Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Chciałem sie zapytać, czy jeżeli odepnę akumlator od swojej E90 to gdy znowu podepnę to nic sie nie skasuje, nie pomiesza? Pozdrawiam
Opublikowano

skasuje sie pamię radia-pojawi się język kraju do jakiego był zrobiony i zginą zaprogramowane stacje

,ustawienie podświetlenia licznika i opcje otwierania drzwi- do ogarnięcia w 3 min

Opublikowano

Może ci nawet auto nie odpalić bo miałem już takie przypadki, w tym modelu auta wymiana akumulatora powinna się odbywać na połączonym mocnym prostowniku lub wprowadzeniu auta w tryb transport mode za pomocą komputera.

Jak odepniesz akumulator to posypie się wiele błędów w modułach. Ponad to każda wymiana akumulatora powinna być zarejestrowana za pomocą kompa lub tez jeśli zmieniasz pojemność akumulatora musi być to do kodowane do auta.

Opublikowano
skasuje sie pamię radia-pojawi się język kraju do jakiego był zrobiony i zginą zaprogramowane stacje

,ustawienie podświetlenia licznika i opcje otwierania drzwi- do ogarnięcia w 3 min

Dziwne :shock: , odpinalem aku.wiele razy (wymiana kierownicy, foteli, lamp) i po ponownym podlączeniu wszystkie ustawienia radia itp. pozostawały niezmienne, jedynie trzeba bylo ustawic godzine.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak pisze azajec, u mnie trzeba na nowo ustawić godzinę. wszystkie inne ustawienia są zapamiętane!
Opublikowano
skasuje sie pamię radia-pojawi się język kraju do jakiego był zrobiony i zginą zaprogramowane stacje

,ustawienie podświetlenia licznika i opcje otwierania drzwi- do ogarnięcia w 3 min

Dziwne :shock: , odpinalem aku.wiele razy (wymiana kierownicy, foteli, lamp) i po ponownym podlączeniu wszystkie ustawienia radia itp. pozostawały niezmienne, jedynie trzeba bylo ustawic godzine.

 

U mnie to samo. Tylko godzina sie zresetowala.

Opublikowano

Dokładnie, ponieważ wszystkie ustawienia zapisywane są w kluczyku, więc odłączenie akumulatora nie powoduje zmian ustawień spersonalizowanych przez użytkownika.

Jedynie przebieg dzienny, spalanie etc. się kasuje oraz godzina.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Dokładnie, ponieważ wszystkie ustawienia zapisywane są w kluczyku, więc odłączenie akumulatora nie powoduje zmian ustawień spersonalizowanych przez użytkownika.

Jedynie przebieg dzienny, spalanie etc. się kasuje oraz godzina.

 

A powiedzcie proszę na czym polega zapis w kluczyku. Pytam bo mam "komfortowy dostęp" i klucz siedzi cały czas w mojej kieszeni. Nie wtykam go nigdy do stacyjki. Czy w takim wypadku, również zapisują się w nim wszelkie ustawienia?

 

t.

Opublikowano

Dokładnie. Jak weźmiesz inny kluczyk i wsiądziesz z nim do auta to ustawienia się zmienią na takie jakie są w danym kluczyku zapisane.

 

Np. stacje radiowe, temperatura/klimatyzacja etc.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Koledzy, odrobinę jesteście w błędzie. Kluczyk zapamiętuje tak naprawdę bardzo niewiele ustawień. Większość ustawień przechowywana jest jednak w sterownikach samochodu wraz z identyfikatorem kluczyka do którego są przypisane. Przykładowo pamięć ustawień lusterek przechowywana jest w sterowniku FRM - identyfikator kluczyka pobiera z modułu CAS. Tak więc, jeżeli ktoś wyczyści pamięć KAS to ustawienia nie zostaną przywołane z pilota.

 

Reasumując - może być tak, że reset pamięci w sterownikach skasuje indywidualne ustawienia.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

szatynwroc - masz jakieś źródła wskazujące na potrzebę wprowadzania auta w tryb transportowy? To wyłącza trochę elektryki w aucie tylko po co?

