Skocz do zawartości

e39 530d automat- metaliczne stuki w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ten ezgemplarz ma jeszcze nieregularny metaliczny stukot (przy zakreconym korku oczywiscie).

 

A masz filmik, w ktorym nie stuka po odkreceniu korka?

Ciekawe co na to mój mechanik, ktory pracowal kilkanascie lat w aso bmw

  • Odpowiedzi 354
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
po odkręceniu korka oleju na sprawnym vacuum dźwięk silnika się nie zmienia, jest taki sam jak na zakręconym korku, niestety nie mam filmiku a na yt ciężko znaleźć :)
Opublikowano

to gdy znajdziesz egzemplarz ktoremu nie stuka, to daj znać, bo informacje łatwo mozna zmyślić.

Napisz może gdzie to wyczytałeś i czy słyszałes na wlasne uszy M57 któremu nie stuka po odkreceniu?

Ja z kolei słyszałem ze to normalny objaw pracy czegoś tam (nie pamietam już czego i nie chce zmyślać)

 

I faktycznie, od prawie 70tyś km mam dokładnie ten sam stukot co na początku i gdyby coś było zużyte, na pewno by problem postępował dalej

 

 

 

EDIT: zacząłem szukać i zobacz, jest facet, ktory opisuje ze wymienił pompe vacuum a nawet popychacze i stukot po odkreceniu korka ciągle jest: http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=37&t=7287

Takze to mit i pogłoska durna, ze to zuzyta pompa :nienie:

Opublikowano

5er.pl

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=35640&postdays=0&postorder=asc&highlight=odkr%EAceniu+korka&start=0

jak w temacie problemem są stuki dochodzące prawdopodobnie z silnika, bądź też któregoś z podzespołów mechanicy wymyślają coraz to nowsze usterki, a ja już tracę do tego siły największym problemem jest to że po otworzeniu maski i odpaleniu silnika nic kompletnie nie słychać, a już na pewno nie tak jak w środku samochodu.Wcześniej stukało również po odkręceniu korka oleju ale wymiana vacum pomogła i teraz nic nie stuka pozostał jedynie ten hałas słyszalny w środku auta, najbardziej słyszalne do 2000rpm aha no i dziś wyszło na jaw, że poduszka silnika od pasażera skończyła swój żywot, ale to chyba raczej nie jej wina
Opublikowano

Sugerujesz ze facet w linku ode mnie wymienil na niesprawną pompe?

Kupil przeciez oryginalną pierburga.

 

No nic to, zapodałem z prośbą żeby nagrał filmik jak odkreca korek i bedzie czarno na białym

Opublikowano

nie znajdę ci dowodu że stukanie ustaje po wymianie vacuum, w linku który podałeś gość o nicku h4cker pisał w innym temacie, że wykręcił swoją pompę i nie miał stukania, gdzieś potem pisał że wymienił pompę i ma spokój. na forum 5er niektórzy (mniejszość) piszą że po odkręceniu korka nie mają żadnych stuków. Ja u siebie też nie mam stuków na odkręconym korku, możesz ucho wsadzić i nie słychać.

Nie mam dowodu w postaci filmu (nie znalazłem jeszcze na YT) że po zmianie pompy znika stukot pod korkiem.

Szerzej o stukaniu z przyczyny zużytej pompy vacuum masz na forum bmw diesel w dziale o TDSach.

 

Gdzieś znowu wyczytałem że w tym vacuum wyciera się jakąś uszczelka która powoduje przedmuchy i stąd słychać stukanie,

Opublikowano

uszczelką mowisz, to pewnie byłby problem z uzyskaniem żądanego podciśnienia, a juz na pewno byłby kłopot ze sprawnym pompowaniem po utracie podcisnieia z magistrali (hamulcem np)

Jak mozesz to nagraj filmik jak odkrecasz korek oleju

Opublikowano
uszczelką mowisz, to pewnie byłby problem z uzyskaniem żądanego podciśnienia, a juz na pewno byłby kłopot ze sprawnym pompowaniem po utracie podcisnieia z magistrali (hamulcem np)

 

No nie koniecznie. Jeżeli puści oring na połączeniu z głowicą, to nie ma to żadnego wpływu na wytwarzane podciśnienie, będzie tylko lało olejem po bloku. No chyba, że rozszczelni się puszka pompy, to wtedy owszem.

--

pozdrawiam

nelson

Opublikowano
uszczelką mowisz, to pewnie byłby problem z uzyskaniem żądanego podciśnienia, a juz na pewno byłby kłopot ze sprawnym pompowaniem po utracie podcisnieia z magistrali (hamulcem np)

 

No nie koniecznie. Jeżeli puści oring na połączeniu z głowicą, to nie ma to żadnego wpływu na wytwarzane podciśnienie, będzie tylko lało olejem po bloku. No chyba, że rozszczelni się puszka pompy, to wtedy owszem.

 

jesli mowisz o tej nr 2: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=11_3070&hg=11&fg=45

To nie ma szans. nic sie po bloku nie leje. Wszedzie sucho.

