Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jak w temacie...czy można holować automat? W jakiej ewentualnie prędkości i na jakim odcinku? No i najważniejsze pytanie ,gdzie z przodu jest zaczep do holowania...? pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
Mozesz holowac w rzucasz Neutral i do 50km/h.Z przodu masz zaslepke w zderzaku taka kwadratowa i tam wkrecasz ucho. :D Edytowane przez Kamil Jasinski
Opublikowano
Witam

Jak w temacie...czy można holować automat? W jakiej ewentualnie prędkości i na jakim odcinku? No i najważniejsze pytanie ,gdzie z przodu jest zaczep do holowania...? pozdrawiam

Z tym ostatnim pytaniem to żeś pojechał po bandzie. Takie coś to wychodzisz do auta i sprawdzasz. A reszta jest na forum

Opublikowano
Witam

Jak w temacie...czy można holować automat? W jakiej ewentualnie prędkości i na jakim odcinku? No i najważniejsze pytanie ,gdzie z przodu jest zaczep do holowania...? pozdrawiam

Z tym ostatnim pytaniem to żeś pojechał po bandzie. Takie coś to wychodzisz do auta i sprawdzasz. A reszta jest na forum

 

Nie trzeba nigdzie szukać nawet hehe :D Jest widoczna gołym okiem hehe :D Chyba, że nie masz ucha do wkręcenia :mrgreen:

Opublikowano

Pomijając, że instrukcja instrukcją, wiek skrzyni wiekiem a brak smarowania robi swoje.

Nie zaleca się holować nawet trzymając się poniżej tych parametrów.

Opublikowano
Pomijając, że instrukcja instrukcją, wiek skrzyni wiekiem a brak smarowania robi swoje.

Nie zaleca się holować nawet trzymając się poniżej tych parametrów.

Zgadza sie !!! Jakie 50km/h ????? skad takie wiadomosci???? przez odcinek 5km do najblizszego warsztatu( w innym przypadku laweta) to i owszem.... :duh:

 

 

...."""""""""""" Zawsze należy stosować się do tego, co mówi instrukcja obsługi pojazdu lub zadzwonić do najbliższego serwisu ASO i zapytać. Holowanie automata jest niezalecane, a przez większość producentów wręcz zabronione. Wiąże się to głównie z brakiem smarowania skrzyni, podczas gdy silnik nie pracuje.

W większości przypadków pompa robocza skrzyni jest napędzana od silnika a gdy ten nie pracuje łatwo o przegrzanie skrzyni, zatarcie i uszkodzenie.

Lepiej więc wezwać lawetę niż uszkodzić skrzynię i narazić się na wysokie koszty naprawy. Można też – o ile to możliwe – holować z podniesionymi kołami napędowymi. Oczywiście znajdą się osoby twierdzące że holowały takie auto i nic się nie stało. Jest to już kwestia podjęcia ryzyka przez właściciela.

Jeśli jednak zdecydujemy się holować, należy pamiętać, że aby zminimalizować ryzyko uszkodzenia skrzyni automatycznej należy jechać z małą prędkością, nie więcej niż 30 km/h.

Dystans holowania musi być jak najkrótszy, do 20 km a lewarek skrzyni ustawiamy oczywiście na pozycję N. Wskazane jest też robienie przerw, w czasie których skrzynia nieco się ostudzi....."

Reasumujac Lepiej nie holowac :mrgreen:

Opublikowano
instrukcja instrukcją, wiek skrzyni wiekiem a

a zacofanie zacofaniem ...

o tym że zabronione holowanie to mówią tylko ci co mają lawetę

ciekawe że intrukcja mówi żeby oleju w skrzyni nie wymianiać a wymieniacie a jak mówi że wolno holować to zabraniacie

Opublikowano
Za wymianą oleju w skrzyni jestem za bo wiem po swoim przypadku, a za holowaniem automatu, hmm.... też jestem za i nie widzę przeszkód. Tylko trzeba to robić z głową.
Opublikowano

holowałem z Krakowa do Katowic dwa automaty jeden był w omedze z TDSem a drugi w e34 też z TDSem i auta śmigają do dziś a jedynym problemem były baby na bramkach bo zaraz wrzeszczą że holować na autostradzie może tylko ich pomoc drogowa ...

w obu instrukcjach jest opcja holowania z tego co pamiętam opel pozwala do 100 kilometrów a BMW chyba do 70 km i oba auta z prędkościami przekraczającymi pędkości holowania z kodeku drogowego (chyba 70km/h)

Opublikowano
Co to ma znaczyć że tylko 150km.? jakby skrzynia nie miała smarowania podczas holowania tak jak niektórzy twierdzą to dawno szlag by ją trafił.Gdyby holowanie było szkodliwe dla skrzyni automatycznej to w ogóle byłoby kategorycznie zabronione i tyle.
Opublikowano
a zacofanie zacofaniem ...

o tym że zabronione holowanie to mówią tylko ci co mają lawetę

ciekawe że intrukcja mówi żeby oleju w skrzyni nie wymianiać a wymieniacie a jak mówi że wolno holować to zabraniacie

 

Ależ oczywiście! Silnik też pochodzi chwilę bez oleju. W sumie, to jak ma więcej to lepiej powinien smarować...

