Skocz do zawartości

Problem z odpalaniem od tem. 2 stopni i niżej 320cd 150kM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Mam problem z odpaleniem mojego BMW 320cd, 2004r przebieg 210tyś km.

 

Gdy jest zimno tak od +2 stopnie i poniżej auto przebiera podczas odpalania lecz trwa to krótko ok. 2 sekund zaraz po odpaleniu a poza tym podczas jazdy potrafiło przerywać (tracić moc).

 

Diagnoza w serwisie BMW – wtryskiwacze (odnośnie tracenia mocy podczas jazdy, przerywania podczas jazdy)

 

Wtryskiwacze zregenerowane auto już nie traci mocy podczas jazdy lecz przebieranie poranne zostało a tak przy temperaturze -10 stopni jest dramat.

 

Wymieniłem jeszcze świece żarowe, filtr paliwa, akumulator jest w dobrej kondycji.

 

Auto przeszło pozytywnie diagnozę komputerową w serwisie BMW

 

Dodaję filmik do obejrzenia po 2 dniach postoju w temperaturze nocnej sięgającej -12 stopni.

 

http://www.youtube.com/watch?v=0u27HX2bXDU

 

Bardzo proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam wszystkich.

Opublikowano
Może to czujnik położenia wały sprawdzałeś :?:

 

Czujnika nie sprawdzałem.

Zwrócę na to uwagę może to on jest przyczyną, boję się tylko żeby nie była to oznaka że silnik jest wyeksploatowany przez niewłaściwe traktowanie poprzedniego właściciela lecz powiem szczerze, że auto ogólnie jest zadbane i poza tym paleniem nic na to nie wskazuje.

Opublikowano
Może to czujnik położenia wały sprawdzałeś :?:

 

Czujnika nie sprawdzałem.

Zwrócę na to uwagę może to on jest przyczyną, boję się tylko żeby nie była to oznaka że silnik jest wyeksploatowany przez niewłaściwe traktowanie poprzedniego właściciela lecz powiem szczerze, że auto ogólnie jest zadbane i poza tym paleniem nic na to nie wskazuje.

Ale ja myślę ze to jednak czujnik. poł. wału kup nowy i wtedy się okaże ,nie jest to znów jakaś droga operacja :wink: ,a problem rozwiąże

Opublikowano

chyba to 17.http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2107&hg=11&fg=40

albo,

Wymiana czujnika wałka rozrządu w M52B25 :

- odkręcam elektromagnes od Vanosa

- rurkę odmy

- no i mamy spowodny dostęp do czujnika

- tylko z odpięciem wtyczki pod kolektorem mała gimnastyka

Opublikowano

Dziękuję.

 

Pewnie tak zrobię. Kiedyś miałem uszkodzony czujnik położenia wału w Renault Megane 1.6, był on bardzo łatwo dostępny, przeczyściłem go zwykłą szmatką a problem jak ręką odjął ale objawy były takie, że auto na zimnym idealnie paliło lecz jak już było rozgrzane to często nie paliło rozrusznik kręcił i kręcił ale czujnik nie podawał sygnału o ruchu wałem i nie było zapłonu. Na ciepłym czujnik tracił swoją rezystancję.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nr 17 na powyższym schemacie to czujnik ciśnienia doładowania :wink:

tu macie właściwy czujnik - nr 9:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3307&hg=11&fg=10

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam ponownie.

Auto diagnozowane w serwisie BMW przez poranny tydzień. Codziennie rano odpalane i wszystko w porządku według diagnostyki tzn.:

-układa paliwowy daje odpowiednie ciśnienia

-prąd do świec dochodzi idealny

-świece nowe i w 100% sprawne

-czujniki temperatury i inne zdają się być również w porządku

-żadnych błędów w pracy podczas diagnostyki komputerowej na zimnym jak i ciepłym silniku

 

Może macie jeszcze jakieś propozycje :?:

Opublikowano
Masz na 99% sterownik swiec zarowych do wymiany. Skontaktuj sie z forumowiczem Roger-nysa bo on je regeneruje w przystepnej cenie. Uszkodzony sterownik czasem nie zostawia bledow w komputerz dlatego w serwisie nic nie widzieli. Jest to typowa wada diesli bmw. Sterownik przymocowany jest do rozrusznika a dostep tylko od dolu.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

Ze spalonym sterownikiem podgrzewania swieć auto na common rail zapali spokojnie przy -10, moje E46 2004 150ps. nawet przy - 16 palilo.

Wiem bo miałem spalony przez 4 lata - zrobiłem dopiero niedawno jak sprzedawałem auto siostrze(co by kobitka nie miała problemów).

Tak wiec raczej to nie sterownik świec jest przyczyną że auto nie pali przy +2.

Jak miałem przebieg 160tys padł mi czujnik położenia wału, objawiało się to tym iż auto zgasło jak jechałem.

Po zatrzymaniu i ponownym zapaleniu wszystko było ok. Za 2 dni znowu zgasło w czasie jazdy - podjechałem na kompa i był bąd czujnika położenia wału.

Po wymianie wszystko OK.

Tak wiec przyczyny raczej szukał bym, gdzie indziej. Choć ktoś pisał ze nieraz nie widać w kompie pdaniętego czujnika poł. wału., u mnie bład sie wyswietlił.

