikt nie tankuje na pustyni. A raczej nie chodzi tu o dodatkowe 50kg paliwa które musi zabrać ewentualnie benzyniak.

Wracając do LeMans ... piękna teoria o propagandzie ... podejrzewam że już 50 lat temu ktoś usiadł na kamieniu w słoneczny dzień i pomyślał ... "zorganizuje wyścig taki aby za 50 lat silnik diesla wygrał rywalizację i nikt się nie domyśli że to taka ustawka aby diesel się lepiej sprzedawał".

 

Diesel i benzyniak mają swoje charakterystyki które mają swoich zwolenników i swoje przeznaczenie. Napewno diesel jako wół roboczy nadaje się bardziej od benzyniaka, benzyniak z racji wagi i mniejszych mas wirujących bardziej nadaje się na tor i do jednośladów bo można w nim do woli kręcic obroty.

Wysokoobrotowe silniki benzynowe to takie w których skok cylindra jest maksymalnie skrócony a za to jest duża średnica ... silniki te mają niskie momenty i wysokie moce ... odwrotnie jest kiedy skok jest duży i mała średnica to moc bedzie niska a moment wysoki. Silniki te określa sie mianem pod/nadkwadratowych. ( skok<średnicy / skok>średnicy ). Rozwinięcie mysli znajdziecie w Wiki ... niestety nie za wiele na ten temat ale jest.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

  • Odpowiedzi 276
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kolego regulamin techniczny lemans nie powstał 50 lat temu. Jak masz wątpliwości to się po prostu z nim zapoznaj, a nie wypisuj bzdur. Jest to wyścig robiony obecnie pod marketing diesli i nic na to się nie poradzi. Jak widać mało komu chce się zajrzeć do regulaminu i zapoznać się z faktami.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

... a wracając do tematu, wybieram się za rok na Dakar swoim żukiem i nie wiem czy wybrać diesla, benzynę czy manuala czy automata czy...może ktoś napisać plusy i minusy

ps. normalnie tragedia, gratuluję wszystkim Paniom i Panom za ostanie posty . Czy może ktoś wrócić do meritum tego tematu?

Opublikowano
Bo przepisy F1 jasno określają budowę silnika ... od trzech albo 4 lat w silnikach F1 nikt nie wprowadził żadnych zmian bo przepisy zatrzymały możliwość rozwoju.

Bo silnik benzynowy jest lżejszy i przy krótkich odcinkach miedzy gazem a hamulcem zwyczajnie przegrywa w rywalizacji

W LeMans tankowanie ma znaczenie i owszem jednak w Dakarze nikt nie robi postojów na tankowania... nawet quady maja dodatkowe zbiorniki i nikt nie tankuje na pustyni. A raczej nie chodzi tu o dodatkowe 50kg paliwa które musi zabrać ewentualnie benzyniak.

Wracając do LeMans ... piękna teoria o propagandzie ... podejrzewam że już 50 lat temu ktoś usiadł na kamieniu w słoneczny dzień i pomyślał ... "zorganizuje wyścig taki aby za 50 lat silnik diesla wygrał rywalizację i nikt się nie domyśli że to taka ustawka aby diesel się lepiej sprzedawał".

 

Diesel i benzyniak mają swoje charakterystyki które mają swoich zwolenników i swoje przeznaczenie. Napewno diesel jako wół roboczy nadaje się bardziej od benzyniaka, benzyniak z racji wagi i mniejszych mas wirujących bardziej nadaje się na tor i do jednośladów bo można w nim do woli kręcic obroty.

Wysokoobrotowe silniki benzynowe to takie w których skok cylindra jest maksymalnie skrócony a za to jest duża średnica ... silniki te mają niskie momenty i wysokie moce ... odwrotnie jest kiedy skok jest duży i mała średnica to moc bedzie niska a moment wysoki. Silniki te określa sie mianem pod/nadkwadratowych. ( skok<średnicy / skok>średnicy ). Rozwinięcie mysli znajdziecie w Wiki ... niestety nie za wiele na ten temat ale jest.

 

Kolego parę stron wcześniej wytykałeś EOT, teraz sam go prowadzisz od kilku dobrych postów. Co jeszcze usłyszymy w tym temacie? hybryda vs. CNG ? Czy zmiany w regulaminie w WRC na 2013 r.? Powiedz bo nie wiem czy dalej się zdecydować na e60 czy e90.

