Skocz do zawartości

e39 530d automat- metaliczne stuki w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Już nie jeden mechanik zdiagnozował już luz na sworzniu tłoka i ludzie jeżdżą tak setki tys km i nic się nie dzieje, dlatego nie ma co panikować i przywyknąć :)

Jestem tego samego zdania, zawłaszcza że te silniki pracują na stosunkowo niskich obrotach . Silnik naprawiany to już nie to samo nie będzie pracował jak należy a za koszt naprawy można kupić całego anglika niejednokrotnie .Ze stukaniem przejechałem już 30tyś i nic sie nie dzieje, stukanie nie powiększa się, pali idealnie i dość mało, a po wgraniu flasch niemieckiej firmy tylko nieliczni mogą ze mna rywalizować na równym poziomie :D

Tak sobie myślę może jakieś próby z wymianą oleju ??? czy to głupi pomysł

  • Odpowiedzi 354
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
nie wydaje się wam że jakby to był sworzeń to częstotliwość stuków była by dużo wyższa? obroty silnika to około 750 a częstotliwość stuków to około 300
Opublikowano

O i to by się zgadzało bo na wydechu pewnie nie stuka :?:

Może niech każdy opisze czy miał przygodę z urwana klapką to dojdziemy może do przyczyny .

Ja miałem urwany nit na 4 cylindrze i od tego się zaczęły stuki .

Opublikowano
słuchałem twojego klekotu, współczuć, mój to nówka w porównaniu z twoim, a jakie masz korekty na wtryskach ?
Opublikowano
jeden tylko ma -1,5 reszta około +-0,30 jeszcze pompa progowa buczy i daje nie za duże ciśnienie ale myslę że to nie jest winą stuków
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W moim przypadku było identyczne stukanie jak u większości .Szuka się po internecie , pyta się fachowców , każdy ma swoją teorię ale przychodzi czas żeby zakasać rękawy . :cry: Hałasował 6 cylinder , wymieniłem regulatory 5 i 6 cylindra i nic .Wtryski pozamieniałem miejscami i nic .Pozostaje sworzeń tłoka .Nasłuch w kanale potwierdził dźwięk stukania na wysokości środka bloku .Rozbiórka misy ,głowicy i co ? Przytarty tłok .Silnik najwyraźniej długo stał i tuleja dostała wody bo nie założyli podszybia .Korozja na surowej stali bardzo szybko postępuje i jak silnik poszedł w ruch zaczęło się dziać .Na razie jest nieźle no idealnie nie będzie bo cylinder swoje dostał .Jak się pogorszy to pozostaje mi wymiana bloku albo całego silnika .
Opublikowano

Remont, kurka wodna ja nie biorę remontu w ogóle pod uwagę, koszt duży i silnik nigdy juz nie będzie działał idealnie a nawet noże byc gorzej.

Spróbuję ceramizera, miałem omege 2.5V6 2 szt ceramizera i kłopoty ustały, ale czy w bmw to zda egzamin ? pierdykane klapki.

Powiem wam że jak przejadę z 50 km to jakby ustawały stuki .

Opublikowano
u mnie na w pełni rozgrzanym silniku stuki są czasami nie słyszalne. ale na zimnym to tak nap.... że strach
Opublikowano
Panowie coś jest w tym zasilaniu i mieszaniu pary. miałem ostatnio okazję przetasować, jechałem w dużej mgle,silnik jakby ciszej pracował i miał więcej mocy, złudzenie ? działa jak placebo ? czy coś w tym jest ?
Opublikowano
u mnie jest jeszcze taki objaw na zimnym silniku nie mogę przygazować powyżej 3000 bo silnik wpada w wibracje całe auto się trzęsie jakby silnik chciał wyskoczyć i wali w rurę wydechową kłęby czarnego dymu. jakby paliły tylko ze 3 cylindry. pare dni temu odwiedziłęm serwis bmw i dowiedziałem się od pracownika że jego zdaniem to coś nie tak z wałkiem rozrządu coś się wytarło i ciężko będzie znależć żródło problemu bo luz jest bardzo mały. i doradzili jeżdzić aż się pogorszy.
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Mam identyczna sytuacje co krz...

Tylko ze ja juz remont silnika mam za soba bo przez to stukanie obstawilem panewki lub sworzen a tu ....wszystko w srodku spoko. Z kanalu tez tak stuka w polowie silnika metalicnym twardym stukaniem. Zamklem tymczasowo temat silnika bo zostaja mi tylko wtryski bo jeden pokazuje czasen 3,7mm a czasen 1,8. Oddajcie wtryski do sprawdzenia bo common rail nawet Cr1 to nie tylko moze zalewac i przelewac ale opozniac.

