Skocz do zawartości

Wymiana świecy żarowej


Wujek22

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
A gdzie najlepiej w Warszawie poza ASO wymienić świece. Byłem na szybko u jakiegoś magika i powiedział że muszę podpisać oświadczenie, że sam sobie naprawie głowicę jeżeli przy wykręcaniu ukręci się świeca. Czy to normalna polityka spotykana w każdym serwisie?

Polityki są różne ale jest to nie wdzięczna robota bo jak weżmiesz za wymiane świec dużo to klient się obrazi a jak ukręcisz swiece to jesteś w plecy niestety nie opcji jeśli świeca ma się ukręcić zeby za dotknięciem czarodziejskiej różdzki się nie ukręciła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A gdzie najlepiej w Warszawie poza ASO wymienić świece.

 

Polecam jednego z najlepszych mechaników w W-wie od BMW

AUTO-SEW

Krzysztof Seweryn

ul. Żyzna 5

tel. 606 536 527

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie najlepiej w Warszawie poza ASO wymienić świece. Byłem na szybko u jakiegoś magika i powiedział że muszę podpisać oświadczenie, że sam sobie naprawie głowicę jeżeli przy wykręcaniu ukręci się świeca. Czy to normalna polityka spotykana w każdym serwisie?

Polityki są różne ale jest to nie wdzięczna robota bo jak weżmiesz za wymiane świec dużo to klient się obrazi a jak ukręcisz swiece to jesteś w plecy niestety nie opcji jeśli świeca ma się ukręcić zeby za dotknięciem czarodziejskiej różdzki się nie ukręciła

 

 

To zrozumiałe. W ASO powiedzieli krzyknęli mi 600zł + świece więc w porównaniu do głowicy nie ma tragedii. Pytam ponieważ czytając na forum oraz rozmawiając z kilkoma mechanikami podobno bardzo trudno ukręcić świece w BMW. Mam tylko nadzieję że mi się to nie przytrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana przy E91 330d poszła mi w miarę gładko, ale np w E46 320d CR miałem problem z jedną świecą - nagar chwycił końcówkę świecy i na szczęście chociaż nie zniszczyłem całkiem gwintu (ale cały trzpień został w głowicy - cały i można było go jakoś przyspawać i wybić).

Do wymiany trzeba się dobrze przygotować. Oczyścić gniazda świec i zalać je np naftą, WD40. Ja każdą świecę kilkukrotnie delikatnie pukam młotkiem przez nasadkę mniejszą niż tą, którą się wykręca świece np nr 8 lub 9 (już dokładnie nie pamiętam). Oczywiście czekałem aż zadziała zalany w gniazda płyn. Jak ktoś ma więcej czasu to proponuję zalać świece nawet na całą noc.

 

Nie dziwię się, że mechanicy chcą podpisu, że nie biorą odpowiedzialności za ukręconą świecę.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i najważniejsze - przed wymianą:

 

1) zdjąć wszystkie plastiki, osłony silnika, ale zostawić filtr powietrza i kolektor

2) pojechać na przejażdżkę, rozgrzać silnik do 90 stopni

3) po powrocie szybciutko zdjąć kolektor zanim ostygnie

 

na pewno wyjdą wszystkie bez problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Właśnie też się nad tym zastanawiam i wiem że aluminium ma sporą rozszerzalność cieplną ale w każdym kierunku czyli otwory na świece będą się zacieśniać pod wpływem wysokiej temperatury, poprawcie mnie jeśli się mylę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli na przyklad wezniesz pierscien cienkoscienny np. z lozyska lub tego ksztaltu to srednica i zewnetrzna i wewnetrzna wzrosnie natomiast jesli jest maly otwor w wiekszym elemencie to kazdy metal sie rozchodzi w kazdym mozliwym kierunku po ogrzaniu. gwint takze rozchodzi sie w kazdym kierunku

kolega jceel po czesci ma racje bo jeszcze mamy do czynienia z innym zjawiskiem. stal przy niskich temperaturach robi sie krucha a po ogrzaniu sie uplastycznia czyli przy temp 90 trudniej o pekniecie swiecy ale znowu latwiej ja ukrecic. dlatego jest cala masa teorii na ten temat. na pewno nie polecam tego robic przy -10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprawcie mnie jeśli się mylę.

OK poprawiam :wink: otwory w gorącym silniku będą luźniejsze dlatego aby coś spasować na wcisk rozgrzewasz pierścień czy tuleję a trzpień schładzasz. Po wsunięciu trzpienia do wewnątrz i wyrównaniu temperatur, nie rozbierzesz. :|

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też prawda ale:

Przyczyną tego, że nie można wykręcić świecy z aluminiowej głowicy są inne procesy jak np korozja stali na styku z aluminium i samo oddziaływanie temperaturą nie wystarczy.'' Gwint stalowo aluminiowy'' to niestety połączenie dość nietrwałe.

Jeśli chodzi o wykręcanie świec z gorącego silnika to można sobie tylko ręce poparzyć bo w gorącym silniku świeca będzie również gorąca (czytaj: będzie miała większą średnicę).

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W młodości jak wymieniałem w Komarku lub WSK sworzeń tłoka , to przed montażem tłok do gorącej wody a sworzeń do zamrażarki i można go było wsunąć ręką :wink: Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.