Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie!

Może ktoś miał coś podobnego ...

W moim aucie od jakiegoś czasu między 110 a 120 km/h drga kierownica ale ...

1. Myślałem, że koła letnie wyważyłem i to samo ...

2. Zmieniłem na zimówki, wyważałem dwa razy i to samo ...

Najciekawsze jest to, że bardzo mocne drgania są jedynie przy zimnym i nie jeżdzonym aucie, tzn. jeżeli samochód przestoi noc, zaczynam jazdę, to drgania wyczuwalne są już od 80km/h, im dłużej jeżdzę, "samochód" stygnie, nagrzewa, normalna eksploatacja samochodu, jazda z pkt A do pkt B tyle że dużą częstoliwością dragania zaczynają się przy większych prędkościach, wieczorem wracając do domu drgania są już minimalne. Kolejną ciekawostką jest fakt, że jeżeli przyspieszam do 120 km/h powoli drgania czuć a jak przyśpieszę gwałtownie i jadę dalej z prędkościa 110 - 120 drgań brak.

Wieć co? Napęd? Skrzynia? Koło dwumasowe?

Dzięki za ew. pomoc.

Opublikowano
Sprawdz mocowanie walu pod samochodem moze to ta przyczyna ale nie widze zaleznosc miedzy cieplym i zimny autem moglbys sprawdzic tez poduszki pod silnikiem ale fachowcem nie jestem pozdrawiam
Opublikowano
wiem ze moj kolega mial podobny problem ze auto mu cale drgalo i to byla guma pod mocowania walu on tez myslal ze to poduszka pod silnikim wymienil i nie pomoglo i jak sie pozniej okazalo wymienil mocowanie walu i pomoglo
Opublikowano

Temat rzeka w E39. Po pierwsze jesli tylko drga kierownica to najczestsza przyczyna jest taka ze jak auto zimne i opony nie rozgrzane to miej na uwadze ze one sa lekko odksztalcone po dlugim postoju i moga powodowac drgania dopoki sie nie rogrzeja. Ale! i jest to duze Ale, drgania sa na ogol wyczuwalne tylko wtedy kiedy tuleje wachaczy gornych z przodu juz sa nie pierwszej swiezosci. U mnie po wymianie wachaczy problem zniknal.

 

Dziwne natomiast jest to ze drgania u Ciebie wystepuja przy 110 - 120km/h. Na ogol w przypadku wachaczy zaczynaja sie pomiedzy 90 a 100km/h. a powyzej wlasnie ustaja.

Jestes pewny ze drga tylko kierownica?

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

na 100% drgania są na kierownicy ale skąd pochodzą tego już nie wiem :evil: raz miałem wrażenie, tak od 60 km/h, że jadę na kwadratowych kołach, ale w tym przypadku auto stało prawie tydzień. W czwartek jestem umówiony na grzebanie i szukanie dziury w całym, jak coś znajdą to napiszę.

 

Jeszcze jest jedna rzecz, która rzuca podejrzenie na którą poduszkę, albo pod skrzynią albo jak napisał kolega wyżej mocowanie wału, przy "zimnym" aucie, kiedy zgaszę silnik, wyczuwalnie buja się karoseria. Co prawda jest to charakterystyczne przy R6, ale problem kiedyś już występował okazało się, że padła jedna poduszka pod silnikiem, wymieniałem było OK a teraz znowu problem podobny, acz sporadyczny ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.