Skąd pomysł że akumulatory trzeba wymieniać z podłączonym zasilaniem zewnętrznym?

 

Pytam bo jestem ciekawy tego - sam swój akumulator wielokrotnie odłączałem bez takich ceregieli i NIGDY mi nie zapisał się żaden błąd spowodowany odłączeniem akku.

 

Co do rejestracji nowego akku i zmiany pojemności to jak najbardziej słuszna uwaga - tylko dlaczego takie cyrki dot samego odpięcia?

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano (edytowane)
Może w każdym modelu jest inaczej co do tych błędów itp? Może ktoś testował na 318d? Ja nie mam akumlatora do wymiany lecz moduł od świec żarowych i chciałem odpiąć przynajmniej jedna klemę na czas wymiany. Chyba że podczas wymiany sterownika nie ma potrzeby odpinać klemy(gdyby miał jakieś cuda z kompem po tym zabiegu się pojawić)? Więc jak najlepiej zrobić? Pozdrawiam Edytowane przez Dia20
Opublikowano

Hej,

Ostatnio miałem przyjemność wymiany aku, samochód stał bez akumulatora przez kilka godzin, po wpięciu nowego, musiałem tylko ustawić godzinę, reszta działa bez zarzutu.

Opublikowano
tylko dlaczego takie cyrki dot samego odpięcia?

 

Jeśli chodzi o podpięcie prostownika lub wprowadzenie auta w transport mode to to są wytyczne serwisu że tak należy zrobić. Pewnie w ASO tak robią ale my Polacy potrafimy sobie świetnie radzić bez instrukcji.

 

Co do błędów to nie są to błędy typu "odpięty akumulator" jednakże z tego co zauważyłem to pełno błędów "underwoltage" się pojawia i są one zapisane do czasu skasowania. Występują one w rożnych modułach, typu system alarmowy, czy klimatyzacja czy moduł świateł. Te błędy nie spowodują wyświetlenia w liczniku czy w idrive jednakże po podpięciu kompem i rozpoczęciu diagnozowania auta nagle masz wysyp z 10 błędów. Analizując masz redus czy to ze względu na odpięty akumulator czy ze względu braku zasilania do sterownika.

Miąłem też taki przypadek że po odpięciu akumulatora rozsynchronizował się CAS z sterownikiem DDE i auto nie odpalało.

Opublikowano
Może w każdym modelu jest inaczej co do tych błędów itp? Może ktoś testował na 318d? Ja nie mam akumlatora do wymiany lecz moduł od świec żarowych i chciałem odpiąć przynajmniej jedna klemę na czas wymiany. Chyba że podczas wymiany sterownika nie ma potrzeby odpinać klemy(gdyby miał jakieś cuda z kompem po tym zabiegu się pojawić)? Więc jak najlepiej zrobić? Pozdrawiam

 

Nie musisz odłączać klemy. Wystarczy że zostawisz otwarta maskę i zamkniesz auto, po zamknięciu odczekasz z 10 minut i można zacząć grzebać.

Opublikowano

Jeśli chodzi o podpięcie prostownika lub wprowadzenie auta w transport mode to to są wytyczne serwisu że tak należy zrobić. Pewnie w ASO tak robią ale my Polacy potrafimy sobie świetnie radzić bez instrukcji.

 

Właśnie o te wytyczne mi chodzi - skąd Ty je masz? Konkretne źródło mnie interesuje typu TIS czy WDS bo osobiście uważam że to co teraz piszesz to jest to delikatnie mówiąc mijanie się z prawdą i będę tak twierdził dopóki nie przedstawisz wiarygodnego źródła. Jeśli takie podasz - to przeproszę i uznam że faktycznie miałeś rację - na dzień dzisiejszy nie spotkałem NIGDZIE takich wytycznych choć nie twierdzę że nie ma.

