Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chciałbym zapytać czy ktoś może spotkał się z problemem opisanym poniżej ...

 

Podjąłem się już jakiś czas temu remontu silnika 3.0 e32 87r wymieniłem pierścienie, zregenerowałem głowicę (gniazda, zawory, uszczelniacze, planowanie) ...

 

Złożyłem podłączyłem wszystko i nie zapali :(

 

Paliwo jest podawane bo bez świec obracając silnikiem wydmuchiwana jest wtryskiwana dawka paliwa. Iskra również jest jednak zdecydowanie silniejsza na kablu bezpośrednio z cewki. Po rozdzielaczu to taki "elektryczny włos", a z cewki to miga jakby ktoś zdjęcia robił.

 

Pytanie moje brzmi czy jest szansa aby żaden z cylindrów nie zapalił przez problem rozdzielaczem. Pytanie poniekąd z odpowiedzią ale kwestia jest tego, że poza jakimś syknięciem w wydech ani razu nie zakręciła od spalenia mieszanki paliwowej ... Chciałbym również zapytać jakie i czy ma w zapłonie znaczenie generator impulsów który znajduje się na kablu WN 6 cylindra.

 

Rozrząd złożony jest prawidłowo, tak przynajmniej sądzę bo po znakach. Z resztą nie da się inaczej bo co 60 stopni kolejny tłok rozpoczyna cykl i zawory zawsze gdzieś są otwarte...

 

Z góry dzięki za wszelkie informacje i sugestie bo poza wymianą rozdzielacza pomysłów mi już brak.

Chciałbym ją wreszcie usłyszeć...

Opublikowano
Bez impulsatora pali i jeździ normalnie, czasy wtrysków dłuższe, większe spalanie. Bez poprawnie działającej kopułki i palca trudno, żeby zapaliła. Jeżeli po ciemku już błyska, to już dawno jest do wymiany. Przewody pewnie również.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Witaj!

Dzięki za info, kable były wymieniane przez poprzednika fakt, że nie wiem dokładnie kiedy ale po ciemku nie zaobserwowałem przebicia. Słyszałem też o dość zjawiskowej historii, że przy słabym prądzie i niekoniecznie najlepszych świecach iskra zanika pod wpływem sprężania. Chodzi chyba o gęstość materii jaka zostaje uzyskana w GMP ale co do tego pewny nie jestem. Nie mam skąd pożyczyć na próbę aparatu i kabli bo pewnie dużo mogłoby to wyjaśnić. Z drugiej strony silnik powinien śmigać, zostały wykonane w nim dość poważne wymiany to i w/w części pasuje zainwestować...

 

Słupki w rozdzielaczu są dość wypalone i utlenione w miejscach przeskoku, ich nie czyściłem tak jak palca tzn. delikatnie papierek 1000 i "na wysoki połysk". Jestem dość zaskoczony tak dużą różnicą w mocy iskry z wyłączeniem aparatu.

 

Zostaje mi tylko na tygodniu zorganizować części zmiana i kolejna próba zobaczymy co pokaże ...

 

Pozdrawiam Łukasz

Opublikowano
Hej, kopułka bremi to niecałe 200 pLN, także nie majątek, a różnica kolosalna. Ten efekt sprężania, chociaż nie wiem kto to tak nazwał może mieć kilka powodów. Akurat jestem elektrykiem, ale nie chce mi się rozpisywać. W każdym razie nowe świece, oraz przewody zapłonowe z rdzeniem miedzianym i rezystorami to gwarancja sukcesu. Najtańśze takie wykonuje Janmor, ale podobnie jak Sentech wykonuje rónież te w oplocie z drutu, które się do BMW nie nadają(Sentech ma tylko te złe). Oczywiście wszystkie bardziej markowe są tymi odpowiednimi również.
pozdrawiam Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.