Skocz do zawartości

e39 TDS - olej w okolicach turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

ostatnio jechałem autostrada i mimo ze cala droge jechalem powoli to w pewnym momencie przycisnalem do 160. kolejnego dnia zobaczylem, ze mam zachlapana komore silnika po stronie turbiny malymi kroplami. olej siega od reflektora po kielich. Od pewnego czasu gdzies kolo turbiny mialem wyciek ale nigdy tak mocny. czy to juz koniec turbiny czy moze byc jakis przewod pekniety?

niedawno mialem problem z olejem tryskajacym z bagnetu z powodu odmy ale problem usuniety. czy to ma jakis zwiazek?

nie moglem nigdzie na forum wyszukac podobnego tematu.

Opublikowano
Wrzuć fotke będzie najprosciej... Ja tez mam olej koło turbiny ale na rurce wychodzacej z turbiny do ic... Ale ciagnie ładnie nie ma żadnej turbodziury

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Olej w turbinie, intelcolerze, przewodach cisnieniowych swiadczy o zurzytych uszczelniaczach turbiny i mimo ze ciagnie to i tak nadaje sie juz do remontu

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Opublikowano
Dokładnie tak,turbina do regeneracji lub wymiany bo może się stać większe nieszczęście jak turbo zassie olej z silnika.Wczoraj byłem świadkiem jak w Zafirze wypalił się olej przez turbo.Dymu co niemiara nawet straż przyjechała.
Opublikowano
Olej w turbinie, intelcolerze, przewodach cisnieniowych swiadczy o zurzytych uszczelniaczach turbiny i mimo ze ciagnie to i tak nadaje sie juz do remontu

Jak najbardziej,pod warunkiem że odma w porządku-tzn.wyczyszczona.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Tak -tylko jak już olej dostaje się do interkolera i przewodów podciśnieniowych to czyszczenie odmy a nawet jej kompletna wymiana na długo nie pomoże.

Przy sprawnym silniku odma po 200tyś.km.wygląda lepiej jak w zajeżdżonym po przejechaniu10tyś.km.Wiem bo widziałem. :)

Opublikowano
No tak tylko jak byłęm na kanale do wydaje mi sie że olej nie wydobywa sie z turbiny tylko gdzies z góry silnika sie tam poci i spływa bo olej jest na tym węzu co wychodzi z lewej strony turbiny ale nie że tryska tylko jest smuga oleju bo u kolegi co załozył ten temat to olej tryska

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Jak z góry silnika to prawdopodobnie uszczelka pokrywy zaworów puściła. Nic groźnego i kosztownego. Poczytasz jak się do tego zabrać, a zrobisz to sam. Tylko nie pod chmurką. Jak posiadasz garaż to 2h roboty z porządnym czyszczeniem elementów się wyrobisz
Opublikowano (edytowane)

Zdejmij wąż od interkolera i będziesz widział .Śladowe resztki oleju są dopuszczalne,ale jak będzie kapało to już turbo na wykończeniu.Może u Ciebie gdzieś w innym miejscu kapie np. spod pokrywy zaworów?

 

-Daniel mnie wyprzedził :)

Edytowane przez bogi124
Opublikowano

No bo widać na górze że jest smuga oleju i idzie do dołu nieduzy wyciek ale jest i przypuszczam że własnie pływa po tym węzu gumowym od turbiny..

Ale żeby dostać sie do ic to trzeba nadkole chyba zwalić nie ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Ale dodam że kiedyś z 3 miechy temu patrze ta guma usmolona tym olejem to zdjełem przeczysciłęm i miałęm zdjęta ja z turbiny i z przepływki to zadnego oleju nie było w turbinie jakies delikatne smugi ale naprawde mało i w rurce gumowej od turbiny do przepływki tez nie było.. Cięzko było ją zdjąc bo tam dostępu nie ma wogóle.

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Tak -tylko jak już olej dostaje się do interkolera i przewodów podciśnieniowych to czyszczenie odmy a nawet jej kompletna wymiana na długo nie pomoże.

Przy sprawnym silniku odma po 200tyś.km.wygląda lepiej jak w zajeżdżonym po przejechaniu10tyś.km.Wiem bo widziałem. :)

Miałem na myśli kompleksowe czyszczenie odmy-łącznie z weżami,IC i kolektorem dolotowym. Sporo roboty,ale wykonalne. Czyszczenie samej odmy to tylko półśrodek-olej zalegający IC i tak zasyfi z powrotem cały układ dolotowy.

Palekkk-tak,nadkole do zwalenia,jeszcze polepszysz dostep,jak zwalisz zderzak.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie,

 

postaram sie dodac foto zeby wyjasnic co sie dzieje. Nie może to być turbina bo krople oleju sa tez na nadkolu za chyba pompą ABS co oznacza, że od turbiny nie dotrą. Jedyna opcja to wyciek gdzieś bliżej przodu auta. albo jakiś przewód pod filtram powietrza albo mam jakiś wyciek z takiego małego otworku w deklu zaworów. chyba też leci mi z otworu w obudowie filtra powietrza, który wchodzi w dekiel.

Kilka miesięcy temu czyściłem odme bo strzelał z bagnetu. Teraz wyciek z drugiej strony silnika. Dodatkowo znow leci z korka oleju.

 

Dodatkowo wczoraj przejechałem 500km i srednie spalanie wyszlo mi okolo 5,5 l(rzeczywiste, nie z komputera). jechalem okolo 90-100km/h. Takie spalanie to powinno byc w 1,4tdi. juz nic nie rozumiem.

Opublikowano

Zwal obudowe filtra-bedziesz widział,czy to z otworu w deklu.

Inna opcja to może puszcza z weżyka zasilania turbiny olejem-jest on przykrecony w przedniej cześci bloku,tuż nad elementem mocującym spreżarke klimy.

Ale bardziej to pierwsze obstawiam.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

To tak wygląda jakby kompresja puszczała do skrzyni korb. i stamtąd do góry wywala olej,chyba odmą.

To tak teoretycznie a praktycznie to jedź do mechanika i zmierz ciśnienie na cylindrach.

Jeszcze obejrzyj dokładnie auto od spodu,czy nie wyrzuca oleju przez wydech.

Opublikowano

samochod ma przebieg 308 tys. prawdopodobnie oryginalny. Czy to możliwe, zeby tak nadle tryskał?

jak juz kiedys pisalem dolalem dodatek do oleju i bylo ok. po jakims czasie samochod przez 3 miesiace stal i jak go odpalilem to tryskalo z bagnetu. wyczyscilem odme i bylo jakis czas ok. mysle czy nie wyczyscic odmy i wymienic olej ponownie.

 

mysle czy to jednak nie jest rowniez jakis przewod olejowy. przypomnialem sobie, ze juz kiedys pojawily mi sie plamy w okolicach turbiny ale byly male. sprawdzilem dzisiaj o maly otworek na deklu, lekko cieknie ale nie tak zebym mial zalany dol silnika.

 

chetnie bym zmienil silnik na benzyne. :cry2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.