Skocz do zawartości

e39 530d automat- metaliczne stuki w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 354
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
dzisiaj po jeżdzie w 30 stopniach po i przejechaniu około 25km stukanie ustało. możliwe że to popychacz
Opublikowano
Nie, rozebrałem wszystko ale nie udało mi się go wyciągnąć, w użyciu był młotek i przecinak i nic, po tych zabawach z młotkiem jakby trochę ciszej pracował, te stuki jakby sie wygładziły, były mniej słyszalne, ale na drugi dzień powróciło do normy. W sumie mogę jechać do pierwszego lepszego mechanika żeby mi wyciągnął, ale to wyrzucanie kasy w błoto, bo chce więcej rzeczy wymienić u jednego fachowca a on czas ma dopiero we wrześniu.
Opublikowano

tak odłączałem, z tym że u mnie te stuki są w miarę ciche i trzeba się wsłuchać żeby usłyszeć, po odłączeniu silnik cichnie ale też słychać jego nierówną pracę co się kumuluje, poza tym jak wtrysk jest zapieczony a uszczelka pod nim lekko wypalona to in tak z kompresji będzie słychać przedmuch lub stuk.

 

Tak jak wcześniej pisałem byłem u Pana Mateusza Wlazło z Mrowli (polecany w dziale mechaników Podkarpacie) i popatrzył na korekty, posłuchał i stwierdził ze to najprawdopodobniej wtrysk, wspomniałem o luzach na sworzniu tłoka to się tylko uśmiechnął dając do zrozumienia, że to nie w takim silniku, chyba że ktoś go zarzynał/.

 

Dodatkowo poczytałem sobie o wtryskach i stukach, jest parę tematów o tym, potrafią stukać metalicznie po regeneracji na nowych częściach szczególnie w silnikach z DDE5 gdzie trzeba kodować, tam kodujesz wtrysk po numerze, a części w środku nie odpowiadają oryginałowi, potrafią też stukać jak są niewłaściwie złożone lub za mocno dokręcone.

 

 

Na razie się trzymam teorii że to wtrysk, w między czasie będę szukał kogoś kto go wyciągnie i podmienię na inny. Na wakacjach zrobiłem trasę 400km tam i z powrotem i fajnie chodził, jedynie na wolnych obrotach było słychać, nie tyle metaliczne a metaliczno głuche stukanie.

 

Jak ogarnę wtrysk to napiszę co i jak, chociaż nie chce mi się za bardzo jechać do serwisu gdzie naprawiają wtryski bo ponoć u nich wyciągnięcie wtrysku to ok 450zł

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
podmieniłem wtryski i dalej stuka jak stukało. po wizycie u mechanika stwierdzono luz na sworzniu tłoka lub luz tłoka w cylindrze albo popychacz. na 100% to nie wtrysk
Opublikowano
byłem w serwisie który zajmuje się tylko bmw i po osłuchaniu mojego auta stwierdzili że to najprawdopodobniej wtrysk i że co druga 3 litrówka tak chodzi. niestety nie sprawdzili konkretnie w czym jest problem z braku czasu termin za dwa tygodnie. zrobiłem korekcje i na 3 wtrysku wynosi około - 1,75 a na 5 wtrysku +2 reszta około +0,20 do -0,10
Opublikowano
w serwisie bmw mówiłem że odpinałem wtyczki i dalej hałasuje a oni mówią że to nie wyklucza wtrysku. zobaczę jak wymienię wtrysk. za parę dni dam znać jak sprawa się ma.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Może jeszcze jeden wtrysk został?

 

Napisz gdzie wymieniałeś ten wtrysk , bo ja nie mogę znaleźć porządnego warsztatu coby chciał wymienić, nawet serwis boscha w stalowej co regeneruje wtryski, powiedział, że nie bawią się w takie rzeczy jak wymiana.

Opublikowano
większość ściągaczy jest montowana na pokrywę zaworów (spiera się na niej) a u nas okrywa jest plastikowa, więc nie wiem jakby to miało być montowane by jej nie uszkodzić.
Opublikowano
ja właśnie tak zrobiłem. położyłem pasek grubej blachy na pokrywie zaworów i podważyłem łyżką do kół, wyszedł bez problemu. spróbuj tak jak ja może się uda
Opublikowano

próbowałem młotkiem zruszyć i nic. Szukam warsztatu co by chciał wyjąć, ale na miejscu jak przyjadę a nie że zostawię samochód na tydzień. Większość pracuje do 15tej 16tej a urlopu na razie nie dostanę, tych co pytałem to albo nie robią takich rzeczy albo "zostaw Pan samochód zobaczymy co da się zrobić, jakies tam patenty mamy"

 

 

jest jeszcze w Wyżnem warsztat http://autoexpert.gulis.prv.pl/index.html mógłbym się wybrać po pracy jakby się zajmowali wtryskami, no ale mam 70km.

Miałeś może z nim do czynienia? lub znasz?

Opublikowano
Zrob tak jak ja. Podloz pasek blachy na pokrywe zaworow ale takiej grubszej i zeby byla dosyc dluga odkrec rurke zasilajaca i podloz lyzke w miejscu przewodu pod spuba. Powinno puscic. Moglbys nakrecic film z twoimi stukami? Chcialbym porownac z moim. Powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.