Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

mam problem moja benia cierpi na brak mocy , podłączyłem kompa (inpa) żeby sprawdzić błędy w silniku.

Wyskoczyło mi dwa błędy mianowicie1) 7728 charge-air pressure control or charge-air pressure actuator 2)13573 glow device

mam tylko te dwa błędy, ale sprawdzając dalsze parametry pracy silnika zaniepokoiła mnie jednostka dotycząca ciśnienia RAIL Pressure , gdy odpaliłem auto to ciśnienie wahało mi się max. 358.24 i spadało do 266.30 i tak na przemian gdy silnik się rozgrzał wartość ta ustabilizowała się i wynosiła 296,24

Zaniepokoiło mnie tez ciśnienie na pompie progowej po uruchomieniu silnika cisnienie było 3,78 na jałowym gdy dodawałem gazu spadało do 3,1, gdy silnik się rozgrzał wynosiło na jałowym już 3,7 bara, pompa progowa jest nowa orginalna Priburga.

Jeśli ktoś mógłby dać mi jakieś wskazówki byłbym wdzięczny

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To jest błąd sterownika świec żarowych więc ma prawo mieć problemy z rozruchem i do momentu, gdy silnik osiągnie 30 stopni.

Glow device też miałem przy walniętej świecy.

 

Chłopak ma INPĘ, więc zalecam, żeby sprawdził zachowanie ciśnienia przy kręceniu na zimnym.

Opublikowano
Widze ze na chwilke temat ucichl wiec moze korzystajac z okazji..INPA pokazuje mi pod obciążeniem na 3cim biegu przy pelnym bucie 2,7 a na biegu jałowym 3,4 Dodam jeszcze ze podprogowka ma jakies 5m-cy tylko nie oryginał lecz AUTOMOTIVE. Z miejsca potrafi wystartowac jak proca ale juz na wyzszych obrotach nie ma takiego parcia. U kolegi pokazuje 3,8 i spada przy bucie do 3,72 ale ciagnie jak wsciekla i widac wyraznie ze ten spadek przy ociazeniu nie jest tak duzy jak w moim przypadku i przy okazji cisnienie doładowania tez nie jest takie jakie powinno byc bo siega maks do 1800. Ale idąc tropem podprogowki jesli nie domaga to turbo i tak swoich wartosci nie osiagnie...czy mam racje? czy winowajca jest nowy automotiv?
Opublikowano
kolego a odlacz przeplywke i sie przejedz zobacz czy nie bedziesz mial poprawy, u mnie tak bylo odlaczylem przeplywke problem z wyzszymi obrotami znikl tylko nadalnie moge zdiagnozowac co do ... siedzi w tym aucie...
Opublikowano
kolego a odlacz przeplywke i sie przejedz zobacz czy nie bedziesz mial poprawy, u mnie tak bylo odlaczylem przeplywke problem z wyzszymi obrotami znikl tylko nadalnie moge zdiagnozowac co do ... siedzi w tym aucie...

 

 

 

Przeplywke odłączałem i było jeszcze gorzej. Jak go ciągne długo na jednym biegu to wkoncu zaczyna porządnie przyspieszac ale od razu po dodaniu gazu muli go i czekam aż zacznie sie zbierac. Nie ma takiej gwałtownej reakcji na gaz. Wszystko wskazuje mi na te podprogowke ale czekam aż mnie ktoś w tym utwierdzi bo pompa ma 5m-cy wiec może w poniedzialek zmienie filtr paliwa...

