Skocz do zawartości

Błąd nowej sondy


manolt120kg

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem starą oryginalną sonde, na boscha uniwersalną, koszt 200-250zł. Bmw 520 e 39 dostała nowy gaz staga, 2 razy były korygowane mapy. (gaz i benzyna) I teraz zaczyna się jazda;-/ Silnik czy jest zasilany gazem czy benzyną, raz na jakiś czas (cyklicznie około 2 do 5 minut) pracuje cicho i równo, nie ma drgań (patrząc po otwarciu maski) płynnie przyspiesza (jak na touringa to robi wrażenie) wszystko pracuje idealnie, żadnych zakłóceń pracy. Aż nagle, silnik dostaje drgań na wolnych obrotach (wyczuwalne nawet w środku) bardzo kiepsko przyspiesza, delikatnie szarpiąc, oraz małe falowanie obrotów. Po podpięciu komputera, nowa sonda boscha (stara jest oryginalna) pokazuje takie coś; CXYGEN SENSOR CONTREL LIMIT, CYLINDER 1-3, Z3 AND 323I US ONLY: THIS FAULT AFFECTS CYLINDER 1-6. I najważniejsze, komp. pokazuje różnice wtrysków pomiędzy sondą oryginalną a nową.Czyli 3 cylindry dostają na czas etyline bądz gaz,( na oryginalnej sondzie) a inne 3 na nowej boscha o 0.02 s za pózno w stosunku do pierwszych 3, stąd słaba moc, drgania itd. Sporadycznie pokazał błąd czujnika położenia wału, ale ten błąd już się nie powtarza. Teraz rodzi nam się pytanie, po wielu główkowaniach pytania różnych magików a kończąc na modlitwach, co może być tego przyczyną? Świece zle spalają paliwo? nie były wymieniane, jak auto przyjechało od z De. Może sonda uniwersalna nie ma ochoty cały czas dobrze współpracować z silnikiem? Sprzedawca sondy mówił,będzie pracowała idealnie, w końcu to dzieło Pana Roberta Boscha. Mi skończyły się pomysły co mogę zrobić. Wóz jedzie w niedziele pod Francje i chciałbym mieć wszystko za tip-top.

 

 

Ps. jestem świeżakiem na owym forum, może ktoś wyjaśni czemu zamykają tak szybko tematy, poprzednio umieściłem 2 i cześć, zamkneli:(

 

 

 

Przeczytaj: viewtopic.php?f=72&t=117890

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten temat też zaraz ci zamkną. Tytuł jest niewłaściwy.

 

Sonda zapewne wcale nie wymagała wymiany.

 

A wymiany wymaga czujnik wału lub wałka albo oba.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.