 

Dla mnie połowa wpisów nadaje się do kosza, a użytkownikom po ostrzeżeniu lub banie dla niektórych. Ja wtrącając jednym postem w innym temacie nie na temat, od razu dostałem ostrzeżenie. Więc się pytam gdzie jest ADMIN w tym temacie?

Opublikowano

100% racja. Prawdę mówiąc nie sądziłem ze tak daleko to zabrnie gdy żartowałem "nie jest dieslem". :mad2:

Już milcze ( jeśli chodzi o off top ).

Moje posty można śmiało usunąć.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
... a wracając do tematu, wybieram się za rok na Dakar swoim żukiem i nie wiem czy wybrać diesla, benzynę czy manuala czy automata czy...może ktoś napisać plusy i minusy

ps. normalnie tragedia, gratuluję wszystkim Paniom i Panom za ostanie posty . Czy może ktoś wrócić do meritum tego tematu?

 

Dobrze to ująłeś heh,

ale nie ma sensu się produkować według mnie wiele się nie dowiesz, piszą o głupotach i pierdołach wyssanych z palca. Jak szykujesz się do zakupów i chcesz zasięgnąć prawdziwych, mądrych informacji na teamt tych dwóch modeli to zapraszam do ASO. Tam bez problemu Ci powiedzą co i jak w dodatku jak będa dostępne to możesz się przejechać 530d i 320d wtedy podczas jazdy nawet Ci tłumacza pod jakimi względami te modele sie różnią

Opublikowano
Czy e90 320d po programie (chip) będzie jeździć porównywalnie do e60 3.0d (218) ???

Szukaj odpowiedzi tu ... http://www.060calculator.com/

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

jeśli chodzi o przyśpieszenie 0-100 przypuszczam, że podobnie ale później 530d zacznie odchodzić...

Opublikowano

porównaj nie tylko moc do masy ale jeszcze moment obrotowy i przełożenia skrzyni biegów i przełożenie główne ...

To da się policzyć jeśli wyliczysz moment na kole przy różnych biegach poźniej uwzględnij Nm/kg i juz jesteś w stanie wszystko ładnie ocenic ...

problem w tym że aby to był obraz obiektywny to musisz z wykresu momentu brac kilka(naście) punktów a nie tylko moment maksymalny ...

jeśli natomiast chcesz znać prędkość max po tuningu dla wyjsciowych 163 to policz sobie wg wzoru:

pierwiastek z ( moc chip / moc seria ) ten pierwiastem mnożysz razy prędkość max seria i wynik mnożysz razy 98%

2% trzeba ująć na masy wirujące ... generalnie działa dla 320d :)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Skoro w 320D można zrobić chip, to tym bardziej w 530D, tak więc i tak jest przepaść :duh:

 

Zgadza się przepaść nie tylko w mocy czy osiągach ale i kulturze pracy.

Jednak pytanie ma sens jeśli ktoś stawia osiągi nad komfortem i rozważa zakup auta za granica przy naszej chorej stawce akcyzy powyżej 2 litrów.

Opublikowano
porównaj nie tylko moc do masy ale jeszcze moment obrotowy i przełożenia skrzyni biegów i przełożenie główne ...

To da się policzyć jeśli wyliczysz moment na kole przy różnych biegach poźniej uwzględnij Nm/kg i juz jesteś w stanie wszystko ładnie ocenic ...

problem w tym że aby to był obraz obiektywny to musisz z wykresu momentu brac kilka(naście) punktów a nie tylko moment maksymalny ...

jeśli natomiast chcesz znać prędkość max po tuningu dla wyjsciowych 163 to policz sobie wg wzoru:

pierwiastek z ( moc chip / moc seria ) ten pierwiastem mnożysz razy prędkość max seria i wynik mnożysz razy 98%

2% trzeba ująć na masy wirujące ... generalnie działa dla 320d :)

A niby po co takie komplikacje? Wystarczy do całkiem dokładnego obliczenia moc średnia w użytecznym zakresie obrotów i masa.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Bo są tu tacy których sposób uproszczony nie zadowoli, inni muszą wiedzieć czy 320d po chłopie będzie szybsze od 530d sąsiada, a jeszcze inni .... Ehh szkoda gadać. Chciałem dobrze i znowu komuś sie nie podoba.... Tym razem za dokładnie.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

"inni muszą wiedzieć czy 320d po chłopie będzie szybsze od 530d sąsiada"

właśnie przez teksty nie da się czytać większości postów na forum.... żal

Opublikowano

Tyle ze sposób uproszczony jest tak samo dokładny.

