Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszytskich jestem nowym klubowicze mam problem z swoim samochodem przy normalnej jedzie wszystko ok ale jak sie rozpedzam i dobija predkosc do 160 wylacza turbine po czym po chwili znow turbina zaczyna dzialac. Zauwazylem rowniez ze przyspiezaniu pod gorke i wdepnieciu mocniej gazy turbina wylacza sieszybcie przy mniejsze predkosci. Z diagnozy kompem wyszlo blad doladownia turbo i nie wiem co to moze byc. ERG czyscilem ale koles powiedzial ze juz sa jakies wzery czy to moze byc tym spowodowane czy moze jakis czujniki siedzie w turbie. Czy ktos mial juz z was podobnie jak ja. Jesli tak i znacie przyczyne tego stanu prosze o pomoc . Moje bmw to 530d z 2001 roku pozdrawiam wszytskich
Opublikowano
sprawdzalem i byl przetarty i go wymienilem i dalej tak sie dzieje ale jeszcze raz przegladne a jaka moze byc inna przyczyne tego stanu. Jeslli by kierownica turbiny byla zatarta to by po jakis 30 sek nie zaczela znow ladowac .Dzieki za rade
Opublikowano
Koledzy czy ktos jeszcze cos moze powiedziec o mojej usterce. Mam jedno pytanie czy to co sie dzieje ze turbi moze byc przyczyna tego zaworu mechanicznego w ktory po odpaleniu taki pret zaczyna sie chowac do srodka zaworu. i czy ktos wie jak to sie fachowo nazywa i ile moze to kosztowac z gory dzieukje
Opublikowano

Heh, nie ma czegos takiego jak wylaczajace sie turbo. Przy 160 i obrotach jakie tam panują, żaluzje są "otwarte", tj. rownie dobrze mogloby nie być wężyka podciśnienia i tak samo będzie ciągnąć przy tej prędkości przy sprawnym ukladzie.

To ze jest efekt "wylaczenia turbo" sprawę ponosi tryb awaryjny silnika. Jakis sygnał w ECU jest nieodpowiedni stąd problem.

 

INPA w ręke i do roboty, odczyt blędów na początek, potem diagnostyka podczas jazdy.

tez stawiam na przeladowywanie

Opublikowano
Koledzy czy ktos jeszcze cos moze powiedziec o mojej usterce. Mam jedno pytanie czy to co sie dzieje ze turbi moze byc przyczyna tego zaworu mechanicznego w ktory po odpaleniu taki pret zaczyna sie chowac do srodka zaworu. i czy ktos wie jak to sie fachowo nazywa i ile moze to kosztowac z gory dzieukje

 

 

 

Ten prent ktory sie chowa do dołu to sztanga turbo od zmiennej geometri. Sztanga turbo zaciągana jest przez tak zwany zawór wykonawczy turbo czyli metalowa gruszka ktora dziala na zasadzie podcisnienia i ktora skolei sterowana jest elelktrozaworem podcisnienia n75. Ten cały uklad musi scisle ze soba współpracowac. Podcisnienie ktore generowane jest przez pompe vacum magazynuje sie skolei w plastikowej gruszce połączonej gumowym wezykiem własnie z elektrozaworem n75 i to on ma za zadanie otworzyc lub zamknac łopatki geometri w odpowiednim czasie za pomoca podcisnienia. Reasumując-po odpaleniu silnika sztanga turbo musi sie schowac maksymalnie do dolu co swiadczy o tym ze łopatki sa otwarte do maksimum i auto jest gotowe do pelnego startu. Jezeli sztanga nie zostanie wciagnieta do konca to przyczyna może byc nie szczelny uklad podcisnienia (metalowa gruszka, plastikowa, wezyki, elektrozawor n75 itd). Po odczepieniu sztangi od turbo dzwigienka zmiennej geometri musi sie dac poruszac palcami bez oporow co swiadczy o sprawnej geometri w przeciwnym razie geometria do czyszczenia lub regeneracji. Metalowa gruszka kosztuje okolo 150-200zł i fachowo nazywa AKTUATOREM. Po wymianie takiego aktuatora musisz ustawic odpowiednio geometrie tak zeby nie wystepowało przeładowanie turbo lub niedoładowanie. Przeładowanie bedzie obiawiało sie odcinaniem mocy w pewnym zakresie obrotow a po chwili wszystko bedzie wracało do normy a skolei niedoładowanie jak wiadomo zamuli Twoją Beatke. Mam nadzieje ze pomogłem. Pozdro

Opublikowano
Koledzy dziekuje za posiecony czas i pomoc z tego co opisaliscie to juz powoli wiem gdzie mam szukac przyczyny pozdrawiam koledzy
Opublikowano
elelktrozaworem podcisnienia n75.

 

 

Mylisz pojecia kolego.

Elektrozawór podcisnieniowy to jedno, a zawór n75 to inna bajka

 

 

Nie rozumiem....n75 inaczej konwerter jest sterowany elektrycznie czyż nie? reguluje podcisnieniem czyż nie ,aby kierownica poruszała sie w odpowiednim czasie czyż nie? i znajduje nad plastikową gruszką koło turbo. Wiec jeśli juz mnie poprawiasz to zrób to tak zebym ja to zrozumiał i wszyscy inni ktorzy to czytaja bo roznicy nie widze poza tym na allegro sa w sprzedaży pod własnie takim pojeciem np VOLVO V70 S80 2.5 D TDI ELEKTROZAWÓR N75 CZUJNIK ale oczywiście moge sie mylic i czekam na odpowiedz bo jestem chlonny wiedzy a kazdy uczy sie na bledach....pozdro

Opublikowano

Bo elektrozawór działa zerojedynkowo tzn albo jest otwarty albo zamknięty, a n75 to solenoid, który steruje płynnie i może mieć różne stopnie otwarcia.

Przy turbinie jest n75.

Opublikowano
Nooo i teraz to ja rozumiem... mowilem ze człowiek uczy sie na bledach i do tego całe życie... wszystko jasne...dziekuje nastepnym razem gafy nie popelnie...pozdro
Opublikowano

aha, i trak zapodał zły schemat magistrali podcisnieniowej (2-gi post)

e39 nie ma sterowania klapkami chłodnicy (ten patent ma dopiero e60) i zapomniał o sterowaniu poduszkami silnika.

Opublikowano
aha, i trak zapodał zły schemat magistrali podcisnieniowej (2-gi post)

e39 nie ma sterowania klapkami chłodnicy (ten patent ma dopiero e60) i zapomniał o sterowaniu poduszkami silnika.

sterowanie poduszkami silnika co to takieggo :shock:

Opublikowano

Poduszki silnika sa sterowane przez podcisnienie (dokladniej- elektrozawor ) , miekna lub twardnieja i maja za zadanie zlagodzic drgania wywolane przez silnik.

Przyklad: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EL91&mospid=47671&btnr=22_0048&hg=22&fg=05

Ale wrocmy do problemu naszej e39 :wink:

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.