Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W sumie jak sprawdzalem ta opinie to znalazłem napis na moscie Life Time Oil,tak jak tutaj http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU31&mospid=48831&btnr=33_1294&hg=33&fg=05

 

 

Lifetime oil znaczy dopoki olej nie straci swoich wlasiwosci a nie wieczny olej.

 

olej w mostach tak jak w xdrive wymienia sie srednio co 80KKM lub co dwa lata.

 

A znacie takie powiedzenie " jak nie swędzi to nie drapać"??

 

Ja znam polak madry po szkodzie...

 

Sam tak rozkminiałem temat i na logikę po co zabierać się za wymianę jeśli nie ma korka spustowego, olej odsączymy strzykawką dolejemy nowy ale co z ewentualnymi opiłkami metalu, przecież tam zostaną, a to one robią najgorszą robotę. Dodatkowo skoro olej kosztuje 300zł, a ceny dyferencjałów używanych (nowego nie znalazłem) to przedział od 300 do 1000zł to po co się bawić w tą zmianę oleju, skoro np. 2 zmiany to 600zł, chyba lepiej jeździć i nie szukać sobie usterek na siłę, w razie poważnego problemu, lepiej wymienić dyfer od zaufanego pośrednika.

 

Najwiecej szkod wyrzadza olej ktory juz nie smaruje a opilki sa jego konsekwencja.

Dyfer za 300 zl bedzie mial taki sam stan jak ten ktory wlasnie ci padl. Pierwsze dyfre z gwarancja roczna maja ceny okolo 2600 do 3000 zl, nowy to juz wydatek okolo 5500 zl w zaleznosci od modelu a tu mowimy tylko o czesci a jeszcze trzeba doliczyc sporo robocizne jezeli nie robisz tego sam. Wymieniajac olej w dyferencjale co 80KKM, spokojnie wytrzyma 400 KKM a z odrobina szczescia 500 KKM czyli duzo dluzej niz bedziesz jezdzil a bez wymiana moze nastepic nawet przy 150-200 KKM.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Kolego z całym szacunkiem dla twojej opinii. Ten olej zamienia się w wodę lub popiół lub coś podobnego po 80kkm?

Spotkałem się z wieloma "wymieniaczami" a później płakali "po co ja się tego czepiałem". Jak nie ma usterki mechanicznej lub złego spasowania w montowni lub problemów z materiałem to będziesz jeździł te 500kkm na jednym oleju. Najczęściej ludzie mają problem jak w zimie przyszaleją nie wiedząc że tylko jedno koło napędowe się kręciło..... i to jest typowy problem mostów/dyferencjałów w samochodach a nie olej lub czasokres jego wymiany.

Masz swoje zdanie -ja to szanuję. Jak dla mnie możesz sobie wymieniać razem z wymianą oleju w silniku.

Opublikowano (edytowane)
Kolego z całym szacunkiem dla twojej opinii. Ten olej zamienia się w wodę lub popiół lub coś podobnego po 80kkm?

Spotkałem się z wieloma "wymieniaczami" a później płakali "po co ja się tego czepiałem". Jak nie ma usterki mechanicznej lub złego spasowania w montowni lub problemów z materiałem to będziesz jeździł te 500kkm na jednym oleju. Najczęściej ludzie mają problem jak w zimie przyszaleją nie wiedząc że tylko jedno koło napędowe się kręciło..... i to jest typowy problem mostów/dyferencjałów w samochodach a nie olej lub czasokres jego wymiany.

Masz swoje zdanie -ja to szanuję. Jak dla mnie możesz sobie wymieniać razem z wymianą oleju w silniku.

 

Olej nie moze zamienic sie w wode bo nie ma takiej mozliwosci chemicznej inaczej ropa bylaby bardzo czystym paliwem. Ale pod plywem czasu, temperatury i innych czynikow olej traci swoje wlasciwosci smarne, ochronne i chlodzace.

 

Proponuje lekture dokumentu BMW Operating Fluids (to oficjalny dokument BMW). Tak jak kazdy olej (w silniku w skrzyni biegow auto i manual wszedzie), olej w diferencialach sie wymienia. Nie ma naukowego wyjasnienia ktore by preferowalo uzywania zuzytego oleju zamiast nowego jezeli wymiana jest wykonana prawidlowo. Ale to nie tylko ja mowie... tylko oprocz samego BMW rownierz kilka innych powaznych stron internetowych (Bobistheoilguy, bimmerfest, E90.com ITD, Bavarian OTTO)

 

Bo gdybym sluchal twojej opini z calym szacunkiem na ktore ona zasluguje, to bym nie wymienial nigdy oleju w silniku bo przeciez nie zmienia sie w wode albo popiol... Kolego.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Do reszty kwestia pedantycznego podejścia do samochodu i wymiany podzespołów nawet profilaktycznie.

