Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Obadaj okolice czujnika koło korka oleju. Tam też jest guma i lubi lecieć, zalewając okolice korka, więc można mieć złudzenie, że to z niego leci. Uszczelki powinny pasować, tylko nie przesadzaj z sylikonem jeśli będziesz chciał go zastosować do uszczelnienia pompy. Co do korka to raczej całość.
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
No właśnie z tym czujnikiem, bo tez tam mokro, ale myslałem że od korka, a to może od tego czujnika. A trzeba sylikon? Jakk tak to jaki?
Opublikowano
Dałem odporny na wysoką temperaturę bez kleju i nic nie leci. Jedni dają inni nie, bmw nie stosuje silikonu przy pierwszym montażu jeśli chodzi o pompę vacum, ale nie chciałem ryzykować powtórnego rozbierania tego ustrojstwa. Zanim ściągniesz pompę vacum to sobie zaznacz jej położenie. Przy wyciąganiu nie kręć nią, bo w środku jest takie element poruszany wałkiem i będziesz miał problem, że by potem wsadzić. Po prostu wyciągnij pompę w stronę wnętrza pojazdu a potem zaznacz położenie tego elementu pompy na jej obudowie:) Zdjęcia znajdziesz na google bez problemu więc będziesz wiedział o co mi chodzi.
Opublikowano
Tak to jest ten element, jak masz olej w środku gniazda to pewnie uszczelka już luźna i przepuszcza. Jeśli odkręcisz dwie śrubki mocujące to czujnik zostaje na swoim miejscu więc nic nie przestawisz/uszkodzisz. Zobacz czy wtyczka jest mokra i masz odpowiedź. Nie wiem do czego ten czujnik służy.
Opublikowano

Tam jest mokro dość mocno, nie wiem czy przez uszczelkę korka czy przez tą przy czujniku.

Ma ktoś z Was wymiary uszczelki korka oleju, robił ją już ktoś sam? lub dawam do zrobienia?

Aha zamówiłem w serwisie BMW uszczelki 2szt pompy Vacum (jednak mieli) plus 1szt pomiędzy pompą a głowicą, oraz 1szt na ten czujnik. Wyszło to wszystko 110,06zł, termin realzacji dzisiaj zamówiłem jutro do odbioru.

Opublikowano
Powycieraj wszystko z osadu olejowego. Potem zamontuj nową uszczelkę i kontroluj te miejsce. Oczywiście nie zakładaj osłony silnika.
Opublikowano
A pompę dodatkowo zrobić sylikonem? jak tak to do ilu st.C powinien być? Czy taki czarny jak do pokryw zaworowych może być?
Opublikowano
Zastosowałem sylikon dla świętego spokoju. Na tubce jest napisane od -56 do +204 stopni Celsjusza, Black RTV sylikon. Tylko uważaj z ilością, daj symboliczne ilości. Bo jak wszystko skręcisz to będzie wyłaził. Gdy ściągniesz dekiel pompy to zobaczysz jak to wszystko pracuje i nadmiar sylikonu możne zaszkodzić. W części silnikowej (głowica) masz dodatkowo kanał olejowy, który występuje również w pompie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A pompę dodatkowo zrobić sylikonem? jak tak to do ilu st.C powinien być? Czy taki czarny jak do pokryw zaworowych może być?

Nowe uszczelki, bez silikonu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No i jestem po wymianie. W serwisie wcisnęli mi 1 uszczelkę więcej. Jest zestaw 2 uszczelek, 1 większa 2 mniejsza, a kazali/doradzili mi że powinna być jeszcze 1 a się okazało że to ta sama mała co w zestawie. Ogólnie zabawa z wymianą masakryczna, żeby wykręcić 3 sróbki zajęło mi dobre 2H takie piękne dojście donich. Jak się odkręci już je, to nie trzeba odkręcać wężyka od góry. Wystarczy wysunąć pompę vacum (trzeba jedną śróbę 8 odkręcić aby wąż poluzować), potem przekręcamy tak aby ukazały się śróby do rozbiórki pompy. Wystarczy je odkręcić, dają na początku spory opór ale po tym jak odbiją można palcami kręcić. Jak już odkecimy bez problemu rozkłada się pompa na 2 części, wyjmujemy uszczelkę i skręcamy (uszczelka rowkiem w str tej większej części). Trzeba jeszcze od dołu dołożyć uszczelkę, tą co idzie w silnik, no i składamy. oczywiście przy tym klnąłem jak szewc, łapy sobie pocharatałem i poparzyłem mimo 1h odczekania aż silnik ostygnie. Zabawy jest sporo, mam nadzieję że rany i nerwy stracone przy wymianie miały sens.

Aha wymieniłem jeszcze uszczelkę czujnika przy korku oleju, 2 sróbki 10 na początku z oporem się odkręcału ale potem palcami szło, i teraz już na 1000% tamtędy nie leci. Jeszcze podejżany jest korek oleju.

 

Po weekendzie będę sprawdzal czy uszczelnienie pomy vacum daje radę.

 

Pozdro i dzięki za poradę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.