Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
..albo sam zaworek nie domaga...a próbowałeś zamienić z tym od EGR?

 

 

 

 

Kiedys zamieniałem ale to i tak nic nie dało poniewaz ta gruszka metalowa była nieszczelna a jeszcze o tym nie wiedziałem dopiero potem rozkminilem ze podcisnienie zaciaga powietrze z zewnatrz przez gruche ale EGR ma teraz sprawny i bledow mi nie pokazuje wiec moze powinienem zamienic...ale kurcze tam sie do niego dokopac pod kolektorem to tez nie lada wyzwanie. musze załozyc jeszcze te osłonke gruszki miedzy gruszka a łapą do jej przykrecania o ktorej zapomialem, gruszka pojdzie troche w dół i zobacze moze to pomoze choc ciutke

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Martwi mnie jeszcze ta turbina zerknijcie na ten screen zrobiony na postoju...wartosci wymagane turbiny są mniejsze od tego co daje w rzeczywistosci na wolnych obrotach. Czy te wartosci powinny sie pokrywac na biegu jałowym. Start tym samochodem jest super. A potem przy wyzszych obrotach sytuacja sie odwraca wymagane wartosci sa wieksze niz rzeczywiste. Jesli te wartosci na postoju maja sie pokrywac to moze powinienem wyregulowac tak sztange turbo (zerkajac na inpe i krecac śrubką) aby na jałowym wartosci grały bo moze po tej wymianie gruszki cosik jest nie tak. No i gdzies czytałem ze jesli turbo ustawione jest na wczesne wstawanie to skolei wyżej bedzie mulić... :? czy to ma w ogole sens?

 

 

 

 

http://img685.imageshack.us/img685/6057/inpaloader3.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano
z tego screena wywnioskowac mozna ze masz przeladowane turbo, zarowno przeplywka jak i turbina jest zawyzona tzn przeplywka zawyza z racji tego ze turbo przeladowuje juz na postoju... regulacja sztangi jest w twoim przypadku konieczna
Opublikowano
z tego screena wywnioskowac mozna ze masz przeladowane turbo, zarowno przeplywka jak i turbina jest zawyzona tzn przeplywka zawyza z racji tego ze turbo przeladowuje juz na postoju... regulacja sztangi jest w twoim przypadku konieczna

 

 

Tak czuje ze trzeba to wyregulowac bo takie zakladanie gruszki na pale tak sie kończy tylko mam jakos dziwnie wrazenie ze sobie z tym nie poradze. A w moich okolicach mechanicy każa mi wymontowac turbawke do regulacji...i kolo sie zamyka. Tylko nie rozumiem jak moze turbo przeładowywac na postoju skoro z załozenia po odpaleniu silnika sztanga musi isc do samego dołu az oprze sie o śróbe tak zeby przy starcie łopatki były max otwarte. Cieżko mi to wszystko zatrybic

Opublikowano
Ciekawy temat i podobny do mojego... :mad2:

 

 

 

 

mnie juz meczy ten samochod, wpakowałem w niego 10tys przez rok odkad go przyprowadzilem a jemu ciagle malo.... nie moge znalezc mechanika ktory sobie z tym poradzi a jesli juz ktos wie o czym mowie to mieszka na drugim koncu polski... męka pańska... :(

Opublikowano

Masakra no... ja też już troszkę do niego włozyłem i jak tak patrzę to na tym się nie skończy.

Za jakiś czas będę wyciągał turbo i patrzył na wszystkie przewody i wirnik itp.

no i mam zamiar zmienić elektrozawór od turbo.

Na razie święta więc nie bedzie czasu ale czas pokaże. :evil:

Opublikowano

witam

wszyscy którzy mają problemy pompą progową przed jej wyminą na nową niech sprawdzą ogranicznik ćiśnienia link od stach7608 http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=35562 u mnie się sprawdził. to znaczy tak jak pisałem wcześniej wymieniłem pompe progowa na nową bo miała za niskie ciśnienie na jałowym miałem 3.5 bara wymiana tej pompy było niepotrzebna. gdy założyłem nową pompę te ciśnienie tylko trochę się podniosło. teraz juz wiem dlaczego na tej nowej pompie mam takie niskie ciśnienie winny jest ten ogranicznik ciśnienia. po wymianie tego ogranicznika ciśnienia ćisnienie na pompie progowej na biegu jałowym wynosi już 4.2 bara na wysokich obrotach spada do 3,8bara czyli jest ok.

ten ogranicznik ciśnienia w serwisie Bmw kosztuje 238 zł.

