Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od kiedy zaczęły się mrozy, auto odmówiło posłuszeństwa . Póki były dodatnie temperatury to zapalał normalnie. Później zapalał nie na wszystkie gary, a teraz już w ogóle, z dnia na dzień. Na INPIE mam błąd 08 Glow plugs also Glow relay defect i jakiś tam od przekaźnika klimatyzacji. Przekaźnik chyba działa, bo DDE świeci się dłużej. Miernik pokazuje napięcie na wyjściu, które spada po ok 2sek od zgaśnięcia DDE. Nie wiem właśnie co ze świecami. Miesiąc temu jak sprawdzałem Omomierzem to wychodziło, że jedna nie grzeje w ogóle, reszta niby tak. No i tu pytanie? Czy to może być coś innego niż świece? Nie wiem czy pompa wtryskowa pokazuje jakiś błąd w INPIE czy nie, przewody z paliwa nie są przeźroczyste więc ciężko powiedzieć mi czy paliwo dochodzi. Akumulator nowy, kręci jak szalony, czasami złapie na chwilę, zapali, pochodzi 5sek i gaśnie Ma ktoś jakieś pomysły co i jak sprawdzić?

Dzięki.

 

Edit:

Samochód kupiłem niedawno, wszystko było ok dzień wcześniej. Zapalałem z 10 razy bo jeździłem i zero problemów. Przed chwilą sprawdziłem czy pompa podaje paliwo - podaje, więc przekaźnik i pompa paliwa są sprawna. Filtr nie wygląda źle (co oczywiście nie znaczy, że nie jest zatkany). Ściągnąłem cale paliwo z obudowy, no ale nic to nie pomogło. W obudowie syfu nie było. Przekręciłem parę razy kluczyk zanim zapaliłem, żeby paliwa coś pompa podała, niestety dalej nic. Sprawdziłem jeszcze raz na przekaźniku świec napięcia, tylko na jednej świecy nie ma (fioletowo-czarny kabel). W INPIE 08 Glow plugs ..., więc chyba najpierw kupię świece i spróbuje wymienić, tylko dziwi mnie fakt, że samochód jak już raz zapalił to po chwili zgasł. Więc nie wiem w którą stronę teraz się kierować? W najbliższym czasie kupię filtr paliwa i świece, bo innego pomysłu nie mam Auto oczywiście miało moc jak jeździło, nie wiem czy tyle ile powinno, ale dało się spokojnie wszystko wyprzedzić.

Opublikowano

Wymień najpierw świece, skoro na jednej z świec nie ma napięcia podejrzewam że przekaźnik może tutaj też grać role, bo w m47 są przekaźniki w m47n już sterownik. To że diesel gaśnie zaraz po odpaleniu na mrozach to nic dziwnego jak świece nie grzeją, weź pod uwagę że twój silnik już trochę też przejechał i raczej nie będzie miał takiej kompresji na cylindrach jaką miał dawnej.

 

PS: Skoro wcześniej było cieplej a nie palił na wszystkie gary to na pewno świece nie grzały. (parę użytkowników mnie teraz zje ale co tam) Jak pokręcisz dłużej i zacznie silni chwytać daj mu trochę gazu i potrzymaj trochę nie powinien zgasnąć, takie tam zaczerpnięte z doświadczenia z dawnych czasów gdzie trochę inaczej się auto eksploatowało :)

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano

kolego skoro piszesz że problemy zaczęly się z chwila mrozów może to wina paliwa

poprostu masz w zbiorniku letnie paliwo i może poprostu gdzieś przyłapało zatankuj zimowego i wtedy sprawdz czy problem wystepuje

Opublikowano
Świece najprawdopodobniej jutro będę zamawiał wszystkie 4. Tylko się zastanawiam czy brać Beru czy może Bosche lub NGK?
Opublikowano
Czy paliwo, to nie wiem, tankowałem w zeszłym miesiącu jak już były niskie temperatury, ale nie ujemne. Też do zbadania. Póki co to chyba te świece.
Opublikowano

temperatury są tylko kilka stopni poniżej zera wiec auto powinno odpalić za którymś razem jak już się ciut rozgrzeje.

 

Chociaż co nieco wskazuje na pompe wtryskową.