Opublikowano
Jak mozesz to nagraj filmik jak odkrecasz korek oleju

 

Bardzo proszę, i tutaj przepraszam ale nie popisze się idealna pracą silnika po odkręceniu korka.

Dodam tylko że auto stało w garażu miesiąc nie odpalane, odpalił na tyk i zaraz zacząłem kręcić. Ten odgłos po odkręceniu korka oleju to nic innego jak powietrze, dodam iż w lecie i na nagrzanym silniku jest jeszcze cieszej.

 

przepraszam za jakość ale raz to ciemno w garażu bo mam oświetlenie z tył a dwa to zrąbany soft w telefonie i stąd taka jakość.

 

Co możecie powiedzieć o stukach w moim silniku?

 

http://www.youtube.com/watch?v=j7JN5V1R900&feature=youtu.be

Opublikowano

a można wiedzieć co nie tak stwierdziłeś?

tak jak pisałem jest to pierwsze odpalenie od ok miesiąca silnik całkowicie zimny, dodatkowo w E38 inaczej wydech jest zbudowany, no dochodzą stuki z silnika

Opublikowano

dzięki :)

 

co do stukania to własnie że stuka, tak jak pisze silnik na filmie całkiem zimny,

w lecie jak było gorąco lub jak się nagrzeje (do 75stC bo termostat do wymiany) to na wolnych obrotach słychać tylko stukanie, najbardziej w kabinie, trochę to dziwne ale stukanie słychać jak się odbija od przeszkód, np odpalony silnik w garażu, wyjdę z garażu i za ścianą słyszę głuchy stuk.

 

teraz tak

0:09 słychać stukanie może napinacz paska,

od 1:01 jak jestem w kabinie słychać w oddali takie klepanie i o to chodzi, na gorącym silniku prawie nie słychać pracy tylko to klepanie

potem 1:27 pomiędzy praca silnika słychać takie klepanie, może to popychacze,

Opublikowano

też słychać, tak jak kolega poprzednio naśladował pieknie swój silnik "ne ne ne ne ne" ;) gdzieś z prawej strony silnika (od str pasażera)

 

Ale zobaczcie na ten filmik:

Dla ceniących czas dajcie od razu ostatnie kilkanaście sekund, w tle słychać takie postukiwanie, że normalnei gdyby nie automat to bym pomyślał, że to dwumas się łomocze. A słychać szczegolnie jak obchodzi z prawej strony samochoód. IMO to napiernicza napinacz klimatyzacji.

 

Miałem bardzo podobnie, ale ostatnio jak zmieniałem termostat to od razu kupiłem pompe wody i kazałem zdjąc pasek klimatyzacji, bo dodatkowo mialem świeszcza pod maską w wilgotne dni.

Wydaje mi sie, ze pracuje stokroć lepiej, też nakręce w podobny sposob niebawem.

Opublikowano
dymek to normalne, spod korka raczej nie stuka to tylko powietrze ze skrzyni korbowej. Odmę i separator wymieniałeś? Ja u siebie mam nówkę odmę i plastikowy separator z E60
Opublikowano
bardziej martwi mnie ten dymek wydostający się z silnika.

 

 

Zimny nie powinien puszczać, rozgrzany coś tam puszcza, ale podobnie jak para z parzącej sie herbaty, czyli wolno unoszący się dymek bez przedmuchu

Opublikowano

Silnik był rozgrzany,akurat wróciłem w nocy z trasy.Odmę kompletną nie dawno wymieniałem ,ale nic to nie zmieniło.Dymi na ciepłym tak zawsze od 2lat.Niby to jest normalne ale widziałem m57 z której w ogóle nic nie nie leci z pod korka :) .Co do pracy silnika u mnie, to ktoś może coś niepokojącego usłyszał ? bo ja nie tak samo jak u kolegów wyżej.Wydaje mi się że jedynie u autora wątku słychać wyraźnie że coś stuka.A my szukamy dziury w całym.

 

a_rw zapodaj jak twoja śpiewa :D

Opublikowano

moja nie śpewa, tylko ryczy ze starości :mrgreen:

Dzisiaj cos sprobuje nakrecic

 

Odnosnie pracy, to imo ci pracuje bardzo ladnie, zero stuków, a ten dymek to faktycznie troszke jakby taki wiekszy, ale bym sie tym nie przejmował.

Z tym ze masz inną kulture pracy, bo masz 2.5d.

3-litrówki mają twardszy klang

Opublikowano
moja nie śpewa, tylko ryczy ze starości :mrgreen:

Dzisiaj cos sprobuje nakrecic

 

-staraj się tak żeby zaryczała,ale z radości :mrgreen:

:cool2:

Opublikowano

pompa vacuum tak nie stuka wymontowałem swoją i odpaliłem stuki pozostały czyli to na 100% nie pompa vacuum. widzę że wiele osób ma ten sam problem i nikt ie wie co to jest, ja zrobiłem już 15000km na tym stukaniu i nic się nie zepsuło ale wydaje mi się że stuka głośniej niż wcześniej. u paru użytkowników stukanie pojawiło się po wymianie wtrysku.

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.