Skocz do zawartości

Trzesie silnikiem na zimnym Bmw e39 2001r 525i


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To maja robic nastepne ale jesli to jest cos z silnikiem/cylindrami to nie zachowywal by sie zle tez na cieplym ? Najczesciej jak zagrzany i zapali sie go ponownie kontrolka znika, w pon. jak jechalem zostawic auto nie zapalila sie wcale rano (bylo cieplej). O dziwo gdy wyjechalem z warsztatu po wymianie swiec wtedy 1 raz palila mi sie ona stale w ten dzien i nie gasnela po gazseniu/odpaleniu dopiero na nast. dzien ale swiece to ngk 6e to raczej dobre.
Opublikowano

Nie odma nie, a ona moze powodowac, ze komp wylacza 2 cylindy i ciagle swieci sie na nich blad, a na cieplym ok? ..

 

Na innym forum wyczytalem przypadek,ze komus ustalo telepanie po wymianie filtra powietrza ale on chyba nie mial bledow tylko samo telepanie. Nie wiem czy nie bylo to mneijsze przed wymiana u mnie tego filtra na manna-ciezko chodzil. Ale chyba filtr raczej nie mzoe byc powodem w/w ?

Opublikowano
Odma mechnicy mowia ze oczywiscie tez odpowiada za prace silnika ale na cieplym byly by tez np. skoki obrotow a tutaj u mnie trzyma stale obroty. Powrocili do tematu swiec bo jak skojarzylem to po zakupie 2 tyg NIE MIALEM kontrolki tak naprawde na stale zapalila mi sie po wymianie swiec na ngk6 w zwyklym warsztacie. W sumie po tej zmianie auto gorzej chodzilo bo raz na cieplym mialem odczucia ze nie rowno chodzi, a wczesniej tego nie bylo. Wczesniejsze swiece mam - beru platin. Oni mowia, ze te swiece obecne ngk katalogowo sa dobrze dobrane ale sa 4elektrodowe i chca sprobowac wsadzic lepsze potrafiace wiecej "zniesc" platynowe. Jesli sie nie poprawi to zostaje pomiar kompresji...
Opublikowano
na stale zapalila mi sie po wymianie swiec na ngk6 w zwyklym warsztacie. W sumie po tej zmianie auto gorzej chodzilo bo raz na cieplym mialem odczucia ze nie rowno chodzi, a wczesniej tego nie bylo. Wczesniejsze swiece mam - beru platin. Oni mowia, ze te swiece obecne ngk katalogowo sa dobrze dobrane ale sa 4elektrodowe i chca sprobowac wsadzic lepsze potrafiace wiecej "zniesc" platynowe

 

No właśnie kolego i może tu jest problem bo do Twojego silnika dedykowane są już właśnie platynówki - tak mówi serwisówka do E39. NGK 6 EQUP lub Bosch FGR 7 DQP

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Na nowych swiecach auto sporo lepiej pracuje, blad sie nie zapala ale telepanie nadal jest na zimnym.

 

Zaproponowano

- wymiane separatora oleju bo jest org. zly stan - zaolejona (ok. 540 zl ale cena zawiera wszystkei weze- czy trzeba je zmieniac?)

rure miedzy kolektorem a chyba przeplywomierzem (jest mala dziura ledwo widoczna) ok 80zl

wisko jest w b.zlym stanie ok 400 "dzialajaca" zamiennik

 

Ale najpierw najlepiej pomiar cylindrow zeby stwierdzic czy warto inwestowac w auto co myslicie?

Opublikowano
Na nowych swiecach auto sporo lepiej pracuje, blad sie nie zapala ale telepanie nadal jest na zimnym.

 

Zaproponowano

- wymiane separatora oleju bo jest org. zly stan - zaolejona (ok. 540 zl ale cena zawiera wszystkei weze- czy trzeba je zmieniac?)

rure miedzy kolektorem a chyba przeplywomierzem (jest mala dziura ledwo widoczna) ok 80zl

wisko jest w b.zlym stanie ok 400 "dzialajaca" zamiennik

 

Ale najpierw najlepiej pomiar cylindrow zeby stwierdzic czy warto inwestowac w auto co myslicie?

 

Tak jak kolega pisze gdzies sie dostaje lewe powietrze. Ogolnie telepanie na zimnym to w 90% lewe powietrze. Tez w swoim mialem i winny byl reduktor od LPG. Po wymianie, zadnych dolegliwosci zwiazanych z ukladem paliwowym. Tez mialem sprawdzane cewki i wymieniona odme, gdzie w twoim przypadku to ostatnie powinno rozwiazac problem.

Opublikowano

Odma i jedna jej rurka mialy mala dziure, wszystko stare bo nie byla nigdy zmieniana, weze przy sciaganiu polamane. Ten waz idacy od kolektora do przeplywomierza rowniez mial mala dziure. Po wymianie jak na razie nie pali sie kontrolka silnika (malo czasu do testow bylo) ale telepanie wystepuje aczkolwiek mam wrazenie, ze jest chyba mniejsze i krocej trwa. Blad tych cylindrow mowili, ze sie nie pojawia na kompie.

 

Gdzie dalej szukac przyczyny zeby je calkowicie zlikwidowac filtr powietrza/przeplywomierz?

Opublikowano
Z tego co kojarze mechanicy mowili, ze ona byla zmieniana ale chyba nie jest tam oryginal i do tego jest co nieco silikonu ale hm ona wplywala by tez na "drgania" i to tylko na zimnym przez chwile?
Opublikowano

Dzieki sprawdze to.

 

Niestety poprzedni wlasciciel robil auto po taniosci. Mam nadzieje, ze to zalatwi sprawe. A filtr powietrza nie ma tutaj nic do rzeczy? (mam mann'a jak pisalem ciezko wchodzil)

Opublikowano

Tak sie zastanawiam czy faktycznie mzoe lapac lewe powietrze przez te uszczelke zaworow zsilikonowana u mnie skoro kolega krys32 pisze, tez lekko silikonowal. U mnie tam nic nie cieknie to jest sens wymianiac?

Gdzie indziej wyczytalem to rozwiazaniami okazaly sie np. : czyszczenie przepustnicy/krokowego-lub wymiany w/w, wymiany wszystkich uszczelek kolektora oraz czujnik temperatury co sadzicie?

 

Jezeli chodzi o auto to dzis jezdzilem i kontrolki na szczescie brak! ale telepanie jeszcze lekkie jest. Telepanie czuje jezeli odpale auto i celowo na nie poczekam bo jezeli rusze od razu to go nie ma (bo tego nie czuc:) ), wystarczy przejechac kawalek.

Opublikowano
Rozmawialem z mechanikami mowili, ze przez ten czerwony silikon w uszczelce moze lapac lewe i moze przez to jeszce telepie ale bardziej stawiaja na wtryskiwacze bo auto juz ma swoje lata. Trzeba sprobowac najpierw uszczele a potem ew. test wtryskiwaczy.
Opublikowano
Delikatne jak silikon dasz nic się nie dzieje jak pisałem wcześniej. Chyba, że ktoś walił go ile popadnie. U mnie prawie 2 lata i nic. Zero problemów, a silnik czy zimny czy ciepły zero drgań. Stawiasz kieliszek i nie ma prawa się z niego wylać :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.