Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

na razie nie moglem na zadnym Forum o tym cos znalesc. W kazdym badz razie pozbylem sie tego Filtra.

Ale ten blad wciaz jest. Jak moge zresetowac stan DPF, tzn wykasowac wartosc popiolu?

 

Der Fehler 452A erscheint, wenn der Partikelfilter den Großteil der maximalen Laufstrecke überschritten hat und dient als Information/ Aufforderung zum fachkundigen Filtertausch in der BMW Werkstatt.

452A błąd pojawia się, gdy cząstka przekroczyła większość maksymalnej odległości podróży i służy jako informacji / zamówienie na specjalistyczne wymiany filtra w warsztacie BMW.

 

Caly czas juz siedze nad INPA, ale nie moge tu nic znalesc, tzn tez nie chce na chama gdzies grzebac zeby miec problemy.

A moze da rade reset poprzez Tool32?

 

Bardzo bym byl wdzieczny gdyby mogl mi ktos pomoc ;-)

 

Pozdrawiam

Tomek

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Hej

 

Mam ten sam błąd w moim aucie, chociaż filtra nie wywalałem. Samochód chodzi bardzo dobrze i nie ma żadnych problemów. Czy możecie mi powiedzieć co mam zrobić? Wystarczy go przepalić?

 

Dzieki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej.

Dziś był u mnie kolega i ma ten sam błąd i nie da sie go skasować.

Sprawdziłem disem cisnienie przed dpf i wyszlo ze jest zapchany,przy 4000 obr./min.mial ponad 100 mbar.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz,końcówki wydechu ma strasznie oblepione smołą jakby filtra wogóle nie było,a na zimnym potrafi przerywać i lekko się dusić.

Czy jest to normalne przy tym błędzie??

Auto e61 525d aut.m57n2 2008r.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw musi wymienic termostaty bo ledwo 60st.łapie,a potem reset i wypalanie. :wink:
Opublikowano

A powiedzcie mi skąd mogę pobrać DISa? Jest jakiś gotowiec tak jak z INPA?

 

Mam wszystkie SSS, INPA, NCS, ale DISa nie mam.

 

Z góry dzięki.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Dzieki ale sam se poradzilem wczoraj po dwoch dniach szukania ;-)

I nie trzeba miec DIS, idzie takze z Tool32 ;-)

Jeszcze opisze tu jak i co, bo teraz mi troche brak czasu ;-)

 

Pozdrawiam

Tomek

Kolego możesz opisać procedurę wypalania dpf przez Tool32 ,tak sie składa że mam to samo 452A.

Opublikowano
Wiem .Ale musiał bym zainstalować tego DISa .Tool32 mam już w pakiecie z INPA . Poza tym mam win7 a DIS trzeba instalować na winxp i wafare a ja nie mam takiego mocnego procka w lapku aby uruchamiać wirtualna maszyne.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czy może ktoś i wysłać instrukcji kasowania tego błędu ,co 10 minut jazdy pokazuje mi sie błąd particular filter Auto działa dobrze nie straciło mocy w Inpie mam dwa błedy

452a drugiego nie pamiętam ale jak kasuje je w inpie to za chwilek powracają zainstalowałem tool32 ale nie mam różowego pojęcia jak to zrobić

POMOCY

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy może ktoś i wysłać instrukcji kasowania tego błędu ,co 10 minut jazdy pokazuje mi sie błąd particular filter Auto działa dobrze nie straciło mocy w Inpie mam dwa błedy

452a drugiego nie pamiętam ale jak kasuje je w inpie to za chwilek powracają zainstalowałem tool32 ale nie mam różowego pojęcia jak to zrobić

POMOCY

Odczytaj dokładnie błędy.

Jeśli błąd pojawia się na liczniku/idrive to może dotyczyć zapełnienia DPF.

