Skocz do zawartości

e35 328 klekot po wymienie popychaczy


KordekLK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dwa dni temu wymieniłem popychacze na nowe firmy INA. Wcześniej miałem problem z klekotaniem. Parę dni temu rano po odpaleniu auto zaklekotało jak stary ursus więc postanowiłem że już czas je wymienić tym bardziej że cały zestaw miałem w piwnicy. Ale teraz mam inny problem. Po odpaleniu popychacze cały czas mi lekko klekotają a konkretnie to chyba jeden. Jak trochę pojeżdzę jest ciszej ale klekot i tak słychać. Czy po wymianie popychacze muszą się jakoś dotrzeć lub coś w ten deseń? Potrzeba czasu na ułożenie? Trochę zainwestowałem w tą wymianę a chciałbym aby było cicho. Podobno ten typ tak ma ale czy po wymianie tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przegoń auto do odcinki kilka razy i gwarantuje ci że klekot zniknie :) Sprawdzone .Sam mialem ten problem .Olej musi dojść do nowych popychaczy :) Spokojnie nic się nie stanie :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy te szklanki masz nowe? Czy poprostu inne używki? . Jeszcze sprawdź czy dobrze siedzi listwa z wtryskami.Często też klepią wtryski :) Teraz sobie przypomniałem .Więc radzę i to sprawdzić
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką lekturkę posiadam ale jak chodzi o silnik to raczej wolę oddać do mechaniora. Nie mam warunków aby grzebać w silniku. Jak by chociaż garaż był. Po 15:00 jadę odebrać auto. Mechanik mówił, że mało oleju było i dlatego taki efekt. Zaskoczyło mnie to bo dwa dni temu sprawdzałem i dolewałem. Pytałem o wycieki, mówił że nie ma. Może po odcince olej trafił do popychaczy i stąd ten ubytek?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Auto dalej jest u mechanika. Może opiszę od początku co się dzieje.

Kilka dni temu postanowiłem wymienić popychacze tak jak poniżej opisałem. Do tego wymieniony został pasek klinowy bo też się odzywał. Po wymianie popychacze dalej klekotały. Za radą DjAquaz przegoniłem auto lecz to nie pomogło. Nie pisałem natomiast o dodatkowych objawach. Auto co jakiś czas mi gasło, przy redukcji na niższe biegi, przy zwalaniu i w momencie gdy szybko zwolniło się pedał gazu w czasie jazdy.Stwierdziliśmy, że winny jest nieszczelny układ dolotowy a dokładnie guma przepływomierza. Więc tym sobie głowy nie zawracałem tylko zamówiłem nowy. Ale po wymianie tej gumy objawy dalej są te same czyli klekot popychacza, gaśnięcie silnika, słaba moc. Do tego są problemy z odpaleniem. Z rana dopiero mniej więcej za trzecim razem odpala. Jak się rozgrzeje to odpala lepiej ale dalej z pewną trudnością.

Wcześniej byłem przekonany, że to wina nieszczelnego układu dolotowego (pomijając popychacze) ale teraz mam wątpliwości. Auto ma być dzisiaj po raz drugi sprawdzone pod kątem nieszczelności. Również kompresja silnika. Być może jest gdzieś nieszczelność i to ma wpływ na ciśnienie w silniku przez co odzywa się ten popychacz? Czy miał ktoś z was podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe zatem że jest źle ustawiony rozrząd i vanos. Ale pomyśl o podłączeniu kompa bo wtedy dowiesz się czy np vanos jest ustawiony prawidłowo.Ale wybór należy do ciebie :) powodzenia
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Podłączyłem pod kompa. Wyszedł czujnik położenia wału korbowego. Dzisiaj wymieniłem. AUto odpala od razu, nie gaśnie w czasie jazdy. Ale klekot pozostał. Do tego auto całe drga i nie ciągnie już tak równo od dołu. Podłączyłem kompa raz jeszcze ale nie wykryłem żadnych błędów. Niestety nie wiem jak sprawdzić Vanos poza odczytaniem jego statusów na zapalnonym silniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spisałem tylko te przekroczone parametry dla Engine:

1. Engine load – powyżej 100 (od 0 do 7)

2. Air use of the idle control valve – powyżej 12 (od 0 do 10)

3. Spark timing monitoring – raz zero raz powyżej 11(od 0 do 10)

4. Igniotion timing – powyżej 14 (od 0 do 10)

 

VANOS

5. NW ref. position-outlet – jest zero (od -155 do -60)

 

ANALOG VALUES:

6. Total air consumption HLM – jest 1497 (od 0 do 100)

7. Injection time – 51 (od 0 do 10)

8. Oil tempertature – 155 (od -50 do 120)

 

Jutro jak dam radę (po sylwestrze ;) to podam dalsze parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opis w ksiazce sam robie swoje bmw jest opis wymiany nawet calego rozrzadu to jest sztuka tak wnioskuje z opisu rub tak bo inaczej bedzie zle nadal obstaje przy swoim macie baware a nic o niej nie wiecie :duh: ludzie pytaja o podstawy o cisnienie w oponach ja bije 3 atm na 4 kola pali po moich ustawieniach 7.4l/1 :shock: 1 :shock: 100km
jedynakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tę książkę ale nie chce się brać za rozrząd ponieważ nie mam do tego warunków a pod chmurką w taką pogodę co jest teraz to wolę nie ryzykować. Ale oddałem do dobrego mechanika i przyczyną szarpania i braku mocy była zawilgocona cewka jak dobrze zrozumiałem. Teraz auto śmiga jak nowe. Jednak klekot pozostał. Mechanik zasugerował wymianę oleju bo przy wymianie popychaczy olej nie został wymieniony i być może jakiś paproch dostał się do środka i zapchał popychacz. Kupię płukankę i wymienię olej. Jak to nie pomoże to trzeba posprawdzać popychacze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.