Opublikowano
jak masz inpe wejdz w tzw live scan jesli masz niemiecki to status lesen a nastepnie drugi analogowy i zobacz jakie cisnienie masz na doladowaniu w kolektorze jaki masz w przeplywce oraz turbinie po lewej masz zadane przez kompa a po prawej takie jakie odczytuje z czujnikow
Opublikowano (edytowane)
jak masz inpe wejdz w tzw live scan jesli masz niemiecki to status lesen a nastepnie drugi analogowy i zobacz jakie cisnienie masz na doladowaniu w kolektorze jaki masz w przeplywce oraz turbinie po lewej masz zadane przez kompa a po prawej takie jakie odczytuje z czujnikow
e

 

 

 

Jutro podłącze kompa, zrobie zrzuty ze screenow i postaram sie tu wsadzic ale wydaje mi sie ze skoro progowka daje za male cisnienie to automatycznie inne parametry takze nie beda wystarczajace bo tak nprawde wszystko zaczyna sie od paliwa ktore musi byc wtloczone pod odpowiednim cisnieniem. Jesli go bedzie za malo to jak parametry np doladowania maja byc w normie skoro turbo i tak nie wkreci sie na maksa...tak sobie mysle glosno...jutro wrzuce te screeny z pierwszego analogu i drugiego pod obciazeniem, moze wtedy cos wydedukujemy...

Edytowane przez boa5
Opublikowano

Witam ponownie. Pogoda do bani na takie testy ale jakos sie udało. Anlog 1 na biegu jałowym i potem juz tiptronic na 3 biegu przy pedale wcisnietym do oporu no i dalej juz na piatym biegu takze przy pedale wcisnietym do oporu. Bylbym wdzieczny zeby jeszcze ktos napisal co poszczegolne linijki znacza oczywiscie tylko te najwazniejsze poinieważ niemiecki dla mnie to tak jak japonski :(

 

http://img339.imageshack.us/img339/7939/inpaloader0.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img708.imageshack.us/img708/2524/inpaloader2.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img69.imageshack.us/img69/9043/inpaloader5.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img594.imageshack.us/img594/6807/inpaloader6.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img15.imageshack.us/img15/1546/inpaloader7.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img690.imageshack.us/img690/6705/inpaloader8.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img838.imageshack.us/img838/2524/inpaloader2.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

 

Aktuator turbo (gruszka metalowa) była zmieniana ponieważ stara przepuszczała podcisnienie od samego początku. Zebrałem wymiar dokladny ze starej sztangi i zamontowałem i z dołu ogromna poprawa ale u góry tak sobie. Na 5tym biegu przy pedale wcisnietym do oporu ekonomizer stoi na 20litrach i ani drgnie. Ma ktos pomysły?

Opublikowano

Jakbyś napisał które screeny są robione przy jakich warunkach, to byłoby łatwiej myśleć.

 

Sprawdziłem pobieżnie i widzę:

 

Ciśnienie pompy progowej za niskie. Przy bucie powinieneś mieć te 3,7 lub więcej, żeby auto trzymało parametry - sprawdzić napięcie na pompie, jak ok, to pompa na wymianę.

 

Ciśnienie na pompie progowej ma też pośrednio wpływ na ciśnienie na szynie, które u ciebie też jest trochę za niskie. Ale co dalej, można kombinować po zrobieniu porządku z pompą progową.

 

Przepływomierz pokazuje OK.

 

Turbina późno wstaje i mało ładuje. Mało ładuje, bo potrzebuje do tego paliwa a tego ma za mało bo pompa do dupy.

Ponadto powinieneś sprawdzić przewody podciśnieniowe idące od zaworka sterującego turbiną do samej gruszki turbiny.

Do tego na zaworku jest filterek, który się zapycha. Trzeba go wyczyścić. Ewentualnie jak ci się nie chce bawić to można kupić nowy zaworek.

Do kompletu należy sprawdzić czy kierownice spalin chodzą swobodnie i w pełnym zakresie.

 

Czy gruszka przy turbo została wymieniona i zamontowana poprawnie? Jak ktoś to spier..niczył, to turbo nie będzie pracować tak jak powinno.

 

Na koniec sama turbina do sprawdzenia, ale to mało prawdopodobne patrząc po zrzutach z inpy.

 

 

Całość sprawdzić w kolejności przeze mnie wymienionej. Powodzenia.

