Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Niedawno zrobiłem remont w E91 318D ponieważ obróciła panewka na korbowodzie.Nowy wał ,pierścienie,tłok, korbowody, itd.Zrobiłem ok 1000 km i musiałem już dolać 1l oleju. Silnik się jeszcze dociera, czy problem tkwi gdzie indziej?
Opublikowano

opisz stan w jakim byly gladzie cylindrow czy byly progi lub rysy. kolejny punkt to czy byla robiona glowica glownie chodzi o zawory + uszczelniacze

czy bylo mierzone cisnienie sprezania przed i po zabiegu

dobze by bylo jak bys napisal czy znasz przyczyne obrocenia panewki

i ostatnie czy czasem turbo nie puszcza oleju

Opublikowano
Moje zdanie jest takie ,że trzeba było kupić silnik bez osprzętu na alledrogo to byś był lepiej zadowolony i koszty też były by mniejsze ,ale teraz to już po ptakach.... :wink:
Opublikowano
a moim kolega zrobil dobze bo na alledrogo mozesz sobie kupic silnik do traktora.

tutaj jest kwestia czy wszystko bylo zrobine dobrze i nic nie pominiete

Nigdy nie zrobisz kapitałki w tym silniku ,kumpel zrobił i włożył 9tyś i lipa nie chodził tak jak powinno być, zawsze coś się zesrało jak nie to, to, to :cry: i w tedy kupił na alledrogo i jeździ do dziś {nie poskładasz tak jak fabryka}

Opublikowano
może i tak ale[ tu się liczą manometry ] ale bądźmy dobrej myśl że się sprawa rozwiąże u kolegi MARCIN-1100 :cool2:
Opublikowano
skrab - manometry :?: :?: :?: Rozwiń proszę :wink:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
smiecimy ale ja tez poprosze o rozwiniecie manometrow

Proszę urządzenie pomiarowe do kontrolowania skoków ciśnień, można się pomylić {polonista się znalazł } :wink:

Opublikowano

Auto kupiłem pół roku temu. Przebieg 180000 rok produkcji 2008.Po miesiącu użytkowania padł rozrząd ,a po dwóch miesiącach padł silnik.Nie wiem co było przyczyną obrócenia panewki.Mogę się jedynie domyślać,że albo został przegrzany, albo ktoś nie wymieniał na czas oleju,albo wada konstrukcyjna, albo po prostu mam pecha!

Jeśli chodzi o głowicę to była planowana,zawory i uszczelnienia nowe.Jeden tłok wymieniłem,a pozostałe były w porządku.Turbo też jest w porządku.

Niestety nie było mierzone ciśnienie sprężania przed i po zabiegu.

Opublikowano

rozumiem ze najpierw rozrzad (zerwany?) bo to wazne. a nastepnie silnik. napisz na ktorym cylindrze bylo spotkanie jesli byl zerwany. jesli na tym samym cylindrze obrocona panewka to juz masz przyczyne.

to jest temat rzeka wiec potrzeba max info zeby mozna bylo ci cos podpowiedziec.

moge podac wszystkie mozliwosci ale zeby pomoc tobie musisz napisac wszystko po kolei co sie stalo za pierwszym razem (co bylo robione) z okazji rozrzadu i co przy okazji silnika :?:

Opublikowano

Rozrząd nie zerwał sie.Zaczeło coś dziwnie brzęczeć , a później auto puściło dym i na chwile przeszło w tryb awaryjny.Pewnie wtedy przeskoczył także łańcuszek(nie znam się).Jak się później okazało prowadniczka po której sunie łańcuszek pękła na trzy części, i wtedy wymieniłem rozrząd.Niestety głowica nie była wtedy planowana,a jak przeskoczył łańcuszek to zawory pewnie lekko się uszkodziły.

Silnik padł dwa miesiące później.Oznaką jego uszkodzenia był dziwny metaliczny dźwięk.To był dźwięk panewki.