 

Jak cos to remont bez wymiany panewek i pierscionkow ale z kapitalka glowicy polowa szklanek i slizgami lancucha +uszczelki plyny filtry to okolo 1800-2000

Opublikowano

Tak chodzi moje m57 ze stukaniem. Aa i dodam ze obydwie pompy nowe a jednak czasem zalapie jakby na 5 garow i przy 2000rpm czuc bo budzie lekkie szarpania

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
ostatnio wymieniłem pompę wody i wszystkie rolki napinacz paska i dalej to samo. może to jest pęknięty kolektor wydechowy? u kolegi selvador stuka identycznie jak u mnie. zrobiłem ostatnio trasę 400km i spalanie 6.8 czyli wtryski też raczej ok. nie demontowałem jeszcze koła pasowego wału a też już widzę że ma wibracje (może stukać?)
Opublikowano
ostatnio wymieniłem pompę wody i wszystkie rolki napinacz paska i dalej to samo. może to jest pęknięty kolektor wydechowy? u kolegi selvador stuka identycznie jak u mnie. zrobiłem ostatnio trasę 400km i spalanie 6.8 czyli wtryski też raczej ok. nie demontowałem jeszcze koła pasowego wału a też już widzę że ma wibracje (może stukać?)

A patrzyłeś parametry INPA ? chodzi mi o korektę ilościową i balans ale warunek na zimnym silniku , miałem to samo p urwaniu klapki 4 pokazywał korektę nawet 6 na zimnym ,pomiar ciśnienia na 4 cylindrze wykazał zero , tłok był Ok ale zwory do robienia , po tej naprawie stukanie prawie ustało . Mój nawet z z 0 ciśnieniem na 4 garze tak nie klekotał twój jest chyba na wykończeniu stanowczo odradzam dalszą jazdę .

Opublikowano
To pozostaje mi współczuć , mi nie przyszło by do głowy by czymś takim jeździć , nie pali na 1 gar na bank
Opublikowano

Panowie, dziś byłem w serwisie bmw i powiedzieli ze to koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych! Będę wymieniał na dniach! w ASO 300zł

 

http://www.sklepmotoryzacyjny.pl/katalog/panewki-walu-korbowego/koo-pasowe-wau-korbowego-21653130,157059.html# takie, ale znalazłem taniej za 900zl "corteco" w serwisie chcą prawie 2tys :lol:

 

 

Dowiedziałem się tez ze moja fura zamiast mieć 225tys przejechane ma prawie pól miliona :shock: Ja sprzedającemu powiedziałem wprost żeby nie ściemniał z przebiegiem, to od razu przestał zachwalać :)

 

ps. dziś jadąc do serwisu chciałem na prostej przycisnąć zrobiłem KICK i przy 120km/h na mokrej nawierzchni zerwało mi kola, dobrze ze system załapał w porę bo o mały włos oparł bym się w rowie :duh: Naprawdę mocno mną machnęło.

Opublikowano
To pozostaje mi współczuć , mi nie przyszło by do głowy by czymś takim jeździć , nie pali na 1 gar na bank

 

Jak nie pali na jeden gar, jak u mnie identyczny objaw na zimnym a chodzą wszystkie?

Opublikowano

a sprawdził mi w swoim kompie właściciel serwisu, samochod jest z 2002,a 2007roku już miał 248tys, do polski dotarł w 2011 wiec 4ry lata po następne 40tys w Niemczech + poprzedni właściciel w Polsce 45tys przez 2 lata + ja 30tys przez 2,5roku to wychodzi ~480tys, a na liczniku magiczne 197 :D . Tyle ze ja mam to gdzieś, samochód jak się rozgrzeje dosłownie pędzi jak strzała. Poważniejsze naprawy zrobię w ASO, ceny całkiem rozsądne [jak na ASO]. Wiem że są mechanicy którzy zrobią taniej, ale jednak wole zrobić i mieć gwarancje. Części można też samemu kupić, oni wstawią.

 

ps. no chyba ze z tym przebiegiem zrobił mi kawał :D

Opublikowano

Piszę bo wiem miałem to \samo na zimnym skakał i nierówno pracował, jak się rozgrzał nie odczuwałem że pracuje inaczej . jednak ja nie daję za wygrane i byłem wk..... że bmw a odpala na zimnym jak roz,,,,, traktor . zdjąłem osłonę podłożyłem w miejsce 4 inny wtrysk nie wyciągając z silnika trzeba tak zrobić gdyż można uszkodzić kompa, i jak sądziłem silnik pracował dokładnie tak samo jak wcześniej pomiar wykazał na 4 cylindrze totalne 0 , a INPA pokazywała że wszystkie chodzą . Dla jazda takim czymś była niedopuszczalna, sam wstyd by mi nie pozwolił .Klapki wywalone zawory zrobione i jest OK .Ponadto jak ciśnienie na listwie CR będzie za wysokie będzie tak samo klekotał, jak komp odcinał 4 wtrysk wywalał nieraz błąd ciśnienia na szynie .

Jak ktoś zaczyna naprawę od wymiany wtryskiwaczy i innych pierdół , nie mierząc ciśnienia na cylindrach to chyba nie bardzo ma pojęcie co robi takie jest moje zdanie, to jak przyjmować leki od nadciśnienie nigdy nie mierząc sobie ciśnienia :duh:

po naprawie miałem na wszystkich 6 cylindrach prawie identycznie 38 bar

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.