Skocz do zawartości

e39 530d automat- metaliczne stuki w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pisałem o suwie pracy czyli zapłonie co dwa obroty wału, ale nie ważne. Najprościej aby wyeliminować konwerter było by go odkrecic i odpalić silnik :mrgreen:
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
  • Odpowiedzi 354
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam serdecznie. Podepnę się pod temat aby nie zakładać kolejnego. Dzisiaj doszły mnie również stuki spod maski w moim e39. Z tym, że nie są one regularne. Takie jakby chrobotanie z miejsca wskazanego na zdjęciach. Nagrałem też krótki filmik. Być może niezbyt dobrej jakości, ale w tle słychać takie nieregularne stuki. Co to może być Waszym zdaniem? :|

Zdjęcia:

http://images70.fotosik.pl/827/85f8dba390eef667.jpg

http://images70.fotosik.pl/827/8d4cea6b15103ead.jpg

 

Film:

https://youtu.be/OdOERfGsMq8

Opublikowano (edytowane)
sugerując się zdjęciami to łożysko pompy wspomagania lub wody

Czyli ewentualnie w grę wchodzi wymiana którejś z tych pomp? Bo rozumiem, że wymiana samego łożyska nie jest możliwa?

Edytowane przez Bartosz_K
Opublikowano
Jeśli chodzi o pompę wody to cała, we wspomaganiu to nie wiem trzeba by sprawdzić co to, może też być napinacz od paska. Najlepiej jest ściągnąć paski i odpalić silnik, wtedy wyeliminujesz po kolei kolejne urządzenia.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Już naprawione - w moim przypadku rozsypała się rolka napinająca pasek. Wymieniłem też rolki prowadzące. Trochę mnie to wyniosło, bo mechanik słabo szukał w necie, do mnie nie zadzwonił, no i ostatecznie kupił w hurtowni, ale co zrobić. Przynajmniej teraz silnik ładnie pracuje. :)
Opublikowano
Tylko nie sugeruj się tymi stukami, że trzeba vacuum wymieniać. Już był jeden gość, co się sugerowal wpisami na forum, że to vacuum i trzeba wymienić, wymienił więc na nową...

...i stukało dokładnie tak samo.

Pzdr.

 

Hydrauliki wychodzi jednak na to. 720zł po taniości, 1200zł na bogato. Trzeba będzie ruszyć.

W sobotę wraca niunia z wymienionym zawieszeniem, poduszkami i nowym maglem. Kilka rzeczy do poprawki jeszcze i będzie git!

 

Jeju - ile ja już kasy władowałem w nią.... Rozrząd, turbo, cały zawias przodu, część tyłu, sporo elektroniki oraz eksploatacja - tarcze, klocki, olej itd.... :duh:

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

e- tam E-tam. U mnie nic nie stuka:) Jakie to alusy masz? 19-tki? 20-tki?

PS. Fajny Dron Yaza :) Myslalem ze to kto inny go puszcza i mnie tu szpieguje, bo tutaj wiesz... otworzysz lodowke a z drugiego konca mowia ci smacznego :lol:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie, u mnie stuki w silniku slyszalne na najbardziej na jalowym biegu powyzej 1600 obr klekotajace z dodawaniem gazu..Stukanie najbardziej slychac jak sie stoi i doda gazu do 2 tys ponieważ w czasie jazdy zaglusza je praca silnika.Problem u mnie pojawił się po tym jak robilem kick downy na autostradzie i przy przyspieszaniu przy okolo 160 nagle auto jakby na sekundę stanęło, odpuscilem gazu dodalem i jechalem normalnie dalej nic zauważyłem, po zjechaniu na bramkach uslyszalem charakterystyczny klekot jak na waszych filmikach ale dochodzacy jakby zaraz spod plastkiowych oslon, oprocz tego autko wiecej mi pali z litr, minimalnie inaczej odpala(jestem wyczulony na kazda zmiane i slysze ze jest inaczej) i lekko wiecej kopci..wymieniłem 6 wtrysk bo na kompie pokazalo ze 6 ma korekte 4 w plusie, po wymianie na zregenerowany stuki te same i koreta tez taka sama! Dodam ze później podmienilismy wtryski aby wykluczyc ze to na pewno wtrysk i dalej to samo, a gosc z firmy z Boscha sprawdził moj stary wtrsy i okazalo sie ze tez nie był wcale jeszcze taki zły. . Sciagelismy kolektor ssacy i odplalilismy auto bez niego..na 6 cylidrze ucieka kompresja, prawopodnie cos z zaworem uplaony,lub popychacz nie domyka.. Po przytkaniu szmata dziury w glowicy ( szostego otowru na dole, z tych gdzie moga wpasc klapki z kolektora, bloga cisza) .. więc polecam wam koledzy ściągnąć kolektor odpalic i zobaczyć jak macie takie objawy jak ja czy komprsja nie spier*** tak jak u mnie.. Bo to ewidentnie widac ze zamiast wciagac z jednej dziurki spierdla*** spaliny.Ja najpierw sprawdze popychacz, jak nie to scigamy glowice robie zawory, te co trzeba planujemy i jezdzimy dalej. Pozdrawiam

 

Tutaj filmik jak to u mnie słychać :

 

Edit0: popychacze były ok, po zdjęciu glowicy na 6 cylindrze znalazla sie brakujaca klapa z kolektora ssacego, najlepsze jest to ze przy sciganiu klap jednej juz nie bylo, tzn byla juz wylamana, jezdzilem tak bo myślałem ze wylamala sie ona poprzedniemu wlascicielowi a okazalo sie ze wylamala sie mi przykleila gdzies ( bo auto kilka dni jezdzilo normalnie) i dopiero jak na autostradzie jej dalem to musiala sie odkleic i wessalo ja do silnika a dokładniej jak wyżej wspomnialem precik wbil sie w tlok i pokrzywilo zawory dlatego tak klepalo..dodam jeszcze ze klapka urwana na wysokosci 3 cylindra a wpadla az na 6 tak ze grubo..

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/cc635e4cdf55cc0d

 

Edit1: u mnie sprawa zakończyła się wymianą całego silnika, który był jeszcze fabrycznie zamknięty, przełożyłem swój osprzęt i chodzi jak kiedyś .. Pięknie. Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Hej u mnie dzwoni w taki sposob, e46 330cd

 

Dodam że wczesniej była cisza! Oddałem auto do mechanika po zakupie zmienił koło pasowe, dwumas, wtryski i sie zaczeło O.o rozebralismy silnik zawiezlismy do sprawdzenia bo na zewnątrz wszystko ładne i diagnoza luz na sworzniu tłoka i to bardzo duży do tego na każdym. Ciekawe czy to, to, czy jeszcze coś :/ Dodam że sprawdzałem wtryski są OK, nawet rozrząd sprawdzalismy i też ok. Czy luz na sworzniu tłoka mógłby tak własnie stukać? Dodam że wraz z wzrostem obrotów głosniej stuka. Moc ma, odpala ładnie itp tylko TO... :/

 

Pozdrawiam

  • 1 rok później...
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.