 

Podaje wzór będący adaptacją znanego ze szkoły a=F/m

 

Siła napędowa = moc/prędkość auta

przyspieszenie = (siła napędowa - siły oporów)/masa

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Witam. Mam pytanie. Co wiadomo o silnikach w BMW E90 320si (2.0 benzyna 173 czy 175KM jakos tak bylo). Jak jest z awaryjnością, osiagami i czy te silniki nadają sie do gazu ? Możecie się wypowiedzieć w tym temacie ?
Opublikowano

hehe, poszukaj kolegi o wymownym niku 320SI

 

patrząc po ilości wyprodukowanych egzemplarzy to nie sądzę, by można tu było znaleźć innych posiadaczy tego przecinaka ;)

Opublikowano
Temat odnośnie tego silnika już był. Podbno generalny remont silnika już przy 100tys. km. :roll: Poszukaj dobrze.
Opublikowano
Witam. Mam pytanie. Co wiadomo o silnikach w BMW E90 320si (2.0 benzyna 173 czy 175KM jakos tak bylo). Jak jest z awaryjnością, osiagami i czy te silniki nadają sie do gazu ? Możecie się wypowiedzieć w tym temacie ?

 

Ja gdzieś czytałem, że są dość awaryjne, a koszt niektórych części zamiennych ponoć kosmos - i dostępne tylko w ASO :mad2: . Jak znajdę gdzieś te artykuły to później tu wkleje. O gazie w przypadku 320si lepiej zapomnij, pozostałe wersje 4 cyl z wtryskiem bezpośrednim też średnio sie chyba nadają. Jak szukasz benzyny do 2 litrów pojemności to weź wersje przedliftowe z wtryskiem pośrednim. Przy oszczędnej nodze spalanie nie jest takie złe, więc nie wiem czy warto się pakować w gaz i dodatkowe problemy ( ja na trasie zszedłem do 5,9 - 6,2 l/100 km , miasto 10,5-11.3 lato , i 12-13.3 l zima krótkie odciniki do 3-4 km korki, automat, opony 225) Więc wydaje mi się ,że bez tragedii. :)

Opublikowano
Witam. Mam pytanie. Co wiadomo o silnikach w BMW E90 320si (2.0 benzyna 173 czy 175KM jakos tak bylo). Jak jest z awaryjnością, osiagami i czy te silniki nadają sie do gazu ? Możecie się wypowiedzieć w tym temacie ?

 

Ja gdzieś czytałem, że są dość awaryjne, a koszt niektórych części zamiennych ponoć kosmos - i dostępne tylko w ASO :mad2: . Jak znajdę gdzieś te artykuły to później tu wkleje. O gazie w przypadku 320si lepiej zapomnij, pozostałe wersje 4 cyl z wtryskiem bezpośrednim też średnio sie chyba nadają. Jak szukasz benzyny do 2 litrów pojemności to weź wersje przedliftowe z wtryskiem pośrednim. Przy oszczędnej nodze spalanie nie jest takie złe, więc nie wiem czy warto się pakować w gaz i dodatkowe problemy ( ja na trasie zszedłem do 5,9 - 6,2 l/100 km , miasto 10,5-11.3 lato , i 12-13.3 l zima krótkie odciniki do 3-4 km korki, automat, opony 225) Więc wydaje mi się ,że bez tragedii. :)

 

Własnie nie szukam nic o pojemnosci 2 litrow, chce 325i zeby te minimum 200Km bylo, ale tak przegladałem allegro i zauwazyłem ze sa dobre wercje wyposarzenia te 320si, myslałem ze moze jakos lepiej to jezdzi niz zwykła 2 litrówka. A ze spalaniem 325 licze ze bedzie 15-18l dlatego mysle o gazie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.