Transport mode - jak sama nazwa wskazuje to tryb w jaki jest wprowadzane auto aby niepotrzebnie moduły, wyposażenie nie działało w czasie transportu auta z fabryki do dealera.

Ponizej lista co jest wyłączone w E9X w tym trybie - nie ma to nic wspólnego z wymiana baterii, no chyba że w ten sposób chcesz mieć pewność że wyłączysz moduły zanim odepniesz napięcie.

http://img27.imageshack.us/img27/204/transportmode.jpg

 

Co do błędów to nie są to błędy typu "odpięty akumulator" jednakże z tego co zauważyłem to pełno błędów "underwoltage" się pojawia i są one zapisane do czasu skasowania. Występują one w rożnych modułach, typu system alarmowy, czy klimatyzacja czy moduł świateł. Te błędy nie spowodują wyświetlenia w liczniku czy w idrive jednakże po podpięciu kompem i rozpoczęciu diagnozowania auta nagle masz wysyp z 10 błędów.

 

undervoltage jak już chcesz straszyć ludzi na forum "niewidocznymi" angielskojęzycznymi błędami - nie pojawiły mi się osobiście ani razu i wypasionej E65 w cuda wianki jak i normalnych E60,E9X..

Nawet o ile takie się pojawią to są nieszkodliwe że tak powiem - skasuje się te błędy przy następnym podpięciu do kompa.

 

Miąłem też taki przypadek że po odpięciu akumulatora rozsynchronizował się CAS z sterownikiem DDE i auto nie odpalało.

Tak to się MOŻE zdarzyć ale jak masz rozładowany akku i próbujesz silnik uruchomić. Dziwne żeby padła synchronizacja TYLKO z powodu odłączenia akumulatora choć to tylko elektronika i nie takie numery już widziałem, jakaś niestabilność pojawić się może. Na forum najczęściej pojawiają się osoby którym synchronizacja padła po zabawie z INPĄ i pamiętam tylko jednego Kolegę który miał problem właśnie z totalnie rozładowanym akumulatorem i próbą odpalenia auta na kablach skutkującą brakiem synchro.

 

Po prostu trzeba wyłączyć zapłon i normalnie odpiąć klemę minusową - nie trzeba do tego robić żadnej magicznej otoczki z podłączaniem zewnętrznego zasilania, odprawiania jakichś modłów nad CASem.

 

 

 

 

ciach.. Ja nie mam akumlatora do wymiany lecz moduł od świec żarowych i chciałem odpiąć przynajmniej jedna klemę na czas wymiany. Chyba że podczas wymiany sterownika nie ma potrzeby odpinać klemy(gdyby miał jakieś cuda z kompem po tym zabiegu się pojawić)? Więc jak najlepiej zrobić? ...

Nie musisz odłączać klemy. Wystarczy że zostawisz otwarta maskę i zamkniesz auto, po zamknięciu odczekasz z 10 minut i można zacząć grzebać.

 

cytat : "to są wytyczne serwisu że tak należy zrobić. Pewnie w ASO tak robią ale my Polacy potrafimy sobie świetnie radzić bez instrukcji."

BMW TIS - 12 21 500 Removing and installing/replacing glow plug relay (M47 and M57)

Turn off ignition.
Instructions for disconnecting and connecting battery, refer to General Information MG12 .
Battery negative lead: Release battery terminal clip and remove and cover battery negative lead.

Trzeba tłumaczyć ? No i skąd info o 10 minutach?

 

Raz robimy wg wytycznych BMW, drugim razem omijamy procedury?

 

 

BTW - wie ktoś co się stało ze spaghetticoder.org? Dlaczego dział BMW wcieło? Czyżby BMW się przyczepiło?

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

Kolego czy ty próbujesz toczyć zemną jakąś wojnę ?

 

Podłączenie prostownika lub dodatkowego zasilania to wytyczne i jak znajdę te wytyczne to je oczywiście wkleję.

