Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Napisz proszę jakie koszty, gdzie i jak to robiłeś.

 

Wszystkie informacje zapodam w poniedziałek... wraz z wynikami z hamowni

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
5,2 calkiem zacny wynik. 8A czy manual ?

 

8A i X-Drive... Zapomniałem dodać wynik z pasażerem w środku...

 

na suchej nawierzchni bez uślizgu mam nadzieję poprawić wynik

 

czekam na testy z hamowni

Opublikowano
5,2 calkiem zacny wynik. 8A czy manual ?

 

8A i X-Drive... Zapomniałem dodać wynik z pasażerem w środku...

 

na suchej nawierzchni bez uślizgu mam nadzieję poprawić wynik

 

czekam na testy z hamowni

 

No to powiem Ci ze mozesz sie zdziwic i na suchym miec tak samo albo nawet troche gorzej. Btw ruszales z lewa na hamulcu czy standardowo?

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano
Mierzyłeś ten czas stoperem czy jakimś akcelerometrem?

 

Akcelerometrem

Opublikowano
5,2 calkiem zacny wynik. 8A czy manual ?

 

8A i X-Drive... Zapomniałem dodać wynik z pasażerem w środku...

 

na suchej nawierzchni bez uślizgu mam nadzieję poprawić wynik

 

czekam na testy z hamowni

 

No to powiem Ci ze mozesz sie zdziwic i na suchym miec tak samo albo nawet troche gorzej. Btw ruszales z lewa na hamulcu czy standardowo?

 

Taaa... lewa na hamulcu... wątpie że na suchym będzie gorzej.... ale czas pokaże :)

Opublikowano

Grubo! 5,2(nawet jeśli to pomiar 0-60 mph) to naprawdę konkretny czas! Gratulacje... :8)

Ile szacunkowo powinna mieć mocy i momentu po remapie? Mechanicznie wszystko stock'owe?

Opublikowano

zastanawiam się:

 

- ile udało się urwać do 200 ? seria to około 25-26 s ?

 

- czy np. tryb komfort zmniejsza moment obrotowy programu np. gdy się chce jechać powoli ?

 

- jaka skrzynia zf siedzi w 328i xdrive? ta oznaczona 450 ?

 

bo w skrzyni na animacji jest taki patent przypominający dwumas, chyba tłumik drgań ze sprężynami obwodowymi, nie ma o to strachu że po np. 20 tyś i nastu trasach jechanych na 101% nagle pojawią się szarpnięcia gdy da się mocniej gazu ? Pewnie gwarancji nie ma że praca xdrive i zf pozostanie zawsze płynna, bez uderzeń od momentu obrotowego wraz z przebiegiem wozu ?

Opublikowano

Z tego co kiedyś wyszperałem są 4 typy 8mio biegowych automatów ZF.

Najmocniejszy montowany w Rolls'ie wytrzymuje nawet 1000Nm.

Do BMW były i są chyba 2 typy - pierwszy wytrzymuje do 450Nm w benzynie i 500Nm w dieslu a drugi mocniejszy daje radę do 700Nm(np. 7mach z mocnymi motorami go stosują)

Opublikowano
Grubo! 5,2(nawet jeśli to pomiar 0-60 mph) to naprawdę konkretny czas! Gratulacje... :8)

Ile szacunkowo powinna mieć mocy i momentu po remapie? Mechanicznie wszystko stock'owe?

 

Pomiar 0-100 nie 0-60 mil.... szacunkowo powinno byc + 20% moc i moment.... w poniedziałek dokładne dane z hamowni... Wszystko mechanicznie stock...

Opublikowano

Na pewno są różniące się skrzynie, na różne obciążenia momentem

Raczej jest to nieprawdopodobne, by księgowi z BMW pozwoliliby sobie na taki skromny prezent, by dawać skrzynie z 550d do 328.

Opublikowano
zastanawiam się:

 

- ile udało się urwać do 200 ? seria to około 25-26 s ?

 

- czy np. tryb komfort zmniejsza moment obrotowy programu np. gdy się chce jechać powoli ?

 

- jaka skrzynia zf siedzi w 328i xdrive? ta oznaczona 450 ?