Opublikowano

wiec tak: jesli byla kolizja moze byc problem z zaworem lub jego prowadzeniem tuleje odksztalcone krzywe i olej dostaje sie tamtedy (powinno byc sprawdzone pierwszym razem)

moze byc takze cos nie tak z gladzia cylindrow np rysa prog lub niewielkie zuzycie. w przypadku ostatniego jest szansa (mala) ze wszystko sie dotrze

ale to mechanik naprawiajacy auto powinien zdiagnonzowac i stwierdzic co trzeba zrobic. a glowica to nie tylko planowanie jest takrze regeneracja gniazd zaworowych ze sprawdzeniem ich szczelnosci oraz wymiana i pasowanie prowadnic zaworow.

mysle ze powinienes zwrocic sie do swojego mechanika z tym problemem bo on to widzial i mam nadzieje ze mierzyl i sprawdzal

moge zyczyc tylko powodzenia kolego.

daj znac jak cos sie zmieni

Opublikowano
wiec tak: jesli byla kolizja moze byc problem z zaworem lub jego prowadzeniem tuleje odksztalcone krzywe i olej dostaje sie tamtedy (powinno byc sprawdzone pierwszym razem)

moze byc takze cos nie tak z gladzia cylindrow np rysa prog lub niewielkie zuzycie. w przypadku ostatniego jest szansa (mala) ze wszystko sie dotrze

ale to mechanik naprawiajacy auto powinien zdiagnonzowac i stwierdzic co trzeba zrobic. a glowica to nie tylko planowanie jest takrze regeneracja gniazd zaworowych ze sprawdzeniem ich szczelnosci oraz wymiana i pasowanie prowadnic zaworow.

mysle ze powinienes zwrocic sie do swojego mechanika z tym problemem bo on to widzial i mam nadzieje ze mierzyl i sprawdzal

moge zyczyc tylko powodzenia kolego.

daj znac jak cos sie zmieni

I w ten sposób moja opinia na temat kapitalki sie zgadza tak jest w 90 procentach :wink:

Opublikowano
w swojej e30 m20b20 zrobilem remont kapitalny silnika (wtedy mala 18 lat) a bylo to 7 lat temu. gosciu co go kupil mowi ze najmocniejsza strona tego auta jest silnik. nie do zaje...... .jesli bym tak kupowal to nie wiem ile by ich bylodo tej pory. ale oczywiscie kazdy ma swoje doswiadczenia i wyrobione zdanie na ten temat
Opublikowano
w swojej e30 m20b20 zrobilem remont kapitalny silnika (wtedy mala 18 lat) a bylo to 7 lat temu. gosciu co go kupil mowi ze najmocniejsza strona tego auta jest silnik. nie do zaje...... .jesli bym tak kupowal to nie wiem ile by ich bylodo tej pory. ale oczywiscie kazdy ma swoje doswiadczenia i wyrobione zdanie na ten temat

Ale nie porównuj silnika z e30 do e90 :roll:

Opublikowano
a co jest w nim inny wal albo cylinder w ksztalcie trujkata?

 

+1 :cool2:

 

od czasów E30 zmienił się osprzęt silnika, systemy zasilania, elektronika i nieco używane stopy metali, ale poza tym silniki i metody ich naprawy się w ogóle nie zmieniły...

 

bez trudu są przeprowadzane remonty silników np. S50, S54 z poprzednich M3 albo S85 z E60 M5 które są o wiele bardziej precyzyjnie spasowane niż N47 z 318d

Opublikowano

Zgadzam sie z "wafeltom" dobrze zrobiony remont jest najlepszym rozwiazaniem, tylko ze remont musi byc zrobiony dobrze przez kogos kto to robi zawodowo, i na pewno nie moze byc tytaj mowy o polsrodkach. Czyli jak remont kapitalny to remont kapitalny, a nie na zasadzie ze wymieniamy cos a cos zostawiamy. Jak wszystko to wszystko i wtedy na dlugo dlugo jest spokoj.

A jak nie stac nas na profi remont kapitalny to kupujmy z alledrogo slupek i wymieniajmy.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.