Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

Jestem w kropce. Termostat glowny i egr wymieniony (sprawdzalem dmuchnieciem nowe- minimalnie popuszczaja tj powinny) i nic. Samochod w trasie osiaga 65*C. Nie wiem co moze jeszcze byc nie tak, dlaczego plyn chlodniczy wchodzi na duzy obieg przy sprawnych termostatach?? Jak dla mnie zagwozdka. Moze macie jakis pomysl?

 

Psyborg

Opublikowano

Kurcze, czujnik sprawdzony - temperatura ta sama co w disie. Jak moze byc uwalony glowny termostat jak dmucham w niego i nie przepuszcza? Moze to byc cos innego?Jesli tak to co...w temacie obiegu cieczy chyba ameryki nie odkryjemy :))

 

Psyborg

Opublikowano
Kurcze, czujnik sprawdzony - temperatura ta sama co w disie. Jak moze byc uwalony glowny termostat jak dmucham w niego i nie przepuszcza? Moze to byc cos innego?Jesli tak to co...w temacie obiegu cieczy chyba ameryki nie odkryjemy :))

 

Psyborg

 

dmuchasles chyba w termostat EGRa co? tego przy chlodnicy spalin.

A w glowny termostat nie da sie dmuchnac. Wymienialem ostatnio i tak to wyglada...

 

http://images1.okr.ro/auctions.v3/700_700/2010/12/27/c/0/249021971-141579-700_700.jpg

 

Jak puszcza przy 60 stopniach moze byc ze wisi po prostu lub otwiera za szybko.... Nie pierwszy raz sie zdarzylo, ze nowka termostat a do bani! Wymiem glowny termostat, tutaj na pewno jest cos nie tak.

Opublikowano
Moj wyglada troche inaczej. Da sie go dmuchnac :-) Myslisz ze mimo wszystko moze byc termostat? Co rozumiesz pod pojeciem "wisi"? Zle dokrecony? Myslisz ze mimo wszystko moze byc termostat? Moze inaczej: Czy to moze byc cokolwiek innego?
Opublikowano
Moj wyglada troche inaczej. Da sie go dmuchnac :-) Myslisz ze mimo wszystko moze byc termostat? Co rozumiesz pod pojeciem "wisi"? Zle dokrecony? Myslisz ze mimo wszystko moze byc termostat? Moze inaczej: Czy to moze byc cokolwiek innego?

 

Termostat powienien byc zamkniety i przy 90 stopniach otwierac sie i puszczac zimna wode do obiegu. Jak termostat wisi, puszcza caly czas zimna wode na obieg. Byc moze ze otwiera przy 65 a nie 90 stopni.

Moim zdaniem tutaj nic innego nie moze byc jak termostat.

Opublikowano
Jutro kolejna wymiana. Jak to nie to to nie mam pojecia co innego moze byc...

 

nie ma wyjscia zeby bylo cos innego! Zrob wymiane a kup najlepiej orginalny!

Opublikowano
Kolejna wymiana głównego termostatu nie pomogła - samochód traci temperature. Mi się skończyły już pomysły.
Opublikowano

A termostat EGR-u tez oryginał?

Może układ lekko zapowietrzony? Sorki że sugeruję taka błahostkę, ale czy sprawdzałeś poziom płynu w trakcie gdy traci temperature?

Opublikowano

Egr wymieniany 2 razy rowniez egr blokowany. Glowny rowniez kupiony dzis oryginal bmw po vinie. Adam z AutoClassic service zalamuje rece :) Pytam jeszcze raz - co innego to moze byc? Czy mozliwe ze glowny termostat o cos zawadza i caly czas jest otwarty? Moze cos innego?

 

Psyborg

Opublikowano

A czujniki temperatury sprawdzałeś?

 

Może też być korek ciśnieniowy na wlewie płynu. Tutaj dywaguję, bo nie wiem czy w E60 korek ma trzymać ciśnienie. Ale w większości aut ma on odpowiednią wartość ciśnienia utrzymywać. Jak będzie za duże ciśnienie to przy niższej temperaturze będzie się otwierać termostat. Najlepiej podmień korek z innego auta i zrób test.

Opublikowano

sprobuj przyslonic chlodnice np kartonem i zobacz czy wtedy auto dojdzie do roboczej temperatury. jesli dojdzie to ja dalej obstawaim na termostat albo czujnik, ktory zle pokazuje temp.

