Skocz do zawartości

520i 97 sekwencja - problem z odpalaniem na mrozie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, pierwsze dni mrozu i od razu problem, niestety coś szwankuje w mojej bmw (520i 97r sekwencja), rozrusznik kreci ale auto nie może załapać, dzis udało sie ją odpalić po 15min kręcenia podając dodatkowy prąd na silnik przez kable, ale i tak szło to wyjątkowo opornie, byłem na serwisie po nowy akumulator jednak okazało się ze obecny jest sprawny, problem musi być w czymś innym, dodam ze przy plusowych temperaturach odpalał zawsze, choć nigdy nie na tyk, 2-3 sekundy, mam zamiar podpiąć ja pod kompa poszukać błędów, czy ktoś z was miał podobny problem i mógłby coś doradzić ewentualnie wskazać możliwe usterki ??
  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

złej jakości paliwo, cały układ zapłonowy do sprawdzenia/podmiany, może wtryski leją, jakiś czujnik pada. Jest bardzo dużo rzeczy do sprawdzenia. Masz sekwencję?

Jak będziesz któregoś dnia kończył jazdę to minutę przed zgaszeniem przełącz na PB i wtedy kolejnego dnia sprawdź czy masz ten problem z odpaleniem

Opublikowano
złej jakości paliwo, cały układ zapłonowy do sprawdzenia/podmiany, może wtryski leją, jakiś czujnik pada. Jest bardzo dużo rzeczy do sprawdzenia.

 

Zgadzam się .Jest sporo rzeczy do sprawdzenia.Przychodzą mrozy i zaczynają się problemy z gazowanymi benzyniakami.Tam jest sporo rzeczy do zepsucia.Mój golf zagazowany też dzisiaj nie odpalił.Na szczęście E39 z M57 nie zawiodła mnie ,jak zawsze rano pięknie zaklekotała- od strzała :D.

-rano było -13

Opublikowano
to jest sekwencja, gaszenie na benzynie nie pomaga, benzyna raczej dobra, świeża w baku jest z 15litrów, dodatkowo 2 tygodnie temu zmieniłem filtr paliwa, powietrza zresztą też, zastanawiam się nad czujnikami wału i wałka czy może to mieć jakiś wpływ, czemu objawy pojawiają się na mrozie i to nawet lekkim, obecnie ładuje akumulator włożę rano i zobaczę - ale wątpię by odpalił,
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tamtej zimy miałem trochę kłopotów z odpaleniem na benzynie.

Lałem benzynę na Neste i powiedziano mi,że to mogła być przyczyna.

Przy temp.ok.-20 stopniach tak go jargałem,że aku padł.

Później po naładowaniu akumulatora i przy temp. ok -10 -15 stopni było ok.

Na razie jest ok.

Opublikowano

Jak masz 15l benzyny to weź zalej jeszcze z 20dla pewności i sprawdź efekty.

 

Gazowane benzyny mają problem z odpalaniem? Nigdy takiego czegoś nie miałem by gaz przeszkadzał w odpalaniu :)

Opublikowano
U mnie to samo. Brak problemów. W ogóle miałem 3 BMW i z żadnym nie miałem problemów w zimę. Zawsze na strzał. Troszkę dłużej trwało z e46 2.0d, ale bez przesady.
Opublikowano
To może rok jeszcze pohula. Przed zimą ładuję go małym prądem kilka godzin profilaktycznie, bo do pracy mam 20km to nie za dużo, a grzanie siedzeń szyby lusterka spryski swoje ciągnie.
Opublikowano
Mowicie ze wam odpala od strzala ale z tego co czytalem to niestety gaz niszczy nasze silniki to znaczy wypala nasze gniazda zaworowe,wtryski,niestety u mnie powoli cos sie dzieje z silnikiem gaz mam od 5 lat sekwencja paliwa mam w baku 50 litrow.I mam problem z odpalaniem na zimnym silniku jak kolega wyzej :(
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak jest źle ustawiona instalacja bo ktoś chce żeby mu paliło 5,a nie 15 litrów to wtedy wypala.