 

Można zrobić holowanie samochodu pod warunkiem sprawnego silnika, który będzie skrzynię hamował. Gdybym wiedział, że jakikolwiek samochód był ciągany przy wyłączonym - z miejsca bym odpuścił temat.

Upalone lub przegrzane kosze... Mniam! Brak grzania i chłodzenia skrzyni - identyczna sprawa jak ostre butowanie na zimnym. Pojeździ,a i owszem. Ale...

Opublikowano

głupoty piszesz

po co holować sprawny samochód ?

w omedze był urwany łańcuch rozrząd a w e34 wypalona dziura w tłoku

Opublikowano
Jak ktoś lubi holować automat i to nawet zgodnie z instrukcją, to jego problem. Praktyka mówi coś innego, może jednemu się uda, a drugiemu nie. Jak coś się stanie to nie ma co się powoływać na instrukcję, bo i tak nie wchodzi to w zakres np. napraw gwarancyjnych
Opublikowano
głupoty piszesz

po co holować sprawny samochód ?

w omedze był urwany łańcuch rozrząd a w e34 wypalona dziura w tłoku

 

Skoro piszę głupoty, to uzasadnij to mechanicznie, a nie na podstawie "instrukcji".

Idąc tropem instrukcji, to również olej w skrzyni jest do samego jej końca. Wszystko zależy tylko, czy patrzy się z punktu widzenia użytkownika, czy sprzedawcy.

Skoro nie każą w instrukcjach dbać o turbo, to można walić opór i "cyk" stacyjką, co nie?

 

Jeżeli nie potrafisz przedstawić faktu technicznie, to lepiej nie rzucaj takimi hasłami. Głupotę sam palnąłeś.

Opublikowano
głupoty piszesz

po co holować sprawny samochód ?

w omedze był urwany łańcuch rozrząd a w e34 wypalona dziura w tłoku

 

Skoro piszę głupoty, to uzasadnij to mechanicznie, a nie na podstawie "instrukcji".

Idąc tropem instrukcji, to również olej w skrzyni jest do samego jej końca. Wszystko zależy tylko, czy patrzy się z punktu widzenia użytkownika, czy sprzedawcy.

Skoro nie każą w instrukcjach dbać o turbo, to można walić opór i "cyk" stacyjką, co nie?

 

Jeżeli nie potrafisz przedstawić faktu technicznie, to lepiej nie rzucaj takimi hasłami. Głupotę sam palnąłeś.

Wiesiek a co ci przedstawiać technicznie jak nie masz pojęcia o budowie automatycznej skrzyni ?

nie będe ci tu opisywał który elektrozawór i którymi kanałami daje ciśnienie na sprzęgiełko ani jak przebiega smarowanie bo i tak masz swoją teorię od której nie odejdziesz

zrób proste doświadczenie które pokaże czy skrzynia daje opór jak silnik zgaszony

daj na "N" i popchaj ręcznie auto albo podnieś koło i nim pokręć

osobiście widziałem rozebraną skrzynię z tego e34 i ani olej nie śmierdział spalenizną ani tarcze nie nadawały się do wymiany ani też nie były fioletowe od przegrzania

padł silnik a że nowy był z manualną skrzynią to w wale pozostało łożysko a mechanik o tym zapomniał i przez tydzień na siłę próbował sprzęgnąć nowy silnik ze skrzynią

no i rozwalił pompę olejową w skrzyni bo jest ona bezpośrednio na wałku sprzęgłowym

nawet nie wymieniali całej pompy a tylko pękniętą obudowę

robił to serwis automatów w Wojkowicach

i żeby nie było że zmyślam na poczekaniu to sobie sprawdź bo kilka lat temu to tu opisałem

skrzynia po wryfikacji została uznana "jak nowa" bo auto miało przebiegu coś ze 130ooo km

kumpel do dziś ma film jak nam przy 220km/h wypaliło dziurę w tłoku zaraz za bramkami w Krakowie

Opublikowano
Wiesiek a co ci przedstawiać technicznie jak nie masz pojęcia o budowie automatycznej skrzyni ?

 

Dorosła odpowiedź z luźnym inwektywem. Na plus Wiesiek. U mnie się tak nie wyraża przy dzieleniu wiedzą.

 

nie będe ci tu opisywał który elektrozawór i którymi kanałami daje ciśnienie na sprzęgiełko ani jak przebiega smarowanie bo i tak masz swoją teorię od której nie odejdziesz

zrób proste doświadczenie które pokaże czy skrzynia daje opór jak silnik zgaszony

daj na "N" i popchaj ręcznie auto albo podnieś koło i nim pokręć

osobiście widziałem rozebraną skrzynię z tego e34 i ani olej nie śmierdział spalenizną ani tarcze nie nadawały się do wymiany ani też nie były fioletowe od przegrzania

 

Ja widziałem za to skrzynie po ciągnięciu. I wyglądały zgoła inaczej. Cóż - jak napisałem wszystko zależy od stanu skrzyni. Jednak jest to z jakiegoś powodu niewskazane. Ja wolę jednak brać to pod uwagę, niż robić remont niepotrzebnie.

Opublikowano
Po co to się kłócić.Najlepiej jeździć na manualu i nie będzie tego typu rozterek .Nie dawno u kogoś na klapie E36 przeczytałem-PRZEDNI NAPĘD DLA DZIEWCZYNEK :mrgreen: dołożył bym -ZE SKRZYNIĄ AUTOMATYCZNĄ. :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.