Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W mojej E39 siedzi tył jak na poniższym zdjęciu (samochód stoi na nierównym podłożu; na równym różnica jest nieco mniejsza, ale nadal duża). Chyba wszystko z zawieszeniem tylnym jest ok, sprężyny całe, siedzi równo z każdej strony. Czy ktoś z was wie co może powodować takie siedzenie?

 

DSC02447.JPG

Opublikowano
kolego a czy ty masz z tylu poduszki pnelmatycznne ja tak mialem w 525i z 1997 roku i byly pekniete na konca sprezyny wymienilem obie i bylo ok radze ci sprawdzic koncowki sprezyn i jec ale dokladnie
Opublikowano
ja tak mialem w poprzedniej e34, przod wysoko tyl nisko, rozwiazania sa dwa, albo dac nowe sprezyny na tyl, albo zglebic przod :D
Opublikowano
hanymany, niedawno go kupiłem, więc nie wiem. Moje są identyczne jak nowe jakiejś tam firmy (długość, grubość), ale nie była (chyba nie mogła ze względu na inne oznaczenia) porównana twardość. Jutro mój mechanik ma się porządnie do tego zabrać, tj. wyciągnąć je i porównać z oryginalnymi i wzmacnianymi (twardość też). Są jakieś inne elementy wpływające na to? Bo chyba nie jakieś dziwne z przodu? ;)
Opublikowano
no generalnie, przod moze tez ciut za wysoko stac, tyl za nisko, i calosc przezentuje sie jak u Ciebie, wszystko sprezyny, amory nie maja tu nic do rzeczy...
Opublikowano

Amory nie mają nic do rzeczy pod warunkiem że nie są zamarznięte.

Na tym zdjęciu widać że z tyłem jest ok.a przód stoi za wysoko.Więc albo z przodu sprężyny za długie albo amorki zamarzły albo są źle zamontowane sprężyny na kielichu amortyzatora.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak na moje oko, tył jest ok, to przód dziwnie wysoko siedzi, chyba, że felgi masz 15' to wtedy przód i tak za wysoko, tył trochę niskawo. Masz zawieszenie m-performance?
Opublikowano

Mam normalne zawieszenie, felgi 15, a opony o profilu 70. Byłby ktoś tak miły i na równym podłożu zmierzył centymetrem odległość od ziemi do krawędzi przedniego błotnika w najwyższym punkcie (jak na foto)? Miałbym punkt odniesienia i wtedy z mechanikiem wykminialibyśmy czy zabrać się za przód czy tył. Niestety aby sprawdzić czy to tył tak siedzi, muszę kupić sprężyny, więc w razie pomyłki zostanę z nimi :/

 

b.JPG

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zrób normalne zdjęcie.Bo to jakaś ci pokraka wyszła :mrgreen:

I jeszcze chcesz żebyśmy ocenili jak nawet nie raczyłeś wyprostować kół z przodu,co jak wiadomo wpływa na wygląd.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Mam opony przód 205\65R15 odległość od posadzki do nadkola 67cm.

tył-205\70R15 odległość 69cm.Zawieszenie zwykłe org. z prawej i lewej strony jest równo :D

Opublikowano

bogi124, dzięki wielkie! Co prawda mam z przodu profil 70, ale reszta się zgadza, więc różnica nieduża i wyliczyć można mniej-więcej :). W poniedziałek będziemy rozkminiać, mam nadzieje, że nie skończy się na wymianie czterech sprężyn.

 

CIHY525, tu nie chodzi o to pokraka, tylko o unaocznienie jak siedzi :P. Na prostym trochę mniej widać, ale nadal jest wyraźna różnica.

Opublikowano
tak swoja droga to co wy za rozmiary opon macie w tych autach, 70 profil?? jak do busa jakiegos...
Opublikowano
tak swoja droga to co wy za rozmiary opon macie w tych autach, 70 profil?? jak do busa jakiegos...

 

Najwyżej BMW E39 dopuszcza profil 65 ale na 70 z tyłu bezpieczniej i wygodniej się jeździ zimą.Szczególnie w trasie po zaśnieżonych drogach.