Problemowe bywały także czujniki ciśnienia różnicowego, które potrafiły zawyżać(na wyłączonym silniku powinno być zero, a spotkałem się, że widział jakieś wartości)

 

 

 

Zamiast DIS, lepiej poszukać ISTA Rheingold, którą instaluje się bezpośrednio na windowsie, bez potrzeby zabawy z wirtualną maszyną i działa także na zwykłym kablu K+DCAN bez konieczności emulatora

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Odświeżę temat, czy mając ten błąd co jest w temacie po wymianie termostatów i świec /3 spalone/ auto samo bedzie regenerować dpf. Zaznaczam że nie ma błedu na desce i auto jeździ normalnie - brak spadków mocy - idzie spokojnie ponad 220
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Jeżeli tylko warunki do regeneracji zostana spełnione to tak. Wyjatkiem jest sytuacja w ktorej filtr jest zapchany tak mocno , że jego samoczynna regeneracja będzie niemożliwa. Wtedy zostaje Ci jezdzic z podpietym komputerem i albo kasowac blad na trasie do skutku albo uruchomic procedure wypalania i po requescie wypalania pojechac w trase :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

było 27g, był ten błąd ale nie wiem czy to kwestia czasu, bo auto nie było jeżdżone dłuższy czas.

Po jeździe jest zero, zrobiłem 40 km - na tempomacie 79 km/h a potem kolejne 40 km 105km/h i po sprawdzeniu ten wynik.

Chyba się regeneruje w takim razie - auto będzie używane w trasach wiec myślę ze nie będzie z tym problemu

  • 2 lata później...
Opublikowano
Temat stary ale sam z tym walczyłem, nie trzeba nic wypalać ani wycinać jeżeli auto działa dobrze. Wystarczy disem zrobić procedurę wymiany filtra dpf. W każdym bmw przy przebiegu ponad 200 tyś pojawia sie ten komunikat żeby zgłosić się do serwisu celem sprawdzenia dpf. Także komputer i można samemu sobie to ogarnąć. Moja 5 tka przejechała po tym 40 tyś i nadal zero problemu
  • 1 rok później...
Opublikowano
Podłącze się pod temat. Pojawił mi się ten błąd 452a. Filtr zaczął się często wypalać, czyli co ok 150km. Wcześniej wypalał się średnio co 400km. Na wyświetlaczu nie ma żadnych ostrzeżeń, błąd widzę w aplikacji Btool. Poza częstym wypalaniem, którego pilnuję aby nie zostało przerwane, nie ma żadnych innych objawów. Auto sprawnie przyspiesza. W BTool jest informacja, że wymiana filtra za 60000km. Czy już teraz muszę udać się na regeneracje/czyszczenie filtra? Czy lepiej go wyrzuć? Auto jeździ głownie na krótkich odcinkach. Bardzo proszę o pomoc. Zaczyna być to męczące. Ostatnio w trasie także było wypalanie po ok 150km. Więc to nie wina "miasta".
  • 3 lata później...
Opublikowano

To ja może dodam coś od siebie z dzisiejszego doświadczenia. Wymieniłem kolektor dolotowy bo było w nim około 600g samej smoły i bałem się również o klapy wirowe więc zrobiłem to profilaktycznie. Oczywiście na samym końcu roboty musiał się ułamać jeden z dwóch kołnierzy wężyków podciśnienia na czujniku i próbowałem to naprawić ale raczej z marnym skutkiem. Przez przypadek naleciało mi kleju błyskawicznego do jednego z otworów w czujniku i prawdopodobnie coś się za kleiło. Wracając teraz do tematu-nigdy wcześniej nie miałem takiego błędu jak teraz pomimo że auto ma przejechane 350k. Stało się to zaraz po wymianie kolektora dolotowego i problemu z tym czujnikiem. Teraz zamówiłem nowy i będę go zakładał jak tylko przyjdzie i wtedy dam znać czy błąd zniknął. Próbowałem go usuwać przez bimmer Tools ale nie da się go usunąć. Powraca po każdym usunięciu. Jak dostanę czujnik od razu będę go zakładał i jeżeli błąd zniknie to mam nadzieję że pomoże to komuś aby nie musiał więcej szukać.


Tutaj link do czujnika o którym mowa


https://m.motointegrator.de/artikel/751309-ventil-agr-abgassteuerung-pierburg-702318010?gclid=Cj0KCQjw4omaBhDqARIsADXULuVAwArJwKmgXp0PgVI8SU7ox9mqlLLZ3Dz-0y073tlIkhC9ZCZ_odgaAmzDEALw_wcB

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.