Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Nie wiem czy dział w którym dodałem temat jest prawidłowy, ale inny nie przychodził mi do głowy.

Po nowym roku swoją e46 chcę zamienić na coś troszkę nowszego.

Mój typ to e90 lub e60. To co wiem musi to być benzyna (z wtryskiem EFi, aby założyć LPG) o pojemności powyżej 2,0l (obecnie mam 2.0 143KM i już trochę mało).

Rocznik około 2005, bo budżet to jakieś 40-45tyś.

Proszę o opinie, jaki silnik najlepszy, i czy jest różnica w awaryjności e90 a e60?

Pozdrawiam i życzę wszystkim wesołych świąt!!! Z góry dziękuje za odpowiedzi i sugestie.

  • Odpowiedzi 276
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tylko gdzie Ty chcesz Kolego w e90 włożyć LPG, skoro tam nie ma miejsca na koło zapasowe, a w bagażnik ładować "bojler" to niezły hardcore :?: :roll:

W e60 już nieco lepiej to wygląda, bo przynajmniej kufer sporo większy :wink:

Opublikowano
Tylko gdzie Ty chcesz Kolego w e90 włożyć LPG, skoro tam nie ma miejsca na koło zapasowe, a w bagażnik ładować "bojler" to niezły hardcore :?: :roll:

W e60 już nieco lepiej to wygląda, bo przynajmniej kufer sporo większy :wink:

albo butle z gazem na dach ,albo pociagniesz przyczepke z butla 1m3 przynajmniej daleko zajedziesz. :mrgreen:

Opublikowano
w e90 gaz, :duh: w fordzie sobie załóż , co Ty przecież te silniki nie lubią gazy ,kup w diesel taniej cie eksplantacja wyjdzie jak LPG
Opublikowano
Panowie, przy każdej okazji jak wychodzi temat gazu w E90 to zaczynamy jechać po tym pomyśle (w czym ja też swoją cegiełkę kilka razy dokładałem). Ale to zupełnie nie odpowiada na pytanie autora wątku - nie pytał Was co myślicie o gazie w E90 tylko czy wybrać E60 czy E90 i na co zwrócić uwagę.
Opublikowano
Panowie, przy każdej okazji jak wychodzi temat gazu w E90 to zaczynamy jechać po tym pomyśle (w czym ja też swoją cegiełkę kilka razy dokładałem). Ale to zupełnie nie odpowiada na pytanie autora wątku - nie pytał Was co myślicie o gazie w E90 tylko czy wybrać E60 czy E90 i na co zwrócić uwagę.

A to To co wiem musi to być benzyna (z wtryskiem EFi, aby założyć LPG) :norty:

Opublikowano

Ja bym brał e90 :wink: , dobry gaz założysz to będzie wszystko ok.( po niżej 4tyś. za instalację do 6garów nawet nie próbuj zakładać)

Bardziej martwię się gdzie znajdziesz e90 po wyżej 2.0 za 40 45tyś w dobrym stanie :!: :!:

Opublikowano
Bardziej martwię się gdzie znajdziesz e90 po wyżej 2.0 za 40 45tyś w dobrym stanie

Kolega nic nie mówił, że ma być w dobrym stanie :mrgreen: :!:

Znajdzie więc e60 z 3-litrowym silnikiem strasznie wypasione i spełni swoje marzenie; założy gaz :!:

Miałem kiedyś podobny dylemat (tylko bez tego gazu :mad2: ) - wybrałem e9x 320d, jeśli Ci mało 163 KM to możesz chipować.

Może jak napiszesz więcej jakie masz oczekiwania od przyszłej fury to ktoś może coś sensownego napisze.

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W codziennym użytkowaniu lepiej się jeździ 320d niż 330i, szczególnie w manualu. Kwestia momentu obrotowego i jego przebiegu.

 

A E60 w stosunku do E90 ma tylko jeden minus - cena. Ale że jest starsze to w sumie to też nie do końca jest tak, że jest droższe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie nie chodzi mi o brednie o LPG.... każdy jeździ na tym co chcę. Ja wiem nie pisze że ON czy PB czy LPG jest zły. Każdego wybór... Proszę o odpowiedzi na moje pytanie. Chodzi mi o silniki benzynowe a co ja z tym zrobię to moja sprawa....
Opublikowano

Szanowny kolego adrianCB trudno ci coś doradzić nie znając twoich oczekiwań.