Opublikowano
ja mam ten sam problem mojej e39 523i 96r i to są spręrzyny do wymiany na 100 % :8),one są całe ale ich czs pracy się skonczył :cry: dam ci rade jak będziesz kupywał nowe dowiedz się o dobra firme bo mój kumpel kupił jakiś tani produkt no i co;na początku było git ale kilka razy obciążył ją na maxa i znowu gleba!!!!pamiętaj firma to podstawa :cool2:
Opublikowano

radek9, amory? na jakiej podstawie?

 

bogi124 , oczywiście dam :)

 

Adzio, takie dali przy kupnie, więc brałem.

 

Czytałem gdzieś w necie, że są różne sprężyny do różnych wersji wyposażenia. Realoem wywalił mi takie coś: "Wybór odpowiednich sprężyn zależy od opcji zainstalowanych w Twoim pojeździe. Zapytaj swojego lokalnego dealera o szczegóły." I skąd ja mam wziąć takie info? ASO pewnie nie udostępni informacji.

Opublikowano
Z biegiem czasu zużywania amorków auto raczej siada a nie się podnosi. No i amorki wylane/zużyte auta znacznie nie obniżą tylko troszkę bo sprężyna będzie go trzymać na odpowiednim poziomie
Opublikowano

Amortyzatory nie mają żadnego wpływu na wysokość ,wychodzą tyle na ile puści je sprężyna.Czy ktoś z was montował amorki? ,co trzeba ścisnąć ściągaczem-sprężynę czy amor.?

W mercach amor. nie przechodzi przez sprężynę tylko jest zamocowany osobno i można wyjąć całkiem amortyzator i auto stoi na sprężynach na tej samej wysokości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi przyszedł inny pomysł, takie lekkie rozmyślania, czy nie jest tak, że masz silnik benzynowy, a sprężyny przednie są od wersji z dieslem?

Jak wiadomo silnik diesla jest dużo cięższy..

Kiedyś wymieniałem sprężynę w 525tds w Norwegii, a jak wiadomo Skandynawowie bardzo zwracają uwagę na detale i bezpieczeństwo, Norweg powiedział, że inne są sprężyny w dieslu,a inne w benzynie, nawet na pudełkach były wypisane same diesle. Sprężyny wyglądały identycznie, ale niby różniły się twardością.

Nie jestem przekonany, że taka jest prawda, ale jeśli tak, to może w tym tkwi przyczyna wysokiego przodu.

Jak przód pójdzie w dół, to tył lekko się uniesie, bo przesunie się środek ciężkości...

 

bogi124 z przodu masz standardowego "mc'persona", czyli amor w środku w sprężynie, więc musisz ścisnąć sprężynę żeby wykręcić amor, co do tyłu w kombi sprężyna jest oddzielnie, a w sedanie nie jestem pewien, zajrzyj w nadkole..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Amortyzatory nie mają żadnego wpływu na wysokość ,wychodzą tyle na ile puści je sprężyna.Czy ktoś z was montował amorki? ,co trzeba ścisnąć ściągaczem-sprężynę czy amor.?

W mercach amor. nie przechodzi przez sprężynę tylko jest zamocowany osobno i można wyjąć całkiem amortyzator i auto stoi na sprężynach na tej samej wysokości.

Jak wymieniałem amorki z przodu bez sprężyn to przód się troszkę podniósł. Wylały się originały i kupiłem oryginały sachs do mojego modelu rocznika wersji silnikowej. Tak więc nie wiem jak to do końca jest. Ja ich nie montowałem tylko mechanik i nie odpowiem Ci :)

Opublikowano

Mówię właśnie o przodzie i chyba nie bardzo zrozumiałeś co miałem na myśli.Dokładnie tak jak piszesz,sprężyny są dobierane minn.do wersji silnikowej.

danielxc

możliwe gdy amorki były inne tzn.kielich osadzony wyżej wówczas sprężyna wraz z budą się unosi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.