Skocz do zawartości

e39 530d automat- metaliczne stuki w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
u mnie chwilowo nic nowego jak stukało tak stuka i chyba termostat mi nawalił bo się nie grzeje. i wywala jakiś błąd po przejechaniu około 10km
  • Odpowiedzi 354
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
wyczytałem że podobne stuki moga dawać wtryski, tak wtryski, nawet jak nie leją i mają odpowiednią korekcję, (mechanicznie coś się w nich zużywa, lub wypada jakiś śrut)
Opublikowano
z tego co wyczytałem to u paru osób stukanie pojawiło się po regeneracji wtrysku. to może być to
Opublikowano
na jakim forum (nie pamiętam gdzie) gość czyścił sobie wtryski (rozkręcał itp) i podobno gdzieś w środku jest jakiś śrut na sprężynce, on się mu przekręcił i spadł ze sprężynki, miał takie same objawy, stukało głośno.
Opublikowano
Witam korzystając z okazji podepnę się pod temat bo i u mnie też występuje takie metaliczne stukanie, z tego co udało mi się wysłuchać to wydaje mi się, że dochodzi gdzieś z tyłu silnika, zauważyłem jeszcze że stukanie znika kiedy silnik schodzi z obrotów po przegazowaniu albo kiedy hamuje się silnikiem a częstotliwość stukania zwiększa się z obrotami silnika. Jeżdżę z tym już dość długo i nie zauważyłem żeby coś się z silnikiem działo ale gdyby ktoś mógł coś podpowiedzieć to byłbym wdzięczny bo potrafi być denerwujące to stukanie.
Opublikowano

Na początku chcę się przywitać. Jastem nowy bo to mój pierwszy post. Ale forum przeglądam od 3 lat.

Podepne się pod temat choć mam e38 ale ten sam silnik i ten sam problem.

Problem powstał po regeneracji dwóch wtrysków.

Podejżenie podło na górę silnika tzn samorególatory zawrów, napinacz łańcucha potem wtryski . Wszystkie wysłane do sprawdzenia i nic. Wszystko w normie.

Teraz podejżenie padło na panewkę, a To już nie przelewki bo i koszty inne.

Zastanawiam się czy nie zalać silnika olejem mineralnym, mineralny jest gęstszy jeśli styki ucichną to będzie znaczyć ze to panewka.

Zastanawia mnie wspomniany przez Bartosa81 śrut na sprężynce.

Może to dobry trop , sam niewiem.

Ja swoje wtryski sprawdzałem w innej firmie niż była robiona regeneracja i niby wszystko z nimi ok.

Na razie te stuki kosztowały mnie jakieś 1000zl i dalej nic.

Jeszcze 1000 i byłby drugi słupek z anglika.

Opublikowano
Miachał, ale jakby to była panewka to długo byś nie pojeździł, niektórzy wspominali na luzie, na sworzniu tłoka, wtedy wystarczy wymienić tłok z korbowodem. No ale luz na sworzniu to by powstał z uwalonych wtrysków gdzie mieszanka nie jest prawidłowo spalana i tłok dostaje ostro
Opublikowano
to powszechny problem ale nikt nie znalazł odpowiedzi. ja zrobiłem już sporo na tym stukaniu i nic się nie dzieje najciszej jest na rozgrzanym silniku
Opublikowano

Jest taka opcja z tym swożniem ale czy warto.

Tłok korbowód swożeń nowa uszczelka pod głowice olej filtry robocizna i mamy 2tys.

A najgorsze jest to że nie ma pewności czy to jest to.

Ktoś napisał że zrobił z tymi stukami juz 15000km .

Gdyby to był swożeń wymęczony tłok przez złą mieszankę to chyba tyle km by nie dało się przejechać.

Myślę że to nie swożeń ale mogę się mylić.

Proponuje ustalić nagrodę :norty: dla tego co odnajdzie przyczynę tych stuków.

Co myślicie o tym?

Np. kontener browara :D

To jakieś Archwum X z tymi stukami.

Opublikowano

mogę się mylić ale czy nie wystarczy zdjąć miskę olejową, odkręcić korbowód i wyciągnąć tłok dołem, nawet bez wyciągania można by wyczuć czy jest lekki luz.

Panewki jakby stukały to kiedyś by się obróciły i wtedy słychać by było dość znacznie

Opublikowano

Problem w tym że luz może być niewyczuwalny przy tego typu stuków, mam tu namyśli charakter tzn cichną przy większych obrotach >3000obr. a poza tym słychać je wyrażniej od strony skrzyni.