 

bo w skrzyni na animacji jest taki patent przypominający dwumas, chyba tłumik drgań ze sprężynami obwodowymi, nie ma o to strachu że po np. 20 tyś i nastu trasach jechanych na 101% nagle pojawią się szarpnięcia gdy da się mocniej gazu ? Pewnie gwarancji nie ma że praca xdrive i zf pozostanie zawsze płynna, bez uderzeń od momentu obrotowego wraz z przebiegiem wozu ?

 

ad1. nie sprawdzałem - nie było warunków do tego

ad.2 program wpływa na wszystkie tryby pracy... .podnosi moc na komfort i eco. dalej jest eco zdecydowanie słabszy od komfort, i analogicznie komfort od sport. Przy delikatnej jeździe spala nawet ciut mniej....

 

ad3. tak 450....Model ten dla benzyny wytrzymuje moment 450nm a dla diesla 500nm, ale ta wartość nie będzie przekroczona.

 

Ta skrzynia jest też montowana w 335i

Opublikowano
Na pewno są różniące się skrzynie, na różne obciążenia momentem

Raczej jest to nieprawdopodobne, by księgowi z BMW pozwoliliby sobie na taki skromny prezent, by dawać skrzynie z 550d do 328.

 

Hmm w sumie racja. Ale gdzies mi sie obilo o uszy ze 550d ma ta sama skrzynie co slabsze 3litrowe diesle czyli wychodziloby na to ze jest to 8hp70. 328i ma faktycznie inna i wg googla jest to 8hp45

 

Edit: ale to oznaca ze w przypadku grubszych modow latwo zrobic PnP na hp70 ;-)

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano

pytanie co powie na grubsze mody ten silnik ?

osobiście to podobne 2.0t z wtryskiem bezpośrednim i aluminiową głowicą oraz blokiem, na twinscrollu jakiś rok temu wymieniałem na nowe , silnik niby potencjał miał, program był rozsądny, tymczasem zimą, po 50 tyś normalnej w miarę jazdy borygo wyparowało z silnika i trzeba było nowy silnik zamawiać w fabryce.

Opublikowano
5,2 calkiem zacny wynik. 8A czy manual ?

 

8A i X-Drive... Zapomniałem dodać wynik z pasażerem w środku...

 

na suchej nawierzchni bez uślizgu mam nadzieję poprawić wynik

 

czekam na testy z hamowni

 

 

No nie moge sie doczekac detali...

Jak szukalem to nikt jeszcze nie ogrania tego ECU by robic nowe mapy i tylko Box wchodzi w gre.... Cena duza ale jestem jak najbardziej podekscytowany detali...

Czekamy :D

Opublikowano
5,2 calkiem zacny wynik. 8A czy manual ?

 

8A i X-Drive... Zapomniałem dodać wynik z pasażerem w środku...

 

na suchej nawierzchni bez uślizgu mam nadzieję poprawić wynik

 

czekam na testy z hamowni

 

 

No nie moge sie doczekac detali...

Jak szukalem to nikt jeszcze nie ogrania tego ECU by robic nowe mapy i tylko Box wchodzi w gre.... Cena duza ale jestem jak najbardziej podekscytowany detali...

Czekamy :D

 

Dzwoniłem do tunerów Hartge i AC Schnitzer. Zgodnie twierdzili, że boxy to przyszłość, przy obecnej komplikacji elektroniki, aby nie sypała błedami, i tylko takie rozwiązania oferują. Poza tym obecne box'y, to nie to co kiedyś :)

 

jeszcze rozważam wymianę wydechu. na razie przeglądam opcje...

Opublikowano

To nie kwestia komplikacji elektroniki tylko coraz lepszych zabezpieczeń przed tuningiem. Bez dogadania się z producentem zostaje tylko box. Samo chipowanie nie jest bardziej skomplikowane. Niektóre silniki wręcz są ciagle takie same. Np. N47. Np. Firma shiftech z Belgii bez problemu chipuje te snilniki w wersji 184KM w starszych autach (np. W E90) a ten sam silnik w F30/F20 podaje że chip "na razie" niedostępny. I to na razie trwa już ok 2 lata. Podobnie jest z silnikami z 2010 roku. Wcześniej dało się je chipować przez obd a od 2010 te same silniki da się robić tylko przez rozebranie sterownika. I z tego co mówią tunerzy są marne szanse na to by się to zmieniło.

