Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wymieniłem starą oryginalną sonde, na boscha uniwersalną, koszt 200-250zł. Bmw 520 e 39 dostała nowy gaz staga, 2 razy były korygowane mapy. (gaz i benzyna) I teraz zaczyna się jazda;-/ Silnik czy jest zasilany gazem czy benzyną, raz na jakiś czas (cyklicznie około 2 do 5 minut) pracuje cicho i równo, nie ma drgań (patrząc po otwarciu maski) płynnie przyspiesza (jak na touringa to robi wrażenie) wszystko pracuje idealnie, żadnych zakłóceń pracy. Aż nagle, silnik dostaje drgań na wolnych obrotach (wyczuwalne nawet w środku) bardzo kiepsko przyspiesza, delikatnie szarpiąc, oraz małe falowanie obrotów. Po podpięciu komputera, nowa sonda boscha (druga jest oryginalna) pokazuje takie coś; CXYGEN SENSOR CONTREL LIMIT, CYLINDER 1-3, Z3 AND 323I US ONLY: THIS FAULT AFFECTS CYLINDER 1-6. I najważniejsze, komp. pokazuje różnice wtrysków pomiędzy sondą oryginalną a nową.Czyli 3 cylindry dostają na czas etyline bądz gaz,( na oryginalnej sondzie) a inne 3 na nowej boscha o 0.02 s za pózno w stosunku do pierwszych 3, stąd słaba moc, drgania itd. Sporadycznie pokazał błąd czujnika położenia wału, ale ten błąd już się nie powtarza. Teraz rodzi nam się pytanie, po wielu główkowaniach pytania różnych magików a kończąc na modlitwach, co może być tego przyczyną? Świece zle spalają paliwo? nie były wymieniane, jak auto przyjechało z De. Może sonda uniwersalna nie ma ochoty cały czas dobrze współpracować z silnikiem? Sprzedawca sondy mówił,będzie pracowała idealnie, w końcu to dzieło Pana Roberta Boscha. Mi skończyły się pomysły co mogę zrobić. Po odpięciu aku. na pare sekund wszystko idealnie wraca do normy na jakiś nieokreślony czas, raz na 300km a raz na 10, 2 razy szarpnie i zaś łapie błąd, efekt słaba jak diabli:(
Opublikowano
Kolego powiem tak mnie na uniwersalnej tez błąd łapało wsadziłem używkę original na probe i :D jest do dziś ok.Łapało mi tez błąd sondy jak zacząłem tankować gaz na innej stacji niby mi się wydawał ok a błędy sondy wyskakiwały :?: :?:
Opublikowano
U mnie czy gaz czy benzyna tak czy inaczej po chwili resetowania łapie błąd i cyklicznie silnik dostaje na 3 cyl. spoznione paliwo i zaś cała zabawa, słaby, falowanie obrotów, drgania silnika itd ... ciekawe w jakim stopniu ma się do tego błąd czujnika położenia wału, bo też się zapala;-/ Po resetowaniu przez jakiś czas jest ok, idzie jak burza, nie ma żadnych problemów
Opublikowano

masz diesel czy benzyne ? :D wpisz co masz może to 520w

 

na-wode :D

Obejrzyj Moje BMW


www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=191208

Opublikowano
Kolego jak wyżej napisanie, benzyna z gazem. Instalacja ma 3 tygodnie i nie robiła tego osoba z pierwszej łapanki, także kwestia założenia i funkcjonowania instalacji odpada.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adaś, stuknij się czymś ciężkim w głowę, zanim coś napiszesz :mad2:

Widziałeś kiedyś w dieslach z tych lat sonde lambda?

:duh:

Nic nie wnosisz do tematu poza głupotą.

 

Co do problemów z sondą, dobrze by było zrobić tak jak ktoś wspominał, oryginał na podmiane, wtedy by sie wyjaśniło co powoduje takie objawy.

Możesz mi powiedzieć jaką to sonde założyłeś?

Opublikowano
oj co ty zrobiłeś zgazowałeś bmw :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :nienie: przecież 520i do nie jest jakiś potwór 4.0

Obejrzyj Moje BMW


www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=191208

Opublikowano
Kolego to jest boscha uniwersalna do bmw, jej koszt 200zł. Ale podkreślam że wtedy wyskoczył błąd czujnika położenia wału, dolny. Nie wiem jak teraz bo jestem w niemczech i nie mam jeszcze złącza do bmw. Ale możliwe że to ma związek z tą słabością silnika i sporadycznym szarpaniem?
Opublikowano
Heh no tak nie 4.0 a czasami szkoda ... ale 2 litry w gazie jak wszystko dobrze chodzi nie czuje żadnej różnicy w stosunku do benzyny. Robie troche dużo kilometrów, od pierwszego tankowania już odliczam zyski:) W mieście przy normalnej jezdzie 11l, na autostradzie przy 180 km/h 14 litrów. Myślę że to dobre wyniki jak na touringa?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak byłem na zlocie to gość miał zagazowaną 2.0d w budzie E46.

Nie myślcie,że źle napisałem.Tak dokładnie 2.0d.

ec2Wze6.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jakbyś nie ściemiał to też byś zobaczył zagazione 2.0d.

Na LPG przerobione było.

Nawet oferta była jakie graty itd. ale nie pamiętam.

Wiem że cena była dość zaporowa.Muszę poszukać filmu który nagrywałem podczas zlotu,jak znajdę to wrzucę w wolnej chwili.

A to może potrwać :mrgreen: .

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zagazowanie diesla jest mało opłacalne bo koszt około 5000 i on nie chodzi na gazie tylko na oleju napędowym + dodatek gazu.

Zmniejsza to spalanie oleju o kilka %.

 

Tyle , że to chyba nie na temat.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
haha zgazowany diesel to musi być muł :D 1 słyszę disel i gaz :D :P to chyba w papierach miał silnik 320d a włożył 320i + gaz ;] sprawdzałeś czy to m47 ? :D

Obejrzyj Moje BMW


www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=191208

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.