Tryb transportowy to mój wymysł który przetestowałem i chodzi o to aby uśpić moduł aby nie pojawił się w nim błąd undervoltage. Wprowadzenie tego trybu powoduje uśpienie modułów zmniejszenie poboru prądu.\

 

Ponad to błędy undervoltage mogą się pojawić w przypadku problemów z modułami ich zasilaniem czy też przekazywaniem zasilania. Jak człowiek ma problem że coś mu nie działa to jak odróżnisz ze błąd undervoltage pochodzi od wymiany akumulatora czy od zwarcia kabla do masy ?

 

Jeśli chodzi o wymianę modułu od świec żarowych to wiem to z doświadczenia że po tym czasie niema żadnego zasilania które byłoby podłączone do modułu, sprawdziłem to miernikiem. Masz racje nie sprawdziłem w TIS czy zalecają odłączenie akumulatora.

Opublikowano

Nie, nie toczę wojny ani z Tobą ani z nikim innym na forum. Dlaczego miałbym? Jaki sens?

 

Jeśli ktoś komuś pomaga na forum /a od tego forum chyba jest - przynajmniej wg mojej oceny/ to przede wszystkim chwała mu za podzielenie się wiedzą :cool2:

Tylko że powinny to być informacje rzetelne i nie wprowadzające w błędy, po których rodzą się legendy.

To forum jest czytane przez wiele osób z których niektóre wyniosą trochę wiedzy i być może same swoje auto zdiagnozują, naprawią lub podjada do kogoś kto im będzie w stanie pomóc i to jest OK ale niektóre informacje są po prostu jakąś ściemą, legenda powtarzaną potem innym forumowiczom czy też mechanikom podczas wizyt w warsztatach. Dlatego pytam o źródło o ile to nie pokrywa to się ze zdrowym rozsądkiem.

Tu nie ma ani cienia ataku na Ciebie :8)

 

Ciekawy jestem tych wytycznych odnośnie zewnętrznego zasilania na czas wymiany akumulatora bo tego nigdzie nie widziałem i to byłoby coś ciekawego i nowego.

Co do trybu to niech będzie ale jest to wg mojej oceny całkowicie niepotrzebne - dodatkowa robota ale nieszkodliwe jednak więc spoko.

 

Jak odróżnić błąd pochodzący z wymiany akumulatora od błędu zwarcia? Po pierwsze to jeśli Ty wymieniasz akku to żaden problem - sprawdzasz jakie masz błędy przed wymianą /decydujesz które z nich są warte zapisania/ , wymieniasz akku i jeśli się coś pojawiło podczas tej wymiany to kasujesz i masz czystą historię, nowe błędy które się pojawią to te za które trzeba się brać.

Jeśli nie Ty wymieniałeś to i tak najlepiej wyczyścić pamięć błędów i opierać się na nowych, które i tak przyjdą z czasem o ile jest coś skopane.

 

Ostatnio dość sporo pojawiło się nt akku w naszych autach - wiadomo, temat typowo zimowy - i znowu narastają dziwne mity dotyczące akku, jak wymieniać, robić bypass`y, rejestrować , kodować itp...

Ale luz - tu nie ma wojny :handshake: :mrgreen: - tylko wymiana poglądów z mojej strony i dzika chęć poznania świata :!: :mrgreen:

 

Co do DDE - spaghetticoder leży więc nie sprawdzę skąd dokładnie ciągnie prąd DME ale chyba z terminala30 a ten czasem bywa długo włączony. Być może sam DDE odpina szybciej napięcie ze sterownika świec ale nie zaryzykowałbym stwierdzenia ze nie ma napięcia na żadnym z kabli pod maską po 10 minutach.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

Moje propozycje działania wynikają z doświadczenia, oczywiście były zdobywane poprzez własne obserwacje i czytanie dokumentacji.

 

Jeśli chodzi o akumulator i elektronikę w aucie to lepiej jest jak niema ona przerw w zasilaniu dlatego pewnie też BMW zaleca podłączenie prostownika lub zapewnienie źródła prądu. To tak jak z automatyką/elektroniką użytkową jeśli coś działa cały czas to jest wszystko ok natomiast jak się to wyłączy to potem nie zawsze da się to włączyć :-) A że elektroniki w naszych autach coraz więcej to lepiej jej nie drażnić wahaniami napięcia.

