Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A czym sie różni papier od doznań ? Ja po przyroście dwa razy większym w swoim silniku określił bym jako subtelne. Pomiary wykazały przyrost b. duży.

 

Odczucia przyspieszenia, wciskania w fotel, to kwestia przede wszystkim gwaltownosci narastania momentu obrotowego, a w drugiej kolejności faktycznej poprawy wyników.

 

Swego czasu miałem dzien po dniu trzy auta z identycznym przyspieszeniem, odczucia zaś były dramatycznie rożne. Od nie jedzie po "za...la" w odczuciach wygrało auto najsłabsze i najmniejsze.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

 

Swego czasu miałem dzien po dniu trzy auta z identycznym przyspieszeniem, odczucia zaś były dramatycznie rożne. Od nie jedzie po "za...la" w odczuciach wygrało auto najsłabsze i najmniejsze.

 

Dokładnie, przyspieszenie w Polo 1.2 tsi 105, gorsze od mojego 520d o 1,5 s do 100 kmh, odczuwalne jest dużo bardziej spektakularnie.

Opublikowano

o co wam obu chodzi ?

 

o to że wyszło mało koni i dlatego zakładacie że czuć że wóz nie jedzie ? tego nie wiemy , kolega ma pomierzyć ile 0-200 , na pewno nie będzie tak szybkie jak 335i powyżej 160 bo to nadal 4 cylindry nie 6. ale nadal to jest 5 sek do setki w 4 cylindrach na seryjnym osprzęcie

 

nadal czuć że nie jedzie ?

no to takie 330d też nie jedzie bo ma 5 z groszami do setki ,

R36 też lipa bo ma 5 z groszami do setki, mps , golf R do bani bo też ma mało, tylko diesel 4 4 cyl jedzie odczuwalnie dobrze bo ma duży przyrost mocy po programie ?

Opublikowano

W małych i lekkich autach przyspieszenie jest bardziej odczuwalne. Ponadto na odczucia ma tez wpływ konstrukcja zawieszenia i inne elementy

 

0-200 zmierzę kiedy będa warunki. Jadę za miesiąc do Frankfurtu, to bedzie okazja. Teraz warunki niestety kiepskie

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Joseph. No niestety nie rozumiesz o co nam chodzi. 4 cylindry w evo GT400 lata temu nie dawało żadnych szans nawet współczesnym 6 cylindrom w BMW. 4 cylindry diesel był akurat przykładem auta ktore kompletnie nie dawało poczucia dynamiki (525d xdrive) w przeciwieństwie do 4 cylindrow w Cooper S. I tak można by długo opowiadać, ale temat nie o tym.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak dla mnie wynik jest ok.

U mnie po chipie wyszło + 38 KM i 48 Nm. Przyrost na poziomie 12% nie powala.

Tutaj box dał ponad 13 %.

Opublikowano

Jak dla mnie sprawa ma się tak - są auta co mogą mieć duza moc a nie będą szybkie... będzie auto z mniejszym przyrostem a szybsze - kwestia jak rozwija moment i jakie ma rampy.

Myślę ze jeśli po modyfikacji poszło 30KM w gore i moment znacznie i osiągi zmierzone potwierdzają poprawę to nie można się czepiać...

Dla mnie jedyny negatyw w sprawie to cena i sprawy gwarancyjne tym bardziej ze nikt nie zmienia jeszcze map...

 

Swoja teorie podpieram faktem ze kiedyś zmodyfikowane auto poszło +10KM i 50Nm i zrobiło się naprawdę bardzo szybkie. Gdyby nie pomiary przed i po to bez problemu łyknąłbym każdą opowieść ze jest ponad +50 w koniach... wyniki papierowe wręcz mnie nawet lekko zasmuciły ale test drive absolutnie nie...