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W zeszłym roku mój M47N z uszkodzonych sterownikiem świec przy -10 odpalal po 5 sekundach kręcenia, ale poniżej tej temperatury trzeba już było długo kręcić. Także jak nie masz takich niskich temperatur a silnik nie jest zajechany to świece nie powinny aż tyle wnosić. Zatargaj go do jakiegoś garażu,niech sie ogrzeje.
Opublikowano
Świece już jadą wraz z filtrem paliwa. Wczoraj udało mi się odpalić auto Plakiem. Pojeździłem i wszystko wydaje się być ok, więc to pewnie te świece. Pewnie będzie tak, że mimo, że pokazuje 3/4 świece są ok, to jednak mogą być upalone już. Wymienię komplet i okaże się czy pomogło.
Opublikowano
Kolego loczek0, jeżeli udało mi się wczoraj zapalić samochód, pojeździłem i moc była. A później palił od razu na ciepłym to czy aby na pewno to może być pompa? Dolałem 15L paliwa, pojeździłem i wydaje mi się, że to świece, chociaż nie jest to oczywiście powiedziane, dlatego pytam na forum.
Opublikowano
Pod komputer podpinany był. Inpa pokazuje 08 Glow Plugs..., w tym tygodniu będę to wymieniał, tylko muszę znaleźć ciepłe miejsce żeby to zrobić bo na mrozie to wiadomo, nie jest robota.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj znowu ten mój złom nie odpalił (co mnie niemożliwie) no i nie wiem co by tu jeszcze zrobić. Wiem tyle, sterownik świec sprawdzony jest ok, świece są Boscha (3 nowe, jedna jest ukręcona, nie ja to zrobiłem a poprzedni właściciel, który oczywiście nic o tym nie wspomniał, bo po co), filtr paliwa wymieniony, na komputerze jedynie błąd przekaźnika klimatyzacji. Był błąd 08 Glow Plugs, ale jak wszystko sprawdzałem, poprawiałem itp, to po skasowaniu się stracił i już nie wyskakuje. Samochód jeżeli jest około 0C to odpala normalnie, przy -2C odpala na 3 gary i po 2 sek łapie na wszystkich. Pompa też niby pompuje paliwo, tyle, że słychać czasami bulgotanie w baku, tak jakby powietrze się tam wracało. Doradźcie coś bo podejrzewam, że jak znowu nie zapali to ja go podpalę.

 

Kolejna rzecz, czy możecie polecić jakiś serwis w pobliżu Tychów, który zna się na rzeczy? Znajomy, który ma taką samą e46 i serwisował ostatnio zawieszenie w Mikołowie na Reymonta. Nic na necie nie znalazłem o nich, dlatego pytam Was, może ktoś coś wie na temat tego warsztatu, lub poleci jakiś inny, który jest konkretny i za normalne pieniądze to ogarnie?

Opublikowano
Czy w czasie prób odpalenia zapalają się kontrolki trakcji i ABS?? Czy pada akumulator?? Sugeruję montaż dodatkowej pompki paliwa na powrocie VP44 - zapytaj Kolegę DAVIDKrakow u którego montowałem to urządzenie jak odpala w te mrozy :norty: U siebie montuje jutro bo też mam problemy zimnego rozruchu.
Opublikowano
Akumulator jest nowy, kontrolki o których mówisz zaświeciły się może z raz w czasie tego kręcenia. Staram się nie męczyć akumulatora i rozrusznika. Jak 2/3 razy nie zapali to daję sobie spokój. Ale chodzi Ci o pompę paliwa na powrotnym wężu paliwa do baku, bo trochę nie kumam teraz?
Opublikowano
O masz... to już przy nowym akumulatorze nie pali :| Pierwsza sprawa sprawdź czy jutro rano będzie widać pęcherze powietrza w wężyku zasilania - możesz także nacisnąć ten wężyk aby zaobserwować czy powietrze będzie biegło w kierunku zbiorniczka z filtrem paliwa. Jeśli tak tzn, że VP44 jest zapowietrzone. Możesz próbować odpalić metodą na "poluzowanie nakrętek" wtryskiwaczy. Możesz także wypróbować dołożyć dodatkową pompkę paliwa o której napisałem wcześniej (lub w tym wątku---> viewtopic.php?f=69&t=198186&start=30 ). Ostatnią i najbardziej bolesną kwestią będzie regeneracja VP44. Warto także wzbogacić dawkę rozruchową za pomocą DIS.
Opublikowano
Ok, dzięki za odpowiedź. Sprawdzę to. Dziwi mnie tylko fakt, że auto pali na dotyk jak jest więcej niż ok. -2C. Poniżej tej temperatury do ok. -5C też zapali, ale nie od razu na wszystkie gary. Poniżej -5C to można zapomnieć o zapaleniu go.
Opublikowano

