Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Dwa dni temu wymieniłem popychacze na nowe firmy INA. Wcześniej miałem problem z klekotaniem. Parę dni temu rano po odpaleniu auto zaklekotało jak stary ursus więc postanowiłem że już czas je wymienić tym bardziej że cały zestaw miałem w piwnicy. Ale teraz mam inny problem. Po odpaleniu popychacze cały czas mi lekko klekotają a konkretnie to chyba jeden. Jak trochę pojeżdzę jest ciszej ale klekot i tak słychać. Czy po wymianie popychacze muszą się jakoś dotrzeć lub coś w ten deseń? Potrzeba czasu na ułożenie? Trochę zainwestowałem w tą wymianę a chciałbym aby było cicho. Podobno ten typ tak ma ale czy po wymianie tak ma być?

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Przegoń auto do odcinki kilka razy i gwarantuje ci że klekot zniknie :) Sprawdzone .Sam mialem ten problem .Olej musi dojść do nowych popychaczy :) Spokojnie nic się nie stanie :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
DjAquaz dzięki za radę. Dzisiaj tak zrobię :) Od wymiany jeżdżę stylem emeryckim bo miałem obawy czy jazda do odcinki nie spowoduje tutaj komplikacji ;)
Opublikowano
jutro wymieniam gumę przepływomierza ale wątpię aby nieszczelny układ dolotowy powodował stukanie popychaczy. Może mechanik coś źle poskładał
Opublikowano
A czy te szklanki masz nowe? Czy poprostu inne używki? . Jeszcze sprawdź czy dobrze siedzi listwa z wtryskami.Często też klepią wtryski :) Teraz sobie przypomniałem .Więc radzę i to sprawdzić
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Taką lekturkę posiadam ale jak chodzi o silnik to raczej wolę oddać do mechaniora. Nie mam warunków aby grzebać w silniku. Jak by chociaż garaż był. Po 15:00 jadę odebrać auto. Mechanik mówił, że mało oleju było i dlatego taki efekt. Zaskoczyło mnie to bo dwa dni temu sprawdzałem i dolewałem. Pytałem o wycieki, mówił że nie ma. Może po odcince olej trafił do popychaczy i stąd ten ubytek?
Opublikowano
Nie ja montowałem tylko mechanior :? popychacze INA fabrycznie są w plastikowym pudełku wypełnione olejem to chyba na sucho nie były montowane :wink:
Opublikowano

Witam,

Auto dalej jest u mechanika. Może opiszę od początku co się dzieje.

Kilka dni temu postanowiłem wymienić popychacze tak jak poniżej opisałem. Do tego wymieniony został pasek klinowy bo też się odzywał. Po wymianie popychacze dalej klekotały. Za radą DjAquaz przegoniłem auto lecz to nie pomogło. Nie pisałem natomiast o dodatkowych objawach. Auto co jakiś czas mi gasło, przy redukcji na niższe biegi, przy zwalaniu i w momencie gdy szybko zwolniło się pedał gazu w czasie jazdy.Stwierdziliśmy, że winny jest nieszczelny układ dolotowy a dokładnie guma przepływomierza. Więc tym sobie głowy nie zawracałem tylko zamówiłem nowy. Ale po wymianie tej gumy objawy dalej są te same czyli klekot popychacza, gaśnięcie silnika, słaba moc. Do tego są problemy z odpaleniem. Z rana dopiero mniej więcej za trzecim razem odpala. Jak się rozgrzeje to odpala lepiej ale dalej z pewną trudnością.

Wcześniej byłem przekonany, że to wina nieszczelnego układu dolotowego (pomijając popychacze) ale teraz mam wątpliwości. Auto ma być dzisiaj po raz drugi sprawdzone pod kątem nieszczelności. Również kompresja silnika. Być może jest gdzieś nieszczelność i to ma wpływ na ciśnienie w silniku przez co odzywa się ten popychacz? Czy miał ktoś z was podobny problem?

Opublikowano
Po nowym roku jadę do innego mechanika. Kompresja w silniku została sprawdzona i jest ok. Prawdopodobnie źle został rozrząd ustawiony. Także Auto West omijać z daleka
Opublikowano
Możliwe zatem że jest źle ustawiony rozrząd i vanos. Ale pomyśl o podłączeniu kompa bo wtedy dowiesz się czy np vanos jest ustawiony prawidłowo.Ale wybór należy do ciebie :) powodzenia
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Podłączyłem pod kompa. Wyszedł czujnik położenia wału korbowego. Dzisiaj wymieniłem. AUto odpala od razu, nie gaśnie w czasie jazdy. Ale klekot pozostał. Do tego auto całe drga i nie ciągnie już tak równo od dołu. Podłączyłem kompa raz jeszcze ale nie wykryłem żadnych błędów. Niestety nie wiem jak sprawdzić Vanos poza odczytaniem jego statusów na zapalnonym silniku.
Opublikowano

Spisałem tylko te przekroczone parametry dla Engine:

1. Engine load – powyżej 100 (od 0 do 7)

2. Air use of the idle control valve – powyżej 12 (od 0 do 10)

3. Spark timing monitoring – raz zero raz powyżej 11(od 0 do 10)

4. Igniotion timing – powyżej 14 (od 0 do 10)

 

VANOS

5. NW ref. position-outlet – jest zero (od -155 do -60)

 

ANALOG VALUES:

6. Total air consumption HLM – jest 1497 (od 0 do 100)

7. Injection time – 51 (od 0 do 10)

8. Oil tempertature – 155 (od -50 do 120)

 

Jutro jak dam radę (po sylwestrze ;) to podam dalsze parametry.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może vanos Ci tłucze?Potrafi niezle dzwonić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
opis w ksiazce sam robie swoje bmw jest opis wymiany nawet calego rozrzadu to jest sztuka tak wnioskuje z opisu rub tak bo inaczej bedzie zle nadal obstaje przy swoim macie baware a nic o niej nie wiecie :duh: ludzie pytaja o podstawy o cisnienie w oponach ja bije 3 atm na 4 kola pali po moich ustawieniach 7.4l/1 :shock: 1 :shock: 100km
jedynakk
Opublikowano
Mam tę książkę ale nie chce się brać za rozrząd ponieważ nie mam do tego warunków a pod chmurką w taką pogodę co jest teraz to wolę nie ryzykować. Ale oddałem do dobrego mechanika i przyczyną szarpania i braku mocy była zawilgocona cewka jak dobrze zrozumiałem. Teraz auto śmiga jak nowe. Jednak klekot pozostał. Mechanik zasugerował wymianę oleju bo przy wymianie popychaczy olej nie został wymieniony i być może jakiś paproch dostał się do środka i zapchał popychacz. Kupię płukankę i wymienię olej. Jak to nie pomoże to trzeba posprawdzać popychacze.
Opublikowano

już nie rób płukanki po wymianie popychaczy. To nic nie da.

 

Z pewnością masz wybite loże wałków lub prowadnice zaworów. Ewentualnie nie masz ciśnienia oleju na górze...

Opublikowano

Jutro jadę na wymianę oleju. Jeżeli to nie pomoże to za radą AndrewP4 zasugeruję mechanikowi aby posprawdzał te elementy.

 

AndrewP4 a brak ciśnienia oleju na górze z czym może być związane?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.