Naturalnie zużycie paliwa spadło i elastyczność mocno poprawiono - chyba właśnie o to chodzi na co dzień.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Jak dla mnie to seryjnie F30 328i z automatem wymiata, w każdym razie doznania są takie, że jak się jedzie np 40-60 kmh i naciśnie się deskę to auto wyrywa tak do przodu, że całkiem solidnie wgniata w fotel. Bardzo dynamiczne, zrywne auto. Zdecydowanie "jedzie".
Opublikowano
To prawda. Z modulem wymiata jeszcze bardziej. I to czuć
Opublikowano
Joseph. No niestety nie rozumiesz o co nam chodzi. 4 cylindry w evo GT400 lata temu nie dawało żadnych szans nawet współczesnym 6 cylindrom w BMW. 4 cylindry diesel był akurat przykładem auta ktore kompletnie nie dawało poczucia dynamiki (525d xdrive) w przeciwieństwie do 4 cylindrow w Cooper S. I tak można by długo opowiadać, ale temat nie o tym.

 

i co z tego jak 360/380 KM evo X jest wolniesze od 330 km 335i w predkosciach 140-160+?

 

Poza tym znowu jest poruszany temat EVO, czyli samochodu, ktory jest niepraktyczny, koszta utrzymania sa 2 czy 3 razy wieksze niz utrzymanie bmw*

 

*m3.

 

(zrodlo informacji: uzytkownik -=Maly=- ktory mial okazje porownac koszta utrzymania E46 M3 z EVO X)

 

ciekaw jestem jak ten programik w Z4 28i poleci... ;) - czy bedzie podobnie jak w 328i czy lepiej czy gorzej... no i jeszcze seria 4 niedlugo sie pojawia.... oj beda ciekawe samochody... beda ;)

Opublikowano

problemem eksploatacyjnym ;) technicznym - zaden.

Obecnie z CYWILNEGO auta z dwoch litrow na seryjnych gratach wyciagas 280-300 koni (mowimy o 328i) poczekajmy az tjunerzy poleca w wydechy, doloty, moze nowe uklady paliwowe, intercoolery i zobaczymy wtedy.

 

Lub...

 

idac z duchem czasu poczekajmy 5-10 lat, moze nowe M3 tez bedzie mialo 2.0 quattro turbo 500km.... ;)

Opublikowano
Tak czy inaczej evo było do kupienia w salonie z gwarancja wiele lat temu. A tunerzy pewnie wyciągali jeszcze wiecej. To jest przykład na to, ze nie ma sie co bać takiej mocy. Evo z zasady mialo znacznie ciężej niż BMW serii 3 i musiało to wytrzymać przez okres gwarancji na tyle by producent nie zbankrutował.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Z evo jest o tyle dobrze ze faktycznie mozna sie dogadac z serwisem na mody u nich i trwajaca dalej gwarancje - co prawda w duzym stopniu zalezy to od zaufania do serwisu ale mimo wszystko. A koszty wcale nie sa takie wysokie. Droga to jest toyota - u zony ori felgi po kradziezy kol kosztowaly z drobna kosmetyka progow 16000 brutto. (Ponad 2000 netto za felge - zwykla 16"!!!!). Poszlo z ubezpieczenia sle placilem od tego vat - o rownowartosci nowego kpl alu z oponami w norauto :/
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano
Tak czy inaczej evo było do kupienia w salonie z gwarancja wiele lat temu. A tunerzy pewnie wyciągali jeszcze wiecej. To jest przykład na to, ze nie ma sie co bać takiej mocy. Evo z zasady mialo znacznie ciężej niż BMW serii 3 i musiało to wytrzymać przez okres gwarancji na tyle by producent nie zbankrutował.

 

tak czy inaczej to evo około 300 KM ma do setki 6.3 a to tutaj bwm ma 5.9 .

 

Zresztą co cię powstrzymuje aby ze swego diesla mieć 200 KM zamiast 178 ?? Może nie ma takowych diesli 2litry poj. ?

Opublikowano

Znowu nie słuchałeś na lekcji. :mad2: nie mowimy o wersji 300 KM lecz 400 KM i nikogo nie interesuje ile ma do setki lecz to ze ten silnik był oferowany z gwarancja i sie nie rozpadł przy takiej mocy. BMW 850i z silnikiem V12 300KM ma jeszcze bardziej żenujący czas do setki i co z tego?

 

A ja mam tak sie składa ponad 200 KM fabrycznie a po chipie było 270. Być może na wiosnę będzie ponad 300. Z dwóch litrów i diesla.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Znowu nie słuchałeś na lekcji. :mad2: nie mowimy o wersji 300 KM lecz 400 KM i nikogo nie interesuje ile ma do setki lecz to ze ten silnik był oferowany z gwarancja i sie nie rozpadł przy takiej mocy. BMW 850i z silnikiem V12 300KM ma jeszcze bardziej żenujący czas do setki i co z tego?