No większość użytkowników ma identyczne problemy. Spróbuj tak jak napisałem powyżej i daj znać czy coś się wyjaśni. Pozdr.

PS. Ja dzisiaj również nie odpaliłem swojego klekota, więc nie jesteś sam :cool2:

Opublikowano
Posiadam swoje auto ponad 3.5 roku i ani razu nie miałem problemu z rozruchem nawet przy -25, teraz nawet mimo to, że mam za małe napięcie na aku to i tak odpala bez problemu.
Opublikowano
Mam jeszcze zawór zwrotny, w wolnej chwili zamontuję go za filtrem a przed VP44. Zobaczymy co się stanie. Może to rozwiąże problem, jak nie to pompka będzie chyba montowana. Dzięki.
Opublikowano
Sprawdziłem przed chwilą, auto zapaliło na wszystkie gary przy -5,5C, ale jakoś tak nie zapalił od razu, tylko tak jak zapala na plaku, jakby się rozpędzał. 5 razy podgrzałem świece, ze względu, że sprawdzałem czy w przewodach do pompy i z nie ma baniek powietrza. Baniek nie ma, ani nie było, więc już głupi jestem, co to może być. Pompę sprawdzałem jak otwierałem kubełek z filtra paliwa i pompowała :cry: . Póki co to same problemy z tym autem i zero frajdy z jazdy.
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie, problem znów się powtarza. Mam nadzieję, że tu znajdę pomoc odnośnie mojego silnika. Po krótce przybliżę problem. W zeszłym sezonie zimowym auto przestało zapalać. Wywnioskowałem, że cofa się paliwo, kupiłem zaworek zwrotny (uniwersalny) i założyłem na przewód który wychodzi z niebieskiej rurki z baku. Było ok, całą zimę przejeździłem. Później go zdemontowałem jak się zrobiło już ciepło. Ostatnio znowu zaczął gorzej palić, więc z powrotem go założyłem, niestety bez skutku.

 

Dzisiaj zauważyłem rano, że w przewodzie za kubkiem (filtrem paliwa) jest pełno powietrza którego tam nie powinno być. Bankowo to jest główny problem przez co długo kręci i zapala lub nie. No i tak, teraz mam parę pytań.

 

Kubek z filtrem paliwa:

https://www.dropbox.com/s/iez9i4k536c248x/kubek.jpg

 

1. Który przewód za co odpowiada? Bo myślałem, że 1 to zasilanie paliwem (wychodzi z niebieskiego przewodu stalowego), 2 to przewód którym wlewa się paliwo do kubka z chłodniczki paliwa. 3 to przewód powrotny (wchodzi w czarny przewód stalowy), 4 to zasilanie paliwem VP44, a 5 to powrót z tej pompy.

 

Ku mojemu zdziwieniu, wygląda na to, że przewodem 3 wlewa się paliwo do kubka, a z przewodu 2 lecą bańki powietrza. Natomiast po rozpięciu przewodu 1 (myślałem, że skoro z 3 leci paliwo to ten jest powrotny) leci paliwo z obu stron, z kubka ok, bo nadmiar, ale czemu z drugiej strony leci? Tak jakby to było zasilanie.

 

2. Skąd może brać się ta nieszczelność? Gdzie tego szukać

 

Zaworek widoczny na zdjęciu jest zdemontowany. Miałem go całą zeszłą zimę i nie było żadnych problemów. Wszystkie te widoczne opaski podociągałem. Początkowo myślałem, że pompa w baku może być słaba, ale wydaje się być ok.

 

Poniżej wideo na którym dokładnie jak to wygląda:

https://www.dropbox.com/s/hc7z4x9dgvw8amx/20131109_154415.mp4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.