Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam czy ktoś może z was wymieniał uszczelniacze zaworów w n42?? trzeba rozrząd blokować? bo w wtorek daję auto do mechanika i wolę się dopytać, żeby czasami nie było żadnych niespodzianek:)
Opublikowano
a za te uszczelniacze to ponad 400 zł ale dziś dzwonił do mnie i nie da rady zrobić bo blokady rozrządu nie dostanie i lipa:/ jak nie to poczekam do wiosny i tez sam zrobie:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
panowie ja zrobilem u siebie bez zadnych blokad i bez rozbierania valvetronica.troszke inaczej niz kolega marek60.wyciagalem co prawda caly lancuch bo do wymiany i tak byl.robione bylo na sprezonym powietrzu.
Opublikowano (edytowane)

Uważam,że blokady vanosa też można zrobić samemu.Potrzebna jest dokładność i z dwóch kątowników o odpowiedniej szerokości idzie to spasować .Wiem bo sam zacząłem to "konstruować".Po zdjęciu pokrywy zaworów jest przecież dojście do "blach" vanosa i otworów w nich zrobionych.To kwestia dobrego spasowania z otworami w bloku głowicy,tak samo tylna blokada.A jak nie to można to kupić na allegro.Kiedyś było za 1300zł.

 

EDYT:Przemyślałem całą sprawę i uważam,że do wymiany uszczelniaczy potrzebna jest blokada wałka wydechowego - rozkręcamy tylko jego śrubę mocującą zębatkę oraz "blachę vanosa".

http://imageshack.us/photo/my-images/10/remontgowicyn42071.jpg/

Taką blokadę można zrobić samemu przed przystąpieniem do prac.

Z przodu po bardzo dokładnym oznaczeniu wszystkich elementów względem siebie na upartego można ominąć blokadę.Jest ona istotna tylko do ustawienia położenia blachy vanosa

ale to można oznaczyć względem prawej-na kole wałka ssącego - jego nie ruszamy.Wszystko zostaje nadal w łańcuchu rozrządu.Może ona mieć jednak znaczenie również przy odkręcaniu śruby od wałka wydechowego(odbierze siły ) - ale nie koniecznie.Fotografujemy położenie wałka wydechowego,jego położenie z blokadą jest jednocześnie najwyższym położeniem tłoka 2 oraz 3.Po zakończeniu koniecznie przekręcamy "na sucho" całość by sprawdzić czy wszystko jest OK.

Zestaw do blokady vanosa jest do ustawienia rozrządu - a jego nie ruszamy.Wałka ssącego także.Ktoś kto robił już kiedyś prace przy głowicy da radę.

Podstawą jest dokładność.

Co do ceny to moim zdaniem 400zł za taką robotę to adekwatna cena - mechanik bierze na siebie odpowiedzialność.

Edytowane przez marek60
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jesli mechanik w polsce 400zl wezmie za robocizne i ma sprzet to o czym my tu rozmawiamy...nawet maski bym nie otwieral.wazne aby wiedzial co robi bo ja, marek60 i wielu co pewnie sami to zrobili wiedza, ze takie proste to nie jest...no chyba ze dla satysfakcji i tego, ze wiemy co zrobilismy i jak jest zrobione bo sami robilismy.w moim przypadku tak bylo :D
Opublikowano
no tak dokładnie zgodzę się z wami cena jest adekwatna do tej pracy ale i tak nie zrobi bo nie załatwi blokady vanosa i też lipa, bo od razu auto na warsztat bym dał a dziś byłem u dwóch szpecy :D jeden powiedział że nie za bardzo mu na rękę z tymi uszczelniaczami, wyglądało jak by nie wiedział jak do tego się zabrać:) a drugi że owszem by zrobił, ale głowicę trzeba zdjąć a ja do niego że nie trzeba ściągać głowicy, to powiedział ze w takie coś się nie będzie bawił i od razu że pierścienie trzeba wymienić, bo z pierścieniami by zrobił, to powiedziałem że się zastanowię. i takie buty.
  • 8 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.