Co do tego błędu GLOW DEVICE to podejrzewam ze to sterownik, na zimnym silniku pali z dotyku, tylko na rozgrzanym dłużej kręci.

Opublikowano
Masakra no... ja też już troszkę do niego włozyłem i jak tak patrzę to na tym się nie skończy.

Za jakiś czas będę wyciągał turbo i patrzył na wszystkie przewody i wirnik itp.

no i mam zamiar zmienić elektrozawór od turbo.

Na razie święta więc nie bedzie czasu ale czas pokaże. :evil:

 

 

 

Własnie o to chodzi...ja takze robie zawieszenie broni w okresie swiat i moze ta cholera przemowi do mnie ludzkim glosem i powie w koncu co ja boli bo inaczej moj sentyment do tej marki przeminie a musze powiedziec ze jestem jej wierny jak mało kto bo to moje 12ste BMW i z zadnym nie miałem tyle klopotu co z tym ale po nowym roku nabiore sil i jeszcze raz sie z tym zmierze...tymczasem wszystkim forumowiczom i fanom BMW zycze wesołych swiąt i pozdrawiam.. :handshake:

Opublikowano

Co do tego błędu GLOW DEVICE to podejrzewam ze to sterownik, na zimnym silniku pali z dotyku, tylko na rozgrzanym dłużej kręci.

..no nie koniecznie od razu sterownik :norty: Jedna walnięta świeca..i błąd od razu wywali. Sprawdź dokładnie świece,bo na pewno któraś nie żyje :mrgreen: U mnie ani jedna, na 6 szt nie była sprawna, do -10 palił od strzała poniżej tej temperatury dopiero były problemy.

Opublikowano

Co do tego błędu GLOW DEVICE to podejrzewam ze to sterownik, na zimnym silniku pali z dotyku, tylko na rozgrzanym dłużej kręci.

..no nie koniecznie od razu sterownik :norty: Jedna walnięta świeca..i błąd od razu wywali. Sprawdź dokładnie świece,bo na pewno któraś nie żyje :mrgreen: U mnie ani jedna, na 6 szt nie była sprawna, do -10 palił od strzała poniżej tej temperatury dopiero były problemy.

 

 

Miałem identycznie....nie grzala zadna swieca na 6sztuk i tak samo rok temu palił w zime od strzała i nawet nie wiedziaąłem ze cos jest nie tak do puki kompa nie podłaczyłem

Opublikowano
żeby sprawdzić świece żarowe muszę zdjąć kolektor ssący.

 

 

najlepiej i najłatwiej by było inaczej bedziesz sie meczył...

Opublikowano
żeby sprawdzić świece żarowe muszę zdjąć kolektor ssący.

najwygodniej :mrgreen: Sprawdzając świece używałem zwykłego prostownika...po zdjęciu "fajek" (-)na silnik i + dotykałem po świeczkach,wychylenie amperomierza = dobra

świeczka :mrgreen:

Opublikowano
Najłatwiej, to jest się podpiąć pod kable w skrzynce, zamiast zdejmować kolektor. Tylko nie wiem które to dokładnie od świec. Jak poszukacie w necie to znajdziecie. Mi się nie chce bo idę spać :D Szkoda czasu na zdejmowanie kolektora.
Opublikowano
Najłatwiej, to jest się podpiąć pod kable w skrzynce, zamiast zdejmować kolektor. Tylko nie wiem które to dokładnie od świec. Jak poszukacie w necie to znajdziecie. Mi się nie chce bo idę spać :D Szkoda czasu na zdejmowanie kolektora.

 

 

czemu szkoda czasu? Mi to zajmuje 10-15min kwiestia sróbek ale jesli jest latwiejsza metoda to pewnie ze tak.....