Opublikowano
Ja dalej mówiłem że czujnik poł.wału ,a widzę że kolega dalej tego nie wymienił tylko jeździ po ASO tak dalej to będziesz jeździł aż do wiosny :duh:
Opublikowano
Masz na 99% sterownik swiec zarowych do wymiany.

 

Sterownik świec żarowych wymieniony na nowy oryginalny BERU 2 tygodnie temu a objawy identyczne.

 

Ja dalej mówiłem że czujnik poł.wału ,a widzę że kolega dalej tego nie wymienił tylko jeździ po ASO tak dalej to będziesz jeździł aż do wiosny :duh:

 

skarb Ja już wymieniłem sterownik świec mimo iż serwis twierdził, że jest dobry i straciłem tylko 240zł + wymiana. Nie chcę ponownie wymieniać następnej części, której nie jestem pewien poza tym komputer jej nie wykazuje.

Tak poza tym miałem kiedyś walnięty czujnik położenia wału w samochodzie innej marki, ale objawiało się to tym iż rozrusznik kręcił i kręcił a auto nic nie reagowało (czujnik nie podawał sygnału do komputera że "czas na zapłon") oraz potrafił zgasnąć podczas jazdy.

 

Tak jak pisał:

Jak miałem przebieg 160tys padł mi czujnik położenia wału, objawiało się to tym iż auto zgasło jak jechałem.

Po zatrzymaniu i ponownym zapaleniu wszystko było ok. Za 2 dni znowu zgasło w czasie jazdy - podjechałem na kompa i był bąd czujnika położenia wału.

Po wymianie wszystko OK.

Tak wiec przyczyny raczej szukał bym, gdzie indziej. Choć ktoś pisał ze nieraz nie widać w kompie pdaniętego czujnika poł. wału., u mnie bład sie wyswietlił.

 

U mnie natomiast auto od razu próbuje zapalić więc wydaje mi się że czujnik podaje sygnał do komputera, nie gaśnie podczas jazdy.

 

skarb chyba, że byłeś świadkiem identycznego przypadku jak u mnie i czujnik pomógł ale zakładając, że dana osoba miała wszystkie inne elementy odpowiedzialne za odpalania poprawne tak jak ja tzn, sterownik, świece, układ paliwowy, prąd do świec idealny ....

Opublikowano
Ale już wymieniłeś to wszystko co miałeś wymienić z tym związane wiec został czujnik poł.wału także bym wymienił jeszcze ten czujnik i nie latał po specach bo możesz dwa razy tyle stracić co ten czujnik jest wart :wink:
Opublikowano

skarb przy okazji jutro zmierzę kompresje silnika bo takie objawy mogą dawać początki słabszej kompresji silnika.

 

Jeśli wyjdzie poprawna to tak czy inaczej nic już nie będę wymieniał "na czuja" tylko poczekam aż to co powoduje moje poranne problemy z autem bardziej się uwidoczni i będzie wykrywalne podczas elektronicznej diagnostyki silnika.

Opublikowano

Witam.

Wczoraj odebrałem auto z serwisu.

Kompresja idealna więc sam silnik jest w porządku.

 

Mechanicy pożyczyli mi nową pompę paliwa (tom która znajduje się miej więcej w połowie długości samochodu) po prawdopodobnie jak jest zimno -15stopni to się wiesze i nie daje odpowiedniego ciśnienia.

 

Niestety dziś rano odpalił mi dopiero za trzecim razem więc już nie wiem co to może być.

 

A może faktycznie ten czujnik położenia wału o którym pisze skarb :?:

Opublikowano

Czujnik GMP nie ma z tym nic wspólnego jeśli silnik w ogóle reaguje na próby zapłonu i w końcu zaskakuje. Tak jak napisałeś w przypadku uszkodzenia czujnika GMP silnik nie zaskoczy. Bardziej to pasuje do czujnika impulsów wałka rozrządu - brak synchronizacji z czujnikiem GMP z powodu zaniku indukcji, tj mija miejsca sygnału dla otwarcia wtrysku.

 

Na Twoim miejscu sprawdziłbym korekcje wtryskiwaczy i wyrównoważenie biegu jałowego zimnego silnika, oraz wykonał test przelewowy. Możliwe także, że nawala czujnik ciśnienia CR lub przepuszcza zawór regulacji ciśnienia szyny CR. Wszystko sprawdzisz za pomocą INPA.

Opublikowano
OK, sprawdź koniecznie jak się zachowuje wartość ciśnienia CR w INPA przy rozruchu bo jeżeli faktycznie wtryskiwacze są OK, to albo czujnik ciśnienia CR albo czujnik wałka rozrządu. Ale to tak jak mówię bardzo precyzyjna diagnoza przy rozruchu silnika. Ciekawi mnie także działanie pompki podprogowej, tj czy nie traci napięcia w momencie rozruchu. Sterownik świec wykluczamy bo jest nówka tak?
Opublikowano
Witam.

Wczoraj odebrałem auto z serwisu.

Kompresja idealna więc sam silnik jest w porządku.

 

Mechanicy pożyczyli mi nową pompę paliwa (tom która znajduje się miej więcej w połowie długości samochodu) po prawdopodobnie jak jest zimno -15stopni to się wiesze i nie daje odpowiedniego ciśnienia.

 

Niestety dziś rano odpalił mi dopiero za trzecim razem więc już nie wiem co to może być.

 

A może faktycznie ten czujnik położenia wału o którym pisze skarb :?:

:wink: Podpisuje się pod tym ew. czujnik ciśnienia CR,to są dwie rzeczy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.