Skocz do zawartości

e39 530d automat- metaliczne stuki w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam po przestudiowaniu forum nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. a mianowicie mam problem ze stukami silnika. zostały wymienione popychacze taka była diagnoza i dalej to samo może miał ktoś podobny problem i chce się podzielić wiedzą proszę o pomoc ładuję tylko kasę i nic
  • Odpowiedzi 354
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
ponadto po dodaniu gazu przy obrotach około 1000 i 2000 delikatnie rzuca silnikiem. czasami po ostrym przyspieszeniu nie ma mocy i zostawia za sobą czarna chmurę za sobą ostatnio puścił chmurę i zaczęło całym autem trząść jakby chciał wyskoczyć dodam że zatrzymałem sie od razu po 30 sekundach wszystko wróciło do normy
Opublikowano (edytowane)

Kolego, nie wiem czy to to samo, ale niecały miesiąc temu podobne stuki były i u mnie. Pierwszy mechanik stawiał na pompę od wspomagania bo od tej strony wydobywał się ten dźwięk, ale drugi stawiał na koło pasowe (to, bezpośrednio na wale) ale pierwszą wymieniliśmy pompę. Stuki pozostały, wymiana tego koła załatwiła sprawę. Ono jest z dwóch części metalowych + guma, jak się powyrabia, to w prowadnicach widać wyraźnie zużycie. trochę rozbierania ale wcześniej próba obejrzenia np. lusterkiem powinna coś wyjaśnić.

 

http://www.google.pl/imgres?hl=pl&sa=X&tbo=d&biw=1440&bih=704&tbm=isch&tbnid=9kdX8XysS6qXsM:&imgrefurl=http://allegro.pl/kolo-pasowe-bmw-e46-330d-e39-525d-530d-x5-3-0d-i2486392040.html&docid=20QL6HIQcXrSxM&imgurl=http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/24/86/39/20/2486392040&w=470&h=360&ei=EcXNUILXEMTCswaRooGIAg&zoom=1&iact=hc&vpx=4&vpy=276&dur=2107&hovh=196&hovw=257&tx=91&ty=119&sig=104674154644832791905&page=1&tbnh=141&tbnw=185&start=0&ndsp=34&ved=1t:429,r:7,s:0,i:108

 

 

Używka 3 stówki...

Edytowane przez daniel73
Opublikowano
witam najpierw zdemontuję koło pasowe i odpalę bez i się okaże czy to wina koła pasowego. ja tylko coś będę wiedział podzielę się na forum
Opublikowano
jak zdejmiesz paski to nie będzie (jeżeli tu jest przyczyna) stukać, bo nie będzie oporu pomp i alternatora. w tych wyżłobieniach powinno być widać ponadwymiarowe zużycie, tak lekko wytarte... trochę visco przeszkadza w obejrzeniu więc proponuję lusterko j.w. pisałem. dałbym foto zepsutego, żeby pogląd był, ale mam dopiero pod koniec tyg. do niego dostep.
Opublikowano (edytowane)
zrobiłem dzisiaj test przelewowy i wyszło że 3 wtrysk leje może to jest przyczyną stukania? po odkręceniu korka wlewu oleju stukanie jest wyraznie słyszalne Edytowane przez krz221
Opublikowano

Z twojego chyba drugiego postu wynika, że masz spore szanse na umierający wtrysk. Korekcje sprawdzałeś?

Wtrysk potrafi głośno pracować ale nie kojarzę żebym kiedykolwiek słyszał metaliczne stukanie. To jest bardziej takie głośne cykanie. Nie wiem jak to opisać.

 

To koło pasowe też nie powinno aż tak stukać, nawet jakby było już trochę zużyte. Jak zdejmiesz paski i ucichnie, to możesz iść tym tropem. Zdjęcie wentylatora i pasków, to dla gościa z kanałem lub podnośnikiem dosłownie 5minut nie więcej. Zdjęcie, posłuchanie, złożenie nie powinno zająć więcej jak 15min, więc można próbować.

Opublikowano
Z twojego chyba drugiego postu wynika, że masz spore szanse na umierający wtrysk. Korekcje sprawdzałeś?