Mój mechanik powiedział, źe do puki coś nie jeb....ie to nie wiadomo co to.

Opublikowano
nie jest tak łatwo zdemontować miskę trzeba odkręcić sanki podwiesić silnik. jednym słowem kupa roboty. i coś mi się wydaje że tłok nie wyjdzie dołem trzeba głowice zdemontować
Opublikowano

tak może być

No i koszt całej operacji. Nawet jeśli samemu się to spróbuje zrobić to i tak będą koszty .

Im dłużej myśle to dochodzę do wniosku że słupek może być najtańszym rozwiązaniem na usunięcie stuków.

Opublikowano

kurde, szkoda że nie ma jakiegoś magika który się z tym zetknął i naprawił to, może na zagranicznych forach by znalazł odpowiedź, np na niemieckim forum bmw, no ale u mnie kiepsko z językiem innym niż polski :oops:

 

Michał, słupek zapewne tak, jeśli tylko trafisz na taki bez stuków, koszt wymiany słupka to chyba ok 1000zł jeśli się nie mylę

 

pisałeś też

Problem powstał po regeneracji dwóch wtrysków.
u Ciebie tam bym szukał winy, czy te stuki powstały nagle czy w czasie się nasilały?

Może po prostu pożyczysz 2 sprawdzone wtryski podmienisz i pojeździsz trochę, oczywiście wcześniej kasują korekcje wszystkich wtrysków (chyba w inpie się da to zrobić)

Opublikowano

Wiadomo słupek tylko z auta którym można się przejechać i sprawdzić to i owo.

Te z palety to mogą być ze stukami lub dojechane.

Jak zliczy się koszty tz 2000słupek + 1000wymiana to mamy 3tys. Plus części z naszego słupka, które można obchnąć np tym którzy mają klapki.

Prędej czy później znajdzie się chętny na głowice .

Opublikowano
dzięki, a czy w poście 52 i 53 nie wspomina coś o przestawionym wałku rozrządu (koła zębate są przykręcone do wałka, bez żadnego klina), bo w sumie zdjęcie w ww poście wskazuje że gość naprawił usterkę i znalazł problem
Opublikowano

no właśnie tego do końca nie bardzo rozumiem.

Gości pisze że jeden ma wtysk górnym położeniu a drogi gdy tłok jest o 70 mm niżej ale jak to możliwe

jak by wałek był przestawiony to wszystko kuleje a poza tym jak jeden jest ok a drugi nie

Opublikowano

Mój "angielski" nie wskazuje na to że, koleś pisał jak go wysyłano z jednego warsztatu do drugiego, mechanik twierdził, że to wtryski, servis Boscha, po kontroli wtrysków stwierdził perfekcyjne działanie i facet nie wiedział co robić.

Koleś miał wymienianą głowicę podobno i ktoś zj...ał ustawienie rozrządu, tak daleko się nie znam ale coś zostało ustawione na niewłaściwy otwór w kole zamachowym. Coś ale nie wiem co bo on pisze "prawy" jest idealnie w tzw. martwym górnym punkcie, zaś "lewy" przestawiony o 70mm od właściwej pozycji tłoka. Tylko zastrzelcie mnie nie wiem co koleś miał na myśli pisząc prawy i lewy!?

Opublikowano
chodzi o wałek rozrządu? koło zębate jest przykręcone śrubą , czy tam nakrętką i jest możliwość że się owe koło obróci, nawet były takie przypadki samochód stracił moc i po czasie okazało się że rozrządy był przestawiony, tzn lekko obrócone koło zębate na wałku
Opublikowano

Zgadza się jest to możliwe .

Ale w mojej beacie silnik pracuje rowno, pali mało bo zimą 8-9l , a jak się postaram to i 7,5

a na trasie dochodzi do 10l autostrada (1000km w 6,5godziny)

Mocy nie brakuje , obroty nie falują , po odjęciu gazu nie spadają poniżej 750 obr.

 

Tylko te k........a stuki. powyżej 3000obr cichną.

Co za gó........no siedzi w tym serduszku.

Opublikowano
jak długo już tak jeździsz ze stukami? pisałeś że po regeneracji wtrysków zaczęło stukać, to czemu nie pożyczysz z innego samochodu na sprawdzenie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.