 

PS co do wymiany termosu glownego- jak najlepiej zabrac sie za jego wymiane- od dolu czy od gory. Co minimum trzeba odkrecic zeby sie dostac?

Opublikowano

Od dołu tylko potrzebujesz dostępu aby spuścić płyn, resztę robisz od góry, prosta robota.

1. zdejmujesz osłonę silnika górną,

2. odkręcasz plastikową rurę doprowadzającą powietrze do filtra,

3. odkręcasz plastikowo - gumową rurę doprowadzającą powietrze do turbiny,

4. odkręcasz chłodniczkę EGR,

5. ściągasz 2 przewody gumowe (wyciągając metalowe zawleczki) i odkręcasz termostat główny.

Opublikowano

Panowie,

 

Problem lezy zapewne w tym ze moj samochod byl produkowany na Wlochy i nie ma zaluzji na chlodnicy. Po tescie z "tekturka mocy" temperatura ksiazkowa!

Montuje zaluzje na chlodnicy!

Opublikowano
Coś Kolego musisz mieć nie tak , u mnie żadnych tekturek i kombinacji ,nie mam żaluzji , nie mam webasto za to termostaty nowe i temperaturę trzyma książkową i szybko ją osiąga jak na diesla oczywiście ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
No to ja juz nie mam pomyslu. Bylem w auto klinice i w auto classic service i nic nie wydumali, wszystkie termostaty wymienione po 2 razy + pompa wody. Nic wiecej mi do glowy nie przychodzi. Przeciez to niemozliwe ze wersja na wlochy ma inna temp ppracy silnika ;)
Opublikowano
Jakie są konsekwecnje tego, że silnik nagrzewa się do 65-66 stopni? Przed zima było wszystko ok a teraz wiecej juz nie chce osiagnać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakie są konsekwecnje tego, że silnik nagrzewa się do 65-66 stopni? Przed zima było wszystko ok a teraz wiecej juz nie chce osiagnać.

 

Najważniejsze jest to że nie uruchomi się procedura wypalania DPF i filtr zapcha się a w tedy koszty będą spore, poza tym będzie większe spalanie.

  • 2 lata później...
Opublikowano

DO UŻYTKOWNIKOW 535d:

 

- podobno bmw robiąc z 3.0d R6 bi-turbo/podnosząc moc, obniżyło temperaturę pracy silnika,

i zdrowe 535d nie osiąga 90'C , tylko ma osiągać temperaturę około 80'C.

 

 

wyjaśnię skąd te info:

Zmartwiony tym, że ukryte menu pokazywało mi 76-87'C podjechałem do mechanika.

Kiedyś walczyłem z temperaturą w V8 4.2 Audi, i tam, podobnie jak w jego dawnym E38, normalna temperatura pracy często przekraczała 100'C,

więc po dawnych doświadczeniach mechanik postanowił sprawdzić w literaturze technicznej/ programie w lapku,

jaką temperaturę pracy przewidział producent dla 535d, zanim zaczniemy się zabierać za termostaty.

No i widniało jak wół, sam widziałem w danych: 80'C :think:

- Co Wy na to ?

- Czy ktoś nabywając termostat główny w ASO, sprawdził na nim nabitą temperaturę otwarcia ?

- Czy ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć tą teorie, że ma być około 80'C w 535d, a nie 90'C jak w 530d i większości aut ?

 

 

ps.to by rozjaśniało teraz, czemu dosyć często użytkownicy 535d piszą o niedogrzaniu i niskiej temperaturze w ukytym menu 7.0

gdzie każdy oczekuje okolicy 90'C , i jest zaniepokojony widzac mniej.

wiadomo że temperatura "pracuje", tzn wacha się raz w górę, raz w dół, od tego jest układ chłodzenia aby szybko korygować odchyłki i zmiany temperatury,

(np. ma być 90'C ale ostatni bieg wentylatora aktywuje się przy 105'C ).

 

ps2:

Jeśli w 535d, lub innym dieslu z automatem, ktoś wymieni oba termostaty, główny i egr, a nadal ma problem ze zbyt niską temperaturą:

- wina może leżeć w "trzecim" termostacie, tzn chodzi o zaworki/sprężynki, w chłodniczce skrzyni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.