 

Co do błędów to radzę to zrobić tak abym i ja i ktoś kto to będzie później diagnozował nie miał śmieci (błędów) w modułach. Bywa tak że błąd występuje sporadycznie i po skasowaniu błędów nie wraca od razu a po jakimś czasie. Ciężko potem diagnozować taki przypadek. Chce wykluczyć ciągle jeżdżenie i sprawdzanie czy błąd się pojawił czy nie, bo był ale nie wiadomo czy był spowodowany wymiana akumulatora czy czymś innym.

 

Jeśli chodzi o prąd pod maską to będzie on tam zawsze choćby pomiędzy bolcami od zasilania. Jednakże chodziło mi o napięcia dochodzące do sterownika świec żarowych :-)

Opublikowano
Jest troche tych opcji:P Dzisiaj rozmawiałem z serwisem BMW i przy okazji zapytałem jeszcze o odpięcie akumlatora to Pan serwisant powiedział mi że tylko czas sie skasuje i stacje radiowe, zostana kontrolki od abs i cos tam jeszcze, ale po przejechaniu 20metrów wszystko powinno poznikać i że większych problemów nie powinno być :) Zobaczymy jutro, bo jutro zabieram sie za wymianę tego sterownika to dam znać czy jakieś cuda sie działy czy wszystko w porządku(oczywiście odepnę klemę)
Opublikowano
Czytam ten wątek i zastanawiam się czy to forum jest o autach, czy o promach kosmicznych.

 

to samo mialem jak mi tlumaczyli gdzie moge sprawdzic temperature oleju/silnika ;). zwariowalem... nawet swoj VIN trzeba znac zeby to zrobic. Dobrze ze nr. karty kredytowej chociaz nie trzeba podawac... ;)

Opublikowano
Witam. No promy kosmiczne to nie są:P Ale z drugiej strony lepiej wiedzieć(być pewniejszym) co i jak w co niektórych tematach, żeby spać spokojniej :) To moje zdanie oczywiście :) Tak wiec dzisiaj wymieniłem ten sterownik, odpiłem normalnie wcześniej klemę:P. Po zamontowaniu wszystkiego w moim modelu skasował sie tylko czas i data. Oczywiście skasowałem błąd który maiłem przed wymianą sterownika czyli przerwa na czterech cylindrach. Po ponownym odpaleniu samochodu i sprawdzeniu ten błąd już sie nie pojawił jak to maiło miejsce wcześniej(czyli jednak winny był sterownik) Innych błędów nie było. Tak wiec dzięki za podpowiedzi i wskazówki :) Pozdrawiam i Wesołych Świąt oczywiście :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ostatnio jeździłem na krótkich dystansach i trochę mam niedoładowany AKU (ori BMW).

Chciałem go wyciągnać i przez noc podładować prostownikiem - ale mam pewne wątpliwości :

 

1) nie widze w nim otworów do uzupełnienia poziomu elektrolitu - a tym samym miejsca ujścia gazów powstających podczas ładowania (czy możliwy jest wybuch podczas podładowywania prostownikiem?)

2) jest tak poprzykrecany, zabudowany itd, ze mnóstwo z tym roboty... Czy podładowanie bez wyciągania samochodu to będzie głupota - obawiam się ,że jest to trochę niebezpieczne ?

3) Czy po takim kilkunastogodzinnym odłączeniu strace , różne zakodowane fukcje? np światła dzienne, pulsujące stopy przy gwałtownym hamowaniu,cyfrowe wyświetlanie prędkości itd. :?:

Opublikowano

Podłącz prostownik przez wyprowadzone pod maską złącza.

Nic mu nie będzie.

 

 

Jeśli odłączysz akku to stracisz zegar i datę. Reszta się uchowa.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.