Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Krzysiek BMW Jabłonna, najpierw sprawdzę tył, jeśli będzie coś nie tak, to każe sprawdzić przednie. Jednak wątpię, aby tam były nieoryginalne, gdyż poprzedni właściciel pedantycznie podchodził do samochodu i serwisował go w ASO wymieniając wszystko na oryginały. Swoją drogą mimo tego, co realoem twierdzi o doborze sprężyn znalazłem 4 rodzaje sprężyn Sachs przednich do mojej wersji oraz tylko jedną tylną.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mówię właśnie o przodzie i chyba nie bardzo zrozumiałeś co miałem na myśli.

 

Już teraz kumam, chodzi o zamontowanie do autka, u mnie mechanik rozpinał któryś z wahaczy żeby odsunąć piastę i cały mc'person wszedł bez problemu bez ściskania.

 

Swoją drogą mimo tego, co realoem twierdzi o doborze sprężyn znalazłem 4 rodzaje sprężyn Sachs przednich do mojej wersji oraz tylko jedną tylną.

 

No i to by pasowało, mamy cztero-cylindrowe diesle, sześcio-cylindrowe diesle, sześcio-cylindrowe benzyny i ośmio-cylindrowe benzyny, jak nic 4 rodzaje.. Są jeszcze M-ki, ale to już zupełnie co innego. Tył, to już chyba bez różnicy jaki silnik.. się mi wydaje.

Co do oryginałów i ASO, to nie jest gwarancją, że zrobili dobrze, mogli wrzucić to co mieli na magazynie, historie można pisać o mechanikach w serwisach..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Krzysiek BMW Jabłonna, no w sumie z tym ASO możesz mieć rację, al oby nie :). W katalogu w którym patrzyłem podział nie był ze względu na silniki, ale ze względu na skrzynię biegów i obecność klimatyzacji, choć trochę dziwne mi się to wydaje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Namieszają z pierdółkami, chyba żeby wykluczyć handel używkami, bo weź się połap i kup coś z allegro.. Jak po numerze nie dojdziesz, to na cud trzeba liczyć, nawet z zamiennikami... ASO też nie jest gwarancją..... Najlepiej jest chyba kupić nówkę z salonu, ale ile na to trzeba pracować??

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
witam ja wymieniałem w tamtym tygodniu sprężyny i amotki z przodu bo jedna pękła i później się dowiedziałem dlaczego pękła,bo amorek umarł więc wymieniłem komplet amorki Monroe sprężyny Lejsfors nie wiem podobno dobre.Co do wyboru jakie ,każdy pożądny sklep motoryzacyjny udzieli Ci info co i jak do Twojego auta. A wymiana powiem jedno prz.....ne ja poległem choć to moja 3 beemka i dużo rzeczy sam naprawiam ,do sprężyn bez specjalnej prasy nie podchodz.Co do wyciągnięcia wyłazi dość łatwo odkręcasz 3 nakrętki na kielichu i mcperson sam zchodzi w dół ale musisz uważać żeby nadkola nie zarysować bo ciasnawo jest,żadnych wahaczy nie odkręcaj ,szkoda roboty.
Opublikowano
witam ja wymieniałem w tamtym tygodniu sprężyny i amotki z przodu bo jedna pękła i później się dowiedziałem dlaczego pękła,bo amorek umarł

 

To się zgadza,jak amortyzator przestaje działać to sprężyna dostaje większy wycisk.

Opublikowano
Chyba jednak przesadnie podszedłem do sprawy :). Na szczęście, po oczyszczeniu sprężyn okazało się, że nie były oryginalne, a po założeniu nowych samochód stoi prawidłowo. Ciekawi mnie tylko czy poprzedni właściciel świadomie na takie wymienił, ale wątpię...
Opublikowano

Kolego, mialem to samo w kombi.

W pewnym momencie w desperacji wcisnalem gumy w sprezyny, zeby jakos podniesc tyl. dodam, ze mam nowe sprezyny. Przerobilem wszystkie wersje a tyl sam podskoczyl po tym jak wymienilem wahacz gorny tyl. Czesta objawa to tez pochylone kolo.

Radze sprawdzic bo u mnie tez tak to wygladalo jak u Ciebie az na progu zwalniajacym przy 5kmh urwalem wahacz.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.

 

Odgrzeję temat gdyż także mam problem z tylną osią. Jest ewidentnie za nisko. Moje auto to E39 528i 1996 sedan. Na początku wymieniłem sprężyny tylne bo okazało się, że jedna jest pęknięta. Zamontowałem obie nowe firmy KYB (dobrane po nr OEM) i niewiele to dało. W zeszłym tygodniu poszła inwestycja i wymieniłem wszystkie amorki (przód i tył), też firmy KYB. Oprócz amortyzatorów auto dostało wszystkie nowe łożyska górne amorków (Lemforder) oraz odboje i osłony (Monroe). Efekt z tyłu był przez chwilę po zamontowaniu, ale po 1 dniu jeżdżenia wysokość tylnej osi powróciła do stanu sprzed naprawy. Dzwoniłem do ASO z zapytaniem o sprężyny "do pojazdów o podniesionym dopuszczalnym nacisku osi" czy coś takiego bo wg realoem takie sprężyny były dostępne a mam składane tylne oparcia więc myślałem że mogę mieć taki wynalazek o siebie zamontowany. Po konsultacji telefonicznej uzyskałem od Pana z ASO informację, że w moim samochodzie są zwykłe, standardowe sprężyny a nie te wzmacniane. Mogę takowe zamontować bez żadnych przeróbek i są dostępne na zamówienie. Koszt takiej jednej sprężyny wynosi 450zł :cry: .

 

Może ktoś podpowie jakieś rozwiązanie problemu (inny niż zakup wzmacnianych sprężyn w ASO za kosmiczną cenę). Auto pomierzyłem, obie strony stoją równo i wygląda to tak:

Oś przednia od ziemi do nadkola: 69 cm

Oś tylna od ziemi do nadkola: 65 cm

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.