 

Dla mnie te gadki ze box jest lepszy, to robienie dobrej miny do tragicznej sytuacji. Branża jest na wymarciu. Pare lat pociągną na robieniu starszych aut i koniec.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
To nie kwestia komplikacji elektroniki tylko coraz lepszych zabezpieczeń przed tuningiem. Bez dogadania się z producentem zostaje tylko box. Samo chipowanie nie jest bardziej skomplikowane. Niektóre silniki wręcz są ciagle takie same. Np. N47. Np. Firma shiftech z Belgii bez problemu chipuje te snilniki w wersji 184KM w starszych autach (np. W E90) a ten sam silnik w F30/F20 podaje że chip "na razie" niedostępny. I to na razie trwa już ok 2 lata. Podobnie jest z silnikami z 2010 roku. Wcześniej dało się je chipować przez obd a od 2010 te same silniki da się robić tylko przez rozebranie sterownika. I z tego co mówią tunerzy są marne szanse na to by się to zmieniło.

 

Dla mnie te gadki ze box jest lepszy, to robienie dobrej miny do tragicznej sytuacji. Branża jest na wymarciu. Pare lat pociągną na robieniu starszych aut i koniec.

 

Pewnie tak... z resztą co za rożnica, liczy się efekt końcowy... to jest mój pierwszy box... do tej pory robiłem tylko programy. Ostatni w Alfie 159 na dieslu nie był najlepszy. czasami szarpał przy 2800 obrotów.

 

Może go zdejmę i zastosuje box'a dla odmiany i zobaczę co będzie....

Opublikowano

Za programem stoi tez znacznie niższa cena - oczywiscie gdyby byl dostepny...

 

Jak sie orientowale za Hartge wolali 1900euro netto plus montaz jesli chce sie miec bez utraty gwarancji... no niestety cena jak na moj gust bardzo znaczna... no ale czego nie robi sie dla fun'u :8)

Co ciekawe box od Hartge kupiony w Stanach to juz bylo poniezej 1000 euro - dostawa pewnie kolo miesiaca no i dalej temat gwarancji zostanie aktywny...

 

Ok, daj reszte detali jak juz zbierzesz komplet :cool2:

Opublikowano
pytanie co powie na grubsze mody ten silnik ?

osobiście to podobne 2.0t z wtryskiem bezpośrednim i aluminiową głowicą oraz blokiem, na twinscrollu jakiś rok temu wymieniałem na nowe , silnik niby potencjał miał, program był rozsądny, tymczasem zimą, po 50 tyś normalnej w miarę jazdy borygo wyparowało z silnika i trzeba było nowy silnik zamawiać w fabryce.

 

Dobre pytanie - mnie troche dziwi ze np 335i ciezko jest zrobic na 400 km podczas gdy w evo tyle robi sie samym programem i wydechem. A to wskazuje troche na to ze silniki w bmw sa jednak silnikami dupowozowymi wiec jakies grubsze mody moze powinny byc poparte wymiana polowy czesci w silniku

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
  • Moderatorzy
Opublikowano
No Moj 328i już ztuningowany :).... na mokrym asfalcie mimo działającej kontroli trakcji przy starcie zmierzone 5,2 do setki...

 

Wyniki z hamowni w poniedziałek wieczorem..

 

Pozdrawiam...

Czas super. Na pewno X do 100 km/h pomaga. Czekamy na wynik 100-200 km/h, który coś więcej powie o osiągach auta.

Opublikowano

Silnik I4 N20B20 stosowany jest obecnie m.in. w F30 - 320(184KM), 328(245KM) oraz F20 - 125(218KM)

Odpowiedzi na wiele pytań, co do możliwości podkręcania programem tych silników powinny dać pytania.

Dobrze by się było dowiedzieć zakładając, że to jest ten sam blok w każdym z przypadków.

1. Czy stosowana jest ta sam turbina, czy są są różne. Jeśli ta sama to może sterują tylko ciśnieniem doładowania ?

2. Ile [Nm] wytrzyma skrzynia biegów stosowana w każdej z wersji. Widziałem kiedyś, że ZF podaje gdzieś takie parametry.

3. Czy oprócz ingerencji w turbinę i ewentualnie zastosowanie innych skrzyń, te 3 powyższe wersje mocy silnika mają jakieś jeszcze inne zmiany głównie mechaniczne - w stosunku do siebie.

4. Nie wiem ile wytrzyma ten blok, ale wiadomo większa moc tego samego silnika powinna generować szybsze zużycie komponentów, uszczelek, itd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.