Skocz do zawartości

530D wymiana swiec i jakie kupic


Severo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy wymiana swiec w 530d to duzo roboty? jest cos na co musze uwazac?

i jakiej firmy swiece kupic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Świce wykręcaj tylko na dobrze rozgrzanym silniku, inaczej je pourywasz, no i delikatnie..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dwiema ukreconymi jeszcze nie ma tregedii. Sa firmy, ktore wykrecaja swiece bez zdejmowania glowicy. Jak robilem w TDS to poszlo gladko, ale w 3.0d jest gorszy dostep. Swiece nie tylko beru. Dobre sa bosch a wyraznie tansze. Ja smigalem na iskrze i moge polecic, to chyba najtansze swiece, ktore jakosciowa sa ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świce wykręcaj tylko na dobrze rozgrzanym silniku, inaczej je pourywasz, no i delikatnie..

 

Oj tu bym się zastanowił. Wiadomo, że ciepłym materiał się rozszerza więc ciężej wykręcić. Ja zawsze na zimnym wykręcam. Przed tym psikam Cx80 i czekam z 15min. Nigdy nie miałem problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Też bym się z Tobą zgodził, bo tak wychodzi na logikę, ale ku memu zaskoczeniu w innym dziale kilku kolegów pisało, że właśnie na zimnym urywali świece, a na rozgrzanym wychodziły bez problemu... coś w tym musi być. Dotyczyło to silników 2.0d 136 i 150KM, ale chyba w 3.0d jest podobnie..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W zeszłym roku wymieniałem świece w obu buniach (M57 i M47N) i dało radę zrobić tylko na zimno.

Temperatura była w okolicach -20, więc praca do przyjemnych nie należała, aczkolwiek wszystko ładnie dało się wykręcić.

Założyłem do M47N beru (5V) a do M57 boscha, jak narazie z paleniem nie ma problemów.

Najczęściej świece się urywają, gdy ktoś korzysta z długiego klucza-nasadki, przy czym nie trzyma go osiowo ze świecą, tylko buja nim na boki, wtedy o problem bardzo łatwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli widać, że nie ma reguły, ważne żeby się udało bez urywania..

a swoją drogą, mogliby robić te świeczki z jakiegoś wytrzymałego tworzywa, a nie z marchewki..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w TDS wymieniałem wtrysk, to na zimnym myślałem, że silnik przekręce (ten raczej by się nie urwał). Jak rozgrzałem silnik to poszło od razu. Pod wpływem temp materiał się rozszerza, ale bardziej rozszerza się głowica niż swiece :) W TDS zanim się do nich dobrałem, to silnik był już co najwyżej letni, ale poszły bez problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.