Opublikowano
Wymieniłem dzisiaj ten zakichany ogranicznik cisnienia na uzywany poniewaz w serwisie kazali czekac az po nowym roku. Zaplacilem 100zl, podłaczam inpe i faktycznie cisnienie na poziomie 3,8 i pod obciazeniem spada do 3,6. W gornym zakresie obrotow jest poprawa ale dziwne zjawisko nastepuje poniewaz trzeba chwilke czekac az auto zacznie ciagnac na maksa tzn ma chwilowego zamula jak mu zapodam do dechy to przez chwile słabiutko a po chwili czuje jak zaczyna sie zbierac i gdy puszcze noge z gazu i powtorze temat to historia sie powtarza. W zasadzie to juz jestem zadowolony bo faktycznie jest roznica ale moze jeszcze ten zaworek n75??????? jestem blisko i czuje ze to auto zaczyna zyc
Opublikowano

Dobrze kombinujesz. Masz do wyboru albo zaworek, albo zastane kierownice w turbinie.

 

Jak odepniesz zaworek od gruszki, to będziesz miał kierownice ustawione w pozycji otwartej na maxa, czyli na najwyższe doładowanie.

Możesz odpiąć i zaślepić wężyk, żeby podciśnienie nie spierniczało i żebyś miał wspomaganie hamulców, a następnie wykonać jazdę próbną ale krótką i z głową, bo to ani zdrowe dla silnika, ani dla turbiny. Oczywiście tego sposobu nie polecam :D Lepiej podmienić zaworek na nowy. Koszt jakieś 100zł.

Jak po jeździe wszystko będzie git, to masz spore szanse, że zaworek jest do du..

 

Przypomnij mi jeszcze. Ty wymieniałeś gruszkę na nową, prawda? Bo jak poprzedni trop nic nie da, to trzeba by pokombinować z ustawieniem sztangi. Chociaż jak wymieniłeś na taką, jak powinna być i ustawiłeś na długość dobrze, to powinno być raczej ok.

 

Powodzenia.

 

EDIT: A ten zaworek jak się zamieni, żeby paliwo płynęło w drugą stronę, to nie daje większego ciśnienia? Już nie pamiętam, w którą stronę jest ta sprężyna w środku..

Opublikowano
Dobrze kombinujesz. Masz do wyboru albo zaworek, albo zastane kierownice w turbinie.

 

Jak odepniesz zaworek od gruszki, to będziesz miał kierownice ustawione w pozycji otwartej na maxa, czyli na najwyższe doładowanie.

Możesz odpiąć i zaślepić wężyk, żeby podciśnienie nie spierniczało i żebyś miał wspomaganie hamulców, a następnie wykonać jazdę próbną ale krótką i z głową, bo to ani zdrowe dla silnika, ani dla turbiny. Oczywiście tego sposobu nie polecam :D Lepiej podmienić zaworek na nowy. Koszt jakieś 100zł.

Jak po jeździe wszystko będzie git, to masz spore szanse, że zaworek jest do du..

 

Przypomnij mi jeszcze. Ty wymieniałeś gruszkę na nową, prawda? Bo jak poprzedni trop nic nie da, to trzeba by pokombinować z ustawieniem sztangi. Chociaż jak wymieniłeś na taką, jak powinna być i ustawiłeś na długość dobrze, to powinno być raczej ok.

 

Powodzenia.

 

EDIT: A ten zaworek jak się zamieni, żeby paliwo płynęło w drugą stronę, to nie daje większego ciśnienia? Już nie pamiętam, w którą stronę jest ta sprężyna w środku..

 

 

 

 

.Jutro odepne n75 od gruszki i zobacze co bedzie... Tak gruszke wymienilem na nowa i ustawilem co do mm tak jak bylo na poprzedniej ale pewnosci nie ma czy ktos juz tam nie kombinował chociasz nakretka regulacyjna byla pomazana farba wiec jest szansa ze bylo dobrze. Zaworek musi byc wsadzony tak zebys mógł odczytac słowo PIERBURG jesli bedzie zle wsadzony do napis bedzie do gory nogami....ale faktycznie wtedy cisnienie skoczylo by na maksa do 4,25 bo upust do powrotu bylby zablokowany calkowicie i nic nie wraca do zbiornika i bedzie palil jak smok, wiem bo pare dni temu jezdzilem z zacisnietymi szczypcami zanim zaworek dostalem bo tamten sie rozsypal i palil strasznie wiec upust musi byc. Wykombinuje drugi elektrozawor na podmiane i dam znac bo jak mam sie dokopywac do tego od egr to nie dobrze mi sie robi...

Opublikowano
a gdzie kupileś ten ogranicznik ciśnienia? można to kupić gdzieś na allegro?

