Skocz do zawartości

e39 530d automat- metaliczne stuki w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakieś 3 tyg. temu dałem do sprawdzenia na maszyne i wszystko ok.

Parametry na kompie ok.

Jeżdzę od pażdziernika. Jakieś 3500 tys. Wiadomo zima.

Jeśli chodzi o podmianę to jest problem.

  • Odpowiedzi 354
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie wiem skąd jesteś ale na zapewne jakiś forumowicz mógłby pomóc,

ja jestem z Podkarpacia i stukanie słyszę w obrębie jednego cylindra, 5 lub 6 (6 ma największą korekcję)

Opublikowano
Tak sobie myślałem dzisiaj co ten Pan z tego zachodniego forum miał na myśli pisząc lewy i prawy i wyszło mi, że są dwa wałki rozrządu więc pewnie o nie chodzi. Tylko ,że nie kumam co to ma do koła zamachowego
some idiot set it at the wrong hole on fly wheel
Opublikowano

podrzuciłem linka znajomemu co mieszka w usa i otrzymałem prosta odpowiedź,

miał wymienianą głowicę i ktoś źle rozrząd ustawił

 

co do wałków to jasne że są dwa :)

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/obrazek/27220/686x484

Opublikowano
Czy ktoś wpadł jeszcze na jakiś pomysł bądź rozwiązał problem bo mam coś podobnego co prawda nowszy silnik bo M57N ale objawy podobne. Choć dziwne jest to żę nie zawsze cyka, chyba najczęściej jak ją dobrze przegonie. Jutro wrzucę nagranie dla porównania.
Opublikowano

Luz na sworzniu tłokowym? To nie polonez. Prędzej rozrząd.

 

Ciśnienie oleju sprawdzane? Stetoskopem ktoś osłuchał silniki? Kompresja? Przedmuchy przy świecach, wtryskach, bagnecie? Napęd pasowy, sprzęgło, skrzynia biegów.

 

Kupcie se narzędzia albo oddajcie auto komuś kto wie co robi. Nie oczekujcie że ktoś wam wywróży ze szklanej kuli co dolega waszym silnikom. Zbyt dużo możliwości.

 

Powodzenia.

Opublikowano

tutaj nie chodzi o wróżenie, ale sprawdzenie wszystkiego co napisałeś dokładnie to kupę kasy, za to nowy silnik byś wstawił. Po prostu może ktoś miał podobnie i wie jaka była przyczyna- rozwiązał problem.

ja obstawiam albo popychacze, wtryski lub przestawiony lekko rozrząd.

Opublikowano

Jak widzisz sporo osób boryka się z tym problemem.

 

Sprawdzenie tego dokładnie to może dzień roboty na spokojnie. Trzeba sprawdzić wszystko, bo ten silnik to niestety nie kosiarka i stukać może wiele rzeczy.

 

Wtryski najlepiej podmienić miejscami, bo jak odłączysz, to może być słychać stukanie niepracującego cylindra. Samo osłuchanie silnika stetoskopem to może pół godziny roboty, a może bardzo dużo powiedzieć.

Opublikowano
a mi się coś wydaje że to wina oleju albo pompy oleju. po odpaleniu z rana na zimno silnik pracuje cicho jak benzyna po 30 sekundach pojawia się stukanie. spróbuje zalać go półsyntetykiem może to coś pomoże
Opublikowano
to twoim zdaniem dlaczego stukanie pojawia się dopiero po 30 sekundach? jeśli masz większa wiedzę na ten temat chętnie się czegoś nauczę i myślę że inni forumowicze też chętnie poczytają.
Opublikowano

Zmierz ciśnienie oleju i tyle. A żartem można nazwać wlewanie półsyntetyku, "bo może pomoże", bo jest "gęstszy" itp bzdury.

 

Twój trop jest jak najbardziej dobry, tylko metoda do dup.. :cool2:

Opublikowano
Też bym zmierzył ciśnienie. Ale dlaczego uważasz, że luz na sworzniu tłokowym występuje tylko w polonezie? Myślisz, że nowocześniejsze silniki nie mają tego problemu?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Myślisz, że nowocześniejsze silniki nie mają tego problemu?

Mają i to często.

Znany problem na 5 garku w M51.

Prawdopodobnie też postukuje u mnie.Silnik jeździ z tym z tego co wiem ze 7 lat(prawie 5 u mnie) i nic się nie dzieje,prócz tego że sobie dzięcioli :mrgreen: .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Też bym zmierzył ciśnienie. Ale dlaczego uważasz, że luz na sworzniu tłokowym występuje tylko w polonezie? Myślisz, że nowocześniejsze silniki nie mają tego problemu?

Problem raczej marginalny. Nie wiem ile musiałby mieć silnik nalatane żeby było to słychać. Przy 500tys większość nowoczesnych "porządnych" diesli pracuje dalej tak jak powinna, pod warunkiem odpowiedniego serwisowania.\

Ja dalej będę twierdził, że prędzej będzie łańcuch klepał niż usłyszysz luz na tłoku.

  • Moderatorzy
Opublikowano

W M51 objawy wyciągniętego łańcucha są inne.A tu sobie cyka jakby któryś zawór miał zbyt duży luz i jest to tylko na rozgrzanym silniku.

To raczej nie jest związane z nalatanymi kilometrami i sposobem serwisowania tylko konstrukcją silnika i wychodzi tylko i wyłącznie na jednym cylindrze.Dużo tych motorów tak ma i z tego co wychodzi to samo zaczyna się pokazywać również w M57.

Wymiana kompensatorów nie pomaga,czyli nie zawory.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
serwis też na pewno ale bardziej sworzeń może dostać luzu w tłoku kiedy często się przyśpiesza z niskich obrotów. Też gdy auto jest często mocno obciążone. Ciąga przyczepę lub jest bardzo przeładowane. Diesle częściej dopada luz na sworzniu bo mają siłę pociągnąć z niskich obrotów. Benzyniaka raczej tak się nie traktuje bo nie jedzie.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
znajomy kupił e60 z takimi samymi stukami. sprzedajacy zapewniał go że to uszkodzony wtrysk. jezeli to naprawi podziele się na forum co było przyczyną stuków
Opublikowano

nigdy bym nie kupił samochodu, w ktorym coś sie dzieje, a sprzedajacy coś zapewnia.

Jesli zapewnia, to niech zrobi, przyjedzie, zapoda dowód zakupu częsci, zaprezentuje efekt, dopiero wtedy można kupić.

Gdy zaczyna mnożyć problemy stawiając opór to niech spieprza byle najdalej.

Opublikowano
cena była okazyjna. zobaczymy na czym się skończy. przynajmniej będzie wiadomo co jest przyczyna stuków. mam nadzieje
Opublikowano
cena była okazyjna.

 

Tymbardziej gdy cena jest okazyjna.. ;)

No ale sam jestem bardzo ciekawy jak to sie skończy.

Choć mam wrazenie ze u wiekszosci inaczej stuka, wiec przyczyna moze leżeć gdzieindziej.

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.