Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

 

Mam mały problem, który pojawia się bardzo rzadko. Ostatnio ok. 2000 km temu podczas gdy podjechałem pod dom i czekałem aż schłodzi się turbo to obroty delikatnie falowały. Gdy dodałem lekko gazu to przestały. Odbywało się to na biegu jałowym. Później przed długi czas nic się nie działo, aż wczoraj spokojnie wyjechałem z pracy i jadąc wrzuciłem luz. Jadąc tak obroty zaczęły szaleć, ale gdy znowu dodałem gaz uspokoiły się.

Dodam tylko, że nie ma znaczenia temperatura silnika. Ostatnio się to stało gdy silnik był w pełni rozgrzany, a wczoraj silnik miał może z 30-40 st.

 

Możecie doradzić co to może być? Autko przyspiesza super, nic nie przerywa itd.

Autko to e91 330d 2008r. pre-LCI

 

Z góry dziękuję.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź wtryski - obroty pływają jak jeden lub więcej wtrysków dawkuje nieprawidłowo. Kiedyś jak zatankowałem w e92 330d kiepskie paliwo to też się tak działo. Po zatankowaniu na sprawdzonej stacji wszystko wróciło do normy.
Opublikowano

1) jest coś takiego, jak objaw lekkiego opadania obrotów przy wrzuceniu na luz i hamowaniu. np: dojeżdżasz do świateł, hamujesz i podczas hamowania wrzucasz luz. obroty lekko nurkują w dół a potem wracają na poziom 750. nie mam pojęcia czym jest to spowodowane (chętnie bym się dowiedział). mam poważne przesłanki by sądzić że to normalne, ponieważ:

 

- miałem tak w E46 330d M57 184KM

- potem dokładnie tak samo w E46 330d M57N 204KM

- teraz mam tak w E90 330xd M57N2 231KM (chociaż obroty nurkują mniej, jest to praktycznie nieodczuwalne)

 

nie sądzę bym w trzech różnych samochodach miał to samo nie tak. a wtryski na pewno mam perfekcyjne, w inpie max. odchyłka rzędu 0,05-0,10

 

2) obroty mogą zafalować z powodu:

a) chwilowego obciążenia alternatora - jak silnik nie jest jeszcze do końca rozgrzany to może być np. podgrzewacz płynu chłodzącego (i często tak bywa)

b) obciążenia od układu klimatyzacji lub pompy wspomagania - może ci się np. zacierać łożysko kompresora klimatyzacji (chociaż to byś raczej na pewno słyszał)

c) lewego powietrza

d) przypadek... jakieś małe zaburzenie pracy układu wtryskowego, jakaś losowość która jest nie do przewidzenia, nie ma na nic wpływu i nie należy zwracać na nią uwagi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1) jest coś takiego, jak objaw lekkiego opadania obrotów przy wrzuceniu na luz i hamowaniu. np: dojeżdżasz do świateł, hamujesz i podczas hamowania wrzucasz luz. obroty lekko nurkują w dół a potem wracają na poziom 750. nie mam pojęcia czym jest to spowodowane (chętnie bym się dowiedział). mam poważne przesłanki by sądzić że to normalne, ponieważ:

 

- miałem tak w E46 330d M57 184KM

- potem dokładnie tak samo w E46 330d M57N 204KM

- teraz mam tak w E90 330xd M57N2 231KM (chociaż obroty nurkują mniej, jest to praktycznie nieodczuwalne)

 

nie sądzę bym w trzech różnych samochodach miał to samo nie tak. a wtryski na pewno mam perfekcyjne, w inpie max. odchyłka rzędu 0,05-0,10

 

Zgadza się, w mojej e92 z manualem było tak samo i jest to jak najbardziej prawidłowe. Tylko kolega nie opisuje takiego zjawiska.

Opublikowano

No właśnie ale to wystąpiło w momencie wrzucenia skrzyni na luz gdy dojeżdżam do świateł lub hamuje w korku. Dokładnie tak jak napisał jceel tylko, że to falowanie chwilkę trwało, nie był to jednokrotny spadek obrotów. Dodałem trochę gazu i falowanie ustało, wtedy silnik był rozgrzany do 40 st. C.