 

Przebiegiem się nie jeździ, podobnie jak kolorem.

 

Pozdrawiam

 

taj sie powinno serwisowac samochod... profilaktycznie i pedantycznie i tak wtedy nagle zaczynasz krecic 500 KKM bez wiekszych napraw

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 3 lata później...
Opublikowano
Po co te ,docinki ,pan Bog dal ludziom wolna wole i zdrowy rozsadek dlatego kobiety chodza do spa i sie tuninguja bo innej opcji nie ma aby poprawic to i owo przykladem jest ibisz, a wiec wszysy co twierdza ze oleju sie nie wymienia to jak zacznie Wyc most skrzynia biegow czy maglownica to niech jada do bmw aso i powiedza aby im wymienili za darmo na nowe podzespoly bo bylo napisane bmw long life bmw .powodzonka:-$buuuaaaahhhhahhhha nie wymieniajcie a pozniec placz i zgrzytanie zebami ze do gara nie ma co wlozy :duh: :mad2: c
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ładny odkop..Ale temat jak widać mocno bulwersujący :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie w ostatni weekend postanowiłem wymienić olej w skrzyni manualnej i moście.

 

W skrzyni prawdopodobnie coś było robione bo śruby były już mocno zużyte i miałem problemy z odkręceniem. Po spuszczeniu oleju

ukazał mi się czarny jak smoła olej. Po wymienie na nowy skrzynia dużo lepiej i lżej pracuje, biegi wchodzą mięciej.

 

Miałem problemy z wyciągnięciem oleju z dyfra, udało mi się go tylko trochę oddessać i dolałem do stanu, jest tam tylko korek wlewowy, co bardzo komplikuje tę czynność. Przed wyciągnięciem sprawdziłem stan i wydaje się, że sporo oleju brakuje. Macie może jakieś patenty na odessanie oleju z dyfra? Może są jakieś płukanki czy coś?

Używałem wysysarki ręcznej, ale ciężko tam w ogóle jest włożyć jakiś przewód, którym udało by się wyciągnąć ten olej.

 

Pozdrawiam

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dyfer zamontowany auto w poziomie lejesz aż się wyleje, poniżej 1 ltr.
3A0jS9b.png
  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Tak na szybko, w temacie wymiany oleju w dyferencjale.


Mam e60 z 2009r, które było serwisowane tylko w aso ( DE ) oryginalny przebieg 171 tyś. ( serwis aso a wiec olej w dyfrze, nie był wymieniany, cuda live-time).

Odkręciłem korek ( u góry - nie mam spustowego na dole ), olej powoli kapał (stan ok), kolor słomkowy jasny, pomyślałem ładny, ale śmierdział, (choć z dyfra ten olej ma specyficzny zapach).

Tak na zdrowy rozsądek, olej ma prawie 12 lat, to oczywiste ze trzeba go wymienić,( kapał bardzo ładny- kolor słomkowy), ale dopiero jak otworzyłem opakowanie z nowy olejem, zobaczyłem różnice.


Kupiłem strzykawkę, odessałem około 1 litra.


Wstrzyknąłem nowy olej, ( Ravenol VSG 75W-90, weszło niecały 1 litr), dobiłem nowy, aż zaczął powoli wyciekać, dokręciłem korek ( klucz dynamo. siła 70 Nm)


Drodzy, nie jest mechanikiem, ale tak na zdrowy rozsądek, nie ma olejów live-time, trzeba dbać ( koszt wymiany niewielki, strzykawka 400ml. 35 zł plus 55 zł olej).

I jeszcze taki patent, obwinąłem drutem miedzianym do okoła plastikowy wężyk (ten przy strzykawce bo on luźno goni), aby spowodować żądane wygięcie wężyka bo pod koniec wyciągania oleju trzeba z dna dobrze wyssać.

Edytowane przez Oggi
Opublikowano

Wymieniam 75w90 w przekładniach wózków widłowych.

Nie ma co się sugerować zapachem bo to nie jest oznaka zużycia. Warto przed wymianą rozgrzać przekładnię.

  • 4 lata później...
Opublikowano

25zł za korek OEM to nie majątek. Raz na te 150-200kkm warto je wymienić na nowe razem z olejem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.