Opublikowano
Szlak by trafił ta podprogówke. Tak myslalem ze daje za mało. pierwszy screen na biegu jalowym, drugi sreen z analog 1 na trzecim biegu pedał do oporu. Trzeci screen analog2 3ci bieg i pedał do oporu. Czwarty screen na piatym biegu i pedał do oporu i potem to juz kombinowałem....i tak gruszke zakladałem ja sam a wymiar zebrałem bardzo dokladnie ze starej. Jeden szczegół pominąłem-mianowicie kiedy wkłada sie gruszke od dołu do otworów łapy aby ją przykręcić to miedzy tą łapą a samą gruszka przychodzi taki metalowy kołnież bądź osłonka tej gruszki w takim samym kolorze i ja jej zapomiałem wkrecić i tym samym sama gruszka może za mocno podeszła do gory.... :mad2: Kedy sztanga była zdjenta z turbo, sprawdzałem kierownice ryszajac ja palcami i poruszła sie bez zadnych oporow leciutko dwoma paluszkami. Filterki czyszczone, a przewody podcisnieniowe wymienione wszystkie na nowe, szczelnosc plastikowej gruchy tez sprawdzałem. A z tą przepływka to jak jest w koncu? daje ok? czy zaniża? i jeszcze jedno jak sprawdzic napiecie ktore przychodzi do podprogowki? jakie powinno byc? We wtorek wstepnie ustawiłem sie z tym kolesiem o ktorym pisałem wczesniej na podmiane podprogówki i moze wtedy cos wyjdzie...tak czy inaczej czekam na jakies jeszcze sugestie od Was....
Opublikowano

W momencie, w którym oczekiwane doładowanie jest poprawne, to znaczy turbina ładuje tyle co powinna, przepływomierz pokazuje dobrze, więc jest w porządku.

Jeżeli turbina nie osiąga zadanego ciśnienia, to nie ma co patrzeć na wskazania przepływomierza bo nie będą się zgadzały. Dla mnie ta przepływka jest ok i nawet jak by pokazywała więcej to nic to nie da.

 

Stach dobrze pisze. Może być i to.

 

Napięcie na pompie można sprawdzić podpinając ją na partyzanta dwoma przewodami pomiędzy pompę a wtyczkę. Tak najlepiej żeby nie ciąć fabrycznych kabli. Trzeba pokombinować albo ciąć. Powinno być tyle co w instalacji.

Opublikowano
Polecam jeszcze sprawdzić zawór opisany w tym temacie :norty:http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=35562

 

 

super temat...napewno zastosuje sie do tych wskazówek chociażby dlatego że pompa ma 5 m-cy nawet chyba nie całe...dziekuje

Opublikowano

Stach dobrze pisze. Może być i to.

 

Napięcie na pompie można sprawdzić podpinając ją na partyzanta dwoma przewodami pomiędzy pompę a wtyczkę. Tak najlepiej żeby nie ciąć fabrycznych kabli. Trzeba pokombinować albo ciąć. Powinno być tyle co w instalacji.

 

 

Najpierw skorzystam z tej opcji Stacha bo to faktycznie może coś zmienic jesli nie pomoże sprawdze napiecie na pompie a i jesli to nic nie da i napiecie bedzie ok podmienie podprogówke. Jutro może mi sie nie udac ale jak tylko bede miał jakies wiesci to na pewno tu napisze... ach niech to bedzie juz koniec...