Zawory lecą od ubogo ustawionej mieszanki.Jak jest dobrze wyregulowane to nic się nie dzieje i to,że LPG szkodzi na silnik to jest mit.Tak samo jak opowiadają że bez gumy nie można :norty: :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
No u mnie spalanie gazu po miescie wynosi 17 litrow gazu a w trasie od 9-12 a bylem u gazownika ostatnio na regulacji i powiedzial ze wszystko jest oki.
Opublikowano
5 lat to mało nam mówi. Rzędówki wytrzymują po 500tys nawet i na gazie i nie mają jakiś dziwnych problemów z odpalaniem. Gdybyś miał wypalony zawór chodził by nie równo po odpaleniu również. ja bym wyeliminował czujniki i cały układ zapłonowy. Tak jak już wcześniej pisałem. Świece fajki i cewki kiedy wymieniane?
Opublikowano
Jak jest źle ustawiona instalacja bo ktoś chce żeby mu paliło 5,a nie 15 litrów to wtedy wypala.

Zawory lecą od ubogo ustawionej mieszanki.Jak jest dobrze wyregulowane to nic się nie dzieje i to,że LPG szkodzi na silnik to jest mit.Tak samo jak opowiadają że bez gumy nie można :norty: :mrgreen:

 

Tylko że wszyscy chcą żeby paliło 5 nie15litrów. :mrgreen:

Co do wypalania gniazd to nie jest mit niestety.Co do gumy to owszem mit :mrgreen:

 

Dziś przy -12 rano odpaliłem od strzała. Aku z 98r jeszcze oryginalny :) Pewnie długo nie pożyje bo swoje już przeżył
:twisted:

 

To jest nadzieja że mój pożyje jeszcze -2lata chociaż w dieslu ma cięższy żywot.Ale szacunek dla BMW :shock: .żeby akumulator wytrzymał 12lat i to w klekotku2.5 czy 3,0litra ,to nie spotkałem w inne marce .Z tego co piszecie to jest nagminne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To pompa paliwa jest winna.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano (edytowane)
sekwencje mam 1,5 roku - v-tec bodajże, przejechałem 25tys spalanie 12-13 średnio, w okresie letnim żadnych problemów, świece zmieniłem w lutym, reszta nieruszana, dodam jeszcze ze deska czysta, nic nie świeci poza tym co ma świecić, zastanawiam sie właśnie nad czujnikami wału i wałka, czy miał może ktoś z tym do czynienia - jakie są objawy ?? Edytowane przez misiura
Opublikowano
Tym bardziej, że technika idzie cały czas do przodu i na przykład sterownik gazu AG CZECH z funkcja (ATS) pobiera sam i zapisuje mapę benzynową i gazową w trakcie jazdy, wprowadza samoczynnie korekty mapy gazowej tak, aby mieszanka gazowo-powietrzna była taka sama jak na benzynie.Wobec tego nie trzeba jechać na regulację instalacji,ponieważ sterownik zrobi to sam. Mogę powiedzieć, że ten sterownik spisuje się bardzo dobrze. Założyłem go u siebie i wiem, że mieszanka jest właściwie dobrana. A że trochę więcej gazu pobiera to nic. Chociaż silnika nie będę musiał remontować za jakiś czas :)
Opublikowano
wracając do tematu, auto na warsztacie, na razie brak diagnozy, poza tym że rozrusznik dobry, świece+cewki też - zdjęta górna pokrywa silnika, okazuje się że auto dostaje benzynę na cylindry ale w pełni jej nie spala, choć wszystko wygląda w porządku, choć śmierdzi benzyną, zamiast olejem, jak widać robi się coraz ciekawiej, czy posiada ktoś może jakieś sugestie ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.