Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam takie pytanie bo od kilku dni zauważyłem takie zjawisko i nie przypominam sobie , żeby w zeszłym roku czy przed dwu laty też to było. A więc gdy auto stoi np w garażu po nocy lub stoi dłużej niż godzinkę na zimnym ,teraz mrozie w okolicy -6 stopni , jak wsiadam do samochodu naciskam na hamulec bo chcę odpalić auto ( automat ) to pedał hamulca jest bardzo twardy w momencie odpalenia silnika staje się normalny i zachowuje się jak zawsze. W czasie jazdy z hamulcami jest wszystko ok , prawidłowo wspomaga hamowanie , siła hamowania też jest taka sama jak zawsze , nie ma żadnych błędów. Po wyłączeniu silnika , hamulec zachowuję naturalna miękkość , zachowuje się standardowo i prawidłowo ale już po postoju np godzinnym znowu staje się twardy w momencie odpalania silnika. Płyn hamulcowy wymieniony w ASO w lipcu 2011 roku. Wiem , że zawsze na wyłączonym silniku hamulec musi być twardszy bo nie jest wspomagany ale nie mogę sobie przypomnieć czy tak było w ubiegłych latach. Jak jest u was może to wina niższych temperatur i sprawa jest naturalna ? Może tak po prostu ma być , a mi się tylko coś uroiło ale wolę Was zapytać. BMW E60 3.0 d
Opublikowano
To normalne,silnik nie pracuje i vacum pompa nie wytwarza podcisnienia i serwo czyli wspomaganie nie działa.Dlatego masz twardy pedał hamulca :norty:
Opublikowano

Bratpit, mam to samo, albo miałem. Kiedyś (na oko rok, poltora roku temu) wsiadalem po nocy, noga na hamulec i odpalanie. Hamulec zawsze był miękki. Potem (pol roku temu) miałem tak ze bardzo często był twardy przy warunkach jak wyżej. A obecnie znów jest zawsze miękki ( albo przestałem zwracać na to uwagę - sprawdze jak będę gdzieś jechał). Szukałem trochę po internecie i doszperalem sie informacji o zaworku działającym jednostronnie, który może po prostu przepuszczac i podcisnienie ucieka stopniowo na postoju a pedał robi sie twardy. Niech może ktoś bardziej obeznany rozwinie te myśl.

 

Cytat z forum innej marki - problem ten sam:

 

Mogą być dwa uszkodzenia - pierwsze to serwo, drugie - zaworek zwrotny na przewodzie między kolektorem, a serwem. Obydwa uszkodzenia dają identyczny objaw.

Zaworek łatwo sprawdzić - trza zdemontować i dmuchnąć czymś w niego. W jedną stronę powinien przepuszczać powietrze, w drugą nie. Od tego ja bym zaczął.

Opublikowano
Bratpit, mam to samo, albo miałem. Kiedyś (na oko rok, poltora roku temu) wsiadalem po nocy, noga na hamulec i odpalanie. Hamulec zawsze był miękki. Potem (pol roku temu) miałem tak ze bardzo często był twardy przy warunkach jak wyżej. A obecnie znów jest zawsze miękki ( albo przestałem zwracać na to uwagę - sprawdze jak będę gdzieś jechał). Szukałem trochę po internecie i doszperalem sie informacji o zaworku działającym jednostronnie, który może po prostu przepuszczac i podcisnienie ucieka stopniowo na postoju a pedał robi sie twardy. Niech może ktoś bardziej obeznany rozwinie te myśl.

 

 

no własnie mi się wydaje , że zeszłej zimy tego nie było ale może nie zwróciłem na to uwagi chociaż jestem pod tym względem uczulony. Może właśnie coś w serwie przymarza ?

Opublikowano

W moim byłym BMW pedał hamulca był zawsze twardy - czy to zima czy to lato. Po położeniu nogi na hamulec i odpaleniu silnika było charakterystyczne - jakby to nazwać - wtopienie/zmiękczenie pedału hamulca.

To samo mam teraz w VW

Więc dla mnie norma - a przynajmniej tak jest i bywało u mnie - co przyjąłem za standard.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam dzis zauwazylem ze podczas parkowania gdy wykonywałem kilka manewrów e60 530d (automat) pedał hamulca robi się twardszy i traci swoją skuteczność. Manewry wykonywałem bez gazu. W momencie gdy wcisnełem trochę gazu hamulec odzyskiwał swoją sprawność. Podczas normalnej jazdy hamulce działają prawidłowo. Czy jest to normalne zjawisko czy mi się coś ubzdurało ?
Opublikowano

Nie jest to normalne. Masz albo niewydajną pompę lub nieszczelność w układzie podciśnienia.

Ja nawet po tygodniu postoju po wejściu do samochodu i naciśnięciu pedału hamulca czuję, że wspomaganie siły hamowania działa prawidłowo (miękki pedał).

Opublikowano
Wydaje mi się że winą jest pompa vacum bo już raz była wymieniana (brak hamulca oraz przyspieszenia) a ostatnio u mechanika była uszczelniana bo był wyciek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.