Opublikowano
Polecam jeszcze sprawdzić zawór opisany w tym temacie :norty:http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=35562

 

 

Kolego Stach...nastapił u mnie przełom... za co gorąco dziekuje :D mianowicie zastosowałem sie do twojego schematu sprawdzenia pompy podprogowej...zacisnąłem kombinerkami przewód za tym zaworkiem i zerkałem na inpe... i co? cisnienie skoczyło do 4,25mmb... super mysle sobie... i teraz moje pytanie... ten zawór jest odpowiedzialny za nadmiar cisnienia jakie idzie do pompy CR i na logike jak jest zepsuty i puszcza za wczesnie to spada cisnienie w całym ukladzie zasilającym... czy przed rozebraniem lub demontarzem moge zacisnac go na chwile i sie przejechac, sprawdzic czy cos sie zmieniło odnosnie mojego przyspieszenia na wyższych obrotach? czy moze to raczej nie wskazane albo szkodliwe dla CR? i jeszcze jedno czy udało Ci sie zreanimować na tamtym forum ten zaworek w 100% czy jednak założyłeś nowy? pozdrawiam

Opublikowano
Polecam jeszcze sprawdzić zawór opisany w tym temacie :norty:http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=35562

 

 

czy udało Ci sie zreanimować na tamtym forum ten zaworek w 100% czy jednak założyłeś nowy? pozdrawiam

..niestety jeszcze nie ogarnąłem tematu..praca..praca..i jeszcze raz pra... :mad2: :mad2: ale nie zostawię tak tego bez echa :mrgreen: puki co cieszę się ciśnieniem 3.6 b Rozciągnięcie sprężyny powinno załatwić sprawę. Co do zaciśnięcia wężyka przed zaworkiem i malej próby,nic złego nie powinno się stać :norty: Zaworek ma za zadanie nie pościć powrotu paliwa w kolejny cykl "nakarmienia" :mrgreen: pompy CR omijając filtr paliwa...tak to przynajmniej widzę :norty: bo przecież progówka nie puści nagle 12b po to żeby zaworek miał to zredukować...bo niby z kąd sobie je weźmie,jest elektryczna i nauczona do jednego optymalnego ciśnienia :mrgreen: ...kurczę trochę namieszałem,ale chyba da się to zrozumieć :doh:

Opublikowano
Włsnie wracam z testów i sprawa wygłąda nastepujoco. Zacisnąłem przewod i połaczylem inpe. Cisnienie było na 4,25 i po dodaniu gazu ani pod obciazeniem na zadnym biegu nie spadało w ogole. jeszcze bardziej z dołu zrobił sie agresywny...lekko dodawany gaz a koła mieszaja jak opentane, zaś na gorze bez zmian i na wymagane cisnienie turbiny 2150 daje 1880 przy pelnym bucie wiec chyba pozostaje jeszcze wyregulowac te cholerną sztange od turbo ale to pewnie juz wyzsza szkola jazdy...
Opublikowano

czy udało Ci sie zreanimować na tamtym forum ten zaworek w 100% czy jednak założyłeś nowy? pozdrawiam

..niestety jeszcze nie ogarnąłem tematu..praca..praca..i jeszcze raz pra... :mad2: :mad2: ale nie zostawię tak tego bez echa :mrgreen: puki co cieszę się ciśnieniem 3.6 b Rozciągnięcie sprężyny powinno załatwić sprawę. Co do zaciśnięcia wężyka przed zaworkiem i malej próby,nic złego nie powinno się stać :norty: Zaworek ma za zadanie nie pościć powrotu paliwa w kolejny cykl "nakarmienia" :mrgreen: pompy CR omijając filtr paliwa...tak to przynajmniej widzę :norty: bo przecież progówka nie puści nagle 12b po to żeby zaworek miał to zredukować...bo niby z kąd sobie je weźmie,jest elektryczna i nauczona do jednego optymalnego ciśnienia :mrgreen: ...kurczę trochę namieszałem,ale chyba da się to zrozumieć :doh:

 

 

 

 

Nie no kumam o co biega....najwazniejsze ze pompka sprawna i daje ponad 4. W ktoryms momencie ten zaworek nawe sie spocił ropą i zaczęło kapac ale pochwili przestało czyli ewidentnie do niczego sie nie nadaje , ale chyba musze troszke popuscic tan zacisk skoro po dodaniu gazu i pod obciazeniem nic cisnienie nie spada..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.