Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jak w temacie w mojej buni cos sie podzialo i tak dziwnie stuka. Tylko na wolnych obrotach i jak auto jest nagrzane. Czasami tez zdaza sie ze nic nie stuka :/

Silnik 2.0 n47d20a 177KM 2007rok 205 tys km. Odrazu uprzedze - rozrzad wymieniony i przed i po wymianie odglosy sa takie same. Jakie macie propozycje co to moze być? Ktos w Krakowie jest w stanie mi pomóc. Jak narazie nie moge znaleźć speca od bmw :(

 

Oto film:

 

Z góry dziękuje za podpowiedzi.

 

Pozdrawiam Mieszko

Opublikowano
Witam

 

Jak w temacie w mojej buni cos sie podzialo i tak dziwnie stuka. Tylko na wolnych obrotach i jak auto jest nagrzane. Czasami tez zdaza sie ze nic nie stuka :/

Silnik 2.0 n47d20a 177KM 2007rok 205 tys km. Odrazu uprzedze - rozrzad wymieniony i przed i po wymianie odglosy sa takie same. Jakie macie propozycje co to moze być? Ktos w Krakowie jest w stanie mi pomóc. Jak narazie nie moge znaleźć speca od bmw :(

 

Oto film:

 

Z góry dziękuje za podpowiedzi.

 

Pozdrawiam Mieszko

 

Pim auto serwis http://www.pimautoserwis.pl/. Jeżdże tam z e60 n47 i moją e90 M47, jeśli chodzi o Kraków to jedni z najlepszych pod względem serwisu BMW. Ogarniają temat N47 - wymiana rozrządu, remont czy wymiana silnika. Sam u nich widziałem ostatnio x3 n47 do wymiany rozrządu. Napewno Ci pomogą. Ceny w stostunku do wiedzy i umiejętności przyzwoite. Z terminami też się idzie dogadać, jeśli chodzi o posłuchanie itp to nie ma problemu żeby w ten sam dzień podjechać (oczywiście wcześniej telefon)

 

P.S moim zdaniem będziesz miał silnik do generalki/wymiany.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Rozrzad wymieniony poniewaz obawialem sie ze to on tak stuka. Jednak nie.

Jesli to bylaby panewka czy przejechalbym 2000 km na tym? Miska byla sciagana i na dole silnika nic zlego nie widac.

Dzwiek jest na gorze silnika. Jakie inne propozycje. Ja mam swoje typy ale nie chce tu nic sugerowac.

Opublikowano
przez glosnik to inaczej slychac. masz racje z ta panewka i byloby ja glosniej slychac przy przyspieszaniu az by przenosilo na bude i dzwiek bylby nizszy bardziej przytlumiony. obstawiam zawor. kiedys mialem przypadek ze cos niezle walilo w silniku tylko na wstecznym i to jak sie ruszalo dosyc gwaltownie nigdy w innych okolicznosciach. zdjalem pasek wielorowkowy i okazalo sie ze to pompa wody mimo ze nie puscila kropelki wody. ale wszystko jest do sprawdzenia. zdejm pasek posprawdzaj wszystkie kola. da sie takze sprawdzic zawory bez zdejmowania glowicy (niektore rzeczy z tym zwiazane).
Opublikowano
Klapka w kolektorze? Nie chce się czasami za moment urwać? TO mi nie wygląda na dźwięki z samego silnika, ale raczej z osprzętu.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Klapki sie nawet trzymaja jedna sie lekko rusza ale to tez raczej nie to.

 

Jak dla mnie pozostalo 2 opcje:

1.popychacz hydrauliczny 16szt po 50pln jeden :/

2. Wtrysk - i tutaj jeszcze dochodzi to ze jak zalalem diesel arktyczny uszlachetniony to czesciej stuka. Tylko jak sprawdzic ktory to wtrysk. U Gładyska nie mogli mi sprawdzic korekty na wtryskach :? Ze niby nie ma takich informacji w kompie albo moze ich interfejsie?? Te wyryski piezo sa ponoc nie regenerowalne itp. Wydaje mi sie ze jak stuka to jeden tylko i to na wolnych obrotach jak dziala na przelew. Wystarczy 1000 obr/min i juz nic nie stuka.

Myslalem moze zeby dodac jakis dodatek do paliwa czyszczacy wtryski - macie jakies doswiadczenia z tymi preparatami?

Opublikowano (edytowane)
z preparatów to bardzo dobry liqui moly pro line diesel system reniger 5156 lub słabszy liqui moly spulung. Też mi się wydaje że to wtrysk. Nie wiem jak jest z dostępem do wtryskiwaczy w n47 ale spróbuj ściągnąć pokrywę silnika i na biegu jałowym wypinaj i wpinaj po kolei wtyczki na wtryskiwaczu..zobaczysz czy stukanie zanika po odpięciu któregoś wtrysku. Kumpel robił kiedyś mazdę 6 2.0 diesel..bardzo podobnie stukała..niestety powodem był luz tłoka w cylindrze, panewki też były już lekko podtarte..chodziła normalnie ale stukała..różnica taka, że wraz z nabieraniem obrotów stukanie było coraz cichsze oraz działo się to zarówno na zimnym jak ina ciepłym. Aha..tak z własnego doświadczenia Ci powiem że ja np już nigdy nie zaleje lepszego paliwa po przygodach z wtryskami Edytowane przez alvarokr
Opublikowano

Olej był Motul 5W30 x- clean+ po 8000 km zaczelo stukac przy wymianie rozrzadu zmienilem na castrol edge 5w30

 

Jestem z Krakowa.

