Skocz do zawartości

[330D] Wszystkie świece żarowe padnięte a awaria sterownika?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Dzisiaj w wyniku diagnostyki wyskoczył mi błąd świec żarowych. Postanowiłem je sprawdzić zrzuciłem kolektor, wziąłem kabel od plusa z aku przejechałem po każdej z nich i nic nie iskrzyło, wymontowałem wszystkie świece żarowe z mojego M57 184km i po ponownym podłączeniu pod aku żadna nie grzałą.

Wniosek oczywisty trzeba kupic nowe swiece.

 

Auto nabyłem miesiąc temu na mrozach -15 st C odpala ale nie na wszystkie cylindry.

 

 

Boje sie, ze po wymianie sterownik wypali mi znowu wszystkie swiece.

 

 

Jak sprawdzić przed podpięciem nowych swiec czy sterownik działa prawidłowo?

Better slow than not go...
Opublikowano

wszystko wyjasnil Roger Nysa w jednym wpisie o sterowniku i świecach żarowych. Można poszukac.

 

Jak masz uwalony sterownik to mimo nowych świec beda problemy na mrozie. Można auto odpalić bez świec żarowych ale męczy się akumulator, męczy się silnik i męczy się właściciel ale tak poniżej 10 da rade samym kręceniem rozrusznikiem.

 

Jak sterownik uwalony to go wygrzebuj, wysyłaj do Rogera czy innego magika co to poprawia i już.

szukam
Opublikowano
A dlaczego sterownik miałby ci przepalić świece ??

 

Może grzać świece cały czas, albo za długo aż sie wypalą. Ale ok zaryzykuje wrzuce nowe, skasuje bledy, odpale parę razy i się zobaczy na INPIe czy znowu pojawi się bład glow plug device.

 

 

Najwyżej pójdzie do ROgera (Nysa nie daleko od Rybnika).

Better slow than not go...
Opublikowano

W m57 jest przekaźnik, nie sterownik o czym również uświadomił mnie ROGER.

Ja dziś też wymieniam świecę, objawy identyczne jak u ciebie. Przy okazji sprawdzę przekaźnik czy działa prawidłowo

Opublikowano
Z tego co wiem sterownik jest jak bezpiecznik i się po prostu w takiej sytuacji uszkodzi i tyle :D

Sterownik działa na zasadzie regulatora PWM , w tym przypadku świece są na 5V !!!

W sterowniku elementem wykonawczym jest najczęściej tranzystor MOSFET , który przepalając się dostaje tzw stałego stanu przewodzenia... Na świecę podawane jest wtedy 12V i może ona ulec uszkodzeniu. W większości przypadków jednak tranzystor przewodząc wtedy znacznie większy prąd ulega "odparowaniu" i/lub pali trochę ścieżek wokoło.

Teoretycznie jest możliwe spalenie świecy ale czy w praktyce występuje lub jaki to odsetek tego nie wiem i proszę o ewentualne poprawienie mojego rozumowania.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
Kolego ale to jest silnik M57 184KM tutaj świece chyba były 12V a nie 5V jak w M57TU i M57TU2
Opublikowano

zgadza się w M57 nie ma sterownika świec jest tylko przekaźnik świec, a świece jak mój poprzednik napisał, zasilane są na 12V - w sumie to 11V :mrgreen:

pozdrawiam

  • 4 lata później...
Opublikowano
Namierzyliśmy was post i mam problem podobny silnik nie odpala poniżej 10 stopni swiece mam kupione ale tak sie naczytałem ze moze byc wadliwy przekaźnik swiec znajdujący sie w skrzynce tam gdzie komputer mój model e46 330d 184k, teraz moje pytanie, jak sprawdzić ten przekaźnik moze zacząć od tego bo łatwiej a nie od swiec bo inni powymienialem i nie pomogła. Trzeba go wyciągnąć i odłączyć gruby kabel zasilający i co wtedy mierzyć albo nie odłączać przewodu zasilającego tylko go wypiąć i tez co wtedy mierzyć dajcie jakiś prosty sposób by wyeliminować ten przekaźnik zeby na pale nie kupować albo na pale nie wymieniać swiec . Dzieki
Opublikowano
najszybciej odczytać błąd. Jeśli wskaże ci wszystkie 6 swiec padnietych to raczej sterownik, rzadko kiedy wszystkie naraz świece są uszkodzone, jeśli diagnoza pokaże np. tylko 4 swiece spalone to wtedy świece trzeba zmieniać.
szukam
Opublikowano
A jeżeli długi czas nie było wymieniane może być tak że wszystkie są padnięte i wtedy jednak to swieczki> miernikiem tego przekaźnika nie da się zdiagnozować
Opublikowano
Ok rozumie tylko koszt przekaźnika to koszt diagnozy komputera . A jeżeli wszystkie są spalone fizycznie a o tym nie wiemy i komputer to pokaże to wtedy do wymiany przekaźnik czy świece wg was przekaźnika bo rzadko wszystkie są upalone ale takie przypadki się zdążają. chodzi mi o to czy jak podejdę miernikiem pod przekaźnik to czy mogę go łatwo sprawdzić wg mnie odpinając kostkę zapalając zapłon powinno na wyjściu być napięcie na 6 pinach = 6 cylindrów nie wiem czy dobrze kombinuje bo wadą może być że na np na 3 świece nie dochodzi prąd i świece nie będą grzać chodź są dobre. Poprawcie mnie jeśli bzdury pisze:)
Opublikowano
Wystarczy odpiac wtyczki od swiec i sprawdzić czy dochodzi napięcie. Prościej sie nie da :) jak nie dochodzi to wiadomo, jak dochodzi to wtedy mierzysz swieczki po kolei i wiesz. Koszt takiej diagnozy to 10zl za miernik i godzina spędzona na przeczytaniu jak to zmierzyć. Na loniec jestes bogatszy o wiedze i miernik.
szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli nie sprawdzałeś jeszcze błędów? Skąd jesteś? Może ktoś z okolicy podepnie Twoje auto. Przekaźnik raczej rzadko pada, więc obstawiam 3-4 świece spalone.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Z Lubelskiego, nie nie podpinałem pod kompa. A może podmienić przekaźnik tylko pasowało by mieć z - 17 na zewnątrz jak ostatnio wtedy różnice by zauważył jak to przekaźnik. Chyba podjadę i się podepnę. Dzięki wam za odpowiedz
Opublikowano
A to napięcie czy dochodzi można sprawdzić bez ściągania kolektora. sprawdzę to napięcie po wypięciu przekaźnika ?? czy tylko opór sprawdzę jak kolega pisał ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.