Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum jestem tu nowy wiec zanim coś nabazgrałem długo śledziłem dyskusje i poszukiwałem potrzebnych informacji jednak bezpośrednio nie natrafiłem na roziązanie mojego problemu , wiec prosze o pomoc

 

BMW E60 525D 07.2004 z DPF

 

Autko do niedawna śmigało bezproblemowo. Nagle pewnego dnia po nocy (temp +10 st.) pojawił sie problem z rozruchem auto mocno kręci łatwo zapala na 1s wszystkie cylindry równo zagrają i gasnie sytuacje powtarzam 3- 5 razy w koncu załąpuje. Obroty minimalnie "zafalują" i po krótkiej chwili równiutko pracuje. Jednak to nie koniec problemów przez dłuższy czas auto (ciągle na postoju ) nie reaguje na pedał gazu. Noga w podłoge a obroty ledwo ledwo moze o 200 obr/min wzrastają. Z czasem gdy auto nabiera temperatury( tak mysle) zakres dostepnych obrotów rośnie żeby po kilku min dojsc do 3 - 4 tys , jednak nadal z duzym opóznieniem. Na sam koniec gdy jest chyba nagrzany obroty wystrzeliwuja na maxa i auto wkręca się momentalnie. Śmiga jak szalone w trasie nic nie zadławi nic nie przydusi ani sam nie gasnie na wolnych obrotach , chodzi bez zarzutówr. Gdy sie wychłodzi przez noc lub kilka godzin to problem wraca. Zauważyłem że teraz jest jeszcze gorzej zapewne przez mróz . Bo najpierw oram go z 15- 20 razy zanim załapie a potem z 10 - 15 min zanim wejdzie na obroty

 

Wstępna diagnoza INPĄ wykazała

 

43E2 - Throttle Valve Actuator -Open Circuit

4212 Glow Plug Cyl 1 - Activation Interrupted

4222 Glow Plug Cyl 2 - Activation Interrupted

4232 Glow Plug Cyl 3 - Activation Interrupted

4242 Glow Plug Cyl 4 - Activation Interrupted

4252 Glow Plug Cyl 5 - Activation Interrupted

4262 Glow Plug Cyl 6 - Activation Interrupted

 

oprócz tego dłuższy czas mam komunikat increased emission, a już po pojawieniu się problemów został wyczyszczony egr na kolektorze ssącym był bardzo mocno zasyfiony, co do tych świec to nie wiem czy problem był wcześniej czy ja uwaliłem je (lub sterownik) tymi wielokrotnymi próbami rozruchu. Próbowałem też ręcznie ruszać tą sprężynką od przepustnicy w trakcie prób rozruchu bez rezultatów :). Dzisiaj zauważyłem też dotykając gołą ręką okolic tej przepustnicy bardzo delikatne ledwo wyczuwalne przebicie prądu.

 

przepraszam za tak obszerny post ale chciałem dokładnie opisać

Będe niezmiernie wdzięczny za jakąkolwiek pomoc i sugestie

 

Marcin

 

 

 

 

viewtopic.php?f=73&t=117891

Opublikowano
przelgadnij kable przy przepustnicy,

jesli wszystko ok to przepustnica do wymiany

 

dokladnie, blad tyczy sie przepustnicy i tam trzeba szukac...

 

Co do sterownika swiec, czesto jest tak ze zepsuta swieca niszczy sterownik swiec. Conajmniej u mnie tak bylo... Ca 6tym cylindrze wypalila sie i zniszczyla/zabrala caly sterownik swiec ze soba...

Tutaj zanim dasz sobie nowy wlozyc, sprawdz i wymien wadliwa swiece zebys nie mial tej samej kaszany co teraz.

Najlepiej jak wymienisz wszystkie swiece, jak jedna poszla pojda inne takze w najblizszym czasie.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.