Wtrysk potrafi głośno pracować ale nie kojarzę żebym kiedykolwiek słyszał metaliczne stukanie. To jest bardziej takie głośne cykanie. Nie wiem jak to opisać.

 

To koło pasowe też nie powinno aż tak stukać, nawet jakby było już trochę zużyte. Jak zdejmiesz paski i ucichnie, to możesz iść tym tropem. Zdjęcie wentylatora i pasków, to dla gościa z kanałem lub podnośnikiem dosłownie 5minut nie więcej. Zdjęcie, posłuchanie, złożenie nie powinno zająć więcej jak 15min, więc można próbować.

 

 

Potrafi stukać i to konkretnie... jak się doda gazu to początkowo cichnie, ale potem potrafi n.......

Opublikowano
Potrafi stukać i to konkretnie... jak się doda gazu to początkowo cichnie, ale potem potrafi n.......

 

Wtrysk czy koło?

Opublikowano
zrobiłem dzisiaj korekcje wtrysków i wyszło że 3 wtrysk czasami wchodzi nawet do -2 i 6 do +1 próbowałem odpinać wtyczki od wtrysków po kolei i nie przestało stukać po odpięciu wtyczki silnikiem trochę rzucało ale nie przestał stukać. coś mi się wydaje że to nie wtryski są powodem stukania.
Opublikowano
...jak będzie to koło, stawiasz browara :) w piątek dam foto tego uszkodzonego.Jak będziesz szukać to: nowe ale jakiejś podrzędnej firmy miało mnie wynieść ok 4 stówek, lepsze 6, a oryginał... postawiłem na używkę za 3 paczki, W Borku Strzelińskim, mają na pewno bo jak brałem swoje to leżało kilka jeszcze, znajdziesz ich na allegro, chyba że jesteś z okolicy wrocławia, to można podjechać i wybrać odpowiednie. Zużycie widać od razu w tych rowkach, to nie ma wtopy przy kupnie. jak trzeba podam nr tel. do nich
Opublikowano
u mnie stukalo sobie na początku delikatnie, potem.... tragedia, miałem różne podejrzenia ale wg Twojego filmiku jestem dobrej myśli, dużo roboty z wymianą nie ma. Visco odkręcić to najcięższa robota z tego wszystkiego , reszta bajka. I ta "cisza" potem - bezcenna :). W pierwszej kolejności zrzuć paski i odpal... powinno być cicho, dla pewności ( jak nic nie będzie walić) spr. lusterkiem albo komórką zdjęcie, bo inaczej nie da się zobaczyć bo przeszkadza wentylator. Powodzenia i napisz jaki wynik. pozdrawiam. :cool2:
Opublikowano
zabiorę się za to po niedzieli bo teraz pracuję do 18 i leje codziennie (mieszkam w anglii) to wiadomo i nie mam garażu
Opublikowano

niestety tak moze tez stukac luz na sworzniu tłoka, ale niekoniecznie

Rozgrzej go i nagraj film dodajac gazu tak by obroty powoli rosły. Do 3000 mysle wystarczy.

Jesli stukanie przyspiesza wraz z obrotami to moze być problem :| jeśli cichnie od pewnych obrotow to mozna byc dobrej nadziei

 

A ten pan co wymienil w ciemno popychacze niech teraz oddaje kase.

Najprościej podjąc się roboty i brać najcześciej sporą kasę przy zerowej odpowiedzialności za tą pracę.

Popychacze nie stukają tylko cykają jak już coś

Opublikowano
Niestety tak stukają też panewki czego nie życzę.A ciśnienie oleju w porządku?,kontrolka gaśnie od razu i nie żarzy się na wolnych obrotach?
Opublikowano
kontrolka gaśnie zaraz po przekręceniu rozrusznikiem. zawsze jak odpalam na zimnym przez około 30s stukania nie słychać następnie stukanie narasta aż do pełnego rozgrzania silnika wtedy jest znacznie ciszej ale wciąż słyszalne. wydaje mi sie że częstotliwość stukania to około 300 na min to by może być wtrysk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.