Ale pierwszy raz zdarzyło mi się to gdy podjechałem pod dom z maksymalnie rozgrzanym silnikiem i 5 m. przed zatrzymaniem również wrzuciłem luz. Wtedy obroty bardzo minimalnie falowały, ale po dotknięciu gazu przestały.

 

Póki co nigdy więcej to się nie pojawiło. Mimo wszystko może wleje coś do wtrysków, jakiś STP, bo to pojawiło się jak przyszło zimno.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Mimo wszystko może wleje coś do wtrysków, jakiś STP, bo to pojawiło się jak przyszło zimno.

 

zamiast lać na ślepo to lepiej sprawdź najpierw sobie korekcje wtrysków w inpie albo disie...

Opublikowano

Na temat STP - Stone Temple Pilots zdania na forum są podzielone ;-) Większość wybiera Liqui Moly lub np Xeramic.

Ja również bym zaczął od sprawdzenia na początek korelacji wtrysków w Inpie oraz zalania sprawdzonego paliwa.

 

Gdyby w aucie była skrzynia automatyczna, to można wziąć pod uwagę konwerter skrzyni.

 

Gdy kiedyś tankowałem na Bliskiej lub Lukoilu, to podczas przyśpieszania słyszałem w silniku jak gdyby waliły w nim zawory - ale to było słychać wtryski. Zmiana stacji rozwiązała problem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Właśnie zauważyłem taką zależność, że jak mocno mu wciskam do 4k obrotów to po takiej jeździe delikatnie faluje 710-730 rpm.

Zacząłem się bać, że może to uszczelka pod głowicą :/. Chociaż żadnych innych objawów tego nie ma. Chyba auto powinno dymić, albo olej w wodzie lub odwrotnie, a u mnie niczego takiego nie ma. Moc też jest idealna.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Chyba mam przyczynę delikatnego falowania obrotów. Dzisiaj zdjąłem osłonę górną silnika i popatrzyłem pod kolektor, niestety widzę mały wyciek oleju. Rozumiem, że to się kwalifikuje tylko do wymiany? Czy to może powodować falowanie po mega dynamicznej jeździe?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
teoretycznie może... bo skoro jest wyciek oleju, to znaczy że jest nieszczelność, a to znaczy, że może dochodzić do łapania lewego powietrza.
Opublikowano

Wycieki oleju z kolektorów w 3.0d to praktycznie standard powyżej jakiegoś tam przebiegu. Jeśli masz np 150 T km i nie cieknie, to jesteś szczęściarzem ;-)

W mojej ocenie nie liczył bym na to, że to właśnie kolektor jest przyczyną falowania obrotów, choć jest to oczywiście teoretycznie możliwe (no chyba że się rozwarstwił, ale w 3.0d 231km to również nie jest często spotykana przypadłość jak w poprzednikach 3.0d np 193 km).

Ja zaczął bym od wymiany wężyków podciśnienia (niewielki koszt, ale często rozwiązuje wiele problemów) oraz wyczyszczenia przepustnicy i EGR (dla świętego spokoju), oraz chociażby sprawdzenia korelacji wtrysków INPĄ

 

Tak pomyślałem jeszcze że czujnik położenia wału może zaczyna się już pomału kończyć (błędu po skanowaniu oczywiście nie będzie, do póki czujnik całkiem nie padnie), ale tu też objawy powinny być trochę inne - auto mogło by niespodziewanie gasnąć.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
pierwsze objawy padającego czujnika położenia wałka rozrządu to oprócz gaśnięcia przerywanie podczas przyspieszania na przykład. przechodziłem to w 330d 204KM :norty:
Opublikowano
Ja pisałem o czujniku położenia wału korbowego, ale to też chyba nie jego winą jest chwilowe falowanie obrotów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na 99% leje któryś wtrysk. Sprawdź korekty wtryskow inpa a nie kombinujesz z wyciekiem oleju z kolektora. Nie rozumie podejścia niektórych jak cos sie dzieje to pierwsze co należy podłączyć auto pod disa/inpe a nie szukać na ślepo. Jak będziesz miał cos to wrzuć.
Krzysztof
Opublikowano
No spoko, tak zrobię, po prostu na razie nie mam kabelka i musiałbym jechać gdzieś a nie bardzo mam czas. Kabel zamówiłem i czekam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.