Skocz do zawartości

E39 2.0i gaz sekw, Nagle przestalo grzać w kabinie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam mam E39 %20i z gazem sekw, przy powrocie z pracy pod samym domem z nawiewów przestało lecieć ciepłe powietrze, silnik nie faluje, temperatura idealnie na połowie. Sprawdziłem stan płynu w zbiorniczku, również jest ok. Proszę o pomoc, nie znam się na sprawach technicznych a jutro trzeba rano jakoś szyby odmrozić, żeby dojechać do pracy :? Edytowane przez buzz69
Opublikowano
Popraw najpierw tytuł kolego bo temat zostanie zamknięty. Ostatnio nie tylko Ty masz z tym problem. Przynajmniej raz dziennie jest pisany taki post. Zobacz posty niżej. Następna sprawa co to za instalacja. Czy jak odkręciłeś korek w zbiorniczku nie czuć gazu?
Opublikowano
czyżby Magic III puścił bąka?
powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano
Przecież to normalne że jeżeli na klimatroniku masz ustawioną temp. np na 22 stopnie to po osiąnięciu tej temperatury z nawiewów nie będzie ci leciało gorące powietrze tylko już takie żeby utrzymać temperaturę w aucie.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
pytanie czy przestało lecieć ciepło czy zaczęło walić lodem bo to już nie klimatronic
powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano
Klima nie jest włączona, na klimatronicu ustawione mam po 32 stopnie na kazdą strefę, na środkowym nawiewie pokrętło na czerwonym, nie było wcześniej problemów i zawsze grzało tylko dzisiaj tak nagle przestało. Jak otworzyłem korek zbiorniczka wyrównawczego to płynu było prawie pod czubek ale powoli poziom zaczął zniżać się w dół. Za chwilkę wyjdę zobaczyć jak jest zimny ile jest stanu. Czy powinno być pod sam korek? Kiedyś miałem TDS i miałem podobną sytuację dolałem płynu (zbiorniczek tam wyglądał zupełnie inaczej, nie był podłużny przy chłodnicy) i było już ok.
Opublikowano

Niekoniecznie jak na auto jest ustawione. Ja czasami się bawię przełącznikami i np dam na siebie nadmuch teraz w zimę to leci pewien czas gorące (jak jest rozgrzany silnik) a po jakimś czasie letnie. Z tym, że siłę nawiewu musiał bym ustawiać ręcznie.

 

Teraz często sam ustawiam sobie nadmuch bo dużo używam na nogi by dywaniki gumowe wyschły i pedała i na szybę z wiadomych powodów i dość mocno nadmuch

Opublikowano

przy 32 stopniach to powinno walić gorącem że ręki nie utrzymasz. napisz jaki masz parownik do gazu bo może puszcza gaz do układu chłodzenia i powąchaj czy nie czuć gazem ze zbiorniczka wyrównawczego.

poziom płynu nie powinien być pod sam korek tylko tak do połowy zbiorniczka - powinien być pływak z "patykiem" który na zimnym powinien być na równi z krawędzią gwintu na zbiorniczku.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano
Właśnie wrociłem, byłem sprawdzić ten poziom płynu, dolałem trochę jednak nic to nie dało. Zauważyłem jednak inną istotną sprawę - przejchałem się kawałek...gdy auto jedzie, wciskam gaz momentalnie zaczyna lecieć ciepłe powietrze jednak gdy się zatrzymam i auto stoi na postoju wtedy od razu zaczyna lecieć zimne. Gdy stoję na postoju nie ruszając gazu leci zimne jednka gdy lekko wcisnę gaz leci ciepłe.
Opublikowano

skoro poziom płynu na gorącym się podniósł a na zimnym opadł to musi być powietrze w układzie, które pod wpływem temperatury się rozszerza i wypycha płyn, czyli masz zapowietrzony układ, jak masz gazolinę to albo parownik puszcza gaz do układu, albo gdzieś na trójnikach ucieka i się zapowietrza. jest jeszcze trzecia opcja ale na razie sprawdź te. bo trzecia może być dużo droższa :cry2:

takie moje zdanie

 

powodzenia

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano
skoro poziom płynu na gorącym się podniósł a na zimnym opadł to musi być powietrze w układzie, które pod wpływem temperatury się rozszerza i wypycha płyn, czyli masz zapowietrzony układ

