Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od paru dni spalanie mam w granicach 10 l/100 przy normalnej (jak najoszczedniejszej wedlug mnie) jeździe, przed śniegiem miałem 7,4-8 litrow przy takim samym stylu jazdy. Zastaniawiał mnie, aż tak duży skok spalania (wiem, ze zimą wiecej pali, ale az tyle?) i sprawdzilem jaka trzyma temperature, pojezdzilem troche agresywniej i maksymalna temperatura to 82 stopnie, z reguly bylo w granicach 78c. Czy jest to normalne w tym silniku i przy takiej pogodzie?

 

pozdrawiam

Opublikowano
Tak, to jest normalne. Mam dokładnie tak samo (posiadam ten sam silnik co Ty). Jak chcesz się upewnić to pojeździj nieco dynamiczniej przy wyłączonym ogrzewaniu, wtedy temperatura podejdzie do 85-90.
Opublikowano
@chajec potwierdzam, mam dokładnie tak samo. Przed śniegiem miałem spalanie na wyświetlaczu 6,4 - 7,6 teraz dobija do 10max. Silnik M47 163KM
Opublikowano

kolego chajec-ja bym na twoim miejscu zabral sie za wymiane termostatu,

jestem wlasnie dzis po wymianie glownego i EGR, ten drugi zdemontowalem i podobno jak dmuchach w niego nie powinien

przepuszczac powietrza(mimnimalnie moze) u mnie szlo powietrze jak z parowozu,glowny tez byl lipa temp. w swoim mialem max 80 w miescie w korkach tak normalnie byla na granicy 76/77 stopni. :shock:

spalanie tez mi zwroslo jak u ciebie na 11 czasmi 12 na tych samych trasach co prze zima gdzie bylo 8/8.5

narazie jeszcze nie sprawdzalem spalania dopiero jestem po wymianie term. mam nadzieje ze troche spadnie.

oto efekt wymiany termostatu po niecalych 10min jazdy.

http://imageshack.us/a/img822/9574/20121215140647.jpg

BYLO E46 2.2 COUPE

JEST e91 320d M sport

http://imageshack.us/a/img716/6179/20120608055538.jpg

Opublikowano

A jaką miałeś temperaturę zewnętrzną w UK jak go rozgrzewałeś?

 

Ja mam u siebie tak, że nagrzewa mi się bardzo szybko do 60 st C., później wolno, ale jak już dobije do 88-90 to trzyma równo. Termostaty zmieniłem oba niedawno. W Polsce jest ok. 0 st C. dzisiaj.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
dzis bylo 4 stopnie ,ale nawet jak bylo okolo 10 C to i tak pokazywal 77/76 tem.silnika

BYLO E46 2.2 COUPE

JEST e91 320d M sport

http://imageshack.us/a/img716/6179/20120608055538.jpg

Opublikowano
To w sumie szybko Ci się nagrzewa jak 10 minut starczyło. Mi na postoju to się nie chce szybko nagrzać, jak jadę to spoko, ale i tak potrzebuję z 15 km do 90 st. C przy tej temperaturze, która obecnie panuje w Polsce.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Teraz nie wiem, czy zainwestować i je wymienić czy dać sobie spokój, w ASO mówili, że to normalne... ale różnie to z nimi bywa
Opublikowano

Zadam Ci pytanie .... ile km robisz miesięcznie --> ile litrów paliwa na m-c spalasz niepotrzebnie .... policz koszt wymiany i zobacz kiedy zaczynasz wychodzić na zero ... u mnie to było ok 1,5-2 miesiące ... nie zastanawiałem się długo.

Weż pod uwagę że zwiększony apetyt na paliwo to tylko jeden z efektów ubocznych niedogrzania ... nastepny to niepotrzebne obciążanie DPF zwiększonymi ilościami gazów i substancji stałych, prawdopodobnie na łopatki turbiny też idzie wiekszy syf niż zazwyczaj ... z tym że z tą turbiną to już moje niepoparte niczym ( poza wiedzą ogólną ) domysły.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Ciężko mi odpowiedzieć na Twoje pytanie, bo e91 mam dopiero od 3 tyg. Ale średnio co tydzien tankuje za ok 150-200 zł.

 

Aktualnie spalanie mam 9.4/100.

Pojeździłem dziś troche z włączoną temperaturą.

Na zewnątrz jest 0 stopni.

Nawiewy wyłączone całkowicie, albo na 16 stopni bo już parowałem ale tylko na jednym stopniu wentylatora.

Pod czas normalnej jazdy, całkiem dynamicznej wynosiła ok 74-80 stopni

Sprawdziłem jak to będzie jak wrzuce 6 przy ok 40-50km/h i obroty poniżej 1000. Temperatura szybko zaczeła rosnąć do 85 stopni, ale już nie mogłem tak dłużej jechać, droga nie pozwoliła.

 

Ogólnie to tych 70 paru stopni bardzo długo rosła temperatura.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pod czas normalnej jazdy, całkiem dynamicznej wynosiła ok 74-80 stopni

 

Weź pod uwagę że jeśli temperatura nie osiągnie minimum 75 stopni to nie włączy się proces wypalania DPF-a i w końcu się zapcha i dopiero będziesz miał koszty.

Opublikowano
Teraz nie wiem, czy zainwestować i je wymienić czy dać sobie spokój, w ASO mówili, że to normalne... ale różnie to z nimi bywa

Wymień termostat główny a zobaczysz 91 stopni a nie 82 a najlepiej zrobisz wymieniając komplet czyli główny i egr.Dla mądrali z ASO zawsze jest wszystko ok :shock:

Opublikowano

wsadz kluczyk do stacyjki

przytrzymaj guzik kasowania przez około 15 sekund ... trzymaj jeszcze jak zniknie trojkat ostrzegawczy na wyswietlaczu

nastepnie pojawi sie cos takiego 01.00 FSRG ( czy cos w ten deseń )

musisz teraz 19 razy nacisnąć guzik dosc szybko co 0,5-1,0 sec aby wejsc w 19.00

pojawi sie napisa LOCK ON

poniżej masz "00"

klikaj guzikiem tyle razy aby uzyskać wartość : " SUMA PIECIU OSTATNICH CYFR NUMERU VIN "

powinien pojawić sie napis LOCK OFF

przytrzymaj guzik >5sec aby wyjsc "katalog wyzej"

klikaj az dojdziesz do 07.00 - to bedzie temp silnika

07.01 to temp dolotu powietrza ...

jak bedziesz juz chcial opuscic menu serwisowe przytrzymaj guzik powyzej 15sekund az nie wejdziesz na tryb standard ...

 

PS: wszystko na forum opisane kilka razy .... tylko ze nudzi mi sie w pracy :search: :search:

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja piernicze... latwiej wsadzic termometr do silnika chyba ;). dzieki.

 

Tu masz pokazane jak wejść do testów i temperatura jest pod nr. 7

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.