Za kwotę 45 tys. w roczniku 2005 nie poszalejesz (silnik większy niż 2.0) więc daruj sobie e60.

Szukaj e90 z jakimś silnikiem 4-cylindrowym (łatwiejszy w gazowaniu) Zwróć uwagę na wyposażenie jakie ci jest potrzebne, żeby później tego nie ,,drutować'' bo jest to kłopotliwe.

Jeśli skusisz się na mocny 6-cyl. silnik to zastanów się czy warto go gazować.

Wydaje mi się ze kolega szuka samochodu laserskiego więc według mnie e60 będzie jak znalazł

 

e90 jest bardziej sportowe e60 to już limuzyna

No właśnie wydaje nam się...

Pozdrawiam
Opublikowano
Boszzzz. jak zwykle kazdy musi wyrazic swoje zdanie na temat LPG i czy dobrze zrobi czy nie. To jest jego chyba sprawa czy zagazuje. Pytanie bylo E60 czy E90. :duh: Ja bym poszedl w E60. 2.5 . Jest wieksze,wygodniejsze auto. Masz miejsce na butle do nurkowania w kolo zapasowe itd. Jak lubisz duze auta 5- ke , jak wystarczyla Ci E46 bierz 3-ke. Powodzenia.
Opublikowano

Kup 3 w benzynie - dowolny model i wstaw GAZ oraz mikrofalę do pulpetów :lol:

 

Tak na poważnie to lepiej za tą kwotę kup skodę octavię w benzynie i zagazuj a będziesz śmigał tanio i w podobnej ciasnocie .

Czy to 3 czy 5 to z przodu różnica 4 cm . dosłownie . W skodzie masz o 2 cm mniej i za tą cenę rocznik o 3 lata młodszy .

Nie kupuj BMW za tą cenę bo trafisz na parcha a jak zagazujesz to jeszcze potem kup sieciówkę w MPK :mrgreen: Mój kolega dostał ostatnio służbówkę w Orange i powiem ,że nowe Octavie( 2 lata ) w benzynie dają radę . Dobre wykończenie wnętrza( deska miękka , kierownica przyjemna w dotyku , fotele z grzaniem z alcantry , komputer z navi , kierownica z multifunkcją , wykończenie listew w drewnie , srebrne wykończenie detali i pokręteł , podświetlane wnętrze itp. ) Praktycznie jak porównasz z e90 to już przepaści nie ma a cena za 2 latka tańsza niż chcesz wydać za E 90 z 2005r.

Wiem , że to nie BMW ale jak już się pchać w gazowanie to takie auto będzie lepszą alternatywą niż BMW pod względem finansowym i dalszej eksploatacji . Takie są realia :norty:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Tak na poważnie to lepiej za tą kwotę kup skodę octavię w benzynie i zagazuj a będziesz śmigał tanio i w podobnej ciasnocie .

Czy to 3 czy 5 to z przodu różnica 4 cm . dosłownie . W skodzie masz o 2 cm mniej i za tą cenę rocznik o 3 lata młodszy .

Nie kupuj BMW za tą cenę bo trafisz na parcha a jak zagazujesz to jeszcze potem kup sieciówkę w MPK

:duh:

nie no bez jaj, ja też może nie jestem zwolennikiem gazu, ale bez przesady żeby koledze doradzać Skodę trzeba na głowę upaść. :mad2:

Nie wiem co miałeś namyśli pisząc, że kupi parcha bo w tym przedziale cenowym już znajdzie jakiś egzemplarz... za tydzien mamy już 2013 rok !! A samochody, jak nic się nie zmieniło, to jednak tracą na wartości. Poza tym Skody po przedstawicielach to na pewno same rodzynki i igły będą :norty:

 

Dla mnie e91 trochę ciasne, o ile z przodu nie ma tragedii to z tyłu musiałbym sobie nogi amputować, żeby pojechac dalej niż 20 km. Dla trzyosobowej rodziny niby daje radę,ale teraz jakbym szukał to pewnie e60. Tylko w tej samej cenie, to e9x w porównaniu do e6x pewnie będzie z 2 lata młodsze. Poza tym koszty eksploatacji w e60 też będą odrobinę wyższe, a domyślam się że to też będzie decydowało o wyborze

Opublikowano

No pewnie ,że znajdzie ale tak jak napisałeś - Jakiś egzemplarz !