 

Jutro pojade kupie tego DIESEL SYSTEM CLEANER PRO-LINE 5154

Doleje zwyklej ropy do pelna i moze pomoze.

 

Probowalem sciagac wtyczki z wyryskow ale nie pomagalo auto gasnie przy sciaganiu drugiego wtrysku. Pozatym nie eiem czy przypadkiem w systemi cr przelew we wtryskach dziala mimo odpiecia wtyczki??

 

Zastanawiam sie czy to moze nie wina podkladek pod wtryski :?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

" Tylko jak sprawdzic ktory to wtrysk ? "

 

zitek - Stetoskopem " samochodowym ", ja takowy kupiłem na allegro - nie drogi, lub najprościej poprzez śrubokręt .

Nie pomyl końca śrubokręta przykładając do ucha :lol:

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Nie ma ktoś jakiś nowych sugesti odnośnie tej usterki. Mija juz rok problem nie rozwiazny, oprocz rozrzadu panowie w PIM auto serwis wymienili popychacze (3 wskazywaly slady zuzycia) - dalej to samo.

Na 3 cylindrze wg. dis w rzeczywistości 2 od rorzadu korekta na wolnych obrotach jest 2,5 po dodani gazu przechodzi na -2,5 po zdjeciu gazu wraca na 2,5. Auto zaczelo bardzo kopcic na wysokich obrotach i na cieplym silniku. Stuki raz sa raz nie ma. W lecie przy wysokich temperaturach - sporadycznie stulalo. Teraz gdy temperatura spadla zdarza sie to czesciej. Czarna Magia. Nie ma w krakowie mechanika ktory potrafiłby mi pomoc :(

Opublikowano
kolego ,po odsłuchaniu filmu na 100% wtrysk puka albo zawór ,jeśli tą korektą sprawdzili ci prawidłowo i na wolnych pokazał 2,5 to masz winowajcę ,to normalne że na wyższych obrotach korekta będzie schodziła do zera 2,5 miałem w moim prywatnym aucie i tak samo waliły tylko że 2 wtryski nieraz przechodziło i tak w kółko.
Opublikowano

Wg Disa nalezy sprawdzić:

1. Wtrysk

2. Komperesje

3. Egr

 

1. Czy po sprawdzeniu kompresji mozna ocenic czy to stuka zawor czy tylko pierscienie?

2. Jezeli to ta nieszczesna panewka - to kompresja bedzie ok?

Opublikowano

Może nie odkryję Ameryki ale pojedż do ASO niech tam ustalą co się dzieje .

Piszę to dlatego ,że kilkakrotnie dawałem auto do różnych warsztatów ( ostatnio przy zmianie turbiny ) i okazało się ,że zrobili auto szybciej , zdiagnozowali problem bezbłędnie ( nie zawsze to się zdarza ) i koszty były mniejsze niż u pseudo fachowców . Myślałem ,że części tylko z ASO a okazało się ,że jak przedstawisz rachunki za nowe części z innego miejsca to dalej masz gwarancję na wykonana usługę . W moim przypadku turbo kosztowało w ASO 5500 zł . a kupiłem nowe z gwarancja za 3600 zł. co zniwelowało koszty naprawy przy zachowaniu gwarancji za usługę . Auto śmiga jak nowe :cool2:

Przy okazji sami wymienili paski napinaczy przy silniku i jest cicho jak makiem zasiał .Gdy odbierałem auto to mistrz serwisowy powiedział ,że chip mam zajebisty bo auto śmiga jak rakieta i teraz przy tym stanie auta mam spokój na kilka lat .

Czasem turystyka po warsztatach i doradztwo ich fachowców kosztuje więcej niż ASO gdzie mają jednak procedury co do danej usterki i jej usunięcia .

Reszta to tylko wróżby i powody do stresu .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Nawet na chłopski rozum po tym filmiku widać ,że jest problem z kompresją i wtryskami .

Pojedz na konkretną diagnostykę ( nawet do ASO ) i dowiesz się co i jak . Jeśli same wtryski to wydatek nie taki straszny jak cały silnik second hand ( panewka )

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Kolego nie jeździj po żadnych aso tylko do zwykłego mechaniora co jest ogarnięty w BMW ,bo w aso tak cie naciągną na kasę i nawymyślają bzdur że ci szczęka opadnie :) a tym bardziej jak widzą kogoś kto nie ma zbyt dużego pojęcia w mechanice ,

piszę poważnie ,aż zdziwiony jestem że tak długo z tym jeździłeś bo jeśli to wtrysk to masz szczęście że się gorzej nie stało.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
u mnie też były dziwne stuki podobne nawet do tych z filmu, okazało się, że zmęczone były rolki i pompa wody były na wykończeniu, teraz odebrałem auto z serwisu i jest cichutko :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.