 

 

 

Kopalem przez dwa dni w allegro i nigdzie nie znalazlem go pod zadna nazwa... patrzylem kto ma czesci od ukladu paliwowego do 3litrowki i obdzwanialem ale wiekszosc to slask, Wroclaw... czyli bardzo daleko ode mnie a jechalem akurat na wigilie do rodzicow wiec musialem to na gwalt zrobic i dostalem na szrocie w Ostródzie i tam wymienilem na goraco podpiąłem inpe i od razu malina.. a w serwisie w Olsztynie wołaja 198 netto i w dodatku nie ma go na miejscu..serwis od siedmiu bolesci. Zamiennik nie dostepny nigdzie, obdzwonilem wszelkie hurtownie motoryzacyjne i nic, a uwierz mi tego w Olsztynie jest naprawde duzo..

Opublikowano
Muszę to też gdzieś dorwać...

może akurat ktoś będzie miał coś takiego?

A ile dałeś za używkę?

 

 

Ta jak pisalem 100zl ale uzywke mozna dostac juz za 50zl tylko mysle sobie ze najlepiej nowy wziąć bo nie wiadomo czy znowu jakiegos slabego nie dostaniesz...chcialem nowy ale serwis zawiódł no i trafilem ten...

 

...ale słuchajcie...jak odepne n75 od plastikowej gruchy to utrzyma on podcisnienie na gruszce turbo czy nie ? zeby lopatki byly otwarte to musi je utrzymac a jesli wyrowna podcisnienie tzn ze jest do bani? jak to interpretowac?

Opublikowano

...ale słuchajcie...jak odepne n75 od plastikowej gruchy to utrzyma on podcisnienie na gruszce turbo czy nie ? zeby lopatki byly otwarte to musi je utrzymac a jesli wyrowna podcisnienie tzn ze jest do bani? jak to interpretowac?

 

Nie mam pojęcia o co pytasz :D Jak odłączysz zawór od gruszki turbo (siłownika), to będzie ładować na maksa. Jak podłączysz podciśnienie bezpośrednio do gruszki turbo (siłownika), to będzie bez doładowania albo z bardzo małym.

 

Tylko przemyśl to, bo kolektor jest plastikowy, więc uj go wie czy wytrzyma. Nie wiem czy ktoś testował w tych silnikach takie numery, dlatego przestrzegam. W VW działa :D

 

Tak BTW ty z OL jesteś? Bym wiedział, to bym ci pożyczył ten zaworek jak byłem przed świętami.

Opublikowano

...ale słuchajcie...jak odepne n75 od plastikowej gruchy to utrzyma on podcisnienie na gruszce turbo czy nie ? zeby lopatki byly otwarte to musi je utrzymac a jesli wyrowna podcisnienie tzn ze jest do bani? jak to interpretowac?

 

Nie mam pojęcia o co pytasz :D Jak odłączysz zawór od gruszki turbo (siłownika), to będzie ładować na maksa. Jak podłączysz podciśnienie bezpośrednio do gruszki turbo (siłownika), to będzie bez doładowania albo z bardzo małym.

 

Tak BTW ty z OL jesteś? Bym wiedział, to bym ci pożyczył ten zaworek jak byłem przed świętami.

 

 

Niestety nie masz racji..Jesli odepne n75 od silownika turbo to dzwignia cofnie sie do gory poniewaz wyrownam cisnienie. Maksymalne doladowanie jest wtedy kiedy sztanga jest na samym dole (lopatki otwarte dla max doladowania po odpaleniu silnika). Jesli sztanga wroci do gory lopatki pozamykaja sie i mocy nie bedzie- wiem to bo robilem to wielokrotnie na probe. A jesli podłacze sie tak jak mowisz bezposrednio bez n75 to wtedy bedzie sztanga zaciagnieta na maxa na stale bez mozliwosci korekcji przez n75. Myslalem ze mam odłaczyc podcisnienie ktore idzie z plastikowej gruchy tej duzej a n75 utrzyma podcisnienie ktore juz jest zadane w metalowej przy turbo i wtedy jakby czarno na bialym by bylo czy n75 dziala czy nie ale i tak to do bani skoro podłaczona jest wtyczka elektryczna i po dodaniu gazu wyrowna podcisnienie z atmosferycznym i klapa, apo wyjeciu wtyczki zrobi sie to samo.

 

...a no widzisz jaki ten swiat maly i moze byla by okazja na pogawetki o beatkach...co dwie glowy to nie jedna...na szczescie poradzilem sobie jakos...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.