 

A ja mam tak sie składa ponad 200 KM fabrycznie a po chipie było 270. Być może na wiosnę będzie ponad 300. Z dwóch litrów i diesla.

 

no o tym przecież napisałem, czemu z drugiego diesla nie zrobić też 200 KM ? Lub 270 KM ? Tylko 178. Daj to do G-CS i niech robi. Nie da się, napiszesz na seryjnym osprzęcie. Wiemy. I tu to samo.

Z tego samego powodu tutaj nie będzie 200KM z litra przy N20. Bo np. evo starszych generacji jest żeliwne i na kutych podzespołach, z systemem vtg który dawał jeszcze większego kopa itp.

 

Ale nie zmienia to faktu że 328i i tak jedzie super.

 

 

Zresztą jak to jest że temat zszedł na pytanie "skoro evo ma 200 KM z litra to ten silnik też ma mieć" ? Jest 5 s niskie do setki ? Jest. W cywilnym wozie - premium a nie buczącym evo.

Jak będzie taki diesel że będzie miał fabrycznie tyle do setki i 2 litry - pewnie wielu się zastanowi nad kupnem. Ale na razie nie ma. Za to co cieszymy się bo miałeś u siebie 270 KM , bo koledze udało się poprawić 328i, bo 328i nawet po boxie ma jeszcze lepsze osiągi.

Opublikowano

A ja mam tak sie składa ponad 200 KM fabrycznie a po chipie było 270. Być może na wiosnę będzie ponad 300. Z dwóch litrów i diesla.

 

Silnik diesla z serii Nx7 nie jest tak wytrzymały jak starsze M47, M57. Prostym przykładem jest to że do dzisiaj w 335d jest wykorzystywany silnik M57 którego produkcja zaczęła się w 98r. A od 2007r 330d ma silnik aluminiowy N57 ---> tu jest wiec ta odpowiedź, dlaczego po 5 latach od wprowadzenia N57, wciąż w 286-konnym 335d zostawili żeliwny blok M57.

Opublikowano

Raczysz żartować ? Widziałeś gdzieś posty ze sie n47 sypie? I nie mam na myśli łańcucha lecz wspomniany przez Ciebie blok i układ korbowo tlokowy. N47 jest fabrycznie dostępny z mocą 218KM i momentem do 450 Nm, natomiast problemy z trwaloscia silnika trapią wlasnie M47. W wersji R6 maksymalnie obecnie jest dostępne 381KM i tez w wersji aluminiowej.

 

 

ENGINE TYPE: tri-turbocharged and intercooled DOHC 24-valve diesel inline-6, aluminum block and head, direct fuel injection

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
...M57. Prostym przykładem jest to że do dzisiaj w 335d jest wykorzystywany silnik M57 którego produkcja zaczęła się w 98r. A od 2007r 330d ma silnik aluminiowy N57 ---> tu jest wiec ta odpowiedź, dlaczego po 5 latach od wprowadzenia N57, wciąż w 286-konnym 335d zostawili żeliwny blok M57.

chyba mało się interesujesz techniką...

 

w E9x zostawili "starucha" bo jako jedyna seria ma jeszcze starą skrzynię o wytrzymałości 600Nm, każde auto, które ma ZF8 i 3.0d z jedym, dwiema, trzema turbinami jest na bazie n57...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Podsumowując w BMW obecnie fabryczny diesel ma wyższa moc z litra pojemności niż benzyna. Tj 127 KM z litra wzgledem 122 KM z litra. Natomiast diesel z racji swoich ograniczeń co do obrotow musi znosić znacznie wyższe obciążenia mechaniczne.

Sytuacja ulegnie zmianie dopiero wraz z premiera M4 gdzie zapowiadane jest R6 3.0 z mocą powyzej 400 KM.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Jak będzie taki diesel że będzie miał fabrycznie tyle do setki i 2 litry - pewnie wielu się zastanowi nad kupnem. Ale na razie nie ma.

 

325d w F30 będzie blisko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.