Skocz do zawartości

wymiana filtra powietrza w 320d N47 - niby banalne, ale...


map

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Przy okazji wymiany oleju kupiłem komplet filtrów do 320d N47. W ASO usłyszałem, że wymiana filtra powietrza nie jest wymagana tym razem, i mogę zostawić go do następnej wymiany. Po powrocie do domu postanowiłem jednak obejrzeć w jakim stanie jest aktualny filtr i go ewentualnie wymienić. Po zdjęciu 3 metalowych sprężyn i uchyleniu górnej pokrywy doszedłem do wniosku, że wymiana jest wskazana i próbowałem zdjąć górną pokrywę całkowicie. Jednak podłączona rura odprowadzająca powietrze i ten dodatkowy kabel skutecznie to utrudniają. Manuali do wersji 163KM jest mnóstwo, ale tam to faktycznie niezła przeprawa, natomiast w temacie N47 znalazłem tylko wzmiankę, że pokrywę trzeba pociągnąć do góry i w kierunku lamp i sama zejdzie. Faktycznie z małą pomocą wyszła. Natomiast zamkniecie jej po wymianie filtra okazało się sporo trudniejsze, głównie ze względu na ograniczoną możliwość manewrowania górna pokrywą.

Pytania:

1. czy demontuje się rurę odprowadzająca powietrze? Po jej zdjęciu dostęp do wszystkiego byłby bez porównania lepszy i łatwiejszy

2. czy faktycznie ta operacja jest trochę siłowa?

 

Uszczelka poprzedniego filtra (wymiana w ASO) była w dolnej części zgnieciona i rozerwana na dwie części, więc zakładam, że Panowie z ASO nie cackali się za bardzo...

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Kurde ja nie wiem jak Ty ale nigdy nie miałem problemu z wymianą filtra powietrza, 3 klipsy podnosisz do gory i trzymasz jedna reka , potem wyciagasz i wkladasz drugi , zajmuje może ze 20-30 sekund, silowo trzeba dzialac jezeli zle filtr wsadzisz i uszczelka gdzies sie gniecie Edytowane przez dziqsek

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziqsek miałeś na myśli filtr powietrza rozumiem pisząc paliwa.

 

Co do wymiany również nie miałem problemu z jego wymianą, tym bardziej że można odgiąć lekko tą pokrywe tak jak zrobił do dziqsek i powinien wejśc bez większych problemów.

 

Co do tej rurki to możesz ją poluzować na opasce, ewentualnie wypiąć wtyczke od przepływomierza i powinno być jeszcze lżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowy problem u mnie jest taki, że przy włożonym nowym filtrze uszczelka od niego jest na tyle wysoka, że nie mogę w prosty sposób włożyć (zaczepić) pokrywy w dolny zaczep - filtr Knecht. Na oko wysokość tej uszczelki nie odbiega bardzo od tej poprzedniej. Ze zdjęciem też był kłopot, bo po zdjęciu zaczepów nie mogłem wysunąć pokrywy z dolnego zaczepu.

Hmm... 20-30 sekund powiadasz... musiałbym chyba poruszać się z prędkością bliską prędkości światła, aby zbliżyć się do tego wyniku :)

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

@Dreamek

 

Tak, dziekuje za zwrocenie uwagi czlowiek mysli jedna a pisze drugie. Szczerze mówiąc nie wiem dlaczego ale wygodniej wkladalo mi sie wkladke K&N niz ori filr moze to z powodu sztywnosci sportowego filtra, ostatnio zaczynam myslec nad stozkiem zeby sobie wsadzic kontrolnie na kilka dni fajny dzwiek wydaje w naszym silniku ;)

 

Wlaczcie auto , otworzcie maske , potem obudowe filtra i polozcie filtr tak zeby obudowa byla otwarta i troszke podgazujcie, chodzi prawie jak subaru :D

 

@map

 

zdaje Ci się kwestia wprawy ;) Jak znajde chwile to wrzuce filmik ile mnie wiecej czasu mi to zajmuje robione bez pospiechu :norty:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może problem leży w filtrze? Ja u siebie też próbowałem założyć filtr i za nic w świecie nie dałem rady, problemem okazał się być filtr - w przypadku N62N ori BMW to Knecht a ja kupiłem Manna, po wymianie na ori BMW (Knechta) operację wykonałem w 1-2 minuty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem sie robi jak zaczep od strony lampy sie rozepnie. Jest to taki zawiasowy zaczep i trzeba go dosc mocno roztworzyc aby zlozyc wszystko spowrotem. Z podlaczonym MAF jest juz wogole bardzo ciezko.

 

dlatego ja go tylko odginam na wysokosc samego filtra (po odpieciu metalowych klamr), stary mozna na sile wylozyc a nowy wpada jak talala

 

jak miales srogo zabrudzony filtr i sam kosz na filtr polecam wyciagnac caly kosz. Od niego wychodzi taka mala rurka ktorej nie widac bez sciagania (pozycja 10)

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E90/Sedan/Europe/320d-N47/LHD/N/2008/august/browse/fuel_preparation_system/suction_silencer_filter_cartridge/

 

i u mnie byla totalnie zasyfiona. W sumie niewiem do czego ona sluzy ale raczej warto to wyczyscic.

 

Motyw z przycisnieta uszczelka filtra widzialem w "salonowych" autach wiec to jest raczej kwestia jak bardzo Ci sie chce to dobrze wlozyc.

 

I tak, jest to dosc silowa robota ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.