Akurat w tym przypadku to raczej normalne zjawisko,że na zimno niższy poziom a na rozgrzanym wyższy stan chłodziwa. Pod wpływem wzrostu temp płynu wzrasta ciśnienie,co skutkuje zwiększeniem objętości płynu, dlatego na gorącym silniku nie odkręcamy korka bo ciśnienie wywali płyn

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

podnosi się ale nie na full -nie równo w korkiem, a na rozgrzanym silniku można odkręcić korek tylko powoli i nic nie wybuchnie i się nie wyleje.

z tego co pamiętam to ma korku są dwa wskazania poziomu płynu na zimnym i na gorącym zamieszczone przez producenta i różnica ta wynosi coś około 3 cm - biorąc pod uwagę rozszerzalność płynów pod wpływem temperatury.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano

Gaz to jedno, ale sprawdź też:

1. Faktyczną temperaturę cieczy sczytaną z kompa (test 19 na off i test 7);

2. Jeżyk;

3. Termostat (jak 1 dobrze, to pewnie nie to);

4. Pompę wody (nie będzie strumyka w zbiorniczku);

5. Jest jeszcze jakiśtam zaworek, który nadaje obieg powietrzu. On może się zepsuć (i można go naprawić) i w tedy masz zimne powietrze, a ciepłe tylko przy szybkiej (stałej) jeździe. Jak mi w zeszłym roku poleciał jeżyk, to dojazd do serwisu przy -10 stopniach był koszmarem!

 

PS. Jak byś miał ustawione na 32 stopnie, to byś w slipkach w samochodzie nie wyrobił... Jeśli z taką temperaturą jeździłeś, to albo jesteś zimnokrwistym gadem, albo coś Ci już od jakiegoś czasu szwankowało. jak tylko dla testów, to OK :D

 

PS2. Jak zlikwidowałem u siebie gaz, to samochód zupełnie inaczej zaczął się zachowywać (jak go kupiłem był STAG 200). Ale fakt, że miałem zakładany chyba przez jakiegoś nauczyciela polskiego w garażu pod domem na podstawie filmików z YouTube :mad2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
podnosi się ale nie na full -nie równo w korkiem, a na rozgrzanym silniku można odkręcić korek tylko powoli i nic nie wybuchnie i się nie wyleje.

z tego co pamiętam to ma korku są dwa wskazania poziomu płynu na zimnym i na gorącym zamieszczone przez producenta i różnica ta wynosi coś około 3 cm - biorąc pod uwagę rozszerzalność płynów pod wpływem temperatury.

Tak to prawda że zbiorniczek jest specjalnie oznakowany dwoma "poziomami" dla ciepłego i zimnego silnika, tylko ta różnica chyba jest większa niż 3 cm, ale mniejsza o to :wink: tylko kolega nie napisał do jakiego poziomu dolał płynu, bo jeśli pod górną kreskę to mogło być po zagrzaniu pod korkiem

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Jak otworzyłem korek zbiorniczka wyrównawczego to płynu było prawie pod czubek ale powoli poziom zaczął zniżać się w dół.

Właśnie wrociłem, byłem sprawdzić ten poziom płynu, dolałem trochę jednak nic to nie dało. Zauważyłem jednak inną istotną sprawę - przejchałem się kawałek...gdy auto jedzie, wciskam gaz momentalnie zaczyna lecieć ciepłe powietrze jednak gdy się zatrzymam i auto stoi na postoju wtedy od razu zaczyna lecieć zimne. Gdy stoję na postoju nie ruszając gazu leci zimne jednka gdy lekko wcisnę gaz leci ciepłe.

moim zdaniem to są objawy zapowietrzonego układu

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.