Skocz do zawartości

E60 530D 2003 - problem na 2/3 biegu przy 3500 obr.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanie do użytkowników tego modelu. Objawy jak w temacie, skrzynia manualna, samochód po wymianie świec, sterownika świec, turbo po regeneracji, wymieniony olej, odma, przewody podciśnienia, filtr powietrza. Podczas przyspieszania na 2 i 3 biegu odczuwam przy około 3500 obrotów, jakby taką turbodziurę, chwilowe zastanowienie / szarpnięcie. Wiem, że mam ponoć dwumasa do wymiany, ale nie wiem, czy to może być z tego powodu takie zachowanie się samochodu. Może ktoś ma jakieś sugestie, na co zwrócić uwagę, co się może kończyć, albo co jest do wymiany. Dzięki za podpowiedzi.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Może to być źle zregenerowana turbina albo problem z przepływomierzem, pojedź na kopa i sprawdź jakie błędy masz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dwumasa nie ma z tym związku, sprawdził bym przepływomierz powietrza, najlepiej live data (pod obciążeniem).
Opublikowano
A jakby się okazało, że to przepływka, to co dalej? Da się coś z tym zrobić oprócz wymiany?

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
A czy da się to jakoś na INPIe sprawdzić? Wiem, że musi się dać, tylko w którym miejscu? Mój carsoft na COM nie łączy się z tym samochodem, chociaż mam wtyk ODB. A INPA póki co nie miałem czasu się pobawić.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano

Tez mam coś bardzo podobnego i na tych samych biegach tylko samochód w automacie. Jak ograniczylem programowo EGR to efekt sie zmniejszył. Chce go jeszcze wyciągnąć i mechaniczne wyczyścić bo raczej będzie zawalony (krótkie jazdy miejskie) i wtedy moze efekt całkowicie zniknie. No ale ciagle brak czasu.

 

Z tym ze u mnie to czuć jak przyspieszam raczej spokojnie/umiarkowanie, glownie na M2. Jak na pełnym bucie to problemu nie ma.

Opublikowano
U mnie to jest jak jadę spokojnie i wciskam buta, żeby szybko się zebrać, to jak dojdzie do 3500, to tak jakby się wahał - pociagnąć jeszcze wyżej, czy nie i delikatne szarpnięcie jest i idzie dalej. Za drugim razem i kolejnym już tego nie ma. Jakiegoś muła ma, a też jeżdżę na krótkich odcinkach. Trudno mi coś powiedzieć, bo mam go krótko, a wcześniej tylko benzyniakami jeździłem. Niech ktoś zorientowany poradzi, czy i jak na INPA to sprawdzić?

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy da się to jakoś na INPIe sprawdzić?

 

Zainstaluj sobie program który nagrywa pulpit ekranu i nagraj parametry które widzisz na fotce poniżej ale pod obciążeniem (podczas przyspieszania) potem wrzuć film na forum.

 

http://img145.imageshack.us/img145/4609/333f.png

Opublikowano
Guzior - jak to odpalić na INPIe? które zakładki i opcje? zielony z tego programu jestem.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak uruchomisz INPA to wybierasz model, silnik i potem Staus lesen (F5) i następnie chyba F5 lub F6 ale to sobie sprawdzisz już.

 

Ps. A tak w ogóle to zobacz też czy nie masz jakiś błędów zapisanych: po wybraniu silnika wciskasz F4 i potem F1 = odczytanie błędów F2 = Kasowanie błędów

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.