Skocz do zawartości

Grzejąca się klema + słabe ładowanie.Opanowane= Małe FAQ.


grzybek141

Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 miesięcy temu...
heh a ja nie widziałem tak sypiącego się auta i tak upierdliwego w naprawach jak e46 :D:D...

 

:cool2: Ja natomiast nigdy nie widziałem żeby ktoś wymagał od rozerwanej pirotechnicznie klemy żeby działała jak nowa.

 

Jeżeli reszta napraw jest tak samo profesjonalnie przeprowadzona, to pewnie jeszcze nie raz się zdziwisz. :mad2:

 

Auto sprzedane jeszcze w zeszłym roku , ogólnie przyjemność z jazdy BMW to jest to ;) Myślę , że kiedyś wrócę do marki jeszcze :)

Jeżeli dużo pracujesz przy komputerze to polecam -> http://pic.20dollars2surf.com/ban_pl_8831_666001.gif http://pl.20dollars2surf.com/?ref=666001 zarejestruj się i zarabiaj przy okazji ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Cześć,

Przepraszam za odświeżanie tak starego tematu ale się pogubiłem i muszę zapytać. Pacjent to E46 328i 1998r


U mnie wszystko zaczęło się od migających świateł na wolnych obrotach. Wraz ze wzrostem obrotów miganie ustaje.

Ładowanie mierzone na klemach aku daje idealne 14,4V wiec myślę że to nie wina alternatora.


W każdym razie, zauważyłem również mega grzejący się przewód plusowy (ten mniejszy na klemie +).

Do tego stopnia że aż go przypiekło i sam sobie palucha poparzyłem :mad2:


W związku z tym mam kilka pytań:

1. Czy to jest możliwe aby alternator dawał odpowiednie V a regulator był zepsuty i wpływał na migotanie świateł?


2. Czy to migotanie świateł toże byc spowodowane słabymi połączeniami na kablach?


3. Czy to jest ten kabel nr. 13 z REALOEM: Kabel połączeniowy B+ http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AM51-EUR-01-1998-E46-BMW-328i&diagId=61_1108


4. Gdzie jeszcze, oprócz masy w bagażniku, pozostałe punkty masowe? komora silnika etc. Szukałem w całych internatach ale nie znalazłem opisu


3757e5f5be9d7bed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Obserwuj ładowanie podczas jazdy (test 7.0) i pewnie będą skoki, wtedy do wymiany regulator. Tak, to jest ten przewód.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy to jest możliwe aby alternator dawał odpowiednie V a regulator był zepsuty i wpływał na migotanie świateł?

Nie

Czy to migotanie świateł toże byc spowodowane słabymi połączeniami na kablach?

Nie

Odpowiedz na swoj problem znajdziesz dopiero po rozebraniu alternatora - owalne pierscienie wirnika ktore trzeba przetoczyc jesli maja jeszcze duza grubosc lub wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz

zaczęło się od migających świateł na wolnych obrotach. Wraz ze wzrostem obrotów miganie ustaje.

Ładowanie mierzone na klemach aku daje idealne 14,4V wiec myślę że to nie wina alternatora.


W każdym razie, zauważyłem również mega grzejący się przewód plusowy (ten mniejszy na klemie +).

 

Ja bym zaczął od najprostszej sprawy tj. wymiany tego nadpalonego kabla.


Na małych obrotach alternator daje za mało mocy co jest normalne i brakująca moc jest pobierana z aku a przez ten nadpalony kabel jest to ograniczane co może się objawiać pulsującymi światłami.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel na pewno wymienię i zobaczę czy będzie się dalej grzał.


Zapomniałem wcześniej też napisać, że samo aku ma równo 12v (mierząc na klemach) a doczytałem się dziś w "Service manuał" że w pełni naładowany powinien mieć 12,6V a 25% jest przy 12,15V. Wychodzi na to, że mój aku jest mega rozładowany,zwłaszcza że tak naprawdę często autem nie jeżdżę i większość czasu spędza w garażu.

 

A fully charged battery will measure 12.6 volts or slightly more, compared to 12.15 volts for a battery with a 25% charge.

 

To może być takie głupie zamknięte koło, gdzie non stop rozładowany aku powoduje że alternator ładuje full power i przez to się kable grzeją i w końcu przepaliło.

No nic.. wymienię kabel i zobaczę co dalej.


Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozładowany aku powoduje że alternator ładuje full power i przez to się kable grzeją i w końcu przepaliło.

 

Sprawny kabel się niema prawa grzać do tego stopnia aby parzył.

Najczęściej jest to spowodowane słaby styk na połączeniach lub "końcówki źle oblutowane.

Jak tylko sprawa "luzu" na podłączeniu kabla to należy odłączyć kabel i oczyścić miejsca styku odpowiednią szczotką lub papierem ściernym dodatkowo można przesmarować wazeliną techniczną lub pastą(smarem) do połączeń elektrycznych ale nie koniecznie.

Jak końcówka była źle oblutowana (zimny lut) to jak bardzo nie jest nadpalone to można się pokusić zrobić od nowa ale lepiej wymienić cały odcinek bo nadpalone przewody źle się lutują.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja,

Sprawa kabla zamknięta:)


Wymieniłem na nowy (nr. 13 z REALOEM: Kabel połączeniowy B+) i teraz jest zimy jak stopy mojej ukochanej :lol:


Światła jakby przestały mrugać ale nie dokończa więc teraz się zajmę kwestią alternatora.


Pozdro i dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze ciągłość elektryczną massy czyli to co jest podłączone do klemy (-) na aku.

Czyli wszystkie miejsca gdzie kabel (przewód) minusowy jest przykręcony do metalicznego korpusu auta.

Poszarp tym kablem i jak się poruszy to złącze to do wyczyszczenia , przesmarowania i ponownie dokręcić.


jak na (+) miałeś złe połączenie to i może być na (-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.