Skocz do zawartości

320D - N47 cichnie, brak hamowania silnikiem


superrafek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

czy ktos moglby mnie nakierowac gdzie lezy problem z moim autkiem ..

 

pacjent: 320d - 2008 rok, silnik N47, przebieg 100k

 

Objawy:

 

Po odpaleniu auta (temperatura 0 stopni) i przejechaniu 10 minut stopniowo przestaje slyszec silnik. Robi sie z niego taka ciuchutka kosiarka i co zauwazylem ostatnio po puszczeniu gazu autko slabiej hamuje silnikiem wrecz wogole nie hamuje. Temperatura silnika osiaga 90 stopni i tam stoi bezproblemowo. Moc rowniez jest taka jak zawsze aczkolwiek przy spokojnej jezdzie potrafi szarpnac tak jakby byla przerwa w doplywie paliwa. Trwa to okolo 15-20 minut i normalny odglos silnika powraca (glownie chodzi o takie basowe mruczenie).

 

Gdzie lezy problem? Niewiem nawet gdzie zaczac szukac przyczyny, pompa paliwa, przepustnica, czujnik walka?

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm nic z tego nie zrozumiałem :shock:

 

a skrzynia automat czy manual bo to mi wygląda na przeniesienie napędu ,

co się dzieje wtedy z obrotami- falują, spadają ?

silnik gaśnie?

 

a może tak ma byc bo niby co ma mruczeć ? mi przy hamowaniu silnikiem nic nie mruczy.

przy depnięciu ten silnik wydaje taki głos jakby ktoś gardło płukał hehe - to jedyny minus diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia manual.

 

Obroty w normie nie faluja. Na postoju trzyma idealnie 800. W momencie kiedy jest w tym trybie podczas ruszania slychac klekot starego diesla ale sam silnik chodzi niesamowicie cicho jakby jakas pompa przestala pracowac. po 15-20 minutach slychac jak cos wlacza sie spowrotem i auto pracuje normalnie.

 

Mruczeniem okreslam normalny stan auta.

 

Najwazniejsze moim zdaniem jest fakt, ze po zdjeciu nogi z gazu auto sie toczy, wogole nie zwalnia. Ma sie wrazenie ze mozna jechac na 5 biegu 20km/h i nie zgasnie ...

 

dzieki za wszelka pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wyglada chwilowe spalanie podczas hamowania silnikiem.... Pytam o obroty powyżej 1000. Powinno być ZERO.

Jeśli jest wiecej to cały czas odjechał paliwo i nie będzie hamować normalnie.

Jeśli jest zero to może kompresja bo to jest podstawowy czynnik hamujacy.

Tu mi się pomysły kończą.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze zbadac chwilowe spalanie podczas hamowania silnikem aczkolwiek racja, chwilowe spalanie wariuje nawet jak trzymam gas w jednej pozycji na prostej drodze, rosnie maleje ciezko to uspokoic.

 

kompresja to wydaje mi sie ze byloby czuc ten efekt caly czas a tu jest sporadycznie i w momencie gdy samochod nie jest w tym "trybie" to idzie jak zloto

 

dziex za pomysly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja tammbym sie cieszyl jak by mi silnik ciszejracowal :norty:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko każda zmiana odbiegajaca od normy to powód do niepokoju i szukania przyczyn.

Jak już będziesz wiedział czy podczas hamowania podaje paliwo to napewno znajdzie się ktoś mądry (mądrzejszy odemnie )kto Ci wiecej naswietli.

Ja na codzień to sie zajmuje czymś zupełnie niezwiazanym i tylko starm sie myśleć logicznie/technicznie.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dzieki wielkie za pomysly,

 

Moge nagarc filmik tylko wydaje mi sie, ze to na filmiku tego nie bedzie wogole slychac. Wydaje mi sie ze trzeba byc w aucie zeby to odczuc bo czuc ze jest cos nie halo.

 

Tak jak kolega Docent pisze, jest to cos "nowego" cos czego nie bylo a sie pojawilo i chcialbym znac przyczyne abym mogl podjac stosowne kroki zanim padnie cos na dobre.

 

w MAF narazie watpie bo sprawa sie zazcyna dokladnie w tym samym momencie i w tym samym momencie przechodzi. Sprawdzalem to zaczyna sie gdy silnik ma circa 75 stopni.

 

Przypuszczam, ze moze to byc wypalanie DPF bo ostatnio krotkie odcinki w miescie robie i gdzies od tygodnia jej porzadnie nie przedmuchalem ... tylko ze auto mam 1,5 roku i nic takiego wczesniej sie nie dzialo.

 

Postaram sie wyczaic wiece objawow i jutro opisze to dokladniej.

 

pozdrawiam, dobrej nocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.