To tak jak w tej reklamie serce jedno a rozum drugie i nie mów mi ,że jeżdzisz rocznikiem i zaraz po sylwestrze bedziesz śledził wykresy aby kupić auto w/g ceny z tabelki a jak klient bedzie chciał więcej to mu tą tabelkę wydrukujesz ? :mad2:

 

Ja mam auto z 2006 r. ale w życiu bym go nie sprzedał za 35 tysiecy zł. bo tyle stoi w tabelce( Eurotax) . Dla mnie jest warte ok. 50 tyś. bo wiem jaki jest jego stan i ,że jeżdzi jak nowe .

Kolega nie kupi nic konkretnego za 43 tyś. i jeszcze aby to gazować :duh: dlatego napisałem , że w jego sytuacji wolałbym kupić skodę 2-3 letnią i jak już to to auto zagazować .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez przesady. Za 45 kupi spokojnie E60 520i z niedużym przebiegiem do 150 tys km. Nie wiem po co komuś doradzać Octavię jak chce BMW.

 

Założyciel tematu powinien jednak pamiętać, że utrzymanie E60 kosztuje niestety, szczególnie starego.

 

Do 45 również bez problemu kupi E90 320i, szczególnie, że jest to silnik do 2 litrów więc akcyza niska. Problem będzie ze wstawieniem butli z gazem.

 

Ja osobiście bym koledze proponował 318d lub 320d, bo też do 45 tys zł jest spokojnie osiągalne z początków produkcji, a te silniki są rewelacyjne, mega elastyczność, radość z jazdy i trwałość, przy śmiesznym spalaniu.

Opublikowano
Nie wiem czy jest sens pakować w bmw gaz, na gaz wyda 4 koła i jak mało jeździ to kiedy się to zwróci , a kupi 318 122km to będzie miał ekonomiczne auto i zarazem fajny i elastyczny silnik :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli ktoś uważa że BMW nie nadaję się do zagazowania to chyba nigdy nie miał takiego połączenia. Ja swoim e46 jeżdżę już 1,5roku (od razu założyłem LPG) zrobiłem ponad 30tyś km i (odpukać) nie ma absolutnie żadnych kłopotów, a instalacja zwróciła mi się już 3razy!!! Gdybym nie miał sprawdzonego gazownika, to bym się pewnie bał zakładać lpg, ale że już w kilku autach u niego zakładałem i zawsze było ok, więc o to się nie boję. Faktycznie miałem okazję jeździć już i e60 i e90 i faktycznie e90 wydaje mi się dość ciasna w środku. Dlatego skłaniałbym się w stronę e60. czy będzie dużo droższe w eksploatacji?
Opublikowano
No pewnie ,że znajdzie ale tak jak napisałeś - Jakiś egzemplarz !

To tak jak w tej reklamie serce jedno a rozum drugie i nie mów mi ,że jeżdzisz rocznikiem i zaraz po sylwestrze bedziesz śledził wykresy aby kupić auto w/g ceny z tabelki a jak klient bedzie chciał więcej to mu tą tabelkę wydrukujesz ? :mad2:

 

Ja mam auto z 2006 r. ale w życiu bym go nie sprzedał za 35 tysiecy zł. bo tyle stoi w tabelce( Eurotax) . Dla mnie jest warte ok. 50 tyś. bo wiem jaki jest jego stan i ,że jeżdzi jak nowe .

Kolega nie kupi nic konkretnego za 43 tyś. i jeszcze aby to gazować :duh: dlatego napisałem , że w jego sytuacji wolałbym kupić skodę 2-3 letnią i jak już to to auto zagazować .

:duh:

ja nie jeżdżę rocznikiem.... tylko wiem jakie są realia. To że dla Ciebie warte jest 50 tys. to nikogo nie obchodzi. Warte jest tyle za ile ktoś będzie chciał je kupić i powinieneś się z tym pogodzić, bo sam od siebie go nie kupisz.

Do założyciela tematu radzę zorientować sie w cenach w ASO przed zakupem typowych części eksploatacyjnych, ile kosztują opony, potem przemyśleć temat.

Dla wszystkich krytykujących gaz radzę sie zastanowić, bo połowa jeździ na paliwie do maszyn budowlanych i rolniczych i na siłę próbuje wmówić komuś że to jedyna słuszna droga. Szczyt hipokryzji :nienie:

Widać ze kolega jest świadomy swojego wyboru.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli ktoś uważa że BMW nie nadaję się do zagazowania to chyba nigdy nie miał takiego połączenia. Ja swoim e46 jeżdżę już 1,5roku (od razu założyłem LPG) zrobiłem ponad 30tyś km i (odpukać) nie ma absolutnie żadnych kłopotów, a instalacja zwróciła mi się już 3razy!!! Gdybym nie miał sprawdzonego gazownika, to bym się pewnie bał zakładać lpg, ale że już w kilku autach u niego zakładałem i zawsze było ok, więc o to się nie boję. Faktycznie miałem okazję jeździć już i e60 i e90 i faktycznie e90 wydaje mi się dość ciasna w środku. Dlatego skłaniałbym się w stronę e60. czy będzie dużo droższe w eksploatacji?

 

Tylko, że w E46 masz wnękę po kole na butle, a w E90 tego nie ma. Po instalacji butli (walcowej) kufer będzie miał parametry jak w mini samochodzie.

Opublikowano
Abstrahując od gazu i od ceny jaka podałeś, to powiem tak. Dla mnie różnica zasadnicza jest w gabarytach. E90 to jednak dość ciasne auto i już to kiedyś pisałem, jest tam wystarczająco miejsca dla dwóch dorosłych osób i dwójki dzieci do lat 10, z założeniem, że dorośli nie mogą być wyrośnięci :norty: Jeżeli jesteś duży i masz dużą rodzinę to bierz e60. Jeżeli nie to e90.
Opublikowano

Takie małe porównanie gabarytowe:

Szerokość na wysokości podłokietników z przodu: E90 - 146cm; E60 - 148.4cm; różnica 2.4cm.

Szerokość auta: E90 - 181.7cm; E60 - 184.6cm; różniaca 2.9cm

Rozstaw osi: E90 - 276cm; E60 - 288.8cm; różnica - 12.8cm

 

E60 oczywiście jest większa ale: wewnątrz i na zewnątrz o niecałe 2%, a rozstaw osi większy o niecałe 5%.

 

Wg mnie żadna różnica ;)

Namieszałeś w mojej głowie

Jednym gestem, jednym słowem

Nie musisz przynosić mi fiołków i bzów,

Wystarczy mi, ŻE JEŹDZISZ BMW ;)

Opublikowano
Kolego te liczby to akurat bardzo duża różnica. Nie patrz na papier, tylko wsiądź do E60, a wtedy się przekonasz, że jest sporo większa.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest przykład, że teoria ma się do praktyki jak onanizm do stosunku. ;) E60 jest odczuwalnie większe, aczkolwiek nie zgodzę się też, że w E90 duże osoby nie mieszczą się. Mam 187 cm wzrostu i jeździ mi się 3ką bardzo dobrze. Fakt, że jak się do E90 wsiądzie z większego auta to ma się wrażenie, że lusterko wsteczne i przednia szyba są zaraz przed czołem i wkrótce w nie walniemy głową. :) Różnica też jest wyraźna w przypadku E91 i jego bagażnika, który niestety jest znikomy, tu E61 wypada zdecydowanie lepiej i to znowu w praktyce przede wszystkim.

 

Zawsze polityka firmy, która ma w ofercie auta w tych dwóch klasach będzie tak wyglądała, bo jakby E90 nie było dużo mniejsze od E60 to nikt by nie kupował tego drugiego. Passat, Mazda 6, Vectra, Mondeo itd nie mają już większych braci dlatego, mimo że są w klasie BMW 3, to są od niej wyraźnie większe